موضوعات داغ
  • نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۵
  • بازی GTA VI
  • هوش مصنوعی
  • استارلینک
  • چت‌بات‌ها
  • دینو
سخت افزار مگ
  • اخبار و مقالات
    • گوشی موبایل
      • لوازم جانبی موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • مادربرد
      • پردازنده مرکزی
      • کارت گرافیک
      • تجهیزات ذخیره سازی
      • حافظه
      • صفحه نمایش
      • تجهیزات جانبی
    • تصویرگری دیجیتال
    • صوتی و تصویری
    • شبکه
    • نرم افزار و بازی
    • کالبدشکافی قطعات
    • مطالب گوناگون
  • لیست قیمت
    • گوشی موبایل
      • لیست قیمت روز گوشی‌های سامسونگ
      • لیست قیمت روز گوشی‌های شیائومی
      • لیست قیمت روز گوشی‌های هواوی
      • لیست قیمت روز گوشی های آنر
    • تبلت
    • لپ‌تاپ
    • قطعات کامپیوتر
      • لیست قیمت پردازنده
    • محصولات اپل
    • تجهیزات شبکه
    • لوازم خانگی
    • صوتی و تصویری
    • دوربین دیجیتال
    • تجهیزات بازی
    • خودرو
  • بررسی
    • بررسی گوشی موبایل
    • بررسی تبلت
    • بررسی لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • بررسی کولر و فن
      • بررسی مادربرد
      • بررسی کارت گرافیک
      • بررسی تجهیزات ذخیره سازی
      • بررسی حافظه
      • بررسی منبع تغذیه و کیس
      • بررسی تجهیزات جانبی
      • بررسی صفحه نمایش
    • بررسی تصویرگری دیجیتال
    • بررسی صوتی و تصویری
    • بررسی شبکه
    • بررسی نرم افزار و بازی
    • بررسی گوناگون
  • راهنمای خرید
    • سیستم پیشنهادی
  • دانلود
  • ویژه
    • مسابقات
    • نمایشگاه
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

کارت گرافیک

شما بگوئید: کارت گرافیک های جدید AMD توان رقابت با انویدیا را دارند؟

Avatarتوسط حسام شالیکاریان ·5 تیر 13945 تیر 1394· 59

کارت های گرافیکی جدید ای ام دی به طور کامل معرفی و تا مدتی دیگر روانه بازار های جهانی می شوند، اما نکته مهم در خصوص این محصولات جدید، تبلیغات فراوان AMD در خصوص توانایی و قابلیت های آنهاست. با توجه به بررسی های منتشر شده در وب سایت ها، به خوبی مشخص است که تبلیغات فراوان ای ام دی چندان هم درست از آب در نیامده و کارایی کارت گرافیک های جدید و در راس آنها R9 Fury X اختلاف چندانی با نسل گذشته ندارد. این کارت حتی قادر به پیشی گرفتن از GTX 980 Ti نبوده و این در حالیست که هر دو محصول مورد نظر با قیمت 650 دلار در اختیار کاربران قرار می گیرند. اگر به مشخصات این دو محصول و مقایسه آنها بپردازید، شاهد قدرتنمایی Fury X روی کاغذ خواهید بود، اما همه چیز در میدان رقابت مشخص می شود و در این مرحله عیار واقعی مشخص می شود.

در جدول زیر می توانید مشخصات کامل دو کارت گرافیک قدرتمند و جدید ای ام دی را به همراه پرچمداران انویدیا و حتی محصولات نسل گذشته AMD را مشاهده کنید که زمینه را برای بررسی دقیق تر آنها محیا می سازد.

 

کارت گرافیک furu x

 

بهره گیری از فناوری جدید حافظه با نام HBM در پرچمدار Fury X سبب گردیده تا نگاه ویژه ای به این محصول صورت گیرد و در حال حاضر با توجه به نتایج منتشر شده، بسیاری از دوستداران ای ام دی در خصوص کارایی این کارت دچار تردید گردیده اند، عده ای عنوان می کنند که درایور فعلی این شرکت برای ارائه حداکثر کارایی مناسب نبوده و باید در انتظار درایور جدید بمانیم، اما باید به این نکته اشاره کرد که اختلاف با GTX 980 Ti در حدیست که به نظر نمی رسد با به روز رسانی درایور بتوان این اختلاف را جبران کرد. فناوری HBM در کارت Fury X شامل چهار چیپ حافظه 1 گیگابایتی ساخت Hynix است که با فرکانس 500 مگاهرتز فعالیت می کنند و در دو سمت بالا و پایین چیپ گرافیکی FIJI قرار گرفتند. انویدیا قصد دارد تا از نسل دوم این فناوری در پردازنده های گرافیکی پاسکال استفاده کند و این موضوع، فرصت مناسبی در اختیار AMD برای تصاحب سهم بیشتر از بازار گرافیک را فراهم می آورد.

  1. به نظر شما کارایی کارت گرافیک های سری 300 ای ام دی و به خصوص Fury X با درایور جدید افزایش خواهد یافت؟
  2. آیا با وجود GTX 980 Ti با قیمت برابر با Fury X و البته کارایی بالاتر نماینده انویدیا، خریداری پرچمدار جدید ای ام دی تصمیم درستی خواهد بود؟
  3. به نظر شما ای ام دی در خصوص فناوری HBM تبلیغات حیله گرانه ای در نظر گرفته و در این خصوص بزرگنمایی کرده است؟

برچسب‌ها: انویدیا, ای ام دی, کارت گرافیک

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
تبلیغات
تبلیغات
سرخط خبرها:
  1. آموزش گام به گام نصب درایور قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر
  2. گوشی پرچم‌دار (Nothing Phone (3 معرفی شد
  3. نسخه جدید امولاتور PCSX2 برای بهبود کیفیت بازی‌های کلاسیک PS2 منتشر شد
  4. منتظر کارت گرافیک‌های Arc جدید و نسل بعدی شتاب دهنده Gaudi اینتل باشید
  5. درایور جدید انویدیا GeForce Game Ready 576.88 منتشر شد

مطالب مرتبط ...

  • گرافیک RTX 30 1

    عرضه GeForce RTX 3060 Ti تایید شد – میان رده جدید Ampere

    Avatarتوسط محمد کرماجانی · 6 مهر 1399 · 6 مهر 1399

  • 30

    سیستم پیشنهادی گیمینگ میان رده با پردازنده AMD

    Avatarتوسط حسام شالیکاریان · 1 خرداد 1395 · 1 خرداد 1395

  • گرافیک GeForce RTX 3060 Ti 1

    تاریخ رونمایی GeForce RTX 3060 Ti مشخص شد

    Avatarتوسط محمد کرماجانی · 11 آبان 1399 · 11 آبان 1399

مطالب گوناگون از دینو

6 ترند که در دکوراسیون خانه سال 2025 می‌ بینید

حقیقت هایی جالب در مورد بدن زنان و مردان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد

رفتار های نادرست والدین منجر به مشکلات روانی فرزند در بزرگسالی می شود

59 دیدگاه

  • دیدگاه50
  1. Avatar Mehdi گفت:
    6 تیر 1394 در 9:57 ق.ظ

    دوستان عزیز هر دو برند خوب هستن و رقابت به نفع مشتری میشه این همه بحث نداره مدیر عاملای دو شرکت اندازه شما سره شرکتاشون بحث و رقابت نمیکنن

    پاسخ
  2. Avatar saeed گفت:
    6 تیر 1394 در 9:49 ق.ظ

    سلام دوست عزیز
    اینکه ایشون میگن من تو نوشتن متن اصلا طرفدار کسی نیستم و شما بدون اینکه ایشونو بشناسید میگید نه(و میفرمایید بله مشکل داره،انکار نکن نویسنده عزیز)بنظر شما این تهمت طرفداری زدن نیست.
    ولی خدایی پاچه خواریو خوب اومدین:):):)چون اگه من الان از ایشون طرفداری کنم ایشون به حساب من پول واریز میکنن:)من نه به شما بی احترامی کردم نه چیزی.بنده عرضم این بود از کاربر محترمی مثل شما بعیده.خدمتتون عرض کردم اگه منبعی،بنچمارکی دارین که بگه محصول amd بهتره بفرمایین.
    در هر صورت هر کس واسه خودش نظری داره و نظرش هم محترم.
    اگه یادتون هم باشه من خودم اون لینک مشاوره رو بهتون دادم و با کمال احترام هم بشما خواستم کمک کنم ولی گفتن کلماتی مثل پاچه خوار درست نیست دوست عزیزم.
    الانم خدمتتون عرض میکنم صبر کنین نتایج کامل مشخص بشه و بعد اقدام به خرید انویدیا یا amd کنین تا بهترین خرید رو انجام بدین و نهایت لذت رو ببرین.
    اگه باعث ناراحتی شدم عذرخواهی میکنم قصد بی احترامی نداشتم.
    موفق باشید

    پاسخ
  3. Avatar مهدی محمدی گفت:
    6 تیر 1394 در 9:41 ق.ظ

    با اینکه AMD اقتصادی تره .. ولی من شخصاً انویدیا رو میپسندم ..
    البته به نظرم AMD تحت تاثیر رقابت شدید با انویدیا یکم با عجله محصولشو
    رو نمایی کرد ..

    پاسخ
  4. Avatar TiNKeR گفت:
    6 تیر 1394 در 9:17 ق.ظ

    این جملتونو تازه دیدم (( ببین دوست عزیز تهمت زدن کار درستی نیست،اونم به افراد محترم )) اولا شما توی متن تهمت زدن منو نشونه من بدید !!! )) دوما هرکسی احترام خودشو داره ! کسی هم بی احترامی نکرد ! اینقدر هم پاچه خوار نباشید ! اینقدر هم سعی نکنید کسیُ با حرف خراب کنید ! ثانیا کسی با خبر مشکل نداره ! با زدن متن خبر بود ک فرق گذاشتن بود … نمونش هم مثال زدم !

    پاسخ
  5. Avatar TiNKeR گفت:
    6 تیر 1394 در 9:07 ق.ظ

    سلام … من نگفتم کلا سادست ! اگه پیشه پا افتاده بود ک اصلا نمیگفتم مشـــــــکل !

    پاسخ
  6. Avatar TiNKeR گفت:
    6 تیر 1394 در 9:05 ق.ظ

    سلام سعید جان ! اون بحث خرید کیس بود اینم لــــــــــــــــنک ([url]”https://www.sakhtafzarmag.com/%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87/%DA%A9%D9%80%D9%80%D9%90%D9%80%D9%80%DB%8C%D8%B3″[/url]) و من تمایلی به خریده انودیا نداشتمو ندارم ! و اون 980 پیشنهاد دوستان بود ! ک نظر دادنو بنده گفتم نظره قطعی این برند شد !؟ دوست عزیز بهتره یکم دقت داشته باشید

    پاسخ
  7. Avatar rohit گفت:
    6 تیر 1394 در 9:04 ق.ظ

    بنظرم ممکنه سیاستی در کار باشه که اوضاع اینطوری پیش میره شاید انویدیا و amd دستشون توی یک کاسه است و سود رو بین خودشون تقسیم میکنن.اینطوری هیچکدوم ضرر نمیکنن.کسی چه میدونه.

    پاسخ
  8. Avatar معین گفت:
    6 تیر 1394 در 8:41 ق.ظ

    اینطور نیست -__- من چند ساله به این سایت سر میزنم و نوشته های آقای شالیکاریان رو هم خوندم اینطور نیست -_-
    اگه کینه بود خود جناب شالیکاران کارت شرکت AMD R9 270x رو نخریده بود -_-

    پاسخ
  9. Avatar معین گفت:
    6 تیر 1394 در 8:40 ق.ظ

    درست مانند CPU های شرکت اینتل که گرونتر از AMD هستش !
    هرکس بامش بیش برفش بیش ! بهترین رو خواستن قیمت خاص خودش رو داره … که انویدیا هم بر این موضوع آگاهه و ازش استفاده میکنه … هر موقع قیمت کارت های انویدیا شکست و پایین اومد بدونید برای رقابت با کارت های شرکت رقیب این کارو کرده تا سودش کمتر نشه(به خاطر برتری رقیب) ولی فعلاً که چنین نیست !

    پاسخ
  10. Avatar معین گفت:
    6 تیر 1394 در 8:37 ق.ظ

    شما گذشته رو چرا به یادتون آوردین !؟ مهم الان هست ! که این دو شرکت چه محصولاتی رو ارائه میدن … شما الان منظورتون اینکه پرچمدار 650 دلاری شرکت AMD از پرچمدار 650 دلاری انویدیا سرتره ؟ پرفورمانس بهتری داره !؟؟؟
    گذشته اهمیتی نداره مهم الان هستش !

    پاسخ
  11. Avatar معین گفت:
    6 تیر 1394 در 8:30 ق.ظ

    مهم نیست AMD با مموری جیکار کرده ! مهم اینکه آیا طراحی GPU رو نسبت به قبل به خوبی بهبود بخشیده است یا خیر!

    پاسخ
  12. Avatar معین گفت:
    6 تیر 1394 در 8:28 ق.ظ

    دقیقاً
    به نظر منم یکم بزرگنمایی شده … برای مقایسه بهتر این دو شرکت بهتره منتظر ورود کارت های انویدیا با HBM 2 باشیم تا بهتر مقایسه کنیم !

    پاسخ
  13. Avatar معین گفت:
    6 تیر 1394 در 8:26 ق.ظ

    و من بازم میگم مشکل دما مشکل ساده ای نیست که از کنارش رد شد ! همش به طراحی GPU برمیگرده ! اگه طراحیش بهتر از انویدیا باشه نیازی نیست که اون همه برق و برای پرفورمانس کمتر از کارت های انویدیا در همون اندازه انرژی مورد نظر استفاده کنه !
    مشکل دما مشکل کوچیکی نیست ! شما بخوای کراسفایر کنی 4 تا کارت تک هسته ای رو کیست میشه بخاری برقی 😐

    پاسخ
  14. Avatar معین گفت:
    6 تیر 1394 در 8:23 ق.ظ

    فعلاً تا عرضه کارت های سری جدید انویدیا در اوایل 2016 شرکت AMD رقیبی برای انویدی محسوب میشه ولی پس از اون اگه AMD چاره ای نادیشه فکر نکنم رقیب جدی باشه برای انویدیا.

    پاسخ
  15. Avatar TheSongForX گفت:
    6 تیر 1394 در 6:35 ق.ظ

    دوستان لطفا به اقای شالیکاران تهتمت طرفداری از برند nvidia رو نزنید(ایشون طرفدار ای ام دی هستن و کارت r9 270x sapphire دارن!) ببینید منم به عنوان یک مصرف کننده میخوام از نسل جدید ای ام دی استفاده کنم ولی وقتی این بنچمارک ها رو میبینم نظرم کاملا تغییر میکنه چرا؟ چون ای ام دی قول بزرگی برای این سری از کارت ها داده بودکه قراره کولاک کنن ولی متاسفانه همچین چیزی نبود به نظر من ای ام دی تبدیل به برندی شده که داره تبلیغات بزرگی انجام میده ولی به خواسته هاش عمل نمیکنه مثل ماجرایی که برای سری بلدوزر(FX) افتاد

    پاسخ
  16. Avatar rohit گفت:
    6 تیر 1394 در 1:30 ق.ظ

    amd به نسبت انویدیا منصف تره اما در کل انویدیا قویتره و محصولاتشو گرونترمیده.

