موضوعات داغ
  • نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۵
  • بازی GTA VI
  • هوش مصنوعی
  • استارلینک
  • چت‌بات‌ها
  • دینو
سخت افزار مگ
  • اخبار و مقالات
    • گوشی موبایل
      • لوازم جانبی موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • مادربرد
      • پردازنده مرکزی
      • کارت گرافیک
      • تجهیزات ذخیره سازی
      • حافظه
      • صفحه نمایش
      • تجهیزات جانبی
    • تصویرگری دیجیتال
    • صوتی و تصویری
    • شبکه
    • نرم افزار و بازی
    • کالبدشکافی قطعات
    • مطالب گوناگون
  • لیست قیمت
    • گوشی موبایل
      • لیست قیمت روز گوشی‌های سامسونگ
      • لیست قیمت روز گوشی‌های شیائومی
      • لیست قیمت روز گوشی‌های هواوی
      • لیست قیمت روز گوشی های آنر
    • تبلت
    • لپ‌تاپ
    • قطعات کامپیوتر
      • لیست قیمت پردازنده
    • محصولات اپل
    • تجهیزات شبکه
    • لوازم خانگی
    • صوتی و تصویری
    • دوربین دیجیتال
    • تجهیزات بازی
    • خودرو
  • بررسی
    • بررسی گوشی موبایل
    • بررسی تبلت
    • بررسی لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • بررسی کولر و فن
      • بررسی مادربرد
      • بررسی کارت گرافیک
      • بررسی تجهیزات ذخیره سازی
      • بررسی حافظه
      • بررسی منبع تغذیه و کیس
      • بررسی تجهیزات جانبی
      • بررسی صفحه نمایش
    • بررسی تصویرگری دیجیتال
    • بررسی صوتی و تصویری
    • بررسی شبکه
    • بررسی نرم افزار و بازی
    • بررسی گوناگون
  • راهنمای خرید
    • سیستم پیشنهادی
  • دانلود
  • ویژه
    • مسابقات
    • نمایشگاه
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

اخبار و مقالات / پردازنده مرکزی / هایلایت

اولین پردازنده کوانتومی ایران

(بروزرسانی: بیانیه دانشگاه علوم دریایی و تصحیح اطلاعات) واکنش رسانه‌های جهانی سخت‌افزاری به خبر اولین پردازنده کوانتومی ایران!

Avatarتوسط سیمین نوربخش ·6 تیر 140210 تیر 1402· 485

(متن اصلی خبر: 25 خرداد 1402) چند روز پیش حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که ایران در فناوری های روز پیشرفت کرده است. فناوری‌های مانند محاسبات کوانتومی که بخشی از سلاح‌های نسل آینده خواهند بود و می‌توانند با تهدیدات پیش‌رو مقابله کنند.

این سخنرانی که در دانشگاه دریانوردی نیروی دریایی ارتش در نوشهر انجام شد، تنها به کارهایی که می‌توان انجام داد و باید انجام شود معطوف نبود. بلکه در آن از دستاوردهایی که پیش‌تر به دست آمده بود نیز رونمایی شد. یکی از این محصولات سیستمی است که می‌تواند با استفاده از الگوریتم های کوانتومی با فریب ناوبری در تشخیص کشتی‌های سطحی مقابله کند.

اما محصولی که در در همین راستا و تحت عنوان «اولین محصول الگوریتم پردازش کوانتومی» به نمایش گذاشته شد شبیه به یک پردازنده کوانتومی مدرن به نظر نمی‌آمد. با کمی دقت نیز می‌توان برچسبی که تحت عنوان ZedBoard بر روی آن حک شده را نیز مشاهده کرد.

اولین پردازنده کوانتومی ایران

خیلی زود مشخص شد که این محصول در واقع توسط یک شرکت «آمریکایی» به نام Diligent تولید شده است و می‌توان آن را در وبسایت‌هایی مانند فروشگاه آمازون با قیمت 600 دلار یا 700 یورو خریداری کرد. این احتمالا ارزان‌ترین پردازنده کوانتومی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید.

اولین پردازنده کوانتومی ایران

آنگونه که از شواهد به نظر می‌آید بُرد توسعه یافته توسط Diligent دارای پردازنده پیشرفته‌ای نیست و از یک سیستم روی چیپ مبتنی بر ARM با هسته های دوگانه Cortex A9 بهره می برد. این دستگاه تنها دارای 256 مگابایت حافظه داخلی و 512 مگابایت رم DDR3 است و این مشخصات با یک پردازنده کوانتومی مدرن هیچ سنخیتی ندارد. در واقع پردازنده‌های کوانتومی از بیت استفاده نمی‌کنند و مانند کامپیوترهای مدرن واحد پردازشی آن‌ها کیوبیت یا همان بیت کوانتومی است.

واکنش Videocardz و Tom’sHardware به خبر اولین پردازنده کوانتومی ایران

همانطور که پیش‌تر اشاره شد تنها کمی پس از رونمایی از اولین پردازنده کوانتومی در ایران، کاربران در شبکه‌های اجتماعی کشف کردند که پردازنده نمایش داده شده، مشابه آن محصولی بوده که در آمازون قابل خریداری است. اما این ماجرا تنها به داخل ایران محدود نشد و سایت‌های تخصصی جهانی سخت‌افزار مانند Videocardz نیز حالا نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و خبری در این راستا کار کرده‌اند. جالب است بدانید که در این خبر به اظهارات پیشین یکی دیگر از مسئولین در رابطه با پایتون نیز پرداخته‌ شده؛ استادی که اعلام کرده بود نرم‌افزار مبتنی بر پایتون می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند. اما به نظر می‌رسد که حداقل نتوانست در رابطه با پردازنده کوانتومی ساخت داخل، پیش‌بینی درستی داشته باشد.

وبسایت Tom’sHardware نیز در خبری به موضوع پردازنده کوانتومی مورد بحث پرداخته و محاسبات کوانتومی در کشور را زیر سوال برده است. بدون شک رونمایی از چنین محصولاتی، در روزهایی که اینترنت تا این اندازه فراگیر نشده بود با جنجال‌های کمتری همراه می‌شد و حتی شاید هرگز خبر آن به خارج از کشور درز پیدا نمی‌کرد. اما این روزها حتی با وجود فیلترینگ گسترده شبکه‌های اجتماعی خارجی، باز هم تقریباً غیرممکن است که بتوان از زیر بار موارد اینچنینی قسر در رفت. نظر شما در این رابطه چیست؟

بروزرسانی 6 تیرماه 1402: بیانیه دانشگاه علوم دریایی نوشهر

پس از واکنش‌هایی که رونمایی از «اولین محصول الگوریتم پردازش کوانتومی» در رسانه‌های ایران و جهان از جمله وبسایت سخت‌افزارمگ داشت، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم دریایی نوشهر نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. در بیانیه‌ای که جهت شفاف‌سازی توسط این دانشگاه منتشر شده، به اشتباهاتی که در همایش 11 خرداد منجر به بروز برداشت‌های غیرصحیح از محصول رونمایی شده، اشاره شده است و این موارد تصحیح شده است. در ادامه این مطلب می‌توانید متن بیانیه مذکور را مطالعه بفرمایید:

بروزرسانی 6 تیرماه 1402: بیانیه دانشگاه علوم دریایی نوشهر
  • گزارش دیتای مصرفی در ایران: محبوبیت تلگرام و پلتفرم‌های خارجی حتی با فیلترینگ
  • نماینده مجلس شورای اسلامی: اینترنت ایران باید مانند چین شود
  • قوانین جدید برای اینفلوئنسرها: تبلیغ مهاجرت ممنوع!

برچسب‌ها: ایران

امتیاز: 3.7 از 5 (333 رای)
کمی صبر کنید...
تبلیغات
تبلیغات
سرخط خبرها:
  1. کلاهبرداری جدید: فروش گرافیک های دستکاری شده 3090 و 3080 به جای 4090!
  2. آینده پایدار SSDهای مبتنی بر PCIe 5.0 تا پنج سال آینده
  3. عذرخواهی استودیو Build a Rocket Boy از عملکرد فاجعه‌آمیز بازی MindsEye
  4. بازی DriveClub با چه سیستمی روی پلتفرم PC اجرا می‌شود؟
  5. قیمت کارت گرافیک RTX 5090 انویدیا در ژاپن به زیر 2800 دلار کاهش یافت!

مطالب مرتبط ...

  • قطع سراسری اینترنت در تابستان 1404 3

    منتظر قطع اینترنت در سراسر کشور در تابستان امسال باشید!

    Avatarتوسط سپهر گلمکانی · 14 خرداد 1404 · 14 خرداد 1404

  • 2

    قیمت محصولات سایپا هم افزایش یافت

    Avatarتوسط محمد یوسفی زاده · 4 تیر 1397 · 22 اسفند 1398

  • 8

    شکست پیش از آغاز؛ اجرای طرح رجیستری به تابستان سال آینده موکول شد

    Avatarتوسط محمد یوسفی زاده · 27 دی 1395 · 27 دی 1395

مطالب گوناگون از دینو

6 ترند که در دکوراسیون خانه سال 2025 می‌ بینید

حقیقت هایی جالب در مورد بدن زنان و مردان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد

رفتار های نادرست والدین منجر به مشکلات روانی فرزند در بزرگسالی می شود

485 دیدگاه

  • دیدگاه293
  1. Avatar کرونا گفت:
    26 خرداد 1402 در 9:18 ب.ظ

    رادار کرونا گیر رو یادتون میاد؟😂

    پاسخ
  2. Avatar رهگذر گفت:
    26 خرداد 1402 در 9:17 ب.ظ

    مستعان ۱۱۰

    پاسخ
  3. Avatar علی گفت:
    26 خرداد 1402 در 9:00 ب.ظ

    همان بهتر که فکر کنید دروغ پردازیه

    پاسخ
  4. Avatar جابر گفت:
    26 خرداد 1402 در 7:59 ب.ظ

    مثل اینکه نویسنده فرق بین پردازنده و مادربورد رو نمیدونند چون چیزی که تیتر خبری هست بحث پردازنده هست و پردازنده هم بر روی مادربرد جاگذاری میشه و در هیچ جایی از دنیا تمام قطعات یک سیستم رو یک کشور نمی سازه مگر ….

    پاسخ
  5. Avatar حسین گفت:
    26 خرداد 1402 در 7:27 ب.ظ

    حتما تغییراتی درش ایجاد کردن یا از قبل داشتن ، تعمیرش کردن!
    کلا ارتش عاشق جنس آمریکایی هست .

    پاسخ
  6. Avatar ممدم گفت:
    26 خرداد 1402 در 6:58 ب.ظ

    چینیه یکد بار مصرف هس جدی نگیرین😁😁

    پاسخ
  7. Avatar میهن دوست گفت:
    26 خرداد 1402 در 6:35 ب.ظ

    ای کاش اینطور رونمایی نمیشد.اگه قراره روی سامانه های حساس نصب بشه نشون عموم نمیدادین. اگه به حافظه تاریخی خودتون رجوع کنین ، ویروس استاکس نت هم بخاطر نشان دادن تجهیزات نیروگاه هسته ای قابلیت نفوذ به سیستم هسته ای ایران رو پیدا کرد

    پاسخ
  8. Avatar مالک گفت:
    26 خرداد 1402 در 6:14 ب.ظ

    نازعات ، زلزال ، فاتح ۱۱۰، خلیج فارس، شهاب 1و2و3،قیام، سجیل، قدر و و و……… و اما ابرموشک هایپرسونیک فتاح

    پاسخ
    • Avatar tohid گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:50 ق.ظ

      و اما ابر کارت ملی هوشمند

      پاسخ
  9. Avatar حسن گفت:
    26 خرداد 1402 در 6:11 ب.ظ

    مطمئن باش هم سخت افزار و هم نرم افزارش رو درست کردن حالا درسته یه سخت افزار آمریکایی دستشون گرفتن برای تبلیغات بیشتره جونم
    حال خواهید دید در مراسم رونمایی فراتر ازون به نمایش گذاشته خواهد شد آمریکایی ها به ایرانیها مگن همان پارسها هستندکه هزارن سال. امپراتور جهان بودند در واقعه چسباندن آرم سپاه روی نام آمریکا که کسی ندیده بود بعدا کشف کردند و اریانیهارو پارسها نامیدند و قطعا همینطوره بعدا موقع رونمایی مشخص میشه من مطمئنم

    پاسخ
  10. Avatar محمدرضا ابراهیم پور گفت:
    26 خرداد 1402 در 5:52 ب.ظ

    اگه قرار بود محصول اصلی رد رونمایی کنن که هیچ کشوری چنین کاری رو نمیکنه،زیاد درگیر اون برد نشید ،خیلی درکش اسونه نمیدونم شما چی رو تحلیل کردید

    پاسخ
  11. Avatar Asmal گفت:
    26 خرداد 1402 در 4:42 ب.ظ

    این جریان انحرافی است

    پاسخ
  12. Avatar مقدم گفت:
    26 خرداد 1402 در 3:45 ب.ظ

    سلام وقت بخیر
    متاسفانه ما عادت کردیم در مورد چیزی که تخصص نداریم اظهار نظر کنیم و خیلی هم با قاطعیت و صد در صد هم راجع به نظرمون صحبت کنیم که انگار علامه دهر هستیم.
    اینکه راجع به این تصمیمات و اظهارنظرها مون چه طور می خواهیم جوابگو باشیم را من موندم…
    اینکه ذهن برخی دوستان نسبت به سیستم منفی شده چون از صبح تا شب نشستن پشت رسانه های غربی خیلی دور از ذهن نیست.
    من خودم به عنوان شخصی که توی این حوزه متخصص هستم و دانشجوی دکتری این حوزه هستم. نظرم را بیان می کنم. یکی از دوستان نظرشون درست بود. محصولی که معرفی شده یک سخت افزار است که از الگوریتم های کوانتومی استفاده می کنند. کجای توضیحات گفته پردازنده کوانتومی؟. گفته الگوریتم پردازش کوانتومی. یعنی قرار است در یک کاربرد های ، که اینجا بحث ناوبری است از الگوریتم های حوزه کوانتوم استفاده شود که خروجی مناسب تری بگیرند مثبت دقت وسیله بالاتر رود کارایی آن بیشتر شود و … . من در تعجبم از افرادی که فرق کلمات باهم نمی دانند صرفا با دانش عمومی خودشان با قاطعیت نظر می دهند و رای صادر می کنند.

    پاسخ
  13. Avatar kambiz گفت:
    26 خرداد 1402 در 3:44 ب.ظ

    آقایون و خانومایی که میاین میگید خودتحقیری نکنید و غربزده نباشید. خودتحقیری این آقا و همکارانش کردن که باعث شدن دوتا سایت معتبر دنیای سخت افزار بیاد برای این موضوع مطلب بنویسن و به گوش افرادی که اصلا نمیدونن ایران کجاست و توش چه خبره برسونن و اونها هم نیش خند بزنن و اسم ایران و ایرانیو اینجوری به باد بیارن. این آدمهایی که میرن جنس خارجی میارن و به اسم تولید ملی فخر فروشی میکنن در اصل دارن شما رو تحقیر میکنن. اینها یی که نمیذارن به خاطر سیاست در کشور شایسته سالاری باشه و باعث میشن مغزهای نمونه کشور فرار کنن و به جاش با این نمایشهای دروغین و نمادین می خوان خودشون بچه زرنگ نشون بدن دران خود تحقیری میکنن.

    پاسخ
    • Avatar علی ماشااله زاده گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:31 ق.ظ

      ساخت بوردهای الکترونیکی از دیرباز توسط دانشجویان ایرانی رشته الکترونیک در حال انجام بوده و هست و پیشرفت هایی از این دست جای تعجب ندارد. ترکیب فیبر مدارچاپی و المانهایی مثل آی سی و چیپ و استفاده ی به جا از آن کار یک مهندس الکترونیک است که کاملا در تخصص جوانان ایرانی میباشد. در بخش نرم افزار و پروگرام کردن میکروپروسسور ها هم ایرانی ها ید طولایی دارند.چیز تازه ای نیست

      پاسخ
  14. Avatar ناشناس گفت:
    26 خرداد 1402 در 3:36 ب.ظ

    ببینید عنوان رونمایی از دست آورد الگوریتم پردازش کوانتمی است. یعنی الگوریتم یا کدهای تشکیل شده از توابع و فرمول ها و روابط رمز گذاری و ساختار نرم افزاری برای استفاده از ساختمان فیزیکی پردازشگر کوانتمی از بیت هایی که همزمان چند خصوصیت را دارند. اما برای رونمایی نیازی به یک برد سخت افزاری رده پایین نبود و اصلا باید در غالب پاورپوینت تصاویر و توضیحات از این فرایند و برخی توابع ریاضی الگوریتم تولید شده رونمایی می کردند.

    پاسخ
  15. Avatar پیمان گفت:
    26 خرداد 1402 در 3:14 ب.ظ

    زبونم بند اومده فقط برای مردم متاسفم که شاهد همچین روزه های سیاه کریه هستن اصلا خنده دار نیست یه عده بی ریشه تیشه زدن به ریشه مردم با اصالت ایران.

    پاسخ
    • Avatar kambiz گفت:
      27 خرداد 1402 در 2:12 ب.ظ

      بی ریشه تیشه زده به ریشه. قشنگ گفتی.

      پاسخ
  16. Avatar ناشناس گفت:
    26 خرداد 1402 در 3:10 ب.ظ

    درود بر سردار عزیز ، تبریک و تشکر از ارتش دلاور جمهوری اسلامی. با عنایت پروردگار ، به بالاترین افتخارات در صنایع نظامی خواهیم رسید هم اکنون هم
    …

    پاسخ
  17. Avatar علی گفت:
    26 خرداد 1402 در 3:05 ب.ظ

    آره … پردازنده هاشونم مث موشکای هایپرسونیکشون فوتوشاپن😂

    پاسخ
    • Avatar سعید رحمانی اقدم گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:17 ق.ظ

      نیاز دنیا به نفت تموم بشه خیلی چیزها مشخص میشه .

      پاسخ
  18. Avatar مهدی گفت:
    26 خرداد 1402 در 1:57 ب.ظ

    ولش کنید ببینید اینو چند فروختن بهشون شمای جنوبی شرقی غربی نبخشیدن

    پاسخ
    • Avatar بازی گفت:
      26 خرداد 1402 در 4:55 ب.ظ

      عزیز پهباد در ایران ساخته نمیشه.. مونتاژ میشه.. موتور المانی.. دوربین و پردازشگر چینی..بدنه ژاپنی.. ووووو… این و که با سرنگونی پهبادهای ایرانی تو اکراین نمایش داده شد… ففط نوشته روی پهباد ایرانی بود.. 😂😂

      پاسخ
      • Avatar ممل گفت:
        27 خرداد 1402 در 12:36 ق.ظ

        اینو ک میگی ،یاد حرفهای حکومت افتادم ک میگن ،تحریمها اثری نداره، با این وجود اگ موتور آلمانی و بدنه ژاپنی وارد ایران میشه،پس باید قبول داشت ک اربابت بدجوری شکست خورده

        پاسخ
    • Avatar فیص گفت:
      26 خرداد 1402 در 10:40 ب.ظ

      شاید کرونایاب دیگری باشد

      پاسخ
    • Avatar محمدرضا سیداحمدی گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:58 ب.ظ

      سلام
      کلا چیپ های که در نیروی نظامی استفاده میشود بایستی از نوع خوب باشد یعنی تجاری نباشد چرا که طول عمرچیپ های تجاری
      ۵ سال هست در صورتیکه چیپ های نظامی
      بایستی اینقدر کیفیت داشته باشند که حداقل ۵۰ سال عمر بکند دوما من خودم الکترونیک خوانده ام الکترونیک کوانتم در ایران درس نمی دهند فقط فیزیک مدرن درس می دهند یعنی یک مهندس الکترونیک با کوانتم بیگانه هست

      پاسخ
    • Avatar خلیل گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:43 ق.ظ

      مثل پهبادها فوتشابه؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

      پاسخ
    • Avatar مصطفی گفت:
      27 خرداد 1402 در 6:39 ق.ظ

      حالا ی کاری کرده زیاد بهش گیر ندین

      پاسخ
    • Avatar Hossein گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:06 ق.ظ

      بابا … این قطعه رو نساختن یه الگوریتمی هست که با این دستگاه کار میکنه اون الگریتمه رو درست کردن

      پاسخ
    • Avatar امیر گفت:
      27 خرداد 1402 در 10:25 ق.ظ

      چقدر باحال خودشون از خودشون تعریف میکن

      پاسخ
  19. Avatar محمد گفت:
    26 خرداد 1402 در 1:56 ب.ظ

    اگه منظورشون نرم افزاره پس چرا برداشتن اون مادربوردرو کردن تو شیشه گذاشتن جلو چشم😂😂😂😂😂…

    پاسخ
  20. Avatar ممد گفت:
    26 خرداد 1402 در 1:43 ب.ظ

    چقدر تباهین میگه الگوریتم ، هنوز نگفتن پردازنده ساختن
    مثل نوشتن برنامه واسه گوشی نه اینکه گوشی درست کنن

    پاسخ
  21. Avatar نادر گفت:
    26 خرداد 1402 در 1:35 ب.ظ

    کاری به راست و دروغ این خبر ندارم. کجای دنیا مسولین در امور فنی اظهار نظر می کنند رونمایی یعنی چی شما اگر قدرتمند باشی دیده می شوی نیاز به شو نیست.

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:06 ب.ظ

      آره … پردازنده هاشونم مث موشکای هایپرسونیکشون فوتوشاپن😂

      پاسخ
    • Avatar سالار خشمن گفت:
      26 خرداد 1402 در 5:50 ب.ظ

      شما نگرانی و ناراحتیتون از چیه؟
      اگه دروغه خوشحال باشید.
      قبلا هم خیلی چیزها رو فتوشاپ میدیدید.

      پاسخ
    • Avatar سعید گفت:
      26 خرداد 1402 در 5:55 ب.ظ

      عزیزم شاهکار نیروهای مسلح اینه که با وسایل کم ارزش میتواند مثل پهبادهای که به سخره گرفتند ولی دمار از روزگار شون درآورد و غرب از ایران مخاد که شاهد 136 را در اختیار روسیه قرار ر ندهد با همین کار هم میتواند تولید کند

      پاسخ
      • Avatar kambiz گفت:
        27 خرداد 1402 در 2:15 ب.ظ

        دمار از روزگار مردم جنگ زده اکراین در آوردن بله بله.

        پاسخ
    • Avatar محمدرضا گفت:
      26 خرداد 1402 در 6:18 ب.ظ

      فعلا که آشغال ترین و ارزانترین پهپاد ایران داره پاتریوتهای آمریکایی رو تو اکراین میزنه بهتره به جای حرف مفت واقعیت‌های دنیا رو ببینیم شما با دیدن یه برد سخت افزاری از کجا می‌فهمید برنامه ای که انجام میده چیه …. دهه هفتاد هشتادیها یه مقدار بزرگ شید

      پاسخ
    • Avatar دانشجو گفت:
      26 خرداد 1402 در 10:50 ب.ظ

      دادا … تو خود امریکا هم بزرگترین شرکت های فناوری کنفرانس های جهانی میزارن برا معرفی محصولاتشون.
      این هم برای نیرو دریایی بوده خودش هم معرفی کرده

      پاسخ
    • Avatar شبخوش گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:48 ب.ظ

      توراست میگی ونماینده ارتش دروغ میگه، روز حادثه معلوم میشه، همونطور که آمریکا ادعا می‌کرد هیچ موشکی از سامانه های دفاعی مارد نمی‌شه ولی ایران عین الاسد را با چهارده موشک شخم زد، میگفتن پهپاد ایرانی کارایی نداره ولی الان شده کابوس اونها درجنگ اکراین باروسیه، آره ما هایپرسونیکم الکی گفتیم، طرفداران دوآتشه غرب فعلا باهمین تخیلات بخوابن، فعلا که ایران دوتا نیمچه موشک رسوند فلسطین و اسرائیل و گنبد آهنین به فنا رفت

      پاسخ
    • Avatar پوست شیر گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:02 ق.ظ

      الحمدالله .
      صد در صد راسته
      ولی
      دروغشم لرزه بر تنه دشمنه .

      پاسخ
    • Avatar هشتم شکاری گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:02 ق.ظ

      الحمدالله .
      صد در صد راسته
      ولی
      دروغشم لرزه بر تنه دشمنه .

      پاسخ
    • Avatar محمدحسن گفت:
      27 خرداد 1402 در 1:18 ق.ظ

      سلام دوستان بحث نکنید چون ایران به سلاحی دست یافته که هیچ کشوری از ذهنش خطور نکرده هنوز همیشه ایران میگه ما سلاحی داریم هنوز رو نکردیم اگر آن سلاح را ایران علنی کند تمام جهان بر علیه ایران بلند می شوند آن سلاح انرژی پلاسمایی یا همان بشقاب پرنده است که با سرعت نور حرکت می کند کشور آمریکا از قدرت نظامی ایران باخبر است ولی نمی خواهد دیگران بفهمند بعد اعتبار آمریکا زیر سوال برودبروید در انترنت سرج کنید چرا اسراییل به آمریکا می گوید در حمله به ایران با ما همکاری کن ولی آمریکا خودش را کنار می کشد چرا

      پاسخ
    • Avatar فرهاد گفت:
      27 خرداد 1402 در 7:08 ق.ظ

      تو رو خدا نمی گم نگید کمتر بگید
      #دروغ

      پاسخ
    • Avatar عارف گفت:
      27 خرداد 1402 در 7:09 ق.ظ

      اینکه چیزی نیست ما دیش ویروس یابی کرونا داشتیم

      پاسخ
      • Avatar ممل گفت:
        27 خرداد 1402 در 12:39 ق.ظ

        اگ نداشتیم ک الان دوسال نبود کرونا توی ایران ریشه کن شده ،..

        پاسخ
  22. Avatar مردم گفت:
    26 خرداد 1402 در 1:21 ب.ظ

    متاسفانه شوآف در کشور ما مرسوم شده مخصوصا از طرف مسئولین .وقتی جلوی دوربین چیزی نشون داده میشه اول یکی دقت کنه آرم شرکت تولید کننده روی برد چیه و چطور این ایرانی محسوب میشه؟ همن نکات رو دشمنان ببینن فکر میکنن همه چیز ما فیک و تقلبی و نمایشی هست .مخصوصا که نیروهای نظامی نباید چنین اشتباهاتی بکنن

    پاسخ
    • Avatar احسان گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:33 ب.ظ

      …. شما فک کردین مسئولین ایران مثل شما اینقد شوتن که وسیله ای رو که تو آمازون میشه خرید رو تو بوق و کرنا کنن و ازش رونمایی کنن؟ آمازون پهپادم میفروشه. ولی پهپادش حداکثر نیم ساعت پرواز میکنه. نه سلاح حمل میکنه، نه انتحاریه، نه هوشمنده و نه رادارگریز…

      پاسخ
    • Avatar رضا گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:38 ب.ظ

      موشک قاره پیما و پهپاد رو هم همینطور مسخره می‌کردید! دیدید که چی شد! نکنید آقا برای خودتون بد میشه بعدا ضایع میشید!!

      پاسخ
    • Avatar محمدحسن گفت:
      27 خرداد 1402 در 1:14 ق.ظ

      سلام دوستان بحث نکنید چون ایران به سلاحی دست یافته که هیچ کشوری از ذهنش خطور نکرده هنوز همیشه ایران میگه ما سلاحی داریم هنوز رو نکردیم اگر آن سلاح را ایران علنی کند تمام جهان بر علیه ایران بلند می شوند آن سلاح انرژی پلاسمایی یا همان بشقاب پرنده است که با سرعت نور حرکت می کند کشور آمریکا از قدرت نظامی ایران باخبر است ولی نمی خواهد دیگران بفهمند بعد اعتبار آمریکا زیر سوال برودبروید در انترنت سرج کنید چرا اسراییل به آمریکا می گوید در حمله به ایران با ما همکاری کن ولی آمریکا خودش را کنار می کشد چرا

      پاسخ
    • Avatar احمد گفت:
      27 خرداد 1402 در 1:20 ق.ظ

      جانم فدایت ایران کهن مسولین ما باید قدر این مردم را بدانند و خدایی نکرده دروغ در کارشان نباشد

      پاسخ
    • Avatar مهدی گفت:
      27 خرداد 1402 در 4:18 ق.ظ

      داداش بحث اصلا ربطی به الگوریتم و پردازش کوانتومیو این چیزا نداره روی برد چندتا قطعه هستش که تکنولوژیش مختص آمریکاست، گویا تونستن تولیدش کنن و حالا دارن گراشو به امریکاییا میدن که یعنی بخورینش

      پاسخ
    • Avatar کوروش گفت:
      27 خرداد 1402 در 7:23 ق.ظ

      خود باوران خود تحقیر دنیا داره بهتون میخنده آیا تا بحال پاتون رو از این کشور گذاشتید بیرون؟؟؟
      حداقل لوگوی زد بورد رو پاک میکردن که به خود باوران بر نخورد

      پاسخ
  23. Avatar ... گفت:
    26 خرداد 1402 در 12:38 ق.ظ

    ممنون از خانم نوربخش، دوست همیشگی و دوست‌داشتنی … ضربه سنگینی به … وارد کردید

    پاسخ
    • Avatar سمند گفت:
      26 خرداد 1402 در 2:44 ب.ظ

      صداقت بهترین سیاست امام علی علیه السلام

      پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:07 ب.ظ

      😂😂😂

      پاسخ
    • Avatar حسن بسکابادی گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:07 ق.ظ

      سلام.چه راست وچه دروغ چیگیرشمامیادکه اصرارداریدکپی بودن ویاخریدنش روثابت کنید؟؟؟؟!!!…

      پاسخ
    • Avatar باسین گفت:
      27 خرداد 1402 در 3:48 ق.ظ

      ضربه چیه ؟ خبر گفت :ا

      پاسخ
    • Avatar م گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:02 ق.ظ

      یک باطری قلمی درست و حسابی جایی گیر نمیاد
      کاش یک باطری قلمی خوب درست می کردند

      پاسخ
  24. Avatar Ali گفت:
    26 خرداد 1402 در 12:36 ق.ظ

    زمانی که ایران گفت پهباد ساختم، همین اشخاص غربزده تحقیر کننده هوش ایرانی.گفتند تو کجا و پهباد کجا. بعد که آمریکا گفت ما نگران از پیشرفت پهبادهای ایران هستیم و مستعصل در جنگ اکراین. استاد که حرف زد، سرشان را انداختن پایین. ارتش احمق نبود و اکنون هم نیست. می گوید از پردازنده ۶۰۰ دلاری بهره ای بردیم، فکرش را نمی کردی، تحریم کارساز نشد. دوباره این افراد منتظرند تا استاد حرفی بزند. فکر نمی کنند اگر تمام این رو نمایی ها پوشالی بود، با احتیاط با ایران برخورد نمی کردند. شاید هم دنبال گوشه چشم غمزه استاد هستند.

    پاسخ
    • Avatar ازاد گفت:
      26 خرداد 1402 در 2:57 ب.ظ

      وقتی یک دیوانه سر راهت قرار بگیره باهاش با احتیاط رفتار میکنی. دلیلش این نیست که دیوانه ممکنه خیلی قدرتمند باشه… دلیلش اینه که با یک حماقت میتونه هزینه روی دستت بزاره. :))))

      پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:08 ب.ظ

      احسنت

      پاسخ
    • Avatar ثلی گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:11 ب.ظ

      پهپادههای که تمام قطعاتش یا آمریکایی یا چینی با موتورهای اروپایی! منظورتان که اونم مهندسی معکوس شده و اکثر یا قطعات زده خارج که عملا پهپادهای شما در جنگهای آینده با یک کشور قدرتمند هیچی نیستن. بله دادن آنها به روسیه اونم رایگان چون آریای پوتین دستور داده باید در اختیارش بزاریم . مهم مردم که نیستن مهم روسیه چین مردم ایران گشنه درمانده هستن بدبخت همین خودت نشستی تو یک … غذای و خوراک نداری بخوری از گشنگی داری توهمات ذهنی تو خارج میکنی

      پاسخ
    • Avatar ha sıktır گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:34 ب.ظ

      … خخخ اگه دو سه زبان دیگه بلد باشی بری با اون زبان ها به رسانه ها سر بزنی می فهمی کشورت ایران چه پیشرفتی کرده در زمینه دروغ گفتن

      پاسخ
    • Avatar بازی گفت:
      26 خرداد 1402 در 4:52 ب.ظ

      عزیز پهباد در ایران ساخته نمیشه.. مونتاژ میشه.. موتور المانی.. دوربین و پردازشگر چینی..بدنه ژاپنی.. ووووو… این و که با سرنگونی پهبادهای ایرانی تو اکراین نمایش داده شد… ففط نوشته روی پهباد ایرانی بود..

      پاسخ
    • Avatar ایرانی ام گفت:
      26 خرداد 1402 در 8:08 ب.ظ

      حق گفتی

      پاسخ
    • Avatar جیمی گفت:
      26 خرداد 1402 در 9:50 ب.ظ

      هنوز اینقدر .. که نمیدونی پهبادی که ایران داره میسازه در اصل توی ایران داره اسمبل میشه

      یکی از خبرساز ترین موارد در مورد این پهبادها همین موضوع بود کهقطعاتش هر کدوم مال یک کشور بود

      شما هنوز … بهتون در قابلمه به جای کرونا یاب نشون میدن …

      پاسخ
    • Avatar Ay گفت:
      26 خرداد 1402 در 10:03 ب.ظ

      دقیقا مثل کرونا یاب قابلمه ای که رونمایی کردن خیلی پیشرفته بود همه انگشت به دهان افتاده بودن😅😅

      پاسخ
    • Avatar امیر گفت:
      26 خرداد 1402 در 10:13 ب.ظ

      من میگم این بچه بازی ها چیه ؟همه دنیا برای توسعه به هم متکی هستند با هم فکر میکنند با هم می‌سازند خود امریکا همه تولیداتش تماماً برای خودش نیست چرا ما دوسه تا کشور دیگه اول قدر دان کسانی که باعث رشد علمی بشریت شدند در این ۳۰ساله به اندازه همه دوران بشری نیستیم بخدا با مرده باد زنده باد هیچ جا آباد نشده حداقل ما تجربه کردیم در پنجاه سال اخیر.هیچ کس با مسلمونی ما کاری نداره چرا میریزن تو این سفارت‌ها بعدش باید یا سختی و مصیبت بکشن مردم صبور یا یکی بره عذرخواهی کنه جریان عربستان!!
      تا کی تورم ؟تا کی شعار پوشالی کشورای دیگه منابع هم ندارن ولی مشارکت جهانی دارن زندگیشونو میکنن مردمشونم ذهنشونو درگیر سیاست نمی‌کنند.

