اکنون مدت بسیار کوتاهی است که از انتشار بازی Doom زمان می گذرد و بالاخره چشم انتظاران این بازی پر سر و صدا ظرف ساعات گذشته موفق به ملاقات با اثر محبوب خود بر روی تمامی پلتفرم های مقصد این اثر شدند. در این میان مسلماً بسیاری از هواداران بازی Doom را علاقه مندان به پلتفرم PC تشکیل می دهند و به طور حتم در میان آن ها بازیبازانی وجود دارند که به منظور داشتن تجربه ای بهتر از ساختار فنی این بازی قصد اجرای این شوتر سریع و پر هیجان را توسط قابلیت SLI دارند تا بتوانند به کمک بهره گیری از آن، قدرت بیش از یک کارت گرافیک را برای بهره مندی از تجربه ای روان تر در بازی Doom به چالش بکشند.
اگر چه در زمان زندگی شکسپیر مسئله ی بودن یا نبودن، اصلی ترین و اساسی ترین دغدغه ی انسان ها را تشکیل می داد؛ اما در روزگار ما این دغدغه ی دیرین کاملاً دگرگون شده است و به مسئله ای کاملاً جدید تبدیل گردیده که دغدغه ی بودن یا نبودن امکان پشتیبانی از قابلیت SLI توسط بازی های کامپیوتری جدید را در بر می گیرد (جالب این جاست که به دلیل عدم اعتقاد سران AMD مبنی بر ارائه ی آپدیت های پی در پی برای درایور گرافیکی محصولاتشان، کمتر کسی دغدغه ای در زمینه ی پشتیبانی بازی های کامپیوتری جدید از قابلیت کراس فایر دارد!). در واقع در طول نسل هشتم بازی های کامپیوتری و به خصوص طی یک سال اخیر همواره یکی از پرسش های اساسی بازیبازان حرفه ای پیش از انتشار آثار محبوب خود این بوده است که آیا فلان بازی جدید از قابلیت SLI پشتیبانی می کند یا خیر؟ و این پرسش تا کنون از سوی چشم انتظاران بازی Doom نیز بار ها مطرح شده بود. با توجه به ساخته شدن بازی Doom توسط موتور گرافیکی id Tech (نسخه ی ششم از این موتور گرافیکی) و عدم پشتیبانی برخی از بازی های طراحی شده توسط نسخه ی پیشین این موتور گرافیکی از قابلیت SLI به نظر می رسید که این بازی نیز از قابلیت مذکور پشتیبانی نخواهد کرد. احتمالی که تا پیش از انتشار رسمی بازی Doom همچنان به قوت خود باقی بود. اما در آستانه ی عرضه شدن رسمی جدید ترین نسخه از این مجموعه ی جریان ساز به بازار، برخی از طراحان بازی Doom موضوع پشتیبانی این بازی از قابلیت SLI را مورد تایید قرار دادند. البته بنا بر گفته های این دسته از طراحان بازی Doom ، در حال حاضر مشکل کوچکی در زمینه ی ترسیم سایه ها در این بازی در حالت SLI وجود دارد که احتمالاً به زودی بر طرف خواهد شد و به موجب آن بازیبازان خواهند توانست شاهد اجرای بهتر ، روان تر و سریع تر بازی Doom در حالت فعال بودن قابلیت SLI باشند.