    پاسخ
  17. Avatar rohit گفت:
    6 تیر 1394 در 1:18 ق.ظ

    بنظرم قطعا 970.کارتهای amd معمولا با بازیهای بهینه انویدیا مشکل دارن در حالی که برعکسش منتفیه.

    پاسخ
  18. Avatar naghi گفت:
    6 تیر 1394 در 12:10 ق.ظ

    فکر نمی کنم ای ام دی توان رقابت رو با انویدیا داشته باشه و تمام او تبلیغاتشم فقط بزرگنمایی و جلب توجه و تبلیغات بوده… در ضمن من طرفدار هیچ برند خاصی نیستم و به عنوان شخصی که چند سالی هست که مقالات سایت سخت افزار و ماهنامه سخت افزار رو دنبال می کنم فهمیدم که نویسندگان مجله سخت افزار طرفدار دو برند اینتل و انویدیا هستند و همیشه از این دو برند حمایت می کنند!!! اما اگر ای ام دی هم نباشه که رقابتی هم نخواهد بود و مشتریان باید برای خرید چند برابر پول پرداخت کنند که الان این اتفاق برای برند اینتل افتاده و برای خرید یه core i3 باید حدودا بالای ۴۰۰ تومان هزینه کنیم که واقعا گرونه…به نظر من ای ام دی هم تو‌بخش سی پی یو و هم جی پی یو از دو شرکت اینتل و انویدیا عقب افتاده و شاید در اینده نزدیک:) به سرنوشت نوکیا دچار شود که این اصلا برای مصرف کننده نهایی خوب نخواهد بود…

    پاسخ
  19. Avatar حسام شالیکاریان گفت:
    5 تیر 1394 در 10:53 ب.ظ

    سلام دوست عزیز

    اتفاقا کینه و نفرتی وجود نداشت، نمیدانم چرا دوستان به این راحتی تهمت می زنند.
    بنده به عنوان طرفدار کارت گرافیک های ای ام دی فقط به انتقاد از وعده های این شرکت در خصوص fury x پرداختم، حال اینکه چطور تا این حد پیش روی می کنید …
    تعدادی از دوستان هم از منابع و نتایج تست ایراد گرفتند، این عزیزان لطف کنند خودشان یک لینک معتبر ارائه کنند، حرف بدون منبع، هیچگاه سند معتبری نیست. حرف بدون منبع می شود اظهار نظر شخصی.

    موفق باشید.

    پاسخ
  20. Avatar کسری گفت:
    5 تیر 1394 در 10:14 ب.ظ

    فقط ای ام دی،اقویون که از سری 500 به اینور با این جنتلمن «انویدیا» اشنا شدن ،از قبل این شرکت خبر ندارن که چه کلاهبرداری بوده!!!
    من به انویدیا و موسس تایوانیش احترام میذارم چون هم زرنگه هم کیفیت کارشو بهش بها میده،در واقع با پنبه سر میبره ،اما بین سال 2005 تا 2010 اقایون پناهی ها خاطرشون هست که چه برنامه هایی پیاده کردن،نمونه تولید کارت 8800 gtx با پردازنده جی 80 بعد سال بعد شد جی92 و شد مغز 9800جیتی ایکس باز همونو یخورده رنگش کردن،کردن تو یه کارت دیگه که مدلش خاطرم نیست،در این مقطع amd صاحب ati شده بود و کارت قدرتمند 3870 و بعد 3870*2 که اولین کارت قدرتمند موفق در تاریخ گرافیک بود،که حافظه ی نسل 4 روش بود که دیگه استفاده نشد و درست بفاصله چند ماه ارتش قدرتمند 4800 با ح نسل پنج وارد شد ،فقط بدونین در این مقطع انویدیا مشغول رنگ زدن فسیل خودش یعنی جی 92 بود با کارت gts 250 با ح نسل 3 و این ادامه داشت تا رسی به 2010 و سری 400 ،،لطفا یه بک به عقبم بزنید عزیزان،در اخر فقط AMD ی سرخ و سیاه;););););)

