نمایشگاه سالانه ی گیمز کام، هر سال در چنین روز هایی در شهر کلن آلمان برگزار می شود و مسلماً تصور کردن این نمایشگاه بدون حضور شرکت یوبی سافت که مقر اصلی اش بیخ گوش آلمانی ها در فرانسه است، کار سختی به نظر می رسد. آن ها امسال هم در این نمایشگاه حاضر بودند اما دسته خالی تر از همیشه و صد البته محتاط تر از همیشه. در این میان یکی از سوغاتی های یوبی سافت برای هواداران خود، تریلری کوتاه از بازی Assassin’s Creed Syndicate بود که چیز دندان گیری به نظر نمی رسید و علاوه بر آن نتوانست هیچ نکته ی خاصی را به مجموعه ی اطلاعات ما از این بازی بیافزاید.
جالب اینجاست که چیزی کمتر از دو ماه به انتشار این بازی زمان باقی مانده اما هنوز علاقمندان این اثر موفق نشده اند نمایش درست و درمانی از گیم پلی نسخه ی Syndicate را تجربه کنند. به نظر می رسد که اعتماد به نفس شرکت یوبی سافت به کمترین میزان خود طی سال های اخیر رسیده باشد چون امسال بر خلاف سال های قبل، نمایش های جدید ترین نسخه از سری اساسینز کرید، دیرتر از هر زمان دیگری آغاز شد و گذشته از آن جزییات ارائه شده از این بازی (البته جزییات مربوط به گیم پلی) توسط سازندگان نیز تا کنون ناچیز تر از تمامی نسخه های این سری بوده است. این بار و در طی نمایشگاه آلمان هم ما بی آن که شاهد نکته ای قابل توجه از گیم پلی بازی باشیم، تنها به تماشای تریلری کوتاه نشستیم که طی آن دو قهرمان قابل انتخاب این اثر یعنی جیکوب و ایوی فرای (که خواهر و برادری دو قلو هستند) سخنان فیلسوفانه ای بر زبان می آوردند و هم زمان گوشه هایی از آن چه که قرار است در ساختار بازی Syndicate نظاره کنیم (البته در قالب سکانس های از پیش رندر شده) را در پس زمینه ی سخنان این خواهر و برادر مشاهده می کردیم. البته سازندگان بازی مدعی بودند که این نمایش خوش رنگ و لعاب با موتور خود بازی رندر شده است. اما این سخن تنها برای کسانی می تواند جذاب و فریبنده باشد که پیش از این، پیش نمایش های مربوط به بازی های یوبی سافت را با موتور گرافیکی خود بازی تماشا نکرده باشند. در طی سال های اخیر حد اقل (و تاکید می کنیم که حداقل) سه نمونه از آثار یوبی سافت را می توان مثال آورد که ساختار بصری فوق العاده ای را در نمایش های خیره کننده ی پیش از عرضه ی خود باز تاب می دادند اما به هنگام انتشار ما با اثری سر تا پا متفاوت در بخش دیداری مواجه بوده ایم (البته فعلاً کاری به تبلیغات دهان پر کن صورت گرفته در بخش گیم پلی و تناقض آشکار آن با اثر نهایی در ساخته های اخیر یوبی سافت نداریم). در این مدت آثاری نظیر Splinter Cell: Black List ، Watch Dogs و The Division همه و همه بازی هایی بوده اند که در ابتدا گرافیکی خیره کننده را نوید می دادند (باز هم تاکید می شود که در این مطلب به گیم پلی بازی های اخیر یوبی سافت کاری نداریم و تنها بر روی گرافیک و ساختار ظاهری آن ها متمرکز هستیم) اما در عمل حتی یک دهم وعده های داده شده ی خود را هم نتوانستند در بخش دیداری بازی عملی سازند (البته بازی The Division هنوز منتشر نشده اما در E3 امسال کاملاً مشخص بود که گرافیک فنی بازی، فرسنگ ها با نمایش های ارائه شده در سال های قبل فاصله دارد). به هر حال در آخرین آوردگاه مهم امسال یعنی گیمز کام هم چیز چندان مهمی از ساختار اصلی بازی Syndicate عایدمان نشد و به نظر می رسد که برای نایل شدن به این هدف، باید تا زمان انتشار این بازی صبر کنیم. زمانی که چندان دور از دسترس نیست و در تاریخ 23 اکتبر خواهد بود. البته این تاریخ زمان انتشار این بازی برای دو کنسول انحصاری سونی و مایکرو سافت است و PC بازان باید چندین هفته ی دیگر پس از تاریخ فوق به تجربه ی Syndicate بنشینند. ضمن آن که به رسم نسخه های اخیر سری، دارندگان کنسول انحصاری سونی می توانند محتوا های اضافه ای را در دل این اثر تجربه کنند که نخستین آن ها تجربه ی ده مرحله ی کاملاً اختصاصی است.
AC تو انگلیس 🙁 برایه من که هیچ جذابیتی نداره
ظاهرا اخرین نسخه از سری کیش ادمکش است کاش حداقل در مورد یک نینجا هم یک نسخه دیگه تولید میکردن یا مثلا پسر اتزیو ادیتوره.