      پاسخ
    • Avatar سعید گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:19 ب.ظ

      اولا کسی که به تکنولوژی برتر میرسه مستقیم نشون نمیده،دوما شک نکنید انچه گفته حتما ساختند ،انچه نشون شما دادند درسته فیک کاره،یعنی از این که هست بهتره..خیلی ها بودند انکار کردند بقیه موارد ،ولی بعدا معترف شدند،،شدید

      پاسخ
    • Avatar کوروش گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:43 ب.ظ

      علی باهات کاملا موافقم

      پاسخ
    • Avatar پیش بین گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:24 ق.ظ

      به فرموده آقا ما در جنگ اوکراین حضور نداریم. در ضمن مستاصل درست است

      پاسخ
    • Avatar AmirAli1988 گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:27 ق.ظ

      شما دیگه واقعا …

      پاسخ
    • Avatar بیش شناس گفت:
      27 خرداد 1402 در 2:19 ق.ظ

      این نصف خبر بود
      نصف بعدیش این بود که روسیه به کمک پهبادهای ارزون ایران داره پدافند و محرمات بسیار گران اوکراین رو هدف قرار میده

      پاسخ
    • Avatar سید محمد گفت:
      27 خرداد 1402 در 5:06 ق.ظ

      آفرین

      پاسخ
    • Avatar ali گفت:
      27 خرداد 1402 در 7:22 ق.ظ

      باشه ولی پهپاد درسته نه پهپاد‌.بعدم دلیلی نداره فرمانده سابق نیروی دریایی از کوانتم حرف بزنه.خود تحقیری چه کلید واژه ایه دیگه؟برد ساخت آمریکاست گفته مال ماست اصلا کوانتمی هم نیست!!این اعتراض ما کجاش خود تحقیریه؟؟

      پاسخ
    • Avatar جعفر گفت:
      27 خرداد 1402 در 8:12 ق.ظ

      احسنت عالی بود

      پاسخ
    • Avatar سهراب گفت:
      27 خرداد 1402 در 8:29 ق.ظ

      دوست عزیز پهپاد سازی الان یک نوع کاردستی برای بچه های دبستان محسوب میشه. یک انجین موتور براوو رو روی یک قاقارک سوار کردن و اونو با بمب به خونه مردم کوبیدن هنر نیست. روسیه هم به خاطر کیفیت پهپادهاتون از شما پهپاد نخرید بلکه با این روش پای ایران رو هم به باتلاق اوکراین کشید. … اگه موشکها و پهپادهاتون خیلی قدر هستن لطفا اول جلوی طالبان پاپتی دمپایی پوش و الهام علیف …وسکش رو بگیرین…

      پاسخ
    • Avatar بهزاد گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:08 ق.ظ

      👏👏👏🌹🌹

      پاسخ
    • Avatar فاطمه زاهد کچایی گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:11 ق.ظ

      عزیزم شما جون نمی دوتی پردازنده کوانتونی با پهپاد چه تفاوت بنیادی داره فکر میکنی پردازنده کوانتونی هم مثل پهپاد ممکن است، ولی نیست

      پاسخ
    • Avatar Mahdi گفت:
      27 خرداد 1402 در 11:42 ق.ظ

      چرا ماز مستعان اشتفاده عملیاتی نمی کنند‌؟

      پاسخ
    • Avatar مهدی گفت:
      27 خرداد 1402 در 11:55 ق.ظ

      همان پهپاد که گفتی دارای موتور اتریشی و حدود ۳۵ برد الکترونیکی آمریکایی میباشد اینجا فقط مونتاژ میشود

      پاسخ
    • Avatar امین گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:09 ق.ظ

      مگه خبر نداری؟ چند وقت پیش خبرش اوند مه تکنولوژی پهپاد رو دانشگاههای انگلیس به حمهوری اسلامی دادند.

      پاسخ
  25. Avatar علی گفت:
    26 خرداد 1402 در 12:35 ق.ظ

    من که از این مطلب چیزی سر در نیاوردم. ولی خود تخقیری چیز خوبی نیست. همون آمریکا و غربی که سنگشو به سینه میزنید اگه خود تحقیر بودند اینقدر پیشرفت نمیکردند.

    پاسخ
    • Avatar عبود گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:13 ب.ظ

      بحث خود تحقیری نیست بحث . مواد افیونی و توهمات ذهنی که ایران ایرانی نابود کرده …

      پاسخ
    • Avatar وحید گفت:
      26 خرداد 1402 در 5:13 ب.ظ

      البته خود سانسوری هم چیز خوبی نیست

      پاسخ
    • Avatar حسین عسگری زرگر گفت:
      27 خرداد 1402 در 3:00 ق.ظ

      اگه قراربوداین وسیله اونی باشه که شما میفرمائید یعنی حداقل نمیتونستند جلو مارکش و بگیرند یا یه تغییراتی روش ایجاد کنند
      نه عزیزان هرگردی گردو نیست
      به منابع خودتون یه نگاه دیگه بکنید

      پاسخ
    • Avatar سعید جمشیدی گفت:
      27 خرداد 1402 در 7:10 ق.ظ

      ایران از لحاظ حملات سایبری در زمره کشورهای قدرتمنده!
      ولی بیاین خودمونو گول نزنیم اینهمه نمایش وتبلیغات یعنی چی ؟
      همه میدونن ساخت این سخت افزار کار مانیست اگرهم باشه فقط قطعاتشو توسط رباطی ک ساخت اروپا یا آمریکا ویا کشورهای آسیای شرق دور میباشد انجام دادیم
      پس چرا نمیتونیم ساده ترین بورد جهان که همون لامپ کم مصرف روهست بسازیم چرا داریم مثل ریگ از چین واردش میکنیم
      چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
    • Avatar محسن گفت:
      27 خرداد 1402 در 8:17 ق.ظ

      از اراجیف بافی دست بردار تورو حضرت عباس قسم

      پاسخ
    • Avatar بهزاد گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:10 ق.ظ

      👌👏👏🌹🌹

      پاسخ
    • Avatar Ss15 گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:27 ق.ظ

      به نظر میرسه ما هنوز طبقه بندی اطلاعات را متوجه نشدیم. به عنوان یک معیار باید توجه کنیم هر گونه اطلاعات پخش شده در اینترنت به نوعی اطلاعات سوخته هست و حتی مقالات علمی نیز معمولا تاریخ گدشته اند.
      پس گیر دادن به این برد الکترونیکی اصلا نشانه زرنگی و باهوشب ما نیست و این کار ستاد ارتش هم نشان بی احترامی به ما نیست خود آمریکا سالهاست با همین عناوین کشورها را مجبور به خرید تکنولوژیهای از رده خارج کرده. نکته بعد اینه لازم نیست مواد اولیه نیز ساخته بشه مواد اولیه معمولا موادی هستند که کاربرد عام دارن و نمیتوان آنها را پیشرفته طبقه بندی کرد اما در ترکیب با هم محصولات فوق مدرنی تولید میشود.

      پاسخ
  26. Avatar یاسر عبدی گفت:
    26 خرداد 1402 در 11:45 ق.ظ

    ما ایرانی هستیم. هرچقدر هم که از هم متنفر باشیم نباید جلوی دشمن، یکدیگر را بزنیم.
    این سامانه نرم افزاری هست. ادعایی روی سخت افزارش نیست. با استفاده از هوش مصنوعی اومده الگوریتمی درست کرده که از این سخت افزار استفاده میکنه. کار بسیار خوبی کرده.
    ای مردم کشورم، بیایید کار دیگران رو ارزش قایل شویم براشون تا بتوانیم در عرصه علم و فناوری پیشرفت کنیم. اگر تحریم ها نبود، ایران خیلی جلو میفتاد. متاسفانه تحریم ها هست و شما هم به خودتان رحم نمی‌کنید.
    از هم وطن های خودتان در برابر بیگانگان دفاع کنید نه اینکه هم صدای اون ها باشید.
    این سامانه نرم افزاری هم درسته. چون سامانه نرم افزاری به چیزی اطلاق میشه که شامل نرم افزار و سخت افزار باشه. در سایت اداره ثبت اختراع جستجو کنید سامانه نرم افزاری. ببینید چیزی که اختراع شده، ابر روی یک سخت افزار موجود، یک نرم افزار اختراع کرده که از اون سخت افزار استفاده می کنه.

    ای کاش کمی ارزش خودتون رو میدونستید ای ایرانیان. نه اینکه هم وطن خودتون رو مسخره کنید.
    لعنت خداوند بر شما مسخره کنندگان.

    پاسخ
    • Avatar ... گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:40 ق.ظ

      همراه با فشار، یه ساندیس خنک هم بزن

      پاسخ
      • Avatar رضاهمایون گفت:
        26 خرداد 1402 در 2:42 ب.ظ

        فعلاکه باپیشرفتهای ایران شما ها باید آب خنک بزنیدتاسوزشتون کم بشه

        پاسخ
      • Avatar مرشد راده گفت:
        26 خرداد 1402 در 10:45 ب.ظ

        ایران دیگر برای غربی‌ها قابل مهٱر نیست،

        پاسخ
      • Avatar alireza گفت:
        27 خرداد 1402 در 12:07 ق.ظ

        به نظر می رسه به خودت بیشتر فشار اومده!!! جناب سه نقطه چین

        پاسخ
      • Avatar کاظم گفت:
        27 خرداد 1402 در 12:13 ق.ظ

        تجربه ثابت کرده که وقتی مسئولین ایرانی ساختن یه محصولی رو اعلام می‌کنند، یعنی هم ساخته شده و هم امتحانش رو پس داده که رونمایی می‌کنند.
        پس دروغ نیست.
        …

        پاسخ
      • Avatar مسعود گفت:
        27 خرداد 1402 در 9:21 ق.ظ

        😂😂😂😂😂 برو عمو خدا روزیت جای دیگه حواله کنه …

        پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      26 خرداد 1402 در 1:08 ب.ظ

      درودبر شرفت

      پاسخ
      • Avatar مجید گفت:
        26 خرداد 1402 در 5:58 ب.ظ

        حداقل لیبل روی برد پاک میکردین میزدین ساخت ایران طبیعی تر بود

        پاسخ
      • Avatar مصطفی گفت:
        27 خرداد 1402 در 10:59 ق.ظ

        اگه دقت کنید روی لیبل نوشته الگوریتم کوانتومی یعنی الگوریتم رو با برنامه نویسی روی این برد پیاده کردند و سخت افزارش ممکنه هر چیزی باشه. البته این رو خود متخصصان ایرانی باید زودتر شفاف سازی میکردند که باز متاسفانه تو بخش رسانه ای ضعیف عمل کردن

        پاسخ
    • Avatar جلیل گفت:
      26 خرداد 1402 در 1:16 ب.ظ

      سامانه نرم افزاری اونوقت یه تیکه سخت افزار گرفتن دستشون برای معرفی ؟؟؟ مثل اینکه برای معرفی ویندوز مادربرد دست بگیرند مسخره که شدن بگن منظور ما نرم افزار ویندوزه که این مادربرد سایر متعلقات اجراش میکنه

      پاسخ
      • Avatar هادی گفت:
        26 خرداد 1402 در 3:27 ب.ظ

        خدایش مثال بجایی بود..
        اخه قبل هر کاری همش ده دقیقه در مورد اون موضوع تحقیق کنن این مسائل پیش نمیاد.

        پاسخ
      • Avatar رضا معصومی گفت:
        26 خرداد 1402 در 7:04 ب.ظ

        ببنید من خودم ی تولید کننده ام شاید بعضی ها درک نکنن حمایت از تولید یعنی چی من از این محصول سردر نمیارم ولی به قول دوستان که گفتن ی روزی پهپاد و موشک هم مسخره میکردن مطمعمنا این محصول هم چیز مهمی پشتش هست در کل منظور من این بود همینکه ی فرمانده نظامی میاد پشت ی تولید می ایسته اون کسانی که درگیر ساخت محصولی هستن خودشونو خیلی جدی تر میگیرن و از اونجایی که ما ایرانی ها ثابت کردیم بهترین مغزهای دنیارو داریم پس مطمعن باشید به زودی ی خبر خیلی خوب می‌شنوید از این محصول

        پاسخ
      • Avatar عزتی گفت:
        26 خرداد 1402 در 8:23 ب.ظ

        تا آنجا که من میدانم ایران علوم و صنعت جزو ده کشور جهان است امکان دارد ایران به چیزی دست یافته ولی افشا نکند ولی هیچ عاقلی به چیز نداشته اعتراف نمی کند زمانی که ایران سربسته به پیشرفت علمی و تسلیحاتی خود اشاره می کرد به تمسخر می گرفتند ولی الان که ثابت شده داد و فریادشان تا عرش رفته و حتی صریحا اعتراف می کنند پیشرفت ایران مافوق تصور است …

        پاسخ
      • Avatar غریبه گفت:
        26 خرداد 1402 در 11:52 ب.ظ

        این هم میره پیش همون کرونا یاب معروف مستعان……

        پاسخ
      • Avatar Ali گفت:
        27 خرداد 1402 در 8:55 ق.ظ

        😂😂😂😂

        پاسخ
    • Avatar مهدی گفت:
      26 خرداد 1402 در 1:56 ب.ظ

      ولش کننین بحث ببینید اینو چند فروختن بهشون

      پاسخ
      • Avatar احمد گفت:
        27 خرداد 1402 در 1:14 ق.ظ

        ماوفقط آرزوی پیشرفت برا ایران داریم

        پاسخ
    • Avatar خیر خواه گفت:
      26 خرداد 1402 در 2:13 ب.ظ

      هیچ کس دوست ندارد تحقیر شود و چه رسد که خودش را تحقیر کند ، شما میگید منظور اختراع یک نرم افزار است ، اولا که واژه اختراع رو نمیشه برای چند خط کد استفاده کرد مگر اینکه یک زبان برنامه نویسی جدید ابداع شود . بعد از اون اون تیتر که روی ضمیمه طلایی نوشته رو بخون «اولین محصول الگوریتم پردازش کوانتومی » و داخل جعبه شیشه ای اون برد عهد بوق آمریکایی رو گذاشتن که کسی بهش دست نزنه ! جدای اون شاید شما بگید این برد رو گذاشتند که بکند نرم افزار ما روی این برد اجرا میشه ، مگر میشه نرم‌افزاری که برای واحد کوانتومی نوشته شده باشه و روی سیستم های قدیمی بیت کار کنه ،
      فشنگ و تفنگ باید یه تناسبی باهم داشته باشند دیگه ، حرف شما مثل این میمونه که بگین ما یک فشنگ لیزری ساختیم که ماهواره ها رو میسوزونه و یک اسلحه کلاشینکوف رو بزارید توی شیشه و به مردم نشون بدید ،
      نرم افزار کوانتومی به سخت افزار های کوانتومی احتیاج داره و این برد قدیمی با چیزی که اینجا می‌گویند سنخیت ندارد .
      یه جوجه دانشجو یه حرفی زده اینا حرفشو متوجه نشدن یه بردی رو انتخاب کردن که از زمانش گذشته و گفتند کسی استفاده نمیکنه و دیگه تولید نمیشه پس کسی نمی‌شناسه بیا اینو بزاریم بگیم کا ما این کاره ایم ،

      پاسخ
    • Avatar Sohail گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:16 ب.ظ

      بررسی کردن حتی این پردازنده توان اجرای محاسبات کوانتومی رو نداره پس لطفا …

      پاسخ
    • Avatar Vahidreza گفت:
      26 خرداد 1402 در 4:51 ب.ظ

      آقای عبدی اگر به عکس دوم درست نگاه کنید نوشته (اولین محصول…)
      نه اونجوری که شما میگی الگوریتم یا علمش با استفاده از این محصول.
      دست یافتن به علمش رو با یه بُرد که حتی مال خودشون هم نیست رونمایی نمیکنن

      پاسخ
    • Avatar محمدرضا گفت:
      26 خرداد 1402 در 6:20 ب.ظ

      لایک داری

      پاسخ
    • Avatar جمال ترش جه گفت:
      26 خرداد 1402 در 7:00 ب.ظ

      سرنوشت اکثریت مردم توسط حکومتی با تفکرات امثال شما گروگان گرفته شده.
      خداوند شما را هدایت کند.

      اگر نرم افزار طراحی کردن،چرا سخت افزار رو گذاشتن برای نمایش؟ یک سیستم میزاشتن و نرم افزاری که شما میفرمایید رو در معرض دید قرار میدادن.
      “رو که نیست،سنگ پای قزوینه”

      پاسخ
    • Avatar محمد گفت:
      26 خرداد 1402 در 9:45 ب.ظ

      ….واقعا خجالت کشیدم از طرف…..

      پاسخ
    • Avatar دکتر شمس گفت:
      26 خرداد 1402 در 10:34 ب.ظ

      فرض کنیم که شما کاملا درست میگی
      این چند پرسش را اگر جواب بدین ممنون میشم
      1: هدف از این مراسم چه بود؟ از چه چیزی رونمایی کردن؟ برای تیمسار سیاری احترام فراوان قائلم ولی این اتفاق به اعتبار ایشون ضربه زد
      3: کدام کشورها هنوز رژه نظامی و رونمایی از سلاح برگزار میکنند؟

      پاسخ
    • Avatar آریا گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:22 ب.ظ

      چرا ما با کسانی که … باعث شدن زندگیمون نابود بشه، دوست باشیم؟ شما همون بهتره دوستاتون رو از کسانی که حمایتشون می‌کنید انتخاب کنید، …

      پاسخ
    • Avatar جانم وطنم گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:30 ق.ظ

      درود برشرفت

      پاسخ
    • Avatar پژمان گفت:
      27 خرداد 1402 در 1:24 ق.ظ

      دو چیز تمومی ندارد
      انتهای جیب اقا زاده ها
      …

      پاسخ
    • Avatar حامد گفت:
      27 خرداد 1402 در 3:19 ق.ظ

      دمت گرم،پاینده ایران

      پاسخ
    • Avatar Soghra گفت:
      27 خرداد 1402 در 6:04 ق.ظ

      چرا تحریم می‌شیم پشت سر هم ..خوب آقای احمدی‌نژاد بیاد عذرخواهی کنه از سازمان ملل.. شاید اونا هم عذرخواهی کردن

      پاسخ
    • Avatar شهروند گفت:
      27 خرداد 1402 در 7:06 ق.ظ

      آخه اگه نرم افزار خالی بود که لازم به نشون دادن سخت افزار نبود، چرا دفاع الکی میکنید ، شاید این عکس فیک باشه که خدا کنه که باشه، وگرنه معلوم نیست شرکت مربوط به کدوم آقازاده اینو میلیاردی فروخته به ارتش

      پاسخ
    • Avatar زهرا هاشملو گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:23 ق.ظ

      آقای عبدی برادر بزرگوار ..هیچکسی هموطن خودشو مسخره نکرده ونمیکنه باعرض پوزش اگر تعصب رو کنار بذارین خوب متوجه میشین این رژیم خودش مسئول پیامدهای کنشهای گه گاه غلط خودشِ ..

      پاسخ
    • Avatar مهدی گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:33 ق.ظ

      سامانه نرم‌افزاری؟؟؟ خب چرا یه برد سخت‌افزاری برای نمایش سامانه نرم‌افزاری دستشون گرفتن؟ گول زدن خودمون باعث پیشرفتمون نمیشه در ضمن اسم این خبررسانی خود تخریبی نیست اسمش افشای دروغ و جعل هست، هیچ شخص یا کشوری با دروغ‌ پردازی به مدارج بالا نرسیده و نمیرسه

      پاسخ
    • Avatar ناهید گفت:
      27 خرداد 1402 در 10:09 ق.ظ

      درود بر شما، واقعا حقیقت رو گفتید

      پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      27 خرداد 1402 در 10:22 ق.ظ

      احسنت آقای عبدی
      خود تحقیری واقعا مرضی شده

      پاسخ
    • Avatar مهدی گفت:
      27 خرداد 1402 در 10:52 ق.ظ

      دیگی نمیخواد برای بجوشه میخوام یر سگ توش بجوشه

      پاسخ
    • Avatar امید گفت:
      27 خرداد 1402 در 11:22 ق.ظ

      آخه بنده خدا کجا تحقیر کرده آخه؟؟میگه دروغه و ضایع شدیم رفته،شما میگی بگو دروغمون راسته؟؟من نمیفهممت!!!

      پاسخ
  27. Avatar هادی گفت:
    26 خرداد 1402 در 11:42 ق.ظ

    کلا کاری به راستو دروغ و حواشی این قضیه ندارم.ولی باید باور کنیم که ایران به لحاظ دانش نظامی خیلی حرفا برای گفتن داره.یه زمانی موشک و پهپادهایی که توسط جوونای ایرانی ساخته شده بود رو مسخره میکردن و میگفتن فتوشاپه ولی الان همه دنیا دارن ازش حساب میبرن .نباید انقد خود تحقیر باشیم .با تشویق جوونای نخبه میشه از پس هر غیر ممکنی بر اومد

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:17 ق.ظ

      سلام به تو که همیشه سعی کردی مثبت فکر کنی . اما دوست گرامی یک چیزی وجود داره بنام واقعیت که با خوش خیالی زیاد نمیشه انکارش کرد . این سیستم سخت افزاری اگه روی یک تجهیز معمولی بسته بشه مورد نداره اما روی یک تجهیز بسیار گران و حساس قضیه فرق میکنه . اگه سازنده روی برد کار کنه و در یک زمان مشخص اشتباه کار کنه چه فاجعه ایی رخ میده ؟ فکر کن یک موشک به سمت تو شلیک شده و تو انتظار دفاع داری و این کار کنه چه نتیجه ایی داره ؟ سرمایه ت نابود شد رفت تعارف هم نداره . پس زیاد توی این پیج های مثبت اندیشی وقت نذار

      پاسخ
      • Avatar آرش گفت:
        27 خرداد 1402 در 12:05 ق.ظ

        عزیز جان شما زیادی منفی فکر نکن،وقتی ادعای واقع بینی داری و جوشک رو مثال میزنی،اول ی نگاهی به کلکسیون موشک‌ها و پهپادهای ساخت سپاه و ارتش بنداز و عملکرد اونها رو بررسی کن بعدش بیا و از واقع گرایی صحبت کن.در ضمن،شکست در پروژه‌های سنگین علمی و نظامی،حتی در مدعیان تکنولوژی در این عرصه مسئله عجیبی نیست که جنابعالی و هم فکران شما دستاویز قرار دادید برای زیر سوال بردن توان داخلی کشور،بالاتر هم گفتم.هر وقت خواستی فاز منفی بگیری قبلش بشین مستندات و گزارش‌هایی که توسط موسسات رسمی اروپا و آمریکا در مورد حمله موشکی سپاه به عین الاسد و آرامکو و سرنگونی هواپیمای حامل فرماندهان ارشد آمریکا در افغانستان و سرنگونی و به دام انداختن پهپادهای فوق پیشرفته آمریکایی و اسرائیلی ،البته به زعم شما)از اونهایی که برد های مورد نظر شما در تکنولوژی اونها استفاده شده و از این تراشه های جعلی ایرانی روشون کار نشده🤣 و…..رو تماشا کن.حتماً این اخبار رو قبل از خیال پردازی و واقع بینی😅🤔 دنبال کن.

        پاسخ
      • Avatar حامد گفت:
        27 خرداد 1402 در 12:07 ق.ظ

        کاش کمی تو کلاسهای راستگویی ،درک واقعیات وشهامت قبول اشتباه هم شرکت میکردند دوستان …

        پاسخ
      • Avatar نریمان ابراهیم وند گفت:
        27 خرداد 1402 در 8:57 ق.ظ

        یه زمانی پهبادهای کشور عزیزمان ایران
        فتوشاپ بود… الآن آمریکا و غرب وناتوو… تو باتلاق جنگ اوکراین مثل خر توگل گیرکردن اونم با چالشی به نام پهباد ۱۳۶ چند سال پیش فتوشاپ بود فتوشاپ بود فتوشاپ بود خخخ

        پاسخ
      • Avatar افضلی گفت:
        27 خرداد 1402 در 9:47 ق.ظ

        خیلی ببخشید اون سخت افزار و اون سی پی یویی که آپولو ۱۱ گرون قیمت رو برد کره ماه مگر به تکنولوژی امروز ابتدایی و ضعیف نبود؟ولی تونست به خوبی اون وظیفه خیلی دقیق و سنگین رو انجام بده پس استدلال شما از ریشه اشتباهه

        پاسخ
    • Avatar Reza گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:09 ب.ظ

      اینایی که فاز گرفتن میگن خود تحقیری نکنید ، فازشونو خریدارم به قیمت خوب بازار
      کاش تویی که فقط لبو دهنی واسع مسئولین هم یه خورده حرف میزدی که شاید این اوضاع مردم نبود
      متاسفم که مردم در چه حال روزین شما تو فکر چی …!

      پاسخ
    • Avatar Dariush saadat گفت:
      27 خرداد 1402 در 5:01 ق.ظ

      پهباد ایرانی با قطعاتی از چندین کشور؟ مثلاً موتور ساخت اتریش؟
      ایران فقط مونتاژ می‌کنه که میشه مهندسی معکوس
      کشوری صاحب تکنولوژی میشه پدرش پیشرفت می‌کنه مثل چین که میلیاردها دلار خرج تحقیق و توسعه کنه و البته چین یه مقدار زیادی هم سرقت می‌کنه کاری نداریم
      واقعا چطور فکر می‌کنی کشوری که سر تاپاش و فساد گرفته و در این شرایط وحشتناک که هر لحظه امکان شورش گرسنگان وجود داره اولویتش اختصاص بخش بزرگی از پولهای بلوکه شده عراق به زائرین مکه هست
      از این حکومت انتظار داری پول صرف تحقیق و توسعه کنه که آخرش به کسب تکنولوژی بشه؟ شما صد در صد از دلباختگان حکومت هستی وگرنه هیچ وقت از پیشرفت تکنولوژی در ایران حرف نمی زنی چون با ثروت فراوانی که ایران داره اولویتش چیزهای دیگست تازه بقیه پولها هم سرازیر میشه به سمت کشورهای دیگه برای …

      پاسخ
    • Avatar یاشار گفت:
      27 خرداد 1402 در 11:11 ق.ظ

      مگە داخل ایران نخبە هم موندە؟چرا نخبە هامون فقط تو حوضه نظامی حظور دارن؟

      پاسخ
  28. Avatar مهدی گفت:
    26 خرداد 1402 در 11:24 ق.ظ

    … در باره الگگوریتم بحث شده یعنی نرم افزار نه سخت افزار و برای الگوریتم نظامی هم همین سخت افزار کفایت میکنه .متاسفم برای یک سری خود تحقیر که تا ی چیزی میشه شروع به داد و غال و سر و صدا میکنن که آبرومون رفته .
    نخیرم. بحث نرم افزاریه و خیلی هم به روزه

    پاسخ
    • Avatar رحیم شریفی گفت:
      26 خرداد 1402 در 1:10 ب.ظ

      یاد کرونا یاب افتادم . همین

      پاسخ
      • Avatar احسان گفت:
        27 خرداد 1402 در 1:41 ق.ظ

        دمت گرم خخخ

        پاسخ
      • Avatar زهرا هاشملو گفت:
        27 خرداد 1402 در 9:31 ق.ظ

        آفرین آفرین واقعاً خوب که آدم حضور ذهن داشته باشه. وفقط این نیست یادمِ تو بوغ وکرنا کردن که داروی باز دارنده ایدز رو ایران اختراع کرد بعد ها دیگه صدایی ازش در نیومد معلوم شد که چندان حقیقت نداشت …اما خدا وکیلی از بسیاری از پیشرفتهای پزشکی ودفاعی مون نباید گذشت قابل تقدیرِ

        پاسخ
    • Avatar حسین گفت:
      26 خرداد 1402 در 2:59 ب.ظ

      اگه بحث نرم افزاریه پس چرا یه سخت افزارو گرفته دستش ومیگه اینه به این میگن عذر بدنر از گناه شما هم هی توجیه کن وبقیه رو متهم کن به وطن فروشی منظورت اینه که هرچیز مسئولین گفتن حتی اگه دروغ باشه خودمون رو برنیم به خریت وبپذیریم؟واسه اینکه دشمن خوشحال نشه بگیم ما نفهمیم؟اینجوری که دشمن لیشتر خوشحال میشه ومیگه دور ازجون تمام ایرانیا یکدست بی شعورن

      پاسخ
    • Avatar امیر گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:33 ب.ظ

      هیچی سرتون نمیشه فقط اظهار نظر میکنین، این سخت افزار به این سادگی با این مدار ساده که ساخت خارجم هست و در دسترس در آمازون، نمیشه اصن محیط زیراتمی پایداری داشت واسه ذخیره و پردازش یه کیوبیت، الان محققان و توسعه دهندگان پیشرو در زمینه کامپیوتر های کوانتومی هم هنوز به وضعیت استبلی نرسیدن، و هنوز کلی مشکل واسه پایداری و حفظ دما و… دارن، و سیستم شون خیلی پیچیده و کلی تجهیزات داره، اصن برنامه های کوانتومی الگوریتم نیستن که بتونی رو این مدار یا رو کامپیوتر رومیزی خونت اجراشون کنی، کی شما ها یکم سعی میکنین فکر کنین یا درمورد یه چیزی تحقیق کنین؟؟؟

      پاسخ
  29. Avatar آرش گفت:
    26 خرداد 1402 در 11:11 ق.ظ

    اگر برا فریب ناوبری است میتوانید از کشتی دو زیست استفاده کنید هفده متری زیر آب نه اژدر به آن کارساز است و نه هیچ موشک سطحی مشکل سرعت را هم از فناوری هوش استفاده کنید صدمتر بر ثانیه سرعت دارد با هشت موتور اژدر به سرعت مناسب می رسید حبیب خان

    پاسخ
    • Avatar حسین گفت:
      26 خرداد 1402 در 8:40 ب.ظ

      نگرش منفی نسبت به توان ایرانی اثار مهارت القایی تبلیغات بیگانه است بعدا میفهمند موشک هیپر سونیک رو قبلا مسخره کردن توان ایرانی رو

      پاسخ
    • Avatar دکتر شمس گفت:
      26 خرداد 1402 در 10:42 ب.ظ

      دوست عزیز سرعت یک متر بر ثانیه معادل 3.6 کیلومتر در ساعت است
      شما نوشته اید که در عمق 17 متری زیر آب 100 متر بر ثانیه سرعت دارد که میشود 360 کیلومتر بر ساعت
      تعداد اتومبیل های سوپر اسپورت که بتوانند به سرعتی بیشتر از 320 کیلومتر در ساعت برسند انگشت شمار است آن هم روی زمین
      اصلا متوجه اعداد و ارقام و علم و دانش مربوطه در ادعاهایتان هستید؟؟؟؟
      از خداوند متعال میخواهم که همین امشب با همین سرعت فرشته اجل را برای بردنم بفرستد تا از بودن در سرزمین بی دانشان متوهمی چون شما نجات یابم

      پاسخ
    • Avatar سهیل گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:40 ق.ظ

      میگم اگه به این راحتی هست که شما گفتید از فردا من و شما هم بریم باهم ناو درست کنیم خیلی خوب و راحته که مث آب خوردنه

      پاسخ
  30. Avatar سعید گفت:
    26 خرداد 1402 در 9:50 ق.ظ

    کارکردش مثل کرونا یابه؟

    پاسخ
    • Avatar Sarbaz گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:26 ق.ظ

      نه کارکردش مثل هایپرسونیکه با ۱۵۰۰۰ کیلومتر بر ساعت میخوره تو سر خودتحقیر

      پاسخ
      • Avatar ق+ش گفت:
        26 خرداد 1402 در 1:22 ب.ظ

        سلام من نمیدانم چرایک عده ای منتظر هستند یک اتفاقی درکشور پیش آید وآنها حمله راشروع کنند طرف نه دلیلی اورده ونه مدرکی که مثلا انطرف اب همین نرم افزاری درست شده وفعلا ایرانی گفته مادرست کردیم ای آقا قدیم ها که رسانا نبود اختراعات مارا بنام خودشان می‌زدند مثلا کتاب ابوعلی سینا که گفتند سیناشاگردیک انگلیسی بوده اوکتاب را به سیناداده چاپ کندسینا بنام خودش زدا خداوکیلی ببین تا5 قرن گیش بیمارستان نداشتند طرف حالت سرگیجه داشت می‌گفتند شیطان درسرش است وباپوک میزدندتوسرش کشته میشدمگفتندخوب شد ودهااخترادیگرکه جایش اینجانیست

        پاسخ
      • Avatar مصطفی گفت:
        26 خرداد 1402 در 1:45 ب.ظ

        دروغ و گنده گویی بسیار بدتر از خود تحقیریه

        پاسخ
        • Avatar فری گفت:
          27 خرداد 1402 در 7:11 ق.ظ

          احسنت. حرف حق جواب نداره

          پاسخ
      • Avatar میثم گفت:
        26 خرداد 1402 در 10:40 ب.ظ

        خدای ناکرده، این هایپرسونیکی که میگی بخوره تو سر من و امثال من مثل سعید، مثل دیش دستی کرونایاب نباشه برادر! خود تحقیری نیست، همه تو یک کشتی نشستیم، بعضی وقتا همین خودی ها میان با کارهاشون و طرح های ناپختشون و عملکرد و رفتار نا ثوابشون ابروی ملت رو میبرن، چیزی هم بگی میگن خود تحقیر و غرب پرست، ضمنا این پهپاد های بیست ما بیش از 90 درصد قطعاتش، اروپایی و امریکایی است و چند درصد هم ژاپنی و چینی که با دور زدن تحریم از غرب خریده شده

        پاسخ
      • Avatar حمید گفت:
        27 خرداد 1402 در 1:21 ق.ظ

        من که میگم راسته ساختن حالا باید منتظر بود ببینیم چی میشه

        پاسخ
      • Avatar سید گفت:
        27 خرداد 1402 در 8:55 ق.ظ

        فریب افکار نسل امروزی بخصوص نسل بروز شده و ابدیت شده کار عاقلانه ای نیست.فیزیک کوانتوم علم پیشرفته و مدرنیه اما چه فایده وقتی مردم پول خرید خوراک و مایحتاج اولیه ندارن‌.ما نمیدونیم پیشرفتهای نظامی جهت دفاع از ملت و اب و خاکه یا دفاع از خود مسئولین. نسل دهه ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ که سوخت .دهه ۸۰ هم قطعا جزو نسلهای سوخته است.به فکر توسعه سیاسی و شکوفایی اقتصاد باشید ملت رو داخل خاک خودشون زندانی کردن و از شرق و غرب و داخل دارن میزنن.ما همون مردمی هستیم که با دست خالی ۸ سال با دنیا جنگیدیم پس بجای ابزار جنگی اقتصاد را بسازن .روزی میاد که خیلی دیره

        پاسخ
      • Avatar افضلی گفت:
        27 خرداد 1402 در 9:49 ق.ظ

        👍

        پاسخ
    • Avatar تارا گفت:
      26 خرداد 1402 در 2:46 ب.ظ

      عجب ، وقتی یک مشت … کشور را اداره کنند همین میشه

      پاسخ
    • Avatar رضاهمایون گفت:
      26 خرداد 1402 در 2:48 ب.ظ

      کارکردش مثل فتاح وخیبرشکن وسایت نطنز وفردو وغنی سازی ۹۰٪که چشم آمریکا واسرائیل وغرب رادراورده است

      پاسخ
    • Avatar حمید گفت:
      27 خرداد 1402 در 1:20 ق.ظ

      من که میگم راسته ساختن حالا باید منتظر بود ببینیم چی میشه

      پاسخ
  31. Avatar Silent گفت:
    26 خرداد 1402 در 9:20 ق.ظ

    من فقط دلم میسوزه که ابرو سیاری رفت این وسط ،بنده خدا نظامی هست اصلا از موضوع تکنولوژی در این سطح سر در نمیاره فقط اون … که داده دستش اینو و این … رو گفته بهش رو باید گیر آورد ،که معلوم نیست چی بارشه.

    پاسخ
    • Avatar محمد گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:12 ق.ظ

      برای ماهواره و موشک هم همینطور بود یکی میگفت فتو شاپه وووو یکی ماکت موشک رو تحلیل میکرد، بعد از هر موفقیت ایران این کارا برای خنک کردن جیگره

      پاسخ
      • Avatar Tohid گفت:
        26 خرداد 1402 در 12:30 ق.ظ

        + ماهواره تون به چه کار میاد؟
        – می فرستیم بالا.
        + خب چیکار میکنه؟
        – هیچی دیگه بالاست.
        + کاری هم میکنه؟
        – نه فقط بالاست می چرخه یه مدت.
        + پس فقط یه جعبه ست ک اون بالاست؟
        – اه خیلی سوال میکنی.

        پاسخ
        • Avatar kambiz گفت:
          26 خرداد 1402 در 3:36 ب.ظ

          اصل ماهواره نیست مثل اینکه. اصل اینه که میخوان با استفاده از دانش پرتاب ماهواره دانش موشکی که بتونه این مسافت طی کنه و تحمل حمل بار داشته باشه و نکات دیگه بدست بیارن. تمام ماجرا و مشکلات به نظر من این هست که یک نظامی داریم که خیلی خودشو دوست داره و حتی بیشتر از کشور و مردم. بزرگترین ترسش اینه که یک روز سرنگون بشه. کی توان و علاقشو داره سرنگونش کنه؟ آمریکا. اینجور که من تو یه مستند خارجی دیدم بارها علاقه نشون دادن در قرن گذشته که با آمریکا ارتباطی شاید در حد نه سیخ بسوزه نه کباب بگیرن ولی آمریکا جلو نیومد. برای مثال میگن دیک چینی بارها جلوی همچین موضوعاتی وایستاده بود. چرا میخواستن با آمریکا ارتباط بگیرن؟ چون آمریکا توی منطقه جولان میداد و تمام کشورهای همسایه گوششون دست آمریکا بود و حل و فصل بسیار از مسائل منطقه یعنی با نظر آمریکا بود و آمریکا علاقه نداشت ایران … بازیگر و تعیین کننده باشه. در حالی که اینها دوست داشتن و دارن در مسائل منطقه قدرت و تعیین کننده باشن. نظام برای اینکه بتونه اثبات کنه مهم هست و در راستای تضمین کردن بقای خودش رفت سمت انرژی هسته ایی. اینها تا جایی میخوان پیش برن که اگه هر وقت ارداه کردن بتونن ساخت بمب هسته ایی در کوتاه مدت داشته باشن و یک موشک قاره پیمایی که بتونه کلاهک هسته ایی حمل کنه و خاک آمریکا بزنه یا حداقل اسرائیل بزنه داشته باشن. زدی باید بخوری. و اگر نه پاکستان هم نیروگاه هسته ایی داره اسرائیل هم به رسمیت نمیشناسه تحریم هم نیست. یک نیروگاه هسته ایی خدا میدونه شاید هزار میلیارد دلار بیشتر به اقتصاد کشور صدمه زده. همه اینها به خاطر برق و رادیو دارو هستش به نظرت؟؟؟ حالا اینها دنبال توان نظامی هسته ایی بودن برای بقای نظام ولی فکرشون نمی کردن این موضع با مشکلات عظیم اقتصادیش بلایی بشه که از داخل بپوکونه موقعیت نظام رو و پایگاه اجتماعی و به خصوص نسل جوان که راز بقا هستش انقدر خدشه بهش وارد بشه. ظاهر موضوع بمب اتم و موشکی که بتونه حملش کنه هست ولی باطن موضوع حفظ بقا و حیات سیاسی هستش. این دوتا هستن که هزار میلیارد دلار ضرر هم بکنی می ارزه براشون. و اگرنه آمریکا بد هستش ولی روسیه و چین خوبند؟ آمریکا بد هستش به خاطر توان و حضوری که در منطقه خاورمیانه … داره و ا گرنه براشون مهم نبود آمریکا تو هر جا دیگه چه جنایاتی میکرد اگر پاش تو منطقه نبود. اگر روزی چین یا روسیه بیان جای آمریکا بگیرن و بگن ما هیچ گونه تعاملی با رژیم ایران نمی کنیم نظر من اینه که اگر بتونن از فردای اون روز به مردم یاد میدن بیاین تو خیابون بگید مرگ بر چین جهانخوار روسیه جهانخوار. نظر شخصی من در حال حاظر.

          پاسخ
        • Avatar محمد گفت:
          26 خرداد 1402 در 6:36 ب.ظ

          حیف نمیخوام بحث علمیص رو را بندازم چون حوصلشو ندارم وگرنه میگفتم که قضیه رو کلا اشتباه نوشتن تو اینجا فقط بدونین کلا جریان اینطوری نیست درست کامل نیست مطلبشون علاوه بر این با اینکه از این نوع ادبیات خوشم نمیاد ولی
          میسوزید؟ اخی سوختم داره🤦‍♂️
          از این به بعد وقتی دارید توی اینترنت میگردید و تلوزیون میبینید کلا همیشه اب سرد همراهتون باشه چون بیشتر چیزایی مثل هایپرسونیک رو میبینید
          کشور با اون همه سروصدا با ۱.۶ تریلیون دلار بودجه نمیتونه جلوی یه پهباد ۶۰۰ دلاری رده پایین ایرانی وایسه و میاد هربار تحریم و اینا میکنه

          پاسخ
        • Avatar مصطفی گفت:
          26 خرداد 1402 در 7:46 ب.ظ

          وقتی درگیری بین ایران و دشمن اتفاق بیفته ما که نمی تونیم تو تحریم از تصاویر ماهواره ای ماهواره های دیگه استفاده کنیم و حتی اگه بتونیم تصاویری گیر بیاریم باید یه هزینه هنگفتی بدیم براش باید یه ماهواره مثل نور ۲ داشته باشیم که بتونیم دشمن و اهدافمون رو با استفاده از تصاویر با کیفیت خودمون رصد کنیم

          پاسخ
        • Avatar علیرضا گفت:
          27 خرداد 1402 در 12:34 ق.ظ

          چون خودت میدونی که … میگی هرکی جوابتو بده خودشو کوچیک کرده.تعطیلات خوش بگذره…

          پاسخ
        • Avatar سعید گفت:
          27 خرداد 1402 در 12:52 ق.ظ

          خواهشا …. هم کارکرد ماهواره رو گفتن و نشون دادن. … چون دارن از همه جا با ماهواره عکس میگیرن اونم با کیفیت بالا.

          پاسخ
        • Avatar Sparta گفت:
          27 خرداد 1402 در 2:20 ق.ظ

          کشورهای متعدد در دنیا هنوز نتونستن همین «بالا»ی خالی هم بفرستن. تو خواب هم نمی‌بینن!
          اونوقت توی خود تحقیر همچنان در حال … هستی.

          پاسخ
        • Avatar عباسقلیخان گفت:
          27 خرداد 1402 در 11:09 ق.ظ

          ماهواره ایرانی ؟ چندروز پیش با ماهواره خیام فهمیدن افغانستان سرچشمه هیرمند رو کج کرده . 🙂 همون جعبهه . حالا این یه مورد گاف دادن شما نمیخواد چیزی که خارجیا هم ایران رو توش قوی میدونن بزنین

          پاسخ
        • Avatar مهدی رحیم زاده گفت:
          27 خرداد 1402 در 11:58 ق.ظ

          اونی که ماهواره میفرسته بالا
          میدونه که ازش چی میخواد

          پاسخ
    • Avatar رضا گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:21 ق.ظ

      سیاری که از چیزی سر در نمیاره بیخود دستش میگیره میاد تبلیغ میکنه. اسلحه که رو سرش نگرفتن اینو ببر نشون بده

      پاسخ
      • Avatar رضا گفت:
        27 خرداد 1402 در 12:07 ق.ظ

        کشور ما توان ساخت چهارتا دیود و مقاومت معمولی نداره و همشو وارد میکنه راست و دروغ این خبرم که …

        پاسخ
    • Avatar نجفی گفت:
      26 خرداد 1402 در 1:05 ب.ظ

      شما از اون دسته افرادی هستید که زمانی می گفتند موشک های ایران فوتوشاپه! تو حتی فرق نرم افزار و سخت افزار را نمیدونی؟ حرف سخت افزار نیست عمووووو

      پاسخ
      • Avatar حسن بسکابادی گفت:
        27 خرداد 1402 در 12:14 ق.ظ

        سلام.واقعا…..اینااگه یه خارجی یه مسواک تبلیغ کنه میگن هرچه هست ونیست همینه به کوری چشم بعضیامارشدخواهیم کرددرهرجایی که اراده کنیم،کورشودهرآنکه نتواندبیند

        پاسخ
      • Avatar . گفت:
        27 خرداد 1402 در 10:42 ق.ظ

        فعلا باید ببینیم که کپی چینی و روسی اون هم در نیاد.

        پاسخ
    • Avatar محمود گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:04 ق.ظ

      نخیر نرفت گفتن ما الگوریتم رونمایی کردیم نه سخت افزار یا همین برد رو

      پاسخ
  32. Avatar علی گفت:
    26 خرداد 1402 در 9:00 ق.ظ

    سلام.
    الگوریتم پردازش کوانتومی یه محصولی نرم افزاری هست که روی یه برد سخت افزاری میشه ازش استفاده کرد. ظاهرا افراد بی اطلاع، تصور کردن منظور از این محصول یک سخت افزار کوانتومی هست که اشتباه می کنن و این موضوع رو دستاویز تمسخر قرار دادن. می تونین برای اطلاعات بیشتر در مورد Quantum- inspired evolutionary algorithm جستجو کنین.

    پاسخ
    • Avatar ناشناس گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:04 ق.ظ

      چه باحال بله درست میگین اتفاقا اکثر چیزهایی رو هم که الان دارن بد و بیراه میگن و ادعای فروشش رو روسیه میکنن و اعتراض میکنن و قطعنامه در موردش میدن اولش یا میگفتن فتوشاپه یا میگفتن یه کپی دست چندم از فلان سیستم چینی و کره شمالی و روسیه!!!

      پاسخ
    • Avatar Mohammad Reza Shokouhi گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:24 ق.ظ

      باز این مهندسای عرزشی ماله شونو برداشتن. الگوریتم بخوان نشون بدن باید رو صفحه مانیتور نشون بدن نه یک سخت افزار رو بیارن جلو دوربین

      پاسخ
      • Avatar حزب اله گفت:
        26 خرداد 1402 در 5:29 ب.ظ

        … کروناکه آدم یاحیوان نیست یک ویروس جهنده است بله دستگاه ویروس یاب کرونا دریک شعاع پانصدمتردورانی ویروس راشناسایی میکند مثلامحیط یک پادگان یافکرمیکردی تمام ویروسهای دنیارابرایت جمع آوری میکند؟یعنی تنها فکروذکرت همین دستگاه بود

        پاسخ
    • Avatar روزگار عجیب گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:05 ق.ظ

      دوست عزیز پردازنده قرار گرفته سخت افزار است نه نرم افزار

      پاسخ
      • Avatar Hosein Afshari گفت:
        27 خرداد 1402 در 11:10 ق.ظ

        آقای farzad که دلبستگیت به ساختار فرهنگ غربی رو با آب و تاب و آسمون ریسمون بافتن موجه جلوه میدی و از نظر خودت همه جلوه های این ساختار رو خوب و زیبا و انسانی میبینی و طبیعتا با این پیشینه و دلبستگی برای ایران و ایرانی هیچ جنبه مثبت و موفقی برای دیدن باقی نمیمونه
        جناب تحلیلگر! محض اطلاع جنابعالی تقریبا هیچ محصول های تکی توسط هیچ کشور حتی پیشرفته ای تولید نمیشه که همه قطعاتش تو همون کشور ساخته شده باشه، هر کشوری طبق داشته هاش و منابع و دارایی هاش در زمینه خاصی سرمایه گزاری کرده و مزیت صادراتی پیدا کرده، همین هواپیمای ایرباس، قطعاتش تو چند کشور اروپایی ساخته میشه، تمام اروپا جمع شدن تا این هواپیما رو بسازن، تازه بعضی سیستمهاش مثل ناوبری و هدایت و … آمریکاییه،
        خیلی عجیبه که یه عده مثل طوطی این جمله رو تکرار میکنند که چرا از تجهیزات ساخت بقیه جاها استفاده میکنید، درک این موضوع خیلی سخت نیست، تا وقتی کلیت کار مهمه و تا زمانی که میشه از تجهیزات موجود و آماده و با کیفیتی که در سطح دنیا تولید میشه استفاده کرد و بخاطر چندمنظوره بودن محدویت و ممنوعیتی در استفاده شون نیست و مثل نقل و نبات در دسترسه و همه ازش استفاده میکنند چرا نباید استفاده کرد، با توجه به ضرورت سرعت دسترسی به اهداف تعیین شده طبق اولویت ها، مسلما بجای صرف وقت و انرژی و سرمایه گزاری برای ساخت تجهیزاتی که بسادگی و بدون زحمت و بسرعت در دسترس هست میشود این زمان و انرژی رو برای اهداف اصلی و بزرگتر صرف کرد و خیلی سریعتر به هدف رسید
        اتفاقا بابت یه تاییدیه ای برای مجوز کار شرکتی که توش کار میکنم نفری برای آموزش اومده بود میگفت که ما انرژی مون رو بجای اینکه صرف ابنیه و کارهای معمول مثل اعلام حریق و برق و تاسیسات و … کنیم اینها رو برونسپاری میکنیم که وقتمون رو صرف هدف اصلیمون کنیم حالا در این میان اگر تجهیز یا مواد مورد نیاز تولیدمون رو ممنوع کردن یا امکان دسترسی ش فراهم نشد اون موقع روش سرمایه گزاری میشه و محصول و روش جایگزینش ایجاد میشه و برخلاف خواست قلبی یا تفکرات خود تحقیرهای وطنی، تجربه نشون داده هیچ بن بستی در مسائل موردنیاز کشور اعم از تکنولوژیک، نیروی انسانی متخصص و متعهد و ابزار و امکانات و … وجود نداره، و فقط اهداف و استراتژی تعیین شده مشخص میکنه که به چه سمتی باید رفت و تولید چه چیزی اولویت داره

        پاسخ
    • Avatar مسلم حسينی گفت:
      26 خرداد 1402 در 10:41 ب.ظ

      خدا کنه ما بتوانیم این ۰چیپ ها و قطعات را بخریم وگرنه پهباد بدون اینها بلند نمی شود

      پاسخ
  33. Avatar 007 گفت:
    26 خرداد 1402 در 8:27 ق.ظ

    این موضوع خیلی مهمی هست ، راستش توی گروه لینکدین ، خارجی ها داشتن مسخره می کردند ، به نظر من ، خود آقای حبیب‌الله سیاری توضیح بده و شفاف سازی کنه بهتره .
    من از آقای حبیب‌الله سیاری درخواست دارم که در برنامه تلویزیونی ، این موضوع را شفاف سازی نماید .
    ضمنا تکلیف قاهر 313 هم هنوز مشخص نشده است.
    لطفاً شفاف سازی نمایید تا ما هم بتوانیم جواب کامنت خارجی ها را بدهیم .

    پاسخ
    • Avatar Mohammad Reza Shokouhi گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:26 ق.ظ

      نمیخواد جواب کسی رو بدی بشین از خودت بپرس کرونایاب مستعان چی شد

      پاسخ
    • Avatar قاسم گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:16 ب.ظ

      کرونا یاب یادت رفت جز مهمترین دستاوردهای ما بود !

      پاسخ
    • Avatar زهرا هاشملو گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:41 ق.ظ

      خدا خیرت بده هموطن بسیار متین وزیبا فرمودین واقعن توضیح بدن که ما بتونیم دفاع کنیم سرافکندگی خیلی بدِ

      پاسخ
  34. Avatar محمد گفت:
    26 خرداد 1402 در 7:10 ق.ظ

    خانم مهناز تابلو بالای برد را بخوان بعد اظهار نظر کن نمی خواد ازشون دفاع کنی من خودم 15 سال تو موشکی خدمت کردم تمام محصولات یا چینی هستند یا از آمریکا هست که به اسم خودشان تمام می کنند. اظهار نظر شما کاملاً غلط و دفاع بیخودی هست نمی خواد آبروداری کنی ما همه اینارو قبلا با چشم خودمون دیدیم.

    پاسخ
    • Avatar Sarbaz گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:39 ق.ظ

      با اینکه حرفت رو باور نمیکنم باید بهت بگم که تال اینبار کارشناس نظامی صهیونیست در باره فتاح اظهار نظر کرده و گفته که این محصول کپی هیچ طرح دیگری نیست کما اینکه مشخصات فتاح با هیچ یک از هایپرسونیک ها قابل مقایسه نیست و یک نو آوری و اختراع به حساب میاد در ضمن چین و روسیه سفارش شاهد رو گرفتن بدین معنا که همچین چیزی رو ندارن و بار هم یک نوآوریه در ضمن آمار واردات تسلیحات نظامی نشان دهنده اینه که چین یکی از وارد کننده های محصولات نظامیه اما ایران وارداتی صفر هست اما توانایی با چین در خیلی از حوزه ها برابر و حتی بیشتر هم هست مثل فتاح پس اینم نشون میده که ما نواوریم از لحاظ تکنولوژی اما ممکنه یک پردازنده به کار رفته آمریکایی باشه و این خیلی چیز طبیعیه در سطح جهان چگونگی به کار گیری اون پردازنده که بتونه همچین کاریو بکنه مهمه بسیاری از کشور ها قطعات وارداتی رو تجهیزات میزارن و بعد هم ساخت داخل عنوانش میدن چون این یک چیز معمول هست برای نمونه دنیا میگفت پهپاد های ایرانی از قطعات آمریکایی است اما هیچ وقت هیچ سایتی به ایرانی بودنش کنایه نزد

      پاسخ
      • Avatar Tohid گفت:
        26 خرداد 1402 در 12:12 ق.ظ

        لطفا کمی از فناوری هایپرسونیک را به بخش کارت ملی هوشمند سرریز کنید.

        پاسخ
        • Avatar ع ملک زاده گفت:
          26 خرداد 1402 در 11:16 ب.ظ

          منظور این بوده که با استفاده از این محصول تونستند محاسبات کوانتومی انجام بدن، نه اینکه خودشون این رو تولید کردند.

          پاسخ
      • Avatar م گفت:
        27 خرداد 1402 در 8:32 ق.ظ

        داداش این که بیان بگن خودمون ساختیم فرق داره با اینکه بگن وارد کردیم.بحث سر اینه که به دروغ گفتن خودمون ساختیم

        پاسخ
    • Avatar مجید گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:06 ق.ظ

      😂 محمدتوراست میگی

      پاسخ
      • Avatar علی گفت:
        26 خرداد 1402 در 5:12 ب.ظ

        از نظر نظامی بسیار پیشرفته خوبی در کشورمان شده حالا دشمن هرچی میخواد بگه ایران که هواپیما بدون سرنشین آمریکایی نشند زمین اون موقع هم می گفتند دورغ. البته همیشه تمام ارتش‌ها جهان محصولی که تولید می‌کنند محصول قبلی رو به نمایش میزارند به امید ایرانی قدرتمند.

        پاسخ
      • Avatar Mmm گفت:
        27 خرداد 1402 در 12:32 ق.ظ

        معلومه که راس میگه نجبه هامون همشون انورن …

        پاسخ
      • Avatar حمید گفت:
        27 خرداد 1402 در 9:06 ق.ظ

        دقیقا مثل اون نابغه ای که دستگاه ردیاب کرونا رو رونمایی کرد 🤣

        پاسخ
    • Avatar جهان گفت:
      27 خرداد 1402 در 10:45 ق.ظ

      تو موشکی خدمت میکردی الان اومدی اینجا نظر بدی. اصلا موشکی کیه کجاست که اونجا کار میکردی؟ فکر کردی هر کی هم نظرات رو میخونه مثل خودت …
      برای محصولات چینی و امریکایی اینقدر تو رسانه ها ابراز نگرانی میکنند.

      پاسخ
  35. Avatar Amir گفت:
    26 خرداد 1402 در 1:53 ق.ظ

    محصولات نرم افزاری نشنیدید تا حالاکه میفرمایید محصول فقط یک کالا فیزیکی هست ؟؟
    اینجا هم محصول همان الگوریتم هست
    لطفا در مقالات بعدی کمی دقت بفرمایید تا یافته هاتون به مشتی فکاهی بدل نشود

    پاسخ
    • Avatar ماری گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:57 ق.ظ

      اینا همونان که تو راه آهن یه اسکنر ندارن مردم رو اسکن کنن با دست …های مردم رو میمالن اونوقت میان پردازنده کوانتومی فوق پیشرفته درست میکنن 😅

      پاسخ
      • Avatar علی سلیمی گفت:
        26 خرداد 1402 در 1:11 ب.ظ

        وقتی از یه چیزی رونمایی میشه قطعا دستاوردها داشته یا اهدافی رو به ثمر رسونده این هم اول ماجراست خود تحقیر نا عزیز اروپا همون اول اروپا نبود پله پله رفت جلو تو که به آمازون دسترسی داری ببین موشک فتاح هم پیدا میشه ؟!

        پاسخ
        • Avatar kambiz گفت:
          26 خرداد 1402 در 3:00 ب.ظ

          موشک هم بری داخلشو بچرخی و گذشتشو در بیاری یا میرسی به چین یا روسیه یا کره شمالی. فکر نکنم کس دیگه ایی به ایران از این حالها بده. حالا عیبش چیه؟ عیبش اینه که میان با جنس و فناوری خارجی گنده لات بازی در میارن و در یک تلویزیون پیش خدمت و یک طرفه میخوان خودشون تو ذهن مردم توانمد و با عرضه جا بزنن. در حالی که همه صنایع دوست دارن با کشورهای دنیا بتونن ارتباط داشته باشن و فناوری بخرن و وارد کنن و تولید و پیشرفت از یه جا شروع کنن. نمیتونن چون تحریم هستن و تحریم هستن به خاطر این آقایون. چرا این آقایون میتونن فناوری موشکی بگیرن؟؟؟ این سوال خوبی هستش. چی دادن که این چیزارو بهشون دادن!!!
          در ضمن درباره موشک و پهباد بهتون بگم که این چیزها برای بازدارندگی جنگ و این که دشمن دوبار فکر کنه به حمله کردن بدرد میخوره. جنگ تمام عیار شروع بشه این چیزها کافی نیست.

          پاسخ
        • Avatar حسین گفت:
          27 خرداد 1402 در 10:49 ق.ظ

          بابا دمش گرم حداقل یه محصول رده پایین آمریکایی رو به نام ما ایرانی ها معرفی کرد و مثل… نیومد در قابلمه رو به جای کرونایاب رونمایی کنه

          پاسخ
      • Avatar منوچهر گفت:
        27 خرداد 1402 در 7:39 ق.ظ

        سالهای زیادی است که با الکترونیک و برق و قطعات مکانیکی مشغول مطالعه و کار هستم.همیشه با ساخت و ساز و تعمیرات برقی و مکانیکی سر و کار داشته ام.از یک مقاومت چهار رنگه ساده کربنی قدیمی و یک دیود گالنی و خازن هوایی ساده و قدیمی و یک سیم پیچ ساده که اجزای پایه در الکترونیک هستند،کارخانه داخل ایران ندیده ام که حتی این اجزائ ساده را بسازد.اون موشک و اون وسایل چرخنده با سرعت بالا ،لاجرم از بلبرینگ یا رولبرینگ مخصوص استفاده می کنند در یاتاقانهایشان،در داخل کارخانه بلبرینگ سازی کجاست؟؟؟ ای کاش اینها واقعی بود…

        پاسخ
  36. Avatar Unknown گفت:
    26 خرداد 1402 در 1:08 ق.ظ

    خدا میدونه چقدر بودجه بیت المال رو به یغما بردن تا از یه جنس از رده خارج وارداتی به اسم تولید خفن ملی رونمایی کنن

    پاسخ
  37. Avatar مهناز گفت:
    26 خرداد 1402 در 12:34 ق.ظ

    واقعا متاسفم برای نویسنده این پست
    که حتی نفهمیده ماجرا از چه قراره
    آخه بزرگوار!! کسی ادعای ساخت پردازنده کوانتومی کرده که شما رفتی عکس از آمازون گذاشتی؟؟؟
    اصلا فهمیدی چی به چیه؟
    یا همین طوری اومدی یک چیزی بلغور کنی بنویسی؟
    دوستان ارتش اومدن الگوریتم کوانتومی رونمایی کردند نه اینکه خود سخت افزار رو برن طراحی کنن…
    خود این الگوریتم کارکردش مقابله با فریب در سیستم های موقعیت یابی شناورهای سطحی هست
    قبل از اینکه خبر رو کار کنی، برو اول یک نگاه بنداز ماجرا چیه بعدش اظهار فضل کن

    پاسخ
    • Avatar ضد عرزشی گفت:
      26 خرداد 1402 در 3:16 ق.ظ

      اوه اوه اوه دنیا چه پیشرفتی کرده…
      الگوریتم دیگه فیزیکی شده و قابل رونمایی به صورت سخت افزاریه… زبان پایتون جهانی هم میتونه اینده رو هم ببینه…

      پاسخ
      • Avatar Tohid گفت:
        26 خرداد 1402 در 12:09 ق.ظ

        باید پرینت میکردن الگوریتم رو، یا حداقل فلوچارتش رو.

        پاسخ
        • Avatar Raha گفت:
          27 خرداد 1402 در 10:37 ق.ظ

          😂خدایی جوک میگی

          پاسخ
    • Avatar مسعود گفت:
      26 خرداد 1402 در 9:58 ق.ظ

      یک درصد حرف شما درست که ادعای ساخت سخت افزار کوانتومی نبوده و صرفا الگوریتم کوانتومی بوده(که صد البته استفاده از واژه ی محصول و نوع عکس برداری از مراسم چیز دیگه ای میگه)
      نکته جالب همینجاست که وقتی پردازش کوانتومی میشه ایجاد کرد که سخت افزار کوانتومی وجود داشته باشه!!!!
      روی یک برد ساده FPGA با هسته های ARM نمیشه محاسبات کوانتومی انجام داد!!!!!!!!
      با این حساب حتی تولید الگوریتم کوانتومی هم زیر سوال میره
      در صورت نبودن پردازش کوانتومی الگوریتم کوانتومی بی معنی میشه
      پردازش کوانتومی هم وقتی اتفاق میوفته که سخت افزار کوانتومی باشه و از ساختار کلاسیک 0 و1 استفاده نکنه

      پاسخ
      • Avatar عباس یاهو گفت:
        26 خرداد 1402 در 12:34 ق.ظ

        باسلام
        تمامی این مسائلی که مطرح شد با حساسیت خیلی بالا، اول بررسی میشه،بعد رسانه ای میشه
        صد برابر این چیزهایی که ما می‌دونیم ، متخصصان ارتش هم میدونند
        انشالله که موفق و پاینده باشند
        درود بر ارتش و سپاه سرزمینم

        پاسخ
    • Avatar farzad گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:10 ق.ظ

      یه نگاهی به تصویر بنداز، نوشته:
      “اولین محصول الگوریتم پردازش کوانتومی”
      “سامانه مقابله با فریب در سیستم های موقعیت یابی شناورهای سطحی …”

      اگه منظورش صرفا توسعه یه الگوریتمی هست که میتونه از محاسبات کوانتومی استفاده کنه، نیازی نبود به نشون دادن این تصویر از برد.
      کجای دنیا از الگوریتم نرم افزاری نظامی رونمایی میکنند؟ اگه میخواستن رونمایی کنه، یا باید کدهای نرم افزاری رو رونمایی میکرد که این کار نباید به خاطر سری بودن انجام بشه، یا باید شبیه سازی رونمایی میشد که تو اون شبیه سازی نشون داده میشد که این الگوریتم قادر هست کار مورد نظر رو انجام بده.

      اصلا کل خبر مسخره و نشون دادن تصویر برد خالی مسخره تر از اون. حتی تلاش نکردن چهارتا کابل وصل کنن به برد و یه تصویر یه محیط نرم افزاری رو نشون بدن. باز اون مستعان جالب بود، تو رونماییش در قابلمه رو تکون میدادن.
      اگه برد مورد نظر بخشی از سامانه هست و اصلیترین بخش سامانه حساب میشه، زمانی از اون رونمایی میشه که حاصل تولید داخل ارتش باشه. رونمایی از چیزی که تو آمازون قابل خرید هست بسیار مسخره هست.

      پاسخ
    • Avatar محسن گفت:
      26 خرداد 1402 در 11:37 ق.ظ

      الگوریتم کوانتومی!

      ماشالله!
      اینها رو از کجاتون در‌می آرید؟

      پاسخ
      • Avatar کارمند گفت:
        26 خرداد 1402 در 5:23 ب.ظ

        حالا ضایعش نکن بنده خدا داشت نامحسوس ماستمالی میکرد

        پاسخ
    • Avatar ناشناس گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:11 ق.ظ

      دمتگرم مهنازخانم!!.یعنی خودآقای سیاری واطرافیانش اصلأفکراینجارونکرده بودن که بالاخره الان عصرسرعت واطلاعات واینترنت هست وخبرهازودترازخودت که به خونه برسی همه جا پخش میشه

      پاسخ
    • Avatar فری گفت:
      27 خرداد 1402 در 7:22 ق.ظ

      واقعا متاسفم برای کسانی که زور میزنن دفاع کنن. دروغ و دورویی فساد بزرگیه. کسانی که با لاپوشانی دفاع میکنن در این فساد شریک هستن و در مقابل پروردگار پاسخگو خواهند بود

      پاسخ
    • Avatar زهرا هاشملو گفت:
      27 خرداد 1402 در 9:50 ق.ظ

      خب خانم مهناز عزیز شما درست میگی قبول اما این دستاورد حساب میشه ؟ این یه نو اوریِ ؟

      پاسخ
  38. Avatar kambiz گفت:
    26 خرداد 1402 در 12:19 ق.ظ

    منبع خبر می خوای چی کار؟
    دو تا عکس از داخل و یک عکس هم از آمازون. آبرو نذاشتن تو دنیا برامون. Videocardz و Tom’sHardware باید برای ما تیتر بزنن! همه جا رو میخوان خبردار کنن تو ایران چی میگذره.

    پاسخ
    • Avatar Tohid گفت:
      26 خرداد 1402 در 1:00 ق.ظ

      پذیرش همچنین داستانی سخته خب.
      یک عمر چیزهای دیگه از اینا شنیدن، الان نمیخوان ببینن اونایی ک می پرستیدنشون ی مشت … هستن. یکی از دلایل دشمنی شون با اینترنت، دیدن همین ضربات روحی سخت هست.
      و اینکه این موضوع ربطی ب ما و آبروی ما نداره. ما از اونا نیستیم. پس نیازی نیست نگرانش باشیم. اتفاقا باید استقبال کرد و خوشحال بود. آدم از رسوایی … ناراحت و شرمسار نمیشه. خوشحال میشه. دست میگیره، سوژه میکنه و اینم میبره کنار مستعان و … .

      پاسخ
      • Avatar ahmet گفت:
        26 خرداد 1402 در 11:15 ق.ظ

        ندیده خبر رو باید درست فرض کرد، مگه میشه کشوری که نیم قرن تمام رتبه های اول همه رشته هاش رفتن، بیاد یه حرکتی بزنه دنیا غبطه بخوره…
        از کرونا یاب تا پهبادهایی که قطعاتش هنوز مارک شرکتای غربی رو داره یا مسئول ارشدی که با بی شرمی تمام تو تلوزیون 206 رو با لندکروز یکی میدونه و و و…. میشه انتظار پیشرفت داشت???
        در ضمن نونت رو از تو جوب دربیاری شرف داره به اینکه سنگ … رو به سینه بزنی

        پاسخ
      • Avatar Mohammad Reza Shokouhi گفت:
        26 خرداد 1402 در 11:28 ق.ظ

        زدی تو خال دمت گرم

        پاسخ
      • Avatar kambiz گفت:
        26 خرداد 1402 در 2:45 ب.ظ

        حالا خوب هست که اینترنت اومده و مردم دنیا یه اطلاعاتی دارن. ولی باز هم مونده دنیا تفکیک بذاره بین یک ایرانی و اینها. وقتی اینها سوتی میدن میره به حساب ایران و ایرانی متاسفانه.

        پاسخ
  39. Avatar Amir گفت:
    25 خرداد 1402 در 11:14 ب.ظ

    محصول الگوریتم پردازش هست نه سخت افزار پردازش ظاهرا کج فهمی پیش اومده برای اوکی که مقاله رو نوشته

    پاسخ
    • Avatar Tohid گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:15 ق.ظ

      ظاهرا خود طرف هم کج فهمیده، چون اگه مثل شما راست فهمیده بود، بورد رو نمی گرفت دستش.

      پاسخ
    • Avatar سیمین نوربخش گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:21 ق.ظ

      ظاهراً این شما هستید که در درک ساده‌ترین مسائل دچار مشکل شدید گویا. چیزی که رونمایی شده اولین «محصول» الگوریتم پردازش کوانتومی هست. دقت کردین؟ «اولین محصول» که تو این مورد یک چیزی فیزیکی و اتفاقا سخت‌افزاری هست و حتی اگر برای لحظه‌ای به عکس داخل مطلب دقت کنید بالای همین «پردازنده» نوشته شده اولین محصول الگوریتم پردازش کوانتومی.

      پاسخ
      • Avatar منتقد گفت:
        26 خرداد 1402 در 9:20 ق.ظ

        …. زمانی که ایران گفت پهباد ساخته همه دنیا مسخره ش کردن اما الان ما صادر کننده اسم و دنیا وحشت داره جرئت داشته باش و جواب من رو حذف نکن

        پاسخ
        • Avatar بیب گفت:
          26 خرداد 1402 در 11:55 ق.ظ

          خوب … پهپاد هامون هم همه یا قطعاتش چینی یاروسی ویا موتور اتریشی…..

          پاسخ
        • Avatar شهروند گفت:
          26 خرداد 1402 در 5:27 ب.ظ

          خود ایران تکذیب کرده و گفته زمان جنگ اکراین پهپاد صادر نکرده ولی یکسری کاسه داغ تر از آش میگن دروغه و ایران دنیا رو به وحشت انداخته

          پاسخ
      • Avatar وحید گفت:
        26 خرداد 1402 در 11:28 ق.ظ

        نمیدونم چه اصراریه که از این نمایشها بدن تو تلویزیون ؟ چه کاریه آخه

        پاسخ
        • Avatar حسن کلیدی گفت:
          27 خرداد 1402 در 1:28 ق.ظ

          این … کفش کتانی ساعت میلیاردی و لندکروزی رو بگید که این همه دروغ جلوی مردم میگه و مردم را احمق میدانه با جوابای مسخره اینا را باید با لگد پرت کرد که دروغ را نهادینه کردن و به ریش ما میخندند و …

          پاسخ
  40. Avatar Se6 گفت:
    25 خرداد 1402 در 9:52 ب.ظ

    خخخ خبر فیک کار کردین
    خانم نوربخش لطفا لینک منبع رسمی اش رو بزارین من هرجا گشتم هیچ جای با پشتوانه ای اصلا کار نکردن
    لطفا سریع بررسی کنین

    پاسخ
    • Avatar سینا گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:12 ق.ظ

      فارس و تسنیم تو سایتشون گذاشتن ، تو عکس پست هم که میتونید لوگوی فارس رو ببینید ، برید داخل یکی از این سایت ها سرچ کنید ” الگوریتم پردازش کوانتومی “

      پاسخ
    • Avatar سیمین نوربخش گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:16 ق.ظ

      خخخ؟
      شما مگه خبرای رسانه‌های «با پشتوانه» مثل فارس، میزان و ایسنا رو نمی‌خونین؟ برید تو همون خبرگزاری‌ها «منبع رسمی» رو پیدا کنید و تو سریع‌ترین زمان ممکن راستی آزمایی کنین لطفا. سریع لطفا.

      پاسخ
      • Avatar طیف گستر گفت:
        26 خرداد 1402 در 10:27 ق.ظ

        باسلام به همه شما عزیزان
        درسته بعضی از مخاطبین قبول نمیکنن این یک اشتباه بوده ولزومی نداشته برد آمازون بزارن بعنوان محصول جدید رونمایی کنن
        ولی نباید استعداد جوانان نخبه ایرانی هم زیر سوال برد که اگر نبودن کشور زیر بار این همه تحریم نمیتونست دوام بیاره

        پاسخ
        • Avatar farzad گفت:
          26 خرداد 1402 در 11:13 ق.ظ

          دووم آوردن کشور به خاطر پایه های اقتصادی هست که در طی 100 سال گذشته ریخته شده.