    پاسخ
  21. Avatar ali gamer گفت:
    5 تیر 1394 در 9:19 ب.ظ

    amd بدون شک پس از مدت کوتاهی قیمتشو کاهش میده…با اینکه در استفاده از hbm یک نسل از انویدیا جلو افتاده(البته اگر به کیت PASCAL که توسط انویدیا معرفی شد نگاه کنیم انویدیا جلوتره) ولی اگر بخواد با این روش پیش بره فروش خوبی نمیکنه…

    پاسخ
  22. Avatar امیر گفت:
    5 تیر 1394 در 8:45 ب.ظ

    والا چی بگم fury x تو اکثر بازی ها از 980ti عقب تره چه برسه به titan x
    باید ریزولوشن استاندارد که همون 1080p هست رو مورد توجه قرار بدیم که تو این زمینه کارت های انویدیا بهتر عمل کردن درایور جدید چند درصد از عقب ماندگی fury x رو میخواد جبران کنه ؟؟ البته تو ریزولوشن 4k انصافا عالی عمل میکنه این کارت و درایور تازه میتونه عملکردشو بهبودم بده اما در مجموع نظر شخصیم اینه که 980ti خریدش معقول تره چون با همون پول عملکرد بهتری داره
    اما حساب سری 3 کارتهای amd رو باید از این کارت fury x جدا کرد.

    پاسخ
  23. Avatar mra گفت:
    5 تیر 1394 در 8:44 ب.ظ

    جواب سوال اولتون براساس تجربم خیر هست چون AMD به ندرت درایور هایه خوبی عرضه میکنه
    از نظر قیمت در برابر کارایی هنوز انویدیا جلوتره . مصرف کمتر دمایه کمتر صدایه کمتر
    جواب سوال سوم سخته باید استفاده بشه تا قوت و ضعفش مشخص بشه
    درکل NVIDIA وضعیت خیلی بهتری داره مخصوصا در بازیهایه جدید

    پاسخ
  24. Avatar saeed گفت:
    5 تیر 1394 در 6:40 ب.ظ

    سلام دوست عزیز تینکر
    تا اونجا که من میدونم شما میخواستین تو تا gtx 980ti بگیرین sli کنین،حالا چرا یهو طرفدار amd شدین:)
    ببین دوست عزیز تهمت زدن کار درستی نیست،اونم به افراد محترم.اگه فکر میکنین بنچمارکای منتشر شده در سایت اشتباس شما چند منبع معرفی کنین بقیه در جریان باشن.
    در کل اینجا جای بحث علمی و با دلیل مردک هست.تهمت زدن به هیچ عنوان درست نیست عزیزم.

    پاسخ
  25. Avatar علی گفت:
    5 تیر 1394 در 5:15 ب.ظ

    من طرفدار برند خاصی نیستم ولی اوج کینه و نفرت تو نوشته نویسنده نسبت به برند amd تو این مطلب دیده میشه

    پاسخ
  26. Avatar حسام شالیکاریان گفت:
    5 تیر 1394 در 4:14 ب.ظ

    دوستان عزیز باید به این نکته اشاره کنم که بنده به شدت نسبت به نتایج و کارایی کارت fury x معترض هستم، چون توهین بزرگی به طرفداران این شرکت بوده، قرار بود فناوری HBM به همراه پردازنده fiji طوفانی به پا کنند ولی در عمل اختلافی در این ابعاد دیده نمیشه، نباید خودمان را گول بزنیم، به نظرم ای ام دی تبلیغات حیله گرانه ای برای کارت پرچمدار خودش در نظر گرفته و مطمئن باشید به همین دلیل مورد بازخواست قرار خواهد گرفت. در خصوص این مطلب با بسیاری از دوستان صحبت