یکی از سورپرایز های قابل توجه شرکت سونی برای هوادارن خود در نمایشگاه E3 امسال، بی شک بازی Horizon: Zero Dawn بود. اثری که با نمایش خیره کننده ی خود توانست بسیار مورد توجه شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه و به خصوص افراد حاضر در کنفرانس اختصاصی سونی قرار گیرد و آن ها را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازی کنجکاو نماید. از همین رو ظرف روز های اخیر و در جریان برگزاری نمایشگاه بازی های کامپیوتری توکیو یا همان TGS ، شاهد ارائه شدن اطلاعات بیشتری در مورد این بازی از سوی سازندگان آن یعنی اعضای استودیو Guerilla Games بودیم.
در جریان برگزاری این نمایشگاه، استودیو Guerilla Games با دمویی قابل بازی از اثر در دست ساخت خود در میان علاقمندان این بازی حاضر شد تا از طریق آن بتواند به شکل عینی پاسخگوی بخشی از پرسش های بیشمار هواداران بازی Horizon: Zero Dawn باشد. در این بین ریزه کاری های موجود در گیم پلی این دمو که به طور کامل بر روی یک دستگاه PS4 اجرا می شد، در ابتدا از سوی یکی از اعضای استودیو Guerilla Games تشریح شد تا علاقمندان بتوانند با برخی از نکات جدید مربوط به آن آشنا شوند. در واقع این دموی قابل بازی، مدل اصلی همان دموی اسکریپت شده و تقریباً از پیش رندر شده ای بود که در نمایشگاه E3 امسال به نمایش در آمد و دقیقاً همان مرحله از بازی Horizon: Zero Dawn را به تصویر می کشید. مرحله ای که در طی آن، قهرمان داستان که دختری به نام Aloy است باید با کمان خود به نبرد با دایناسور های مکانیکی حاضر در محیط بازی می رفت و زد و خوردی هیجان انگیز را رقم می زد. دموی مذکور از فراز صخره ای بلند آغاز شد. صخره ای که دورنمای گسترده شده در برابر آن – شامل دشتی بی انتها و کوه های بلند سر به فلک کشیده ای در دوردست – بسیار زیبا و چشم نواز به نظر می رسید و در این میان توضیح یکی از سازندگان بازی نیز بر چشم نوازی هر چه بیشتر این منظره افزود: “شما در طول این بازی می توانید به هر نقطه ای که در دوردست می بینید سفر کنید. از فراز آن کوه های بلند و سر به فلک کشیده گرفته تا شهری باستانی که در پس زمینه ی تصویر به سختی قابل دیدن است.” در واقع مشابه چنین جمله ای را ما برای نخستین بار در جریان معرفی دنیای کاملاً باز و بی محدودیت بازی Skyrim از مجموعه ی The Elder Scrolls شنیده بودیم. حتی پیش از برگزاری نمایشگاه توکیو، کارگردان اصلی بازی Horizon: Zero Dawn یعنی آقای Mathijs de Jonge تایید کرده بود که جهان کاملاً Open World این بازی، وسعتی به اندازه ی شاخص ترین آثار روز در سبک Open World خواهد داشت. بنابر این گیمر ها می توانند در دل نسخه ی نهایی این بازی محیطی کاملاً باز و پر وسعت را تجربه کنند و در دنیای بی انتهای آن به شکار دایناسور های مکانیکی ریز و درشت بپردازند. بر اساس تصریح سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn شکار دایناسور ها در طول داستان، برای تامین مهم ترین نیاز های شخصیت اصلی حاضر در این اثر صورت می گیرد و در این میان برای مبارزه با دایناسور های مکانیکی بزرگ و قدرتمند موجود در این بازی و زمین گیر کردنشان، شما می توانید از اسلحه های موجود در بدن همین دایناسور ها استفاده نمایید. به عنوان مثال در این دمو شاهد مبارزه ی قهرمان داستان با دایناسور بزرگی بودیم که شکل مکانیکی شده ی تیرانوزاروس رکس را در ذهن تداعی می کرد. در این میان Aloy ابتدا با ضربات کمان خود توپ های مغناطیسی و آتشین تعبیه شده بر بدن این دایناسور را از کار انداخت و سپس به کمک همین اسلحه های جدا شده از بدن او، کار این موجود را یکسره ساخت.
این دایناسور مکانیکی غول پیکر که در نمایش های اخیر بازی Horizon: Zero Dawn نیز نقش محوری را بر عهده داشته است، با نام Thunder Jaw شناخته می شود. برای از پا در آوردن این غول مکانیکی آشتی ناپذیر، که از سلاح های سنگینی هم در بدن خود استفاده می کند، در طول بازی نیاز به تکمیل فرآیندی چند مرحله ای خواهید داشت. در واقع شکار هم خانواده های این دایناسور در طول بازی Horizon: Zero Dawn را شاید بتوان چیزی مشابه با فرآیند شکار ماموت ها یا غول ها در بازی Skyrim دانست
داستان بازی Horizon: Zero Dawn در آینده ای دور و دراز رخ می دهد. 1000 سال دورتر از زمان فعلی و در دنیایی که نسل انسان ها رو به نابودی است و جهان در زیر سیطره ی دایناسور های مکانیکی و ربات مانند قرار دارد. همان گونه که در سطور بالا ذکر آن رفت، این بازی سبکی کاملاً جهان باز خواهد داشت و در ساختار گیم پلی آن می توان المان های پر رنگی از سبک نقش آفرینی را به نظاره نشست. از دیگر نکاتی که اخیراً سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn به آن اشاره کرده اند این است که برخلاف عناوین ریز و درشت سال های اخیر، شخصیت اصلی این بازی یا همان Aloy از سیستم سلامتی خود ترمیم شونده بهره نمی برد و همانند اکثر عناوین نقش آفرینی (خصوصاً عناوین کلاسیک) سلامت از دست رفته ی او در طول بازی را باید به شکل دستی بازیابی کرد؛ آن هم به کمک آیتم هایی که از دل محیط به دست می آیند. بازی Horizon: Zero Dawn قرار است در تاریخ فعلاً نامعلومی از سال 2016 میلادی به شکل انحصاری برای کنسول PS4 منتشر شود و قطعاً یکی از آثار انحصاری بسیار تعیین کننده و قابل تامل این پلتفرم در سال آینده ی میلادی خواهد بود. در پایان این متن می توانید دموی به نمایش در آمده از این بازی در نمایشگاه E3 امسال را مشاهده نمایید. همان دموی تکنیکی که نمونه ی اصلی و قابل بازی آن به تازگی و در جریان برگزاری نمایشگاه TGS امسال به نمایش عموم گذاشته شده است. ضمن این که برای آگاهی یافتن از برخی نکات فنی و چگونگی طراحی جلوه های دیداری بازی Horizon: Zero Dawn نیز می توانید به مطلب پیشین ما در این زمینه مراجعه نمایید.
عجب بازی کاش برای pc هم میومد
حیف شد.
خیر. انحصاری کنسول سونی یعنی PS4 هست.
براي PC ارائه نميشه ؟