سونی اعلام کرد که نرخ متغیر نوسازی تصویر پلی استیشن در ماههای آینده بر روی کنسول جدید این کمپانی یعنی PS5 ارائه خواهد شد. سونی در یک پست وبلاگی توضیح داد کاربرانی که از نمایشگر با خروجی HDMI 2.1 برخوردارند از این قابلیت بهرهمند میشوند و به صورت خودکار نرخ رفرش ریت تصویر را با خروجی گرافیکی PS5 هماهنگ میکند. سونی عرضهی این ویژگی را مدتها به تاخیر انداخته است.
- God Of War سریال میشود: آغاز مذاکره آمازون با پلی استیشن
- ویدیوی مقایسه گرافیکی GTA V روی کنسول ها و PC – برتری پلی استیشن 5
این ویژگی از زمان معرفی کنسولهای اکس باکس سری S و X در دسترس قرار گرفته بود. نرخ متغیر نوسازی تصویر پلی استیشن (VRR) کمک میکند که عیبهای بصری تصویر کاهش یابد و از screen tearing یا در هم گسیختگی تصویر جلوگیری میکند.
این قابلیت بر روی نمایشگرهایی که از HDMI 2.1 پشتیبانی میکنند در دسترس قرار میگیرد
سونی در ادامه افزود:
“گیمپلی بازی در بسیاری از عناوین PS5 حالا میتواند روانتر اجرا شود، زیرا صحنهها بلافاصله رندر میشوند و بدین ترتیب گرافیک واضحتر خواهد بود و لگ تصویر نیز کاهش خواهد یافت.”
Sony در ادامه بیان کرد که بازیهای پلیاستیشن که همین حالا منتشر شدهاند را میتوان با پچ نرمافزاری کاملا برای استفاده از این ویژگی آماده ساخت و بازیهای آینده نیز از این قابلیت هنگام عرضهی اولیه محصول پشتیبانی خواهند کرد. VRR را همچنین میشود برای بازیهایی که از آن پشتیبانی نمیکنند هم اعمال کرد و انجام این کار شاید کیفیت ویدیویی بازی را بهبود ببخشد. البته سونی اذعان کرد که نتایج چنین کاری با توجه به نمایشگر استفاده شده و بازی ممکن است متغیر باشد.
قابلیت نرخ متغیر رفرش ریت به تازگی توسط کمپانی ژاپنی برای تلویزیونهای اروپا و آمریکا که از HDMI 2.1 پیشتیبانی میکنند عرضه شده اما ظاهرا هنوز به خوبی این ویژگی در کنسولهای مایکروسافت نیست. PS5 فعلا در رزولوشن 4K و با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز این قابلیت را ارائه میدهد. سونی فعلا تاریخ دقیقی را برای عرضهی پچ VRR اعلام نکرده، اما در ماههای آینده با نزدیک شدن به زمان انتشار این ویژگی جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید