آقای کیجی اینافونه را می توان در زمره ی بازی سازان با استعدادی به حساب آورد که ظرف سال های اخیر از شرکت کپکام جدا شده و اقدام به تاسیس استودیو های شخصی خود کرده اند. او حدود پنج سال پیش (همانند بازی سازانی نظیر میکامی، کامیا و بسیاری دیگر) از کپکام جدا شد و استودیوی بازی سازی شخصی خود یعنی Comcept را تاسیس کرد. اینافونه پیش و بیش از هر چیز با نخستین شخصیتی که در دنیای بازی های کامپیوتری خلق کرد شناخته می شود. شخصیتی به نام Mega Man که نام بسیار شناخته شده ای در دنیای بازی های کامپیوتری محسوب می شود و اکثر گیمر ها به خوبی او را می شناسند (البته اینافونه کارگردان و خالق بازی مگا من محسوب نمی شود). متاسفانه آقای اینافونه در استودیوی شخصی خود تا کنون نتوانسته است موفقیت های پیشین خود در شرکت کپکام را در همان مقیاس و حد و اندازه تکرار کند. البته این امر با توجه به میزان امکانات موجود در استودیوی کوچک Comcept به نسبت شرکت بزرگ کپکام چندان هم عجیب و دور از انتظار جلوه نمی کند. با این حال علاقمندان کار های اینافونه، به بازی جدید او یعنی Mighty No. 9 امید فراوانی بسته اند. اثری که قرار است یاد و خاطره ی شخصیت مگا من را به گونه ای تازه برای هواداران این مجموعه ی به یاد ماندنی زنده نماید.
شاید جالب ترین نکته در مورد بازی Mighty No. 9 شباهت بیش از اندازه ی داستان ، شخصیت ها و گیم پلی این بازی به نسخه های مختلف سری مگا من باشد. در واقع اگر حق امتیاز این مجموعه ی قدیمی اکنون در دست کپکام نبود، شاید اینک ما به جای این بازی با نسخه ای جدید از سری مگا من روبرو بودیم. اما با این حال می توان گفت که در اصل قضیه هیچ تفاوتی حاصل نشده است چون ساختار کلی بازی Mighty No. 9 به شکل تمام و کمال بر همان هسته و اساس آشنای سری مگا من پایه ریزی شده است. داستان این بازی در بخش ابتدایی خود به فعالیت های سه پروفسور کارکشته در امر تکنولوژی رباتیک اشاره دارد. پروفسور وایت 8 ربات مختلف را در قالب گروه Mighty طراحی می کند تا بتوانند به انسان ها در امور گوناگونی از جمله ساخت و ساز و مواردی از این دست یاری برسانند. در کنار او پروفسور بلک ول قرار دارد که به خلق تکنولوژی جدیدی به نام سِل می پردازد تا ربات های مورد نظر بتوانند انرژی خود را از این طریق تامین نمایند. در این میان دکتر ساندا نیز علاوه بر یاری رساندن به دکتر بلک ول در امر تکمیل پروژه ی سل، به کار طراحی رباتی جدید به نام Call هم مشغول است. با این حال اوضاع به یکباره به هم می ریزد و با نفوذ ویروسی ناشناخته به کالبد هشت ربات گروه Mighty، تمامی آن ها در کنار سایر ربات های موجود در شهر، به نیرو هایی متخاصم بر علیه انسان ها تبدیل می شوند. این جاست که پروفسور وایت به طراحی ربات نهم از گروه Mighty با نام Beck می پردازد تا بتواند یک تنه (و البته با کمک Call) با هجوم هشت عضو سابق این گروه مقابله کرده و دنیای انسان ها را از این یورش بد فرجام رباتیک نجات دهد.
