یکی از عناوین انحصاری مورد انتظار برای بسیاری از دارندگان کنسول XboxOne قطعاً بازی Quantum Break است. اثری که از همان ابتدای نسل هشتم بازی های کامپیوتری، زمزمه های انتشارش از سوی مایکرو سافت (ناشر بازی) مطرح بود و هنوز در حال سپری کردن مراحل تولید خود به سر می برد. این بازی در نمایشگاه گیمز کام امسال نمایش بسیار موفق و درخشانی داشت و ما نیز در همان زمان به تشریح اطلاعات مختلف مربوط به آن پرداختیم (می توانید به این مطلب و همچنین این یکی مراجعه کنید). اگر چه نمایش این بازی در نمایشگاه گیمز کام امسال بسیار کامل و چشم نواز به نظر می رسید، اما از قرار معلوم سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو Remedy هنوز از نتیجه ی کار خود راضی نیستند و از همین رو، با وسواس فرای انتظاری قصد بهینه سازی هر چه بیشتر موتور گرافیکی این بازی را در سر می پرورانند.
روز گذشته عضو سابق استودیو رمدی یعنی آقای پتری هکینن (که در سال های گذشته یکی از برنامه نویسان حرفه ای این استودیو در بخش پردازش سه بعدی محسوب می شد) در حساب تویتری خود اعلام کرد که به تازگی به عنوان مشاور به استودیو رمدی بازگشته است تا اعضای این استودیو را در امر بهینه سازی موتور گرافیکی بازی Quantum Break به منظور پردازش هر چه بهتر این بازی، یاری رساند. اگر چه به اعتقاد بسیاری از ناظران بیرونی، موتور گرافیکی انحصاری و بسیار قدرتمند این بازی یعنی Northlight Engine در حال حاضر به حد کافی برای پردازش تصویری این بازی بر مبنای هدف از پیش تعیین شده یعنی نرخ فریم 30 بر روی وضوح تصویری 1080p ، بهینه به نظر می رسد، اما آقای هکینن همچنان اعتقاد دارد که هنوز جای مانور دادن بیشتری برای بهینه تر ساختن قدرت پردازشی این موتور گرافیکی وجود دارد و حداقل کاری که امر بهینه سازی موتور Northlight Engine می تواند انجام دهد این است که در نهایت هواداران بازی Quantum Break قادر به مشاهده ی آبجکت های بیشتر و چند ضلعی های فراوان تری بر روی صفحه ی نمایش خود خواهند بود! البته اعضای استودیو رمدی در سال های گذشته و طی تکمیل مراحل ساخت آثار پیشین خود (به خصوص بازی الن ویک) نیز این وسواس را به خرج داده بودند و حتی در مورد الن ویک این وسواس ها شایعه ی کنسل شدن روند ساخت بازی مذکور را بر سر زبان ها انداخته بود. به نظر می رسد که اعضای استودیو رمدی در فرآیند کاری خود هیچ گاه به کم قانع نیستند و همواره به دنبال حد ایده آل در امر تکمیل فعالیت های خود می گردند. به هر حال هواداران بازی Quantum Break امید فراوانی به موفقیت اثر محبوب خود بسته اند و سخت امیدوارند که تاریخ انتشار این بازی به موجب این همه بهینه سازی عاقبت دستخوش تغییر نشود. گفتنی است که بازی Quantum Break بر طبق اعلام رسمی اعضای استودیو رمدی قرار است در تاریخ 5 آوریل 2016 میلادی به شکل انحصاری برای کنسول XboxOneمنتشر شود و قطعاً یکی از عناوین قابل توجه سال آینده ی میلادی در زمینه های تکنیکی و محتوایی خواهد بود.
هر چی باشه نمیتونه مثل max payne 1 موفق باشه.
عجب گرافیکی داره!!!
یعنی وقتی به صورت نگاه میکنی میگی این انقدر طبیعی هستش پس دیگه چیش مونده که هنوز میشه تشخیص داد صورت واقعی نیست !!!
ولی هنوز موها تا نزدیک شدن به واقعیت خیلی راه دارن تو بهترین چهره ها موها ظرافت جاهای دیگه رو هنوز ندارن!