هدف نتفلیکس تا پایان سال 2022 این است که بتواند برای کاربران خود، دسترسی به 50 بازی موبایلی را فراهم کند. در ادامه با جزییات بیشتر این تصمیم جدید همراه ما باشید.
- به خانه بردن بازیها با Netflix و استفاده از سرویس استریم آن – گیمینگ ابری
- نتفلیکس سومین استودیو بازی سازی خود را در شش ماه گذشته خریداری کرد
- نتفلیکس و تیک تاک خدمات خود در روسیه را به حالت تعلیق در آوردند
هدف نتفلیکس تا پایان سال 2022
بر اساس گزارش «واشینگتن پست» (Washington Post)، «نتفلیکس» (Netflix) قصد دارد تا پایان سال جاری نزدیک به 50 بازی موبایلی را در اختیار مشترکین خود قرار دهد. با توجه به رقابت سخت سایر خدمات اشتراکی مانند HBO Max، Disney Plus، Apple+، Amazon Prime Video، Paramount+ و بسیاری دیگر، این تصمیم بخشی از استراتژی شرکت است تا در آینده کمتر به محتوای فیلم و تلویزیون وابسته باشد. برای اولین بار در یک دهه اخیر، هفته گذشته نتفلیکس شاهد از دست دادن تعداد قابل توجهی از مشترکین خود بود که منجر به سقوط بزرگی در سهام این شرکت شد.
نتفلیکس از اوایل نوامبر سال گذشته شروع به ارائه بازیهای موبایلی کرده است. این شرکت در راستای هدف جدید خود همچنین چند استودیو مانند: Night School (Oxenfree)، Next Games (Stranger Things و The Walking Dead) و Boss Fight Entertainment (Dungeon Boss) را نیز خریداری کرده است.
«رید هستینگز» (Reed Hastings) مدیرعامل نتفلیکس، در جریان آخرین تماس سرمایهگذاران، درباره پیشنهاد اضافه کردن بازیهای موبایلی این شرکت گفت:
من واقعا از آن چه که تیم ساخته است خوشحالم، ظرفیت بزرگی که بتوانیم تجربیات تعاملی و بازی را برای اعضای خود فراهم کنیم. ما چند موفقیت خوب داشتیم که «گرگ» (Greg) درباره آن خواهد گفت. بنابراین من فکر میکنم که ما در حال ایجاد یک ظرفیت هستیم، رک و پوست کنده، سریعتر از زمانی که وارد عرصه فیلم شدیم و این موضوع خیلی دلگرم کننده است.
خیلی هیجانزدهایم و شما شاهد این بودهاید که ما خریدهای کوچکی انجام دادهایم تا دانش و خلاقیتهای برجستهای را به دست آوریم تا بتوانیم دستاوردهای بسیار خوبی در آینده داشته باشیم.
صحبتهای مدیر ارشد اجرایی درباره هدف نتفلیکس
به گفته «گرگوری پیترز» (Gregory Peters)، مدیر ارشد اجرایی شرکت، نتفلیکس همچنین به دنبال تقویت ظرفیت ساخت بازی داخلی خود است. در ادامه توضیحات کامل او را درباره هدف نتفلیکس تا پایان سال 2022 میخوانید (این نقل قولها از منبع Seeking Alpha نقل شده است):
ما برای هر دو مدل (مجوز IP و انجام M&A) پذیرا هستیم و میتوانم بگویم در مورد ایجاد ظرفیت داخلی بسیار مشتاقیم. ما این کار را هم از طریق مونتاژ ارگانیک و هم از طریق اکتساب انجام میدهیم که بخشی کلیدی از استراتژی ما است تا بتوانیم ظرفیت تولید عناوین بازیهایی را ایجاد کنیم که فکر میکنیم واقعا برای اعضای ما ارزشمند هستند. ما هر روز بیشتر و بیشتر از عناوین دارای مجوزی که داریم، یاد میگیریم و این موضوع برایمان بسیار مفید است.
با اعلامیهای که اخیرا با عرضه یک بازی و یک سریال انیمیشنی پیرامون Exploding Kittens IP انجام دادیم، یک نور امید اولیه از جایی که ما در حال تلاش برای رسیدن به آن هستیم، تابیده شد. نمیدانم با این بازی کارتی آشنایی دارید یا نه؛ اما فوقالعاده سرگرمکننده است که ما اکنون قصد داریم آن را هم در یک سریال انیمیشنی و هم در یک بازی شکل دهیم و بین این 2 حالت مختلف برای طرفداران آن عنوان تعامل خواهیم داشت.
با این حال چنین حرکتی به نوعی صرفا یک گام اولیه در یک نقشه راه طولانی است که ما در مورد چگونگی ساختن قسمت فیلم و سریال داریم و سپس تجربه بازیهای تعاملی، نوعی تعامل بین آنها، ارزش دریافتی از آنها را برای اعضای ما افزایش میدهد.
بنابراین ما نوعی چشم انداز چند ساله داریم و فکر میکنیم برای تحقق آن، ظرفیت توسعه داخلی کلیدی خواهد بود، زیرا بدیهی است که میتوانیم آن افراد را به طور خاص روی فرصتهایی که در آن جا میبینیم متمرکز کنیم.
نظر شما درباره هدف نتفلیکس تا پایان سال 2022 چیست؟ آیا با توجه به شرایط موجود، این هدفگذاری دستیافتنی به نظر میرسد؟ درباره این سرویس چه نظری دارید؟ نظراتتان را در این باره برای ما بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید