«شان لیدن»، مدیر سابق «پلی استیشن» (PlayStation) در طی مصاحبه با خبرگزاری IGN Japan از عواطف خود پیرامون تعطیلی Japan Studio، یکی از استودیوهای برجسته فرست-پارتی «سونی» (Sony)، سخن گفت. برای مطالعه ادامه واکنش «شان لیدن» به تعطیلی شعبه ژاپن PlayStation همراه ما باشید.
شرکت «سونی» (Sony) در ماه آوریل 2021، دفتر Japan Studio را در یک اقدام غافلگیرکننده بست. این استودیو سابقه درخشانی در تولید بازیهای انحصاری مانند «ایپ اسکیپ» (Ape Escape)، «گرویتی راش» (Gravity Rush) و Knack را در کارنامه خود ثبت کرده بود. «شان لیدن» با 30 سال فعالیت در مقامهای ارشد «سونی» اعم از مدیرعاملی بخش آمریکای Sony و رئیس استودیوهای جهانی «پلی استیشن»، اعلام کرد که خبر تعطیلی Japan Studio برای او غمانگیز اما باورنکردنی نبود.
او افزود که شعبه ژاپن استودیو PlayStation در طی سالهای اخیر با چالشهای گستردهای مواجه بود و دستاوردهای بزرگی نیز به دست نیاورده بود. در حقیقت، «لیدن» اعتقاد دارد که این مسئله منجر شده بود که اعضای استودیو احساسات مربوط به موفقیت و نحوه کسب آن را از یاد ببرند. «شان لیدن» به خبرگزاری IGN Japan شرح داد:
در صورت کسب موفقیت بزرگ، به نوعی به آن اعتیاد پیدا میکنید و همیشه در جستجوی دستیابی به موفقیت بعدی هستید. اما در صورتی که برای مدتی در کسب موفقیت ناکام بمانید، آن حس را فراموش میکنید و حتی نحوه رسیدن به آن را هم از دست میدهید.
اعتقاد شان لیدن به بازگشت پرقدرت شعبه ژاپن پلی استیشن
با این حال، مدیر سابق پلی استیشن اشاره کرد که شاید این تعطیلی به نوعی شبیه هرس کردن یک درخت بونسای باشد تا دوباره با قدرت بیشتر رشد کند. این موضوع را میتوان پیرامون Team Asobi پیوند زد که با وجود تعطیلی Japan Studio، به کار خود ادامه داد و بهتازگی بازی تحسینبرانگیز Astro Bot را برای کنسول «پلی استیشن 5» (PlayStation 5) عرضه کرده است.
واکنش اخیر لیدن به موضوع تعطیلی Japan Studio و اظهاراتش درباره آینده صنعت گیمینگ و کاهش میزان استقبال از افزایش قدرت سختافزاری کنسولها، توجههای زیادی به سمت تصمیمات راهکاری «سونی» (Sony) جلب کرده است. بسیاری از هواداران در انتظار آینده Team Asobi و پروژههای جدیدی هستند که شاید بتوانند میراث Japan Studio را احیا کنند.
دیدگاهتان را بنویسید