«بروس نسمیث» (Bruce Nesmith)، طراح سابق «بتسدا» (Bethesda) که در سال 2021 این شرکت را ترک کرد، بهتازگی پیرامون چالشهای دشوار ساخت پورت PS3 بازی نقشآفرینی The Elder Scrolls V: Skyrim صحبت کرده است. برای مطالعه ادامه خبر ساخت پورت PS3 بازی «اسکایریم» همراه ما باشید.
بیشک «الدر اسکرولز» (Elder Scrolls) به عنوان یکی از محبوبترین مجموعههای نقشآفرینی تاریخ صنعت گیمینگ به شمار میآید. پنجمین قسمت از این مجموعه RPG جهان آزاد در سال 2011 برای کنسولهای نسل هفتمی «پلی استیشن 3» (PlayStation 3)، «ایکس باکس 360» (Xbox 360) و پلتفرم کامپیوترهای شخصی (PC) عرضه شد و توانست تحسین منتقدان و اهالی رسانه را برانگیزد. بازی Skyrim در پایان سال 2011 موفق شد جایزه بهترین بازی سال را از مراسم Spike VGA دریافت نماید.
به گزارش خبرگزاری «گیمینگبولت» (GamingBolt)، «بروس نسمیث»، طراح سابق «بتسدا» در مصاحبه با رسانه VideoGamer درباره مشکلات فنی پورت PS3 بازی «اسکایریم» توضیح داده است. او بیان کرد که معماری متفاوت حافظه این کنسول، چالش غیرمنتظرهای برای توسعهدهندگان بوده است. به نقل از «نسمیث»، برخلاف کنسول X360 که دارای یک بلوک حافظه یکپارچه است، حافظه کنسول نسل هفتمی «سونی» (Sony) به دو بخش مجزا 50 درصد برای شناخت بازی و 50 درصد برای گرافیک تقسیم میشد.
چالشها و سختیهای ساخت پورت PS3 بازی Skyrim
این طراح کاربلد «بتسدا» میگوید: «تلاش بزرگی که برنامهنویسان ما برای اجرای بازی [اسکایریم] روی پلی استیشن 3 انجام دادند را به خاطر دارم. فرایند انتقال بازی به کنسول PS3 فوقالعاده دشوار بود و من به تمام اعضای تیم ساخت که ساعتهای طولانی و سختی را برای تحقق این هدف صرف کردند، احترام میگذارم».
گفتنی است که پورت PS3 بازی Skyrim در زمان عرضه با مشکلات فنی متعددی همراه بود که «بتسدا» با انتشار بستههای الحاقی و بهروزرسانیها، این مشکلات را تاحدودی برطرف کرد. با این حال، «نسمیث» معتقد است که پورت X360 تجربه بهتری از «اسکایریم» را به بازیکنان ارائه داد.
«نسمیث» اخیراً درباره مشکلات بازی «استارفیلد» (Starfield) نیز اشاره کرد و افزود که نسخه بعدی این IP میتواند به یکی از بهترین عناوین «بتسدا» در آینده تبدیل شود. لطفاً نظرات خود را درباره مشکلات فنی پورت PS3 بازی Skyrim با ما به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید