سال 2016 برای الکترونیک آرتز از جمله سالهای بسیار خوب و رویایی بود. کمپانی آمریکایی در این سال سه عنوان بزرگ را معرفی کرد که هر سه، چه از سوی منتقدان و چه از سوی بازیبازان مورد تحسین قرار گرفت. سه بازی FIFA 17، Battlefield 1 و Titanfall 2 از لحاظ فروش نیز عملکرد کاملا رضایتبخشی داشتهاند. البته نزدیکی زمان انتشار دو عنوان شوتر، باعث شد تا Titanfall 2 در این میان فروش کمتری را داشته باشد؛ اما همین عنوان توانست نامزد دریافت جایزه بهترین بازی سال شود و این یعنی با یک اثرِ تمام عیار روبرو هستیم.
امروز 28 ژانویه است، یعنی دقیقا سه ماه از زمان عرضه Titanfall 2 میگذرد. قطعا اکثر بازیبازان در این مدت بخش داستانیِ نه چندان طولانی بازی را به اتمام رساندهاند و حالا به تجربه قسمت چندنفره آن میپردازند. هدف ما نیز در این مقاله، پرداختن به قسمت مالتیپلیر و معرفی حالتهای بازیِ موجود در این بخش است. Titanfall 2 در قیاس با نسخه اول خود، مادهای بیشتری را در بخش مالتیپلیر داراست و آشنایی با آنها، قطعا میتواند در تصمیم شما برای خرید یا عدم خرید این بازی، تاثیرگذار باشد.
- Attrition
اگر نسخه اول Titanfall را هم بازی کرده باشید، قطعا با این بخش آشنایی دارید. یک از پایههای ثابت این بازی در قسمت چندنفره. در این حالت بازیکنان در دو گروه شش نفری با یکدیگر مبارزه میکنند و البته در هر تیم نیز تعدادی هوش مصنوعی وجود دارد. البته این هوش مصنوعی به قدری آماتور است که هیچ چالشی برای شما ایجاد نمیکند و فقط به درد جمع کردن امتیازات بیشتر میخورد. در این بخش استفاده از تایتانها نیز آزاد است. هر تیمی که بتواند زودتر به امتیاز 500 برسد، برنده این بخش خواهد بود و تیم بازنده باید خود را به سفینه فضایی خود برساند و از مهلکه فرار کند. کشتن تایتانها، پایلوتها و مینیونها (هوش مصنوعی) همگی امتیازآور هستند. مپهای بزرگ و شلوغ را میتوان از ویژگیهای جالب و بارز Attrition دانست.
- Bounty Hunt
این حالت، برای اولین بار به این سری اضافه شده و به شدت هم مورد استقبال قرار گرفته است. در این بخش نیز باید بازیکنان امتیاز بدست آورند؛ اما مهم این نیست که چقدر امتیاز به دست میآورید، بلکه مهم این است که چقدر امتیاز ذخیره میکنید. هر تیم در قسمتهای مختلف نقشه، رباتی دارد که باید امتیازات کسب شده را به این ربات انتقال دهد. نکتهای که باعث سختتر شدن بازی میشود این است که در طول بازی این رباتها در زمانهای مشخصی و برای چند ثانیه فعال میشوند. بدین معنا که شما باید امتیاز کسب کنید و تا زمان فعال شدن این رباتها زنده بمانید. هر تیمی که امتیازات ذخیره شدهاش به حد نصاب برسد، برنده بازی خواهد بود. اگر در بازی Battlefield Hardline حالتِ Blood Money را تجربه کرده باشید، بانتی هانت نیز برای شما آشنا خواهد بود.
- Amped Hardpoint
این بخش تقریبا در همه بازیهای شوتری که قسمت چندنفره دارند، مشاهده میشود و پرطرفدار بودن آن غیرقابل انکار است. نقاطی در نقشه از ابتدای بازی مشخص میشود و بازیکنان هر تیم باید به آن محل رفته و آن نقطه را به تصرف خود درآورند. در این بخش کشتن افراد دیگر تاثیری در جلو افتادن تیم ندارد و اگر زرنگ باشید، میتواند علیرغم درگیری کمتر با حریفان، امتیازات بیشتری برای تیم خود به دست آورید. در این بخش، هم تصرف کردن نقاط جدید و هم حفاظت از مکانهای به دست آمده، امتیازاتی دارد و تیمی که بتواند امتیاز بیشتری بدست آورد، فاتحِ بازی خواهد بود. اگر پیشنهاد من را میخواهید، بهتر است در این حالت، بیشتر از مکانها بدست آمده دفاع کنید تا اینکه به نقاط دیگر حمله کنید.
- Last Titan Standing
حالتی مخصوص تایتانها. در این ماد، دو تیم پنج نفره در نقشهای که تایتانها فراخ بال بیشتری داشته باشند، به مصاف هم میروند. پیش از بازی هر بازیکن میتواند، تایتانِ موردنظر خود را انتخاب کند. هر تیمی که تمامی اعضای خود را از دست بدهد در این حالت بازنده بازی خواهد بود. همچنین پس از نابودی تایتانها، بازیکن میتواند بصورت پایلوت مبارزه کند؛ اما با توجه به نوع نقشهها، شانس چندانی برای زنده ماندن در این حالت وجود ندارد.
- Pilot VS Pilot
همانطور که از نامش پیداست، این حالت دقیقا نقطه مخالف Last Titan Standing است. یعنی بازیکنان فقط بصورت پایلوت مبارزه میکنند و هیچ تایتانی در بازی وجود نخواهد داشت. این قسمت نیز از بخشهای خوب و سرعتیِ بازی است که حتما شما را سرگرم خواهد کرد. در این بخش امتیازی محاسبه نمیشود و هر تیمی که تعداد Kill هایش زودتر به اندازه تعیین شده برسد، برنده خواهد بود. نکته دیگر اینکه در این حالت هوش مصنوعی وجود ندارد و گاهی بزرگ بودن نقشهها باعث میشود پیدا کردن دشمنان زمان ببرد.