          پاسخ
          • Avatar Seyed گفت:
            26 خرداد 1402 در 5:47 ب.ظ

            که اونم به برکت سرمایه گذاری ها و نفوذ امریکا بوده
            دستشون دردنکنه

          • Avatar farzad گفت:
            27 خرداد 1402 در 12:48 ق.ظ

            به برکت نفت وگاز بود.

          • Avatar Seyed گفت:
            27 خرداد 1402 در 7:34 ب.ظ

            نفت و گازی که فول دست امریکا بود؟ و تو قرارداد ها چند درصد فروش نفت به خود ایران میرسید

      • Avatar سوش گفت:
        26 خرداد 1402 در 1:45 ب.ظ

        خیلی نظرات مثل موتور پهپاد اتریشیه،موتورا یه جا دیگه میسازن ولی استفادش جای دیگست.

        پاسخ
    • Avatar m.z گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:56 ق.ظ

      https://www.tomshardware.com/news/iran-quantum-computer-arm-dev-board
      .
      https://videocardz.com/newz/irans-first-quantum-cpu-turns-out-to-be-arm-development-board-from-amazon
      .
      یه سرچ دوزاری میزدی بعد میومدی میگفتی خبر فیکه ، درکل ولی دوست باشید باهم و کورکورانه طرفداری نکنید.

      پاسخ
      • Avatar R.a گفت:
        26 خرداد 1402 در 5:56 ب.ظ

        دیدگاه بقیه کشور ها رو می خوندم چطور مارو مورد تمسخر قرار داده بودن فقط اونجایی ی یارو گفته بود احتمالا اینها به ساخت ماشین روی زمان پی بردن و چرت پرت دیگه ایموجی خنده گذاشته 😅

        پاسخ
      • Avatar احمد گفت:
        27 خرداد 1402 در 1:02 ق.ظ

        انشالله که دروغ باشه و … آمریکا باز هم بسوزد و هیچکس با پیشرفت کشورش نمیتونه به شور و شعف نیاد ولی نباید دروغ تو کار باشه

        پاسخ
    • Avatar m.z گفت:
      26 خرداد 1402 در 1:05 ق.ظ

      لینک نسخه ایرانیش هم که معرفی شد روز یازده خرداد بود تمام سایت های خبری ایرانی رو بری عقب میرسی بهش، تو دانشگاه علوم دریایی نوشهر معرفی شد ، حالا ممکنه اینا یه چیز گذاشته باشن این بدبخت اومده باشه یه عکسی هم گرفته باشه ولی درکل خیت بود ماجرا با توجه به شخص و ارگان مورد نظر

      پاسخ
  41. Avatar Seyed گفت:
    25 خرداد 1402 در 9:48 ب.ظ

    راستی این خبر منبع رسمی اش کجاست لطفا لبنک بزارین از نیرو دریایی
    من که پیدا نکردم
    هیچ جا غیر از سایت های نظیر شما هم وایرال نشده

    پاسخ
    • Avatar Tohid گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:32 ق.ظ

      چی شده سید؟ بچه ها دیدن داره مثل مستعان میشه، پاک کردن؟

      پاسخ
    • Avatar Seyed گفت:
      26 خرداد 1402 در 12:46 ق.ظ

      من از طرف خودم عذرخواهی میکنم خبر درسته ولی یه جای کار میلنگه
      و دم دستنکاران گرم که برد انقدر ضایعه ای استفاده کردن با مارک
      از این بدبختی ها هست تا چن روز دستبازیچه بشه
      نکته اقا فرزاد هم درسته روسیه سالها تلاش چن وقت پیش تونسته بود پردازنده نمیدونم چند مگا هرزتری بده بیرون تازه

      پاسخ
  42. Avatar سینا گفت:
    25 خرداد 1402 در 7:25 ب.ظ

    جا داره هرچه زودتر یکی با شرکت Digilent تماس بگیره ، گویا بدون اینکه خودشون متوجه باشن موفق به ساخت پردازنده کوانتومی شدن !!!
    شرط میبندم سر همین یه تیکه برد چند ده میلیارد پول بی زبون ملت رو به نام دانش بنیان و ….. بودجه گرفتن .

    پاسخ
    • Avatar Seyed گفت:
      25 خرداد 1402 در 9:44 ب.ظ

      آره والا

      پاسخ
    • Avatar احمد گفت:
      27 خرداد 1402 در 1:05 ق.ظ

      به خدا قسم من با وجود معیشت سخت ولی وقتی اسم ایران بعنوان قدرت منطقه میاد به خود میبالم و روحیخ ام عالی میشه ولی به حرف دشمن نباید باور کرو

      پاسخ
  43. Avatar حسین گفت:
    25 خرداد 1402 در 6:39 ب.ظ

    روی برد را نخونده! اینه مسئول ایرانی!
    حداقل توی گوگل می زد “ZedBoard” ببینه چیزی میاد.🤣🤣🤣🤣
    بدترین چیز توی کشور اینه سازندگان کوانتوم، پایتون جهانی، کرونایاب مستعان 110 برکنار نمی شوند بلکه ارتقاء می گیرند…
    … با این سطح فهم به جون ها می گن نفهم و گمراه

    پاسخ
    • Avatar Seyed گفت:
      25 خرداد 1402 در 9:44 ب.ظ

      تکبیر

      پاسخ
    • Avatar احمد گفت:
      27 خرداد 1402 در 12:19 ق.ظ

      فکر کردید چرا کارگران و معلمان بی پول و گدا شدن چون پول کشور صرف این موارد میشن اونهم هزار برابر میدن میخرن از جیب مردم بدبخت

      پاسخ
  44. Avatar Seyed گفت:
    25 خرداد 1402 در 6:26 ب.ظ

    حق گویی دارای خرده شیشه خخخ
    خوب حالا حرف بودجه شد
    نمیگم بودجه نظامی ایران با امریکا مقایسه کنین از خیلی جهات غلطه
    ولی نسبت کل بودجه به بودجه نظامی
    بین ایران المان چین امریکا و … رو مقایسه فرمایین :))))))))))))))))))))))))

    پاسخ
  45. Avatar امین گفت:
    25 خرداد 1402 در 4:19 ب.ظ

    وقاهت و دروغگویی از ویژگی های این عزیزان است , برای ما که عادی شده اما برای خارجی ها هنوز تازگی داره

    پاسخ
    • Avatar محمد گفت:
      27 خرداد 1402 در 1:35 ق.ظ

      امان از دروغ خدایا کشور ما را از ۳ چیز نجات بده ۱- دروغ ۲-دروغ. ۳- دروغ

      پاسخ
  46. Avatar Parsa گفت:
    25 خرداد 1402 در 4:17 ب.ظ

    یه تپه … هم باقی نداشتند…
    هنوز اون لباس فضانوردی 20 دلاریه فراموش نشده بود که اینو رو کردن…

    پاسخ
    • Avatar طیف گستر گفت:
      26 خرداد 1402 در 10:45 ق.ظ

      با وجود این که دستاوردهای نظامی و علمی کشور رو نمیشه ندید گرفت و زیر سوال برد ولی موشک هرگز برای مردم نان نمیشه انرژی هسته ایی شکم مردم پر نمیکنه شاهد واسه مستاجرها خونه نمیشه.مردم دیگه خسته شدن بخدا همه رفتیم زیر خط فقر یکی پیدا بشه بیاد مشکلات اقتصادی حل کنه

      پاسخ
      • Avatar Tohid گفت:
        26 خرداد 1402 در 12:37 ق.ظ

        کدام دستاورد نظامی دوست من؟
        کاش موشکی وجود داشت. واقعیت بخش نظامی کشور، مستعانه. چند تا بچه زرنگ وجود دارن، ک کلاغ رو رنگ میکنن، جای قناری و به قیمت عقاب پرطلایی به اینا می فروشن. اینا هم میان باهاش عکس میگیرن، میگن قناری داریم.
        بدون اگه فردا تجاوزی هم رخ داد، تک و تنهایی.

        پاسخ
        • Avatar احمد گفت:
          27 خرداد 1402 در 1:01 ق.ظ

          تو دیگه خیلیییی از اونور بوم افتادی؟
          ظاهرا خیلیم بیکاری

          پاسخ
  47. Avatar جواد گفت:
    25 خرداد 1402 در 4:13 ب.ظ

    ارتش بدبختی یعنی همین

    پاسخ
  48. Avatar علی گفت:
    25 خرداد 1402 در 1:46 ب.ظ

    سلام
    در زمان تولید موشک توسط ایران هم همین، حس نامیدی وجود داشت بعد که مدتی گذشت همفکران شما گفتند که خطای آن چند کیلومتر است در حال حاضر هم از نظر شما ما نمیتوانیم تبلیغ میشود
    کمی صبر کنید متوجه واقعیت میشوید
    این تصاویر هم دلیلی بر اثبات تفکر شما نیست چون فعلا نباید تصاویر واقعی آن منتشر شود

    پاسخ
    • Avatar احمد گفت:
      25 خرداد 1402 در 2:47 ب.ظ

      برادر کرونا یاب با آنتن یادته که قبل از اون به عنوان مین یاب و … هم ازش رونمایی کرده بودن، ما صبر کردیم و کرونایابشون رو هم دیدیم…. ضمنا اون دستاوردهای نانویی که تو تلویزیون رونمایی می کردن هم شوآف بود که از قضا یکی از مصاحیه شوندگان داماد دوستمه و تمام حرفایی ک زده بود رو الان میگه فقط دروغ بودن ….
      اون موشک هایی هم ک می بینی فقط ریبرند شده چینی و روسی هستن…… نکته قابل تامل عدم ارائه هواپیما برای ریبرند تو ایرانه …. خخخخخخ

      پاسخ
      • Avatar رضا گفت:
        26 خرداد 1402 در 11:42 ب.ظ

        اینم عین اون کرونا یاب و جنگنده هایست

        پاسخ
    • Avatar farzad گفت:
      25 خرداد 1402 در 2:49 ب.ظ

      موشکهای متعارف بر خلاف تصور اتفاقا محصولات با تکنولوژی بالایی نیستند. یه خروس هم بزاری و 30 سال بهش بودجه و امکانات نامحدود بدی بالاخره چهارتا موشک میزاره روی میز. تازه تو همین موشک و پهپادها هم کلی از چیپ های غربی استفاده میشه که توان تولید نه تنها داخلی بلکه حتی متحدانی مثل روسیه هم نمیتونند اونا رو بسازند.
      چون دنیا از جنگ سرد عبور کرده، به جز معدود کشورهایی مثل ایران اصولا کسی سراغ صرف میلیاردها دلار برای توسعه موشکهای نظامی نمیره وگرنه تو آمریکا یه شرکت خصوصی مثل اسپیس اکس میتونه در کمتر از بیست سال از زمان تاسیس، نه تنها موشک های فضایی بسازه که آرایه های ماهواره ای در فضا قرار بده، انسان رو به فضا بفرسته و پروژهای ماه و مریخ داشته باشه، بلکه بوستر موشک رو مثل پر پرنده سالم بشونه رو زمین.
      شما دو سال زمان بده و نصف بودجه موشکی ایران رو بده به یه شرکت خصوصی آلمانی، از موشکهای ایران بهتر برات موشک میسازه.
      اما در حوزه محصولات های تک مثل نیمه رساناها و چیپ ها، اتفاقا چین با اینهمه زمان و هزینه و بودجه و توان چندین برابر ایران نتونسته رقیب مناسبی برای چیپهای یه دهه پیش رقبای مطرح و غیرمطرح بسازه. حالا اون وضع چینه. حالا یهو بدون هیچ زمینه علمی و فنی، تو ایران این آقایون میخوان پردازشگرهای کوانتومی بسازند شبیه کمدی هست.
      دنیای علم و فن آوری رو نمیشه به مسخره گرفت و سندش رو چهارتا موشک دونست. اگه این آقایون خیلی بارشون بود، یه هواپیمای ملخی میساختن که 20 نفر مسافر رو جابجا کنه. یه هلیکوپتر بابری یا امداد میساختن. یه هواپیمای شبیه سوخوی 50 سال پیش میساختن. نه چهارتا موشکی که تکنولوژی اصلیشون برمیگرده به 80 سال پیش که با کلی مهندسی معکوس و آزمون و خطا حالا چهارتا مدل بیرون دادن.
      یه پهپاد ایرانی رو باز میکنند میبینن از کل دنیا توش قطعه به کار رفته.

      پاسخ
      • Avatar Farzam گفت:
        25 خرداد 1402 در 3:18 ب.ظ

        👌🏼👍🏼

        پاسخ
        • Avatar محمد گفت:
          27 خرداد 1402 در 1:10 ق.ظ

          هیچکس نمیتونه با خدا مکر کنه و دروغ بگه چون مکر خدا بالاتر است پس بترسیم از دروغ و حیله چون خدا آنرا بر ملا میکند پس اگر واقعا مسلمانیم اینجور افکار مطرود است

          پاسخ
      • Avatar سایی گفت:
        25 خرداد 1402 در 7:19 ب.ظ

        عالی و کامل نوشته شده

        پاسخ
      • Avatar سارا گفت:
        25 خرداد 1402 در 11:33 ب.ظ

        ماشاالله چقدر … می زنی . اصلا چطوری می تونی اینقدر … باشی . مگه نمیگی موشک و پهپاد راحته بسازند پس چرا کل کشور های اروپایی و آمریکا در اوکراین نمی‌توانند پس یه پهپاد شاهد نسل سوم که مال بیش از ۱۰ سال پیشه بر بیایند . مگه نمیگی اینقدر راحته ساخته این موشک ها پس چرا ۱۲۰ کشور دنیا درخواست خرید این پهپاد ها و موشک ها را به ایران داده اند . مگه نمیگی ساخت این پهپاد ها و موشک ها راحته و هیچ چیز مهمی نیست پس چرا آمریکا و تمام کشور های اروپایی و اسرائیل دارند التماس ایران. ا می کنند که تو رو خدا این پهپاد ها را نده به روسیه . می فهمی میگن نده به روسیه . روسیه ای که در ساخت تجهیزات نظامی برترین ابر قدرت دنیا است . اصلا اگر این موشک ها و پهپاد ها چیزی سختی نیست چرا آمریکا به نمونه اش را درست نمیکنه بده به اوکراین که اوکراین عین خر تو گل گیر نکنه و هر روز شکست پشت شکست. …

        پاسخ
        • Avatar Tohid گفت:
          26 خرداد 1402 در 12:21 ق.ظ

          پس چرا 230 کشور دنیا، درخواست خرید چیپ های فوق پیشرفته کارت ملی هوشمند را به ایران داده اند؟ اگر راست میگویند.
          چرا آمریکا و اسرائیل التماس میکرد که سر بشقاب مستعان 110 را به سمت آنها نگیرد تا اشعه ی هایپرسونیک آمریکا و اسرائیل را نابود نکند.
          متاسفانه اعصاب برای آدم نمیذارن این دشمنان اربابمان روسیه کبیر، اولین و تنها ترین ابرقدرت دنیا.

          پاسخ
          • Avatar امیر گفت:
            26 خرداد 1402 در 11:40 ب.ظ

            عزیز من با کی بحث میکنی، اینا اگه میفهمیدن که… چی بگم والا

        • Avatar farzad گفت:
          26 خرداد 1402 در 9:44 ق.ظ

          شما پیش از ورود به بحث اول برو کمی ادبیات یاد بگیر که بدون هیچ توهینی بتونی مطلبت رو بیان کنی.

          از این پروپکانی که ۱۲۰ کشور درخواست خرید به ایران دادن بگذریم که برای دلشاد کردن شماست. برای واکسنهای ساخت داخل هم ظاهرا ۲۰۰ کشور صف خرید تشکیل داده بودن.

          من عرض کردم ساخت این موشکها بر خلاف تصور چیز های تک نیست. تو کل دنیا معدود کشورهایی در سطح کشوری سرمایه گذاری برای توسعه موشکی دارند که اتفاقا تک تک اونها ذخایر موشکی بسیار استراتژیکتری دارند. بقیه اصولا به این سمت نرفتن یا به صورت محدود اینکارا رو انجام میدن.
          من نگفتم کار راحتی هست. درست بخون لطفا. عرض کردم کار پیشرفته ای نیست.
          یکی از دوستان من اینجا بعد اتمام تحصیلش با یه نفری یه شرکت توسعه پهپادهای صنعتی راه انداختن. با کلی تلاش تونستن سرمایه گذاری مختصری جذب کنند و تونستن در عرض ۴ سال پهپادی تولید کنند که بتونه اجسام با جرم حدود ۳۰۰ کیلوگرم رو جابجا کنه. کاربردهای بسیار زیادی داره این پهپاد مثلا برای انتقال قطعات توربین بادی برای نصبشون. کل شرکتشون ۱۰ نفر هم نیست. اخیرا هم تونستن با برخی شرکتهای تولید توربین بادی قرارداد فروش به امضا برسونند. حالا به اینا بیای فقط ۵۰ میلیون دلار بده، برات ببین چیا که تولید نمیکنند.
          گرامی، یه کشوری با تمام ثروتش پشت برنامه های پهپادی و موشکی ایران هست. قطعا محصولاتی که تولید میشه بالاخره از نظر فنی قابل استفاده هستند. اما همینها اگه میخواستن هواپیما بسازند حتی با تمام این امکانات نمیتونستند، چون هم به دست آوردن قطعاتش با تحریمها بسیار سخت هست هم نمیشه با مهندسی معکوس و سرهم کردن قطعات مختصر و آزمون و خطا هواپیما ساخت. اما همینها برای موشک و پهپاد کافی هست.
          در مورد روسیه هم بله کسی که جهنم میره برای خودش دنبال رفیق میگرده. جنگی که حتی چین هم حاضر نشده حداقل علنی به روسیه کمک کنه. بله قطعا ۱۰۰ ها شاهد میتونه چهارتا نیروگاه برق رو هدف قرار بده. اوایل کار کمی غافل گیر شدن و خساراتی دیدن. اما بعدا تونستن تا حد بسیار زیادی جلوی شاهدها رو بگیرند. شاهد قادر هست که ضرباتی به دشمن بزنه، اما در همین حدی که نیروگاه بزنه یا جاهایی که حداقل دفاع هوایی رو داره. همه پهپادهای کامیکازه این قابلیت رو دارند. اما اگه رهگیری بشند با 2 نفر سرباز کلاش به دست هم میشه سرنگونش کرد.
          کی داره التماس ایران رو میکنه؟ ایران انتخاب کرده که تو سطح جهانی بازیگر شروری باشه. انتخاب غرب اینکه با حداقل هزینه این شرارت رو کم کنه. راه دیگه جنگ هست که هزینه زیادی داره و عواقب بد. نه اینکه توانشو نداشته باشند بلکه لزومی به این کار نیست وقتی اقتصاد ایران رو زمینگیر کردن و کشور داره از داخل خورده میشه.
          کجا غرب پشت اوکراین هست. 4 ماه میشینن مذاکره میکنند آخرش 10 تا تانک میدن به اکراین. غرب تا حالا هیچ سلاح استراتژیکی به اوکراین نداده. اوکراینیها 1 سال هواپیما میخوان اما همچنان ناتو به خاطر برنیگیختن حساسیت مسکو اینکارو نکرده. پهپادهای استراتژیک هم به اوکراین داده نشده.

