اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش بازی جدیدی به نام Bombshell را در همین صفحه از وب سایت سخت افزار معرفی کرده بودیم. اثری که ابتدا قرار بود بر مبنای دنیای دوک ناکم شکل گیرد اما به موجب گرفتاری های حقوقی مختلفی که برای دوک پیش آمد، قهرمان این بازی تغییر کرد و به جای دوک تنومند، زن همه فن حریفی به نام شلی هریسون نقش اصلی داستان بازی را بر عهده گرفت. در مطلب پیشین وب سایت سخت افزار، نکاتی چند از ویژگی های مختلف این بازی بیان شد و حال می خواهیم توسط اطلاعات جدید تر، دانسته های موجود در مورد بازی Bombshell را تکمیل نماییم.
به نظر می رسد ماموریت اصلی شلی (ملقب به Bombshell) در طول این بازی، نجات رییس جمهور سیاره ای که در آن زندگی می کند به همراه مردم آن سیاره از شر موجودات فضایی است (در واقع داستان بازی بسیار به تم اصلی موجود در سری دوک ناکم شباهت دارد). شلی در طول ماجراجویی های خود از 4 سیاره ی مختلف دیدن می کند و نکته ی جالب ماجرا این جاست که در طول مراحل مختلف بازی شما می توانید علاوه بر ماموریت اصلی خود، به انجام ماموریت های جانبی نیز بپردازید. در واقع سازندگان این بازی سعی کرده اند تا گیم پلی آشنای عناوین شبه دیابلو (بازی های اکشن ایزومتریک با ساختار نقش آفرینی) را با موارد موجود در گیم پلی بازی های شوتر اول شخص پیوند بزنند و به موجب آن اثری شلوغ، سریع و پرهیجان را خلق نمایند. در این میان ساختار غیر خطی مراحل و همچنین متعدد بودن راه های پیش رو نیز بر شور و هیجان هر چه بیشتر این بازی می افزاید. یکی از ویژگی های قابل توجه و پر کاربرد بازی Bombshell در ساختار گیم پلی، وجود دست مکانیکی شلی است که امکانات فراوانی را پش روی او قرار می دهد. این دست مکانیکی قابلیت تبدیل به هشت اسلحه ی مختلف را دارد که تمامی آن ها قابل ارتقا هستند و با پیشرفت در طول بازی می توانید کارایی گوناگون این اسلحه ها را به تدریج افزایش دهید. از دیگر نکات جالب مربوط یه این دست مکانیکی که به تازگی روشن شده است، می توان به قابلیت جدا شدن آن از بدن شلی اشار کرد. به گفته ی سازندگان بازی پس از جدا شدن این دست از بدن شلی، شما می توانید به طور دلخواه مابین شلی یا دست او سویچ کنید و کنترل یکی از آن ها را بر عهده بگیرید. این در حالی است که کنترل مورد دوم بر عهده ی هوش مصنوعی بازی خواهد بود. ضمن این که با وجود ایزومتریک بودن دوربین بازی، در بخش هایی از گیم پلی این اثر زاویه ی دید شما تغییر می کند و به عنوان مثال هنگام نشستن بر پشت تیربار ها و تیر اندازی توسط آن ها، زاویه ی دوربین به سوم شخص تبدیل می شود.
بازی Bombshell با موتور گرافیکی آنریل انجین 3 طراحی شده است و برای هر چه بهتر کردن ساختار دیداری این بازی سازندگان آن از ویژگی های منحصر به فرد میان افزار GameWorks شرکت انویدیا بهره جسته اند. در این میان دو قابلیت HBAO+ و Turbulence از بخش افکت های تصویری این میان افزار و همچنین قابلیت تخریب از بخش فیزیک میان افزار مذکور، نقش اصلی را در طراحی افکت های دیداری بازی Bombshell ایفا کرده اند. به کمک قابلیت HBAO+ سازندگان بازی توانسته اند سایه های موجود در این اثر را به شکل بسیار پویا تری طراحی کنند و قابلیت Turbulence نیز به آن ها این امکان را داده تا بتوانند دود و غبار ناشی از انفجار های متعدد درون بازی را به شکل دلخواه به تصویر بکشند. در واقع برای طراحی انفجار های مذکور قابلیت های مبتنی بر فیزیک میان افزار GameWorks بسیار به کمک سازندگان Bombshell آمده و به طور مثال در هنگام منفجر شدن بمب های انداخته شده توسط شخصیت اصلی بازی در نزدیکی آیتم های ساخته شده از جنس شیشه، مشاهده می شود که فرآیند شکسته شدن شیشه ها و پخش شدن ذرات ناشی از متلاشی شدن آن ها به اطراف، شکل و شمایلی بسیار طبیعی و چشم نواز دارند. گفتنی است که بازی Bombshell برای انتشار در انتهای پاییز امسال برنامه ریزی شده و بر طبق قرار قبلی بر روی هر سه پلتفرم PC ، XboxOne و PS4 منتشر خواهد شد. مسلماً این بازی با توجه به سبک و سیاق تلفیقی و منحصر به فردی که در پیش گرفته است می تواند یکی از بهترین عناوین اکشن – نقش آفرینی امسال باشد.
کلا تخیلی.
عجب اسم و اطلاعات هاتی داره 😮