با این حال به نظر می رسد که حتی هم اکنون و پیش از رفع شدن کامل مشکل مذکور نیز استفاده از قابلیت SLI تاثیر قابل ملاحظه ای در بهبود کیفیت اجرای این بازی داشته است و به این ترتیب علاقه مندان به استفاده از ترکیب بیش از یک کارت گرافیک توسط استفاده از فناوری اختصاصی انویدیا برای اجرای بهینه ی بازی Doom ، بدون مشکل و درد سر خاصی قادر به انجام این کار خواهند بود. البته کسانی که خواهان اجرای بهتر ، روان تر و در عین حال چشم نواز تر بازی Doom بر روی کامپیوتر های خانگی خود هستند می توانند اندکی دیگر هم انتظار بکشند تا پچ پشتیبانی بازی Doom از تکنیک های گرافیکی مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Vulkan برای این بازی منتشر شود. قابلیتی که در حال حاضر هیچ زمان دقیقی برای اضافه شدن آن به بازی Doom از سوی سازندگان این بازی اعلام نشده است اما بر اساس قول ها و وعده های آن ها، علاقه مندان به بازی Doom می توانند به زودی شاهد پشتیبانی این بازی از ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Vulkan باشند. ویژگی هایی که به نظر می رسد وجود آن ها تاثیر قابل توجهی بر کیفیت اجرای بازی Doom (به خصوص تحت کیفیت های تصویری بالا و تنظیمات گرافیکی حداکثری) خواهد داشت و احتمالاً بسیاری از علاقه مندان به بازی Doom (با توجه به نمایش های ارائه شده از نسخه ی مبتنی بر Vulkan این بازی ظرف روز های گذشته) برای بهره مندی هر چه زود تر از این قابلیت ها لحظه شماری می کنند. در این میان تا زمان پشتیبانی رسمی بازی Doom از ویژگی های فنی مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Vulkan ، طراحان این بازی توصیه هایی را به منظور اجرای روان تر و بهینه تر بازی Doom تحت کیفیت های تصویری بالا ارائه داده اند تا آن دسته از بازیبازانی که قصد اجرای این بازی بر روی کیفیت هایی نظیر 4K را دارند بتوانند قادر به انجام این کار به بهترین شکل ممکن باشند. به عنوان مثال از سوی طراحان بازی Doom به آن دسته از علاقه مندان این بازی که قصد اجرای این اثر را بر روی پلتفرم PC تحت کیفیت تصویری 4K دارند توصیه شده است که پیش از انجام این کار به منوی تنظیمات پیشرفته ی این بازی مراجعه کرده و به بهینه سازی موارد موجود در بخش تعدیل کیفیت تصویری بپردازند تا از هدر رفتن توان پردازنده ی گرافیکی خود به منظور پردازش حجم قابل توجهی از پیکسل های سنگین و با کیفیت جلوگیری به عمل آورند. به هر حال بازی Doom یکی از شاخص ترین آثار حال حاضر دنیای بازی های کامپیوتری به شمار می رود و تجربه کنندگان این بازی مسلماً به دنبال اجرای هر چه بهتر و روان تر اثر محبوب خود بر روی پلتفرم PC هستند. امری که شاید با پشتیبانی این بازی از قابلیت های مبتنی بر Vulkan جهش قابل توجه تری یابد و حتی چشم نواز تر از قبل گردد.
واقعا خیلی خوبه بر عکس خیلی از بازیهای بزرگ دیگه.
باید عملکر جالبی داشته باشه !!!
این قضیه هم داره مسخره میشه و بازیسازها عادت میکنن به دادن آپدیتای سنگین و الکی که مثلن قابلیتی که باید در بازی باشه برای پی سی بدن و کلیم حال کنن. این اخبار نباید بیاد متاسفانه اما شرکتا حریص شدن و همه چیو با آپدیت میخوان حل کنن. یک زمانی اینجوری نبود، بازیو میخریدی بازی میکردی تموم کلیم خاطره خوب داشتی، حالا هی هرروز میگن اینقد آپدیت این اضافه شه اینجور میکنیم اونجور بشه.
انویدیا تو این بازی amd رو رسما به خاکو خون کشیده!!!!!!
بنچمارک gamegpu رو اگه ببنین 290x بغل دست 950 ــه=))=))=))7970 و 7990 هم زیر 750ti:-((
تو استیم بالای 5هزارتا نقد مثبت از طرف کاربرا خورده
علاوه بر گرافیک فوقالعاده به طرز خارقالعاده ایی هم بازی بهینس
مرسی – امیدواریم همه گیم ها از Multi GPU پشتیبانی کنن – و بی شک این اولین گیمی هستش که SLI HB رو به محک قرار میده………..