بسیاری از علاقه مندان به بازی های کامپیوتری سبک اتومبیل رانی (خصوصاً آن دسته از آثاری که تمرکز بیشتری به سمت شبیه سازی در بخش گیم پلی دارند) به طور حتم با شرکت بریتانیایی کدمسترز (Codemasters) به قدر کفایت آشنا هستند. شرکتی که تولید آثاری نظیر مجموعه بازی های Dirt ، Grid و Formula 1 را در کارنامه دارد. آثاری که تقریباً تمامی آن ها در نزد علاقه مندان به بازی های کامپیوتری سبک اتومبیل رانی، آثار شناخته شده ای هستند و هواداران مختص به خود را دارند. در این میان خبر خوب برای علاقه مندان به عناوین فوق و در کل بازی های ساخته شده به دست اعضای شرکت کدمسترز در سبک اتومبیل رانی این است که احتمالاً از این پس شاهد تولید آثار بیشتری در سبک مذکور به دست اعضای این شرکت بازی سازی بریتانیایی خواهند بود.
چندی پیش بخش بازی های کامپیوتری شرکت سونی پرونده ی کاری استودیوی بازی سازی Evolution را مختومه اعلام کرد. استودیویی که طی سال های اخیر یکی از همکاران اصلی شرکت سونی در زمینه ی تولید آثار حاضر در سبک اتومبیل رانی و مسابقه ای محسوب می شد و وظیفه ی تولید نسخه های مختلف از سری بازی های Motorstorm را بر عهده داشت. علاوه بر آن، این استودیوی بریتانیایی چندی پیش ساخت بازی Driveclub را هم در کارنامه ی کاری خود به ثبت رساند که شاید هم اکنون بتوان این بازی را به عنوان یکی از آخرین همکاری های اعضای این استودیو با بخش بازی های کامپیوتری شرکت سونی قلمداد کرد. اما خوشبختانه با پایان این همکاری، کار اعضای استودیو Evolution در دنیای بازی های کامپیوتری به پایان نرسیده است. چرا که به تازگی سران شرکت کدمسترز به اعلام این موضوع پرداخته اند که از این پس استودیوی برتانیایی Evolution یکی از همکاران اصلی آن ها در امر تولید بازی های کامپیوتری جدید محسوب خواهد شد و فعالیت های کاری خود را زیر نظر شرکت کدمسترز به انجام خواهد رساند. در واقع اعضای استودیو Evolution همچنان به کار اصلی خود یعنی ساخت بازی های کامپیوتری سبک اتومبیل رانی ادامه خواهند داد؛ با این تفاوت که از این پس بازی های ساخته شده به دست آن ها دیگر آثاری نیستند که به طور انحصاری برای پلتفرم های بازی شرکت سونی منتشر شوند و همچون سایر آثار شرکت کدمسترز عناوینی چند پلتفرمی خواهند بود. در این میان رییس استودیو Evolution یعنی آقای میک هاکینگ نیز از این پس به عنوان نایب رییس بخش توسعه ی محصولات شرکت کدمسترز به انجام وظیفه خواهد پرداخت و به این ترتیب به نظر می رسد که در آینده ی پیش رو، استودیو Evolution نقش بسیار مهمی را در اهداف آتی شرکت کدمسترز در دنیای بازی های کامپیوتری ایفا خواهد نمود.
به نظر می رسد که موفقیت دو بازی اخیر شرکت کدمسترز یعنی Dirt Rally و F1 2015 سران این شرکت را بر آن داشته تا تمرکز اصلی خود را بر روی ساخت بازی های کامپیوتری سبک اتومبیل رانی قرار دهند. موضوعی که در میان سخنان مدیر عامل شرکت کدمسترز یعنی فرانک سینیر نیز به خوبی نمایان است. بنا بر گفته های او، موفقیت دو بازی یاد شده طی دوازده ماه اخیر اعضای شرکت کدمسترز را بر آن داشته تا اهداف کلی این شرکت را به منظور رسیدن به موفقیت های بیشتر باز تعریف نمایند. اهدافی که بیش از هر چیز بر تولید هر چه بیشتر بازی های کامپیوتری سبک اتومبیل رانی و تثبیت موقعیت شرکت کدمسترز در قامت یکی از سردمداران ساخت عناوین این سبک تمرکز یافته است. در واقع ایجاد همکاری های تنگاتنگ با اعضای استودیو Evolution نیز دقیقاً در راستای رسیدن به همین اهداف صورت گرفته است. از سوی دیگر عضو ارشد استودیو Evolution یعنی آقای میک هاکینگ هم از نقش جدید خود در شرکت کدمسترز بسیار خشنود به نظر می رسد و این همکاری دو جانبه را گامی در جهت رشد فعالیت های شرکت بازی سازی کدمسترز دانسته است. به هر حال انتظار می رود که از این پس بخش مهمی از فعالیت های شرکت کدمسترز در زمینه ی ساخت بازی های کامپیوتری سبک اتومبیل رانی و همچنین آثار آرکید مسابقه ای بر عهده ی استودیو Evolution قرار گیرد و با تمرکز اعضای این استودیو بر کاری که تجربیات فراوانی در آن دارند، علاوه بر ساخت IP های جدیدی در سبک اتومبیل رانی، شاهد توسعه ی مجموعه های شاخص شرکت کدمسترز در این سبک پر هوادار (آثاری نظیر Dirt ، Grid و مجموعه ی منظم تر Formula 1) توسط آن ها باشیم. از سوی دیگر چندی پیش شاهد تایید خبر ارتقا یافتن توانایی های موتور گرافیکی اختصاصی شرکت کدمسترز (نسخه ی چهارم از موتور گرافیکی EGO) و مجهز شدن آن به قابلیت های نوین مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 بودیم. نکته ای که می تواند آثار آتی شرکت کدمسترز در سبک اتومبیل رانی را از لحاظ قدرت ساختاری و توان فنی نیز یک گام رو به جلو هدایت نماید. به این ترتیب باید منتظر ماند و دید که شرکت کدمسترز با چه برنامه های جدیدی به سمت تبدیل شدن به یکی از برترین تولید کنندگان بازی های کامپیوتری سبک اتومبیل رانی خیز خواهد برداشت و تا چه اندازه خواهد توانست در این هدف جدید خود موفق عمل نماید.