          جالبه قرار بود روسیه اوکراین رو بگیره، حالا اوکراین تو گل گیر کرده! کار بسیار سختی هست برای اوکراین که بتونه زمینهاشو پس بگیره. غرب هم داره با احتیاط از اوکراین حمایت میکنه اما اینها برای عقب راندن روسیه کافی نیست. به هرحال پوتینی که سلاحهای هسته ای زیادی تو دستش هست هم معلوم نیست اگه غرب حمایت گسترده ای از اوکراین بکنه چه عکس العملی نشون میده.
          به به شماها که طرف ظالم رو خوب گرفتین. ارزشهای اخلاقیتون هم براساس ایدولوژیتون میتونه به راحتی کشتار بیگناهان و اشغال سرزمین کشور رو مباح بدونه.

          پاسخ
          • Avatar همینجوری گذری گفت:
            27 خرداد 1402 در 1:21 ق.ظ

            نمیگم باهات موافقم ولی بعضی حرفات قابل تأمله و برای منم سؤاله. ولی اون جمله‌ی کشتار بیگناه و مباح دونستن اشغال سرزمین رو اگه منظورت حمله روسیه به اوکراینه اصلا قبول ندارم. ببین جنگ واقعا چیز بدیه ولی تمام دنیا متوجه هستن که جنگ بین روسیه و اوکراین در واقع جنگ بین روسیه و آمریکا با عاملیت ناتو و شخص زلنسکی و با هدف تضعیف روسیه‌ست و مردم اوکراین و روسیه هم قربانی این داستان. این ماجرا مثل اینه که مثلا الهام‌علی‌اف بخواد بیش از این با سیاستهای اسرائیل و آمریکا همراهی کنه و مثلا باعث خسارات و تهدیدات ژئوپلوتیکی یا زیست محیطی برای ما بشه یا راههای مراسلاتی قدیمی ما با جهان رو از طریق فشار به ارمنستان مسدود کنه و باعث بشه نسل‌های آینده ما هم آسیب سنگینی بخورن. یا اینکه افغانستان یا هر کشوری درمورد حق‌آبه‌ای که از قدیم حق ما بوده بخواد کارشکنی کنه. از نظر من اگه کشورمون توان مقابله به هر شکلی حتی حمله نظامی رو داشته باشه وظیفمونه که بدون ملاحظه این کار رو انجام بدیم وگرنه مدیون وطن و نسل آیندمون میشیم. خب مشخصه که بالاخره در هر جنگی عده زیادی هم کشته میشن که ای کاش میشد ازش جلوگیری کرد یا کاش میشد بهشون فهموند که ما هیچ دشمنی با شما نداریم و فقط میخوایم حقمونو بگیریم و هرطور میتونین خودتونو از جنگ دور کنین. کاش فقط همین امکانپذیر بود.

          • Avatar انسانیت گفت:
            27 خرداد 1402 در 10:31 ق.ظ

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        • Avatar محمد گفت:
          27 خرداد 1402 در 1:12 ق.ظ

          هیچکس نمیتونه با خدا مکر کنه و دروغ بگه چون مکر خدا بالاتر است پس بترسیم از دروغ و حیله چون خدا آنرا بر ملا میکند پس اگر واقعا مسلمانیم اینجور افکار مطرود است

          پاسخ
        • Avatar محمد گفت:
          27 خرداد 1402 در 1:13 ق.ظ

          درود برشما خوب گفتی آب به آسیاب دشمن نریزید

          پاسخ
        • Avatar کامیار فرزام گفت:
          27 خرداد 1402 در 10:03 ق.ظ

          ناراحت نشو سمیه.سوسیس با ساندیس خوردی انرژی گرفتی داری طرفداری عرزشی ها رو میکنی.
          این همه بودجه و ثروت کشور رو آتش زدن بخاطر چهارتا دونه ساختن بادبادک و ترقه که دو زار ارزش نداره.مثل همون موشکی بود که جای هدف فرضی زد کشتی خودتون رو نابود کرد
          گذشت اون زمانی که گنجشک رنگ میکردید جای قناری به مردم قالب میکردید الان دیگه قرن 21 هست و تکنولوژی و اینترنت نمیتونید با عرزشی عرزششی کردن مردم رو فریب داد سارا خانم الگوریتمی
          بهترین کمدین خنده تو دنیا همین عرزشی ها هستن

          پاسخ
      • Avatar امیر گفت:
        26 خرداد 1402 در 3:46 ق.ظ

        شما از ترکها بپرس که دهها بار از ایران موشک خواستن ولی بهشون ندادن
        اگه عادیه خودشون بسازن
        …

        پاسخ
        • Avatar Tohid گفت:
          26 خرداد 1402 در 12:39 ق.ظ

          + از کدوم ترک ها بپرسیم؟
          – همونا ک درخواست دادن.
          + خب کیا درخواست دادن؟
          – همونا دیگه، اسمشون رو نمیدونم.
          + خب ما چطوری بپرسیم از اونی ک اسمش رو هم نمیدونی و وجود نداره؟
          – اه خیلی سوال می پرسی.

          پاسخ
        • Avatar farzad گفت:
          27 خرداد 1402 در 9:01 ق.ظ

          کجا همچین خبری شنیده شده؟
          یه سری بچه مدرسه ای رو انگار انداختن تو اینترنت که برن یه سری راست و دروغ رو منتشر کنند.

          تو اون مکتبی که به شما آموزش میدن بفرمایید که یکم تحقیق کنند. ترکیه عضو ناتو هست. پیمان ناتو هم اینکه اگه عضوی مورد تهاجم قرار بگیره، تمامی اعضا برای دفاع وارد عمل میشند. سر خرید اس400 توسط ترکیه، به خاطر همین عضو ناتو بودن کلی مجادله شد، حالا ترکیه بیاد موشک از ایران بخره که زیر تحریم تسلیحاتی قرار داره!

          پاسخ
      • Avatar ناشناس گفت:
        26 خرداد 1402 در 7:43 ق.ظ

        میسوزونه…
        نرم افزار و سخت افزار
        هر دو میسوزونه
        مخصوصا ونزوئلا

        پاسخ
        • Avatar زکریا ناراضی گفت:
          27 خرداد 1402 در 10:33 ق.ظ

          ماشالا چقد ادم بیکار داره این مملکت!! از صبح اینجا دارید بابت چیزی که نمیفهمید افاضات ول میکنید؟؟
          پاشید برید دنبال پول که یک کیلو گوشت شده نیم میلیون

          پاسخ
    • Avatar احسان گفت:
      25 خرداد 1402 در 6:14 ب.ظ

      … مومن. دیگه شواهد و مدارک کامل هست برای این سوتی . تا کی میخواین سرتون رو مثل کبک داخل برف فرو کنید و خودتون رو بزنیک اون راه .

      پاسخ
    • Avatar ahmd گفت:
      25 خرداد 1402 در 6:56 ب.ظ

      اوسکو آدرمات: یعنی روی واقعیت سرپوش نزار

      پاسخ
      • Avatar کارن گفت:
        26 خرداد 1402 در 11:20 ق.ظ

        عالی :))

        پاسخ
  49. Avatar سایی گفت:
    25 خرداد 1402 در 12:46 ق.ظ

    یک مشت بی سواد متحجر شدند مسول کشور

    پاسخ
    • Avatar کورد گفت:
      26 خرداد 1402 در 2:40 ب.ظ

      عزیز سیاری یه تکاور خوب ارتش هست حیفه بهش توهین کنی

      پاسخ
    • Avatar محسن گفت:
      27 خرداد 1402 در 7:37 ق.ظ

      همه دارن اینجا به جون هم می‌پرند، اون میگه خود تحقیر اون یکی میزنه تو سر اون، بخدا هممون ایرانی هستیم، همه دلشون میخواد ایران سر بلند باشه، بابا از بس مسوولان ما دروغ گفتن نمیشه حرفشون رو دیگه باور کرد، بخدا یه سمند زدن به اسم خودرو ملی، برید تحقیق کنید در موردش، حدود یک میلیارد دلار پول اون زمان رو دادن از پلتفرم 405 و چراغ پاسات و اینا هم گرفتن گذاشتن رو هم شده خودرو ملی، اینا باعث میشه آدم حرفشون رو باور نکنه و گرنه کیه دلش نخواد ایران قوی تر از دیروزش باشه

      پاسخ
  50. Avatar Mamad گفت:
    25 خرداد 1402 در 11:46 ق.ظ

    🤣🤣🤣🤣✋️

    پاسخ
    • Avatar مهمان گفت:
      25 خرداد 1402 در 3:00 ب.ظ

      هنوز مستعان ۱۱۰ و قاهر ۳۱۳ و پایتون جاش مونده بود اینم اضافه شد
      حالا از دستاورد گذشته ، اون ۷۰۰ دلار واقعا پول حروم کردن نیست بدی برا یه پردازنده از رده خارج ARM

      پاسخ
      • Avatar سامان گفت:
        25 خرداد 1402 در 10:43 ب.ظ

        فکر کردن اینم موشکه که منفجر بشه هیچی ازش نمونه بشه متوجه شد که ساخت کجاست ،همون در حد موشک و چیزهایی که توش معلوم نیست رونمایی کنید بهتر نیست

        پاسخ
        • Avatar امیر گفت:
          26 خرداد 1402 در 3:48 ق.ظ

          انشالله که به قول آمریکایی ها فتوشاپه
          فردا نیان بگن اینو به روسیه ندیدن وگرنه تحریم میشین

          پاسخ
        • Avatar ناشناس گفت:
          26 خرداد 1402 در 7:49 ق.ظ

          حداقل یکی از این اسباب بازی ها رو سالم بنشونید زمین…فقط ادعاتوت گوش فلک رو کرده…سیارک فلان منحرف میکنید از اتم کوچکتر میشید پس یه مشت آهن باروت برنمی‌آید سالم بنشونید زمین…
          …
          آمریکای کوانتومی پس پشکه حلبی پر باروت ایرانی بر نمی آی..همش لاف فقط لاف

          پاسخ
          • Avatar کوردایلام گفت:
            26 خرداد 1402 در 12:59 ق.ظ

            اینم از ارتش. واقعا برای آقای سیاری متاسفم اگر واقعا این داستان صحت داره ایشون آدم با سابقه خوبی هستند حیفه مسخره دست کسی بشه. یچیزی بگم اصلا کوانتم بکنار ما ساخت تراشه رو نداریم تو ایران اصل ساخت تراشه های پردازش هست ولی کلا اینا خودشون یا مشاور فنی ندارن گوتره نیان جلو دوربین

          • Avatar ادریس بیگی گفت:
            26 خرداد 1402 در 5:28 ب.ظ

            فعلا که بخاطر همین بشکه های پر باروت تجریممون کردن و نون نداریم بخوریم ..البته برا امثال تو … مهم نیس

دیدگاه‌های تازه‌تر »

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پربحث‌ترین‌ها

  • اختلال اینترنت در ایران 64

    با حمله اسرائیل به ایران واتساپ دوباره فیلتر و اینترنت دچار اختلال شد (به‌روزرسانی: اطلاعیه وزارت ارتباطات)

  • تصاویر بازی Resident Evil Requiem 3

    تصاویر جدیدی از بازی Resident Evil Requiem منتشر شدند

  • 2

    بررسی کیس ای دیتا ایکس پی جی INVADER X MINI WHITE

  • 2

    کارت گرافیک Arc Battlemage اینتل با رابط PCIe 5.0 در PCI SIG مشاهده شد

آخرین بررسی‌ها

8.3

بررسی کیس ای دیتا ایکس پی جی INVADER X MINI WHITE

8.5

بررسی کیس آراد گرین - گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (+ جایزه)

9.2

بررسی مادربرد گیگابایت Z890 AI TOP

9.3

بررسی کارت گرافیک گیگابایت RTX 5080 16GB GAMING OC

8.7

بررسی واترکولر سفید XPG LEVANTE X 240

آخرین مطالب دینو

صدای افراد: کلید تشخیص زودهنگام پارکینسون

در تلاش مداوم برای شناسایی زودهنگام بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی،…

  • نشستن ممکن است باعث کوچک‌شدن مغز شود

  • بهترین زمان برای دوش گرفتن: صبح یا شب؟

  • چرا موی انسان‌ به اندازه سایر پستانداران نیست؟

  • ارتباط نگران‌کننده بین روغن‌ های پخت‌وپز و سرطان

  • مطلب بعدی جان بی گودناف، خالق باتری لیتیوم یونی در 100 سالگی درگذشت
  • مطلب قبلی رونمایی از اولین مینی کامپیوتر گیمینگ ایرانی در نمایشگاه الکامپ 1402
  • آخرین مطالب
  • محبوب‌ترین مطالب
  • کلاهبرداری جدید: فروش گرافیک های دستکاری شده 3090 و 3080 به جای 4090!

  • آینده پایدار SSDهای مبتنی بر PCIe 5.0 تا پنج سال آینده

    آینده پایدار SSDهای مبتنی بر PCIe 5.0 تا پنج سال آینده

  • عملکرد بد بازی MindsEye

    عذرخواهی استودیو Build a Rocket Boy از عملکرد فاجعه‌آمیز بازی MindsEye

  • سیستم PC برای اجرای بازی DriveClub

    بازی DriveClub با چه سیستمی روی پلتفرم PC اجرا می‌شود؟

  • قیمت کارت گرافیک RTX 5090 انویدیا در ژاپن به زیر 2800 دلار کاهش یافت!

  • اختلال اینترنت در ایران 64

    با حمله اسرائیل به ایران واتساپ دوباره فیلتر و اینترنت دچار اختلال شد (به‌روزرسانی: اطلاعیه وزارت ارتباطات)

  • تصاویر بازی Resident Evil Requiem 3

    تصاویر جدیدی از بازی Resident Evil Requiem منتشر شدند

  • تحولی بزرگ در بازی‌های مک؛ پشتیبانی بومی استیم از چیپ‌های اپل 2

    تحولی بزرگ در بازی‌های مک؛ پشتیبانی بومی استیم از چیپ‌های اپل

  • 2

    بررسی کیس ای دیتا ایکس پی جی INVADER X MINI WHITE

  • 2

    کارت گرافیک Arc Battlemage اینتل با رابط PCIe 5.0 در PCI SIG مشاهده شد

آخرین دیدگاه‌ها

  • Avatar
    . گفته است:
    آقا این چه وضعشه من تو تلگرام تو اینستا تو واتساپ...
  • Avatar
    ریحانه گفته است:
    دوستان اگه راه چاره ای واسه وصل کردن اینترنت دارید ممنون...
  • Avatar
    الهام گفته است:
    جواب درست اینه .ترسشون از خود مردمه
  • Avatar
    مانیا گفته است:
    شنیدم میگم برای راه حل برید فیلترشکن خریداری کنین و با...
  • Avatar
    MOSI گفته است:
    جالبه همین الان که داشتم از بی اینترنتی میمردم و حوصلم...
  • Avatar
    پیمان گفته است:
    من رفتم دیگه اون دونیا از وقت دیگه اینترنت نداریم فوش...
  • Avatar
    A.A گفته است:
    با حرفت کاملا موافقم حتی خودمم دارم دیوانه میشم😔😞
  • Avatar
    للا گفته است:
    داش این آمریکا بهش کمک می‌کنه که زود شکست نخوره:/
  • Avatar
    دیبا گفته است:
    اگه هارت پورت خالی بود که الان زیر موشکا مرده بودی
  • Avatar
    دیبا گفته است:
    واتساپ حالت جاسوسی داره از اولم باز کردنش اشتباه بود
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (خرداد 1404) 7,760
راهنمای خرید و مشاوره سیستم پیشنهادی هایلایت
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (خرداد 1404)
5 خرداد 1404
راهنمای خرید تبلت 7
تبلت راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید تبلت بر اساس بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
31 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید ساعت هوشمند 4
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
30 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف 1
راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
28 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)
27 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)
23 اردیبهشت 1404
  • سخت‌افزارمگ
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • استخدام
سخت‌افزارمگ

© 2025 Sakhtafzarmag.Com. All Rights Reserved.

صفحه نخست » اخبار و مقالات » دسکتاپ » پردازنده مرکزی » (بروزرسانی: بیانیه دانشگاه علوم دریایی و تصحیح اطلاعات) واکنش رسانه‌های جهانی سخت‌افزاری به خبر اولین پردازنده کوانتومی ایران!

ورود

عضویت

رمزتان را گم کرده‌اید؟

عضویت | رمزتان را گم کرده‌اید؟
| بازگشت به ورود