- Capture The Flag
این ماد را میتوان چیزی شبیه به حالت Amped Hardpoint دانست؛ اما کمی سختتر و جالبتر از آن. در این حالت، هر تیمی یک پرچم دارد. وظیفه بازیکنان این است که پرچمِ تیم حریف را ربوده و به محل مشخص شده در منطقه خودشان بیاورند. اینجاست که معنای دقیق کارتیمی مشخص میشود. در واقع وقتی بازیکنی پرچم را در دست دارد، همتیمیهایش باید او را تا رسیدن به مقصد همراهی کنند و از او حفاظت نمایند. در این حالت، استفاده از تایتان مجاز نیست و فقط پایلوتها مبارزه میکنند. با وجود اینکه در نسخه اول Titanfall این بخش جزو مادهای شلوغ و پرطرفدار بازی بود؛ اما در Titanfall 2 سرورهای این ماد، زیاد شلوغ نیستند.
- Free For All
این قسمت را میتوان تاحدودی یک حالت Co-op دانست؛ اما نه دقیقا. در این بخش نیز بازیکنان با یکدیگر رقابت میکنند؛ اما نه بصورت مستقیم. هر بازیکن در مقابل دشمنانی با هوش مصنوعی قرار میگیرد و باید با کشتنِ آنها، امتیاز به دست آورد. در نهایت هر کسی بیشتر امتیاز به دست آورد، رتبه بهتری خواهد داشت. هم پایلوت و هم تایتان، در این حالت در دسترس است.
- Coliseum
اگر در یک کلمه بخواهم این بخش رو توصیف کنم، باید از واژه «دوئل» استفاده بکنم. اول از همه اینکه، ورود به این بخش همواره آزاد نیست. شما با پیشرفت در بخش مالتیپلیر در مادهای مختلف، جوایزی به دست میآورید و گاهی در میان این جوایز، یک بلیط هم نصیبتان میشود. این بلیط همان کلید ورود به بخش Coliseum است. در این حالت، دو بازیکن در نقشهای گِرد بدون هیچ مانعی برای پناه گرفتن، در مقابل هم قرار میگیرند و باید دوئل کنند. اسلحههای این بخش خاص بوده و شرایط برای هر دو بازیکن یکسان است. هر بازیکنی که بتواند، سه مرتبه فاتحِ دوئل شود، برنده بازی خواهد بود. وجود چنین بخشی علاوه بر جذابیت و چالشی که دارد، خود نوعی هدف ایجاد میکند تا بازیکنان با عملکرد خوب در مادهای دیگر، بلیطِ Coliseum را به دست آورند. واضح است که در این حالت نیز فقط پایلوتها دوئل میکنند و خبری از تایتانها نیست.
- Private Match
این بخش را میتوان یک حالت خصوصی و خودمانی برای بازی با دوستان دانست. در این بخش شما این امکان را دارید که حالتِ بازی دلخواه خود را با نقشه دلخواه خود انتخاب کرده و با هر تعداد نفراتی که دوست دارید به بازی بپردازید. البته باید بازیکنان دیگر را دعوت کنید. قطعا برای کسانی که میخواهند لحظات فوقالعادهای را با دوستانشان سپری کنند، این بهترین حالتِ ممکن است.
- Angel City 24/7
نقشه Angel City یکی از نقشههای خوب و محبوب در Titanfall 2 است. حال، اگر دوست دارید که همواره یا بیشتر اوقات در این نقشه به بازی بپردازید، میتوانید از حالت بازی Angel City 24/7 استفاده کنید. در این ماد، تمامی حالتهای Attrition، Bounty Hunt و Amped Hardpoint در نقشه Angel City اجرا خواهند شد. شاید در ابتدا به نظر شما ساختن یک ماد جداگانه برای یک نقشه کار چندان عاقلانهای نباشد؛ ولی اگر نگاهی به سرورهای این حالت بیندازید، میبینید چندان هم خلوت نیستند.
- Mixtape & Mixtape 8V8
این دو حالت را در یک ردیف قرار دادیم زیرا مشابه هستند. کاری که این حالت انجام میدهد، چیزی مثل انتخاب شانسی یا رندوم است. شما با انتخاب حالت Mixtape به سیستم اجازه میدهید تا بطور رندوم یکی از مادهای فوق را برای شما انتخاب کند. در حالت Mixtape 8V8 نیز دقیقا همین کار انجام میپذیرد، با این تفاوت که تعداد بازیکنان هر تیم باید حتما 8 نفر باشد، در صورتی که در Mixtape تعداد بازیکنان میتواند 5 نفر یا بیشتر در هر تیم باشد.
در حال حاضر این 11 ماد، تشکیل دهنده بخش چندنفره بازی Titanfall 2 هستند و به گفته استودیو رسپاون (Respawn)، در آپدیت جدیدی که بزودی برای این عنوان منتشر خواهد شد، یک حالت بازی دیگر، به همراه چند نقشه جدید نیز به بازی اضافه میشود.
عنوان Titanfall 2 یکی از سرگرم کنندهترین و هیجانانگیزترین بازیهای چندنفره موجود در بازار است که برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، اکسباکس وان و رایانه شخصی، عرضه شده است. لازم به ذکر است که تمامی دی ال سیهای این بازی رایگان بوده و برای همه بازیکنان در دسترس خواهد بود.
دیدگاهتان را بنویسید