سری بازی های Souls طی سال های اخیر در میان گیمر هایی که به دنبال چالش های ناب می گردند، هواداران فراوانی یافته اند. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم نسخه های متعدد این سری (اعم از Demon و Dark) دشوار ترین و در عین حال جالب توجه ترین تجربه ی گیم پلی را در نسل قبل برای گیمر های علاقمند به بازی های کامپیوتری بسیار سخت رقم زدند. مسلماً خبر ساخته شدن نسخه ی سوم سری دارک سولز (که پیش از آغاز نمایشگاه E3 امسال منتشر شد) بهترین خبر ممکن برای این دسته از گیمر ها محسوب می شد. تا پیش از این، پر رنگ ترین حضور استودیو FrromsSoftware و بازی پر مخاطبشان یعنی Dark Souls 3 نمایشگاه در جریان نمایشگاه گیمز کام آلمان بود که طی آن اعضای این استودیو همراه با تعدادی اسکرین شات و یک دموی قابل بازی از این اثر در آن جا حضور داشتند. با این حال هواداران سری سولز منتظر دیدن نمایش های بیشتری از بازی محبوبشان هستند تا بتوانند با زیر و بم این اثر بیشتر آشنا شوند. به همین دلیل سازندگان بازی دارک سولز 3، ظرف روز های اخیر با دموی قابل بازی جدیدی در نمایشگاه پکس پرایم امسال حاضر شدند.
در واقع طی نمایشگاه چهار روزه ی پکس پرایم که امروز شاهد برگزاری آخرین روز آن هستیم، هواداران سری سولز می توانستند دمویی نسبتاً مفصل از بازی دارک سولز 3 را تجربه کنند. دمویی که تفاوت های آن نسبت به نمایش های پیشین این بازی، محسوس به نظر می رسید. به تازگی خبرنگاران آی جی ان ویدیویی 13 دقیقه ای را از این نسخه ی دمو منتشر ساخته اند که در سکانس های خود جنبه های قابل توجهی از گیم پلی بازی دارک سولز 3 را به تصویر می کشد. در این میان نخستین نکته ای که در این دمو جلب توجه می کند، چابکی و سرعت بسیار بالای شخصیت نخست بازی است. در واقع قهرمان دارک سولز 3 اکنون می تواند به سان یوسین بولت در محیط بازی بدود و با چالاکی هر چه تمام تر از برابر دشمنان جا خالی بدهد! مسلماً بخشی از این امر مرهون حذف شدن قابلیت چالاکی در نسخه ی جدید سری سولز است و به این ترتیب قهرمان داستان برخلاف نسخه های پیشین سری، با کمی دویدن خسته نمی شود و سرعت حرکتش کاهش نمی یابد. علاوه بر آن حرکات شخصیت اصلی و در کل مبارزات بازی نیز اکنون بسیار روان تر از نسخه های پیشین جلوه می کنند و به نظر می رسد که در طول مراحل دارک سولز 3 دیگر خبری از خشکی نسبی حرکات شخصیت اصلی بازی در نسخه های پیشین سری نخواهد بود و علاقمندان این سری می توانند مبارزاتی بسیار سریع تر و روان تر را نسبت به قبل تجربه کنند. گذشته از این امر، نکته ی جالب توجه دیگری که در این دمو کاملاً مشهود به نظر می رسید، حرکات و واکنش های دشمنان حاضر در محیط نسبت به کنش های شخصیت اصلی بازی بود که در شکل ظاهری آن ها نیز می شد سرعت و روانی بیشتری را مشاهده کرد. به نظر می رسد که هوش مصنوعی دشمنان در دارک سولز 3 با پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به نسخه های پیشین سری همراه شده است و این امر به خوبی در دموی مذکور نمایان بود. به این ترتیب که به محض رویارویی با دشمنان، آن ها به سرعت به سمت گیمر حمله ور می شدند و با تقلایی عجیب و قابل تحسین، به همین راحتی او را رها نمی کردند! در واقع سماجت و سرعت عمل دشمنان (حتی ضعیف ترین و کوچک ترین آن ها) نکته ای بود که در این دمو به خوبی می شد آن را احساس کرد.
سوای حضور دشمنان خرده پا در این دمو و همچنین نیمچه باس عقرب مانندی که توسط تجربه کننده ی این دمو کشته شد، دو باس غول پیکر نیز در این مرحله حضور داشتند. نکته ی جالب در مورد این باس ها این است که هر دوی آن ها در بخش پایانی تریلر مربوط به نمایشگاه گیمز کام این بازی حاضر بودند و در واقع این دمو می توانست محفلی باشد برای آشنا شدن با نحوه ی مبارزات این دو موجود مخوف. یکی از آن ها اژدهای غول پیکری بود که در طول این دمو بر بالای پلکانی کم عرض جا خوش کرده بود و با دهان آتشین خود مدام از آن بالا بر سر دشمنان و همچنین شخصیت اصلی بازی شعله های آتش را نازل می کرد. متاسفانه گیمر ترسویی که این دمو را بازی می کرد در نهایت جرات نکرد که بالای پله ها برود تا ما ملاقاتی مفید با این اژدهای دوست داشتنی (!) داشته باشیم. اما در عوض در بخشی از این دمو شاهد ملاقات با دیگر باس حاضر در این مرحله بودیم. موجودی لاغر و شبح مانند با قدی بسیار بلند که شمشیری آتشین در دست داشت و تنها یک ضربه ی شمشیر او کافی بود که کار گیمر را تمام کند (که اتفاقاً چندین بار این امر در طول دمو رخ داد و گیمر تجربه کننده ی این دمو در نهایت نتوانست در برابر این باس مخوف خودی نشان دهد).
در واقع آن چه از مشاهده ی این دمو بر می آید تغییرات بسیار مثبت دارک سولز 3 نسبت به عناوین پیشین سری (خصوصاً در بخش مبارزات بازی) است که مسلماً حضور دوباره ی جناب میازاکی (خالق این سری) در مراحل اصلی ساخت نسخه ی سوم سری پس از یک دوره غیبت، بسیار در این امر تاثیر گذار بوده است. گذشته از این امر به نظر می رسد که هسته ی جذاب و فوق العاده دشوار سری دارک سولز، در نسخه ی سوم این مجموعه نیز همچنان حفظ شده است و مرگ های پیاپی شخصیت اصلی در جریان دموی مذکور، به خوبی بر این امر گواهی می داد. به هر حال ما همچنان منتظریم تا اعضای استودیو FromSoftware و در راس آن ها سازنده ی کار بلد سری سولز یعنی آقای میازاکی، هر چه زود تر تاریخ دقیق انتشار این اثر را اعلام نمایند. گفتنی است که بازی Dark Souls 3 در تاریخی نا معلوم از سال 2016 میلادی برای سه پلتفرم PC ، PS4 و XboxOne منتشر خواهد شد. در پایان این متن می توانید تریلری که از این بازی در جریان نمایشگاه گیمز کام امسال به نمایش در آمد را مشاهده نمایید.
بازی عالیه از نظر سختی مراحل هیچ بازیه به این بازی نمیرسه
بازی عالیه از نظر سختی مراحل هیچ بازیه به این بازی نمیرسه
نسخه های قبلیش که خوب بودن.