خب nfs هم تا حالا نذاشته.
خبر خوبی بود:emoji1
:-bd:-bd:-bd
اینو موافقم.
فقط خواهشا رو بهینه سازیش خوب کار کنن:D
نه من دوست دارم از يه زاويه ديگه نگاه كنم نه اين كه رنگ و بوش رفته باشه و جذابيت گذشته رو نداره چون بعضي ها ميگن سنمون رفته بالا 🙂
به نظر من الان تهيه و بازي كردن خيلي سخت تر شده هم سخت افزار خيلي قوي مي خواد كه هزينه زيادي داره براي همه هم بازي هاي خوب به سختي كرك ميشن و اكثرا و سمت آنلاين و چندنفره بودن رفتن و چون ما امكانات در اين حد نداريم نميتونيم اون لذتي كه قبلا با بازي ها مي برديم رو دوباره تجربه كنيم.
من هنوزم F1 2002 رو رو سيستمم دارم و بازي ميكنم =smile
الان بنظرم همه بازیهای سبک ریسینگ افت کردن.
دمشون گرم
چی بشه این بازی ماشینی جدیدا با dx12
شرکت codemasters برنده مطلق رقابت برای بازی رالی هستش. چون رو بازیهاش قفلی نمیزاره که باز نشه:smiley3:smiley3:smiley3
WOW به جمع معتادان اجتماعی خوش اومد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ما دیگه آخر خطیم اما واقعا سری اول های Need For Speed و مخصوصا 206 داخلش محشر بود توی خوابگاه یا Fifa و PES بود یا Need دیگه برای خودش دعوای داشت یادش بخیر حالا همه چی رنگ و بوش از بین رفته اگه لذت ندارن و به پوچی رسیدن
خدا بگم چکارت کنه محسن جون!!!!!!!!!!!!!!!!!!=))=))=)):-((=))=))=))
ما معتاد بودیم حالا بیمار اجتماعی هستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بقول بعضی ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;)B-)
من خودم از قبل معتاد بودم و شدت اعتيادم از Underground 1 و F1 2002 بيشتر شد 😀
حق لایسنس به این دلیله که سازنده اتومبیل راضی میشه که محصولش به صورت دقیق با تمام جزییات و نظارت خودش ساخته بشه تا در بازی مورد نظر استفاده بشه و همچنین سازنده بازی باید حق امتیاز برند و شکل ماشینو به سازنده خودرو پرداخت کنه و این کار برای بازیهایی که برپایه خودرو ساخته میشوند واجب و ضروریه و شرکتها اینکارو انجام میدن تا گیمرها ارتباط بیشتری برقرار کنن.
در بازیهایی مثل GTA که بازی برپایه ماشین نیست سازندگان نیازی نمیبینن که هزینه اضافی پرداخت کنن و به کپی شکل و شمایل ماشینای نعروف بسنده میکنن تا در هزینه ها صرفه جویی و در قسمت دیگری صرف شوند.
در کل برندای خودروسازی برای اینکه از طرح و اسمشون استفاده بشه باید نظارت داشته باشن.
Code master که کارش خیلی درسته evolution هم عالی:-bd
سلام آقای حسینی سال نو مبارک
چند تا سوال در مورد حق لایسنس داخل بازی ها (ماشین ها)داشتم
حق لایسنس ماجراش چیه و چگونه است و آیا اجباری است
(مثلا در بازی های AAA زیاد می بینیم که برای نمونه EA حق امتیاز پورشه رو در دست داره)
و یا برای بسته های تیونینگ یا تیونر حق مجوز کمپانی ها مربوط لازمه است
( مثلا در بازی NFS Underground 2 رو بدن ماشین برچسب های نام کمپانی ها مربوط رو می زدن )
و به خاطر همین خبر از ماشین های واقعی در بازی های GTA و Slepping Dogs و یا Watch Dogs نیست
خداقوت
خدا خیر کدمسترز بده که باعث شد سبک ریسینگ تا این حد جدی گرفته بشه و همین الانم بدون 12 بازیا فوق العاده ان. من یکی به شخصه سااااالیان ساله معتادم، آیا شما هم معتاد بودید یا به تازگی شدید؟!!!!!=))=))=)):):)
خیلی خوبه این قضیه که این سبک بطور جدی بوسیله شرکتها دنبال بشه و عناوینی مثل Dirt هرساله ببینیم تا رقابت داغ بشه. در بازیای نسل حاضر بدون رابط 12 هم شاهد گرافیکهای فنی و هنری خیلی خوبی از عناوین ریسینگ هستیم، بطور مثال بازی Dirt Rally یکی از بهترین بازیهای این سبک چه در بحث فنی و چه در بحث هنری می باشد که واقعن لذتی فراموش نشدنی برای گیمر به ارمغان میاره.
بعد موفقیت Dirt و Forza Motorsport روند تولید گیم ها به این مسیر زیاد شد و حالا با کمک DX12 یک گیم ها رنگ واقعایت رو بخودشون گرفتن و گیمر رو به دنیای ماشین های معتاد کردن…………..:-bd