همان طور که می دانید نسخه ی جدید سری مهاجم مقبره اکنون در دستان مایکروسافت قرار گرفته تا بتواند به عنوان یک اثر انحصاری (البته با مدت زمان محدود) از آن بهره ببرد. در نمایشگاه E3 امسال شرکت مایکروسافت در کنفرانس اختصاصی خود مانور های فراوانی بر روی این بازی صورت داد و در نمایشگاه گیمز کام نیز قضیه کم و بیش به همین ترتیب بوده است. البته این دو نمایش تفاوت هایی هم با یکدیگر داشته اند که به اتفاق یکدیگر در ادامه ی متن نگاهی به آن ها خواهیم انداخت.
برخلاف نمایش E3 این بازی که تهیه کنندگان این اثر قهرمان داستان یعنی لارا کرافت را در محیطی سردسیر به رویارویی حریفان فرستاده بودند، نمایش گیمز کام بیشتر بر لوکیشنی خشک و نسبتاً گرم تمرکز داشت (به نظر می رسد که بازی ابتدا با لوکیشین های سردسیر آغاز شده و در ادامه به لوکیشن هایی با آب و هوای مساعد تر ختم می شود). آن گونه که در گیمز کام لارا را تقریباً با همان شکل و شمایل نسخه ی قبل ملاقات کردیم. در واقع مرحله ی نمایش داده شده از این اثر در نمایشگاه گیمز کام، بسیار به مراحل نسخه ی قبلی سری یعنی Tomb Raider شباهت داشت و گیم پلی بازی نیز کم و بیش همان چیزی بود که در آن نسخه به نظاره نشستیم. البته در این میان قابلیت های لارا با جهشی مناسب روبرو بوده که این امر می تواند بر تنوع گیم پلی بیافزاید. به عنوان مثال (و آن گونه که در این نمایش مشاهده شد) او اکنون می تواند توسط کمان خود دو حریف را به طور هم زمان از پا در بیاورد و علاوه بر آن قادر به پرتاب تیرهای انفجاری و مسموم کننده به سمت دشمنان نیز هست.
یکی از مواردی که در این نمایش سعی شده بود بر روی آن تمرکز ویژه ای صورت پذیرد قابلیت دنبال کردن این بازی به صورت دو سبک مجزا بود. به این ترتیب که شما می توانید مراحل این اثر را هم به شکل مخفی کاری دنبال کنید و هم این که بی مهابا به صف دشمنان بزنید و در قالب حملات رودر رو، یک گیم پلی کاملاً اکشن را در قالب این بازی تجربه نمایید. البته در ابتدای نمایش هم مانور های مختصری بر روی مهارت های قابل ارتقای لارا داده شد که بد نیست اشاره ی کوتاه هم به این بخش ماجرا داشته باشیم. در طول بازی شما به کمک فعالیت هایی نظیر شکار، جستجو در محیط و همچنین مبارزه با دشمنان، قادر خواهید بود که توانایی های مذکور را افزایش دهید و بنا به دلخواه خود از لیست مهارت های موجود (مکانیزمی شبیه به قابلیت ارتقا در سری بتمن) موارد مورد نظر خود را انتخاب نمایید. ضمن این که این فرآیند همانند نسخه ی قبل در کمپ های کوچک موجود در مسیر و در کنار شعله های مطبوع آتش انجام خواهد گرفت. از آن گذشته طبق اظهارات صورت گرفته در کنفرانس مایکروسافت، محیط بازی سه برابر بزرگ تر از تجربیات پیشین شما خواهد بود و شکار و جستجو در محیط اینک به ارکان اصلی بازی تبدیل شده اند. لازم به ذکر است که بازی Rise of The Tomb Raider در تاریخ 10 نوامبر امسال به صورت انحصاری بر روی دو کنسول نسل فعلی و پیشین مایکروسافت یعنی XboxOne و Xbox 360 منتشر خواهد شد و زمان عرضه ی این بازی برای دو پلتفرم دیگر نیز در سال 2016 خواهد بود. به این ترتیب که در ماه های نخست سال آینده ی میلادی، این بازی برای پلتفرم PC منتشر می شود و در انتهای سال 2016 نیز شاهد انتشار آن بر روی کنسول انحصاری سونی یعنی PS4 خواهیم بود.
یک زمانی هم من iga را میخواستم بدون کشتن یک نفر ببرم ولی نمیشد !!!!! :D:D:p:p
پیشرفت خیلی خوبی داشته ولی حیف که آخرین سری بازی هست
ای کاش نسخه PC زودتر بیاد. بازی Quantum Break هم که فوق العاده هست.
این اولین نسخه از مهاجم مقبره است که جهان باز است . نامزد بهترین بازی سال هم خواهد بود.
این بازی فوق العاده هستش و منتظرش هستم.
در انتظار نسخه ی PC 🙂
انصافاً این گرافیک تو کنسول حیف میشه 🙁