کمتر از یک ماه قبل و در تاریخ 25 آگوست امسال، کسانی که نتوانسته بودند بازی خوش ساخت و جریان ساز Gears of War را در بدو تولد خود بر روی کنسول اکس باکس 360 (و بعد ها بر روی پلتفرم PC) تجربه کنند، بالاخره موفق شدند بازسازی این عنوان را در قالب نسخه ی نهایی یا Edition Gears of War Ultimate بر روی کنسول اکس باکس وان خود تجربه نمایند. اثری که رنگ و جلای بهتری را به رخسار خود می دید و با تغییراتی که در ساختار کلی اش وجود داشت (از جمله تغییراتی در بخش پایانی داستان و همچنین اضافه شدن مراحلی جدید که برای نسخه ی PC عنوان اصلی طراحی شده بودند) توانست تجربه ای متفاوت را برای دارندگان کنسول انحصاری نسل حاضر مایکرو سافت رقم بزند. البته دارندگان پلتفرم PC نیز از هم اکنون بی تابانه مشغول لحظه شماری هستند؛ چرا که آن ها هم قرار است به زودی و در آینده ای نزدیک این بازی را تجربه کنند. در واقع بازی Edition Gears of War Ultimate یکی از خط شکنانی است که بر مبنای واسط Direct X 12 ساخته خواهد شد و به همین دلیل کنجکاوی های بازی دوستان برای آشنایی با زیر و بم آن شاید بیش از سایر عناوین مورد انتظار باشد. در این متن نگاهی خواهیم داشت به برخی ویژگی هایی که قرار است دارندگان پلتفرم PC در بازی Gears of War Ultimate Edition با آن روبرو شوند.
روز گذشته گروهی از سازندگان بازی Gears of War Ultimate Edition مصاحبه ای مفصل را با گروه ریخته گری دیجیتال داشتند ( گروهی که اکثر فعالیت هایشان بر تحلیل دقیق ویژگی های فنی بازی های کامپیوتری تمرکز دارد) طی مصاحبه ی مذکور، سازندگان این بازی علاوه بر چگونگی ساخت اثر فوق نکاتی را نیز از ویژگی های فنی مربوط به نسخه ی PC بازی Gears of War Ultimate Edition آشکار ساختند. بر اساس اظهارات سازندگان این بازی مشخص شد که آن ها در نسخه ی مربوط به پلتفرم PC تمرکز فراوانی بر استفاده از تکنیک ضد شکستگی یا Anti – Aliasing داشته اند و برای هر چه بهتر جلوه دادن این ویژگی در ساختار دیداری بازی Edition Gears of War Ultimate از تکنیک های مکمل و بهینه تر FXAA و MXAA در این زمینه بهره جسته اند. از سوی دیگر سازندگان نسخه ی PC این اثر به کمک بهره گیری از واسط Direct X 12 توانسته اند مانور های بیشتری بر روی بهره گیری از توان CPU بدهند تا بتوانند از پایین آمدن نرخ فریم در حین اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition جلوگیری کنند (البته برای تحقق این امر یعنی پرهیز از افت فریم، کارهایی نیز در بخش مربوط به پردازنده ی گرافیکی انجام گرفته است که در ادامه ی متن به آن ها اشاره خواهد شد). از آن جایی که در حال حاضر تقریباً تمامی PC گیمر ها از پردازنده هایی با چند هسته ی مجزا بهره می برند، تلاش گروه سازنده بر این بوده که بتوانند با بهره گیری از یک سیستم پردازشی موازی، از توان پردازشی تمامی هسته های موجود در پردازنده به گونه ای کاملاً مساوی استفاده نمایند. در بخش بهره وری بیشتر و هر چه بهتر از توان پردازنده ی گرافیکی نیز سعی شده است به کمک تکنیک محدوده ی انسداد تصویر (در تلفیق با امکانات واسط Direct X 12) از فرآیند پردازش غیر همزمان در بحث سایه زنی و بخشی از فرآیند نورپردازی بازی استفاده شود تا در عین بهینه، طبیعی و خوش آب و رنگ تر جلوه کردن سیمای ظاهری بازی Edition Gears of War Ultimate و بافت دیداری آن، از افت نرخ فریم نیز در فرآیند اجرای این بازی جلوگیری به عمل آید.
در واقع تمامی این تمهیدات به این منظور اندیشیده شده است که بازی Gears of War Ultimate Edition بتواند بر روی ویندوز 10 و با بهره گیری از امکانات واسط Direct X 12 به گونه ای کاملاً روان به اجرا در آید و علاوه بر آن دارندگان پلتفرم PC قادر باشند این بازی را با کیفیت واقعی 4K تجربه نمایند. در این میان برای رسیدن به هدف مذکور و به تصویر در آمدن صحنه های این بازی با کیفیت عالی 4k ، سازندگان این نسخه حتی بافت های مختلف مربوط به اجزای محیط را دوباره طراحی کرده اند. از سوی دیگر بر اساس اظهارات سازندگان بازی Edition Gears of War Ultimate ، نرخ فریم این اثر بر روی تمامی سیستم های کامپیوتری از عدد 30 پایین تر نخواهد آمد و در واقع بخشی از اهداف سازندگان در حین فرآیند طراحی این اثر، ثابت نگاه داشتن نرخ فریم بر روی عدد مذکور بوده است. بازی Gears of War Ultimate Edition در ساختار گیم پلی و داستانی خود بیش از نسخه ی مربوط به کنسول اکس باکس 360، نظر به نسخه ای دارد که پس از آن برای پلتفرم PC تولید و منتشر شد. همچنین این بازی علاوه بر ساختار بصری و گرافیکی نو نوار شده و گذشته از پشتیبانی کردن از سیستم صوتی فراگیر دالبی 7.1 ، از بسیاری ویژگی های جدید دیگر نیز در ساختار گیم پلی خود بهره می برد. در این میان می توان به کنترل روان تر بازی و همچنین افزوده شدن شخصیت ها و مدهایی از نسخه ی Gears of War 3 به بخش آنلاین این اثر اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که بازی Gears of War Ultimate Edition در چه تاریخی برای پلتفرم PC منتشر خواهد شد اما قطعاً علاقمندان این پلتفرم پس از عرضه شدن بازی مذکور می توانند اثری بسیار خوش ساخت و سرگرم کننده را بر روی پلتفرم محبوب خود تجربه نمایند.
یه سال نشد 750ti ocایسوس خریدم هنوز معلوم نشد داریکس 12 واسش بیاد نیاد معلوم نیست قیمتش زیاد با 950 فرقی ندار 30 تومان گرونترشه
ZOTAC GTX 950 amp با گارانتی اواژنگ تو بازار موجود شده با قیمت 670/000 تومن ُ بنظرم قیمتش تو بازار الان خوبه ها !