شخصیت های خوش آب و رنگ و محیط های جذاب حاضر در این بازی توسط موتور گرافیکی آنریل انجین 3 به تصویر کشیده شده اند
شما در طول بازی کنترل این ربات ناجی یعنی Beck را در دست دارید که در واقع همان مگا من با شکل و شمایلی تازه است. بک از یک موشک انداز به عنوان سلاح اصلی خود بهره می برد که می توان به کمک آن ربات های مهاجم را مورد هدف قرار دارد. البته در کنار این امر یکی از ویژگی های مبارزاتی بک در طول مراحل این بازی، سرعت بسیار بالای اوست که در قالب تکنیک Dash نمود می یابد. به کمک این تکنیک شما می توانید پس از شلیک موشک های خود به سمت دشمنان، دفاع آن ها را با حمله ای نهایی در هم بشکنید و برای تکمیل نابودی شان، با سرعت هر چه تمام تر به دل آن ها بزنید. ضمن این که با نابودی دشمنان، بک قادر به جذب انرژی آن ها یا همان سل خواهد بود که توسط آن می تواند به شکل موقت، توانایی های سرعتی و قدرتی خود را افزایش دهد. در واقع بازی Mighty No. 9 درست همانند نسخه های کلاسیک سری مگا من، اثری است در سبک پلتفرمر دو بعدی که در ساختار گیم پلی خود، امکان پرش و حرکت به چپ و راست را برای مخاطب فراهم می آورد. این بازی از هشت مرحله ی مختلف تشکیل شده است که از همان ابتدا قادر به انتخاب آن ها هستید و به شکل دلخواه می توانید خود را در دل هر کدام از آن ها که دوست دارید، غرق سازید. در انتهای هر مرحله هم یکی از ربات های عضو گروه Mighty انتظارتان را خواهد کشید تا نقش باس پایانی آن مرحله را در برابرتان ایفا نماید. با از میان برداشتن هر کدام از این باس ها شما توانایی های جدیدی به دست می آورید و از این رو گیم پلی این بازی در ادامه ی راه دچار تغییرات قابل توجهی در ساختار خود خواهد شد. همچنین به نظر می رسد که بک قادر به استفاده از سلاح دشمنان بر علیه خودشان نیز خواهد بود و سوای آن، مرحله ای جداگانه نیز در این بازی وجود خواهد داشت که شما طی آن کنترل شخصیت Call را به دست خواهید گرفت. حال که صحبت از وجود مرحله ای جداگانه شد، بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که با تمام کردن هر هشت مرحله ی اصلی این بازی، قفل مرحله ی نهایی یا همان مرحله ی نهم باز خواهد شد و طی آن دک باید با عامل اصلی این هرج و مرج و کسی که این بلوا ها را به پا کرده است روبرو شود.
مگا من در سمت راست و بک در سمت چپ. تشخیص شباهت را به خودتان واگذار می کنیم
هزینه ی ساخت بازی Mighty No. 9 در سال 2013 میلادی توسط پروسه ی کیک استارتر تامین شد و جالب این جاست که علاقمندان نسخه های کلاسیک سری مگا من، در همان دو روز ابتدایی آغاز این کمپن مالی، هزینه ی 900 هزار دلاری تخمین زده شده توسط سازندگان این بازی را تامین نمودند! با این حال در پایان پروسه ی کیک استارتر این اثر (و در تلفیق با کمک 200 هزار دلاری خارج از این پروسه) در نهایت رقمی بیش از 4 میلیون دلار برای ساخت این بازی جمع آوری شد که قطعاً در کیفیت نهایی این بازی بسیار تاثیر گذار خواهد بود (در واقع این بازی ششمین پروژه ی پر بازده در تاریخ تاسیس کیک استارتر محسوب می شود). به این ترتیب سازندگان بازی Mighty No. 9 یعنی اعضای استودیو Comcept (با همراهی سازندگان برخی نسخه های قدیمی سری مگا من یعنی استودیو Inti Creates) تصمیم گرفتند تا علاوه بر انتشار بازی به شکل دیجیتال، آن را در قالب نسخه های فیزیکی نیز عرضه نمایند. بازی Mighty No. 9 ابتدا قرار بود در اواخر ماهی که در آن به سر می بریم به بازار عرضه شود، اما مراحل ساخت این اثر در ادامه گره خود و از همین رو تاریخ انتشار آن به تاخیر بر خورد کرد. با این حال بر طبق اعلامی که ظرف روز های اخیر از آن با خبر شدیم، تاریخ انتشار تازه ای برای این اثر مشخص شده است. بر طبق این اعلام جدید، بازی Mighty No. 9 قرار است در تاریخ 12 فوریه ی سال 2016 میلادی بر روی پلتفرم های بیشماری نظیر PC (اعم از ویندوز و مک) ، Xbox 360 ، XboxOne ، PS3 ، PS4 ، WiiU و همچنین دو کنسول دستی Nintendo 3DS و PlayStation VITA منتشر شود. به طور حتم با این گستردگی وسیع پلتفرمی، تمامی گیمر ها می توانند از ملاقات دوباره با گیم پلی ناب و خاطره انگیز سری مگا من در قالب بازی Mighty No. 9 لذت ببرند. در پایان شما را به مشاهده ی تریلری از این بازی دعوت می کنیم.
این دیگه کارتونش هم طرفدار نداره چه برسه به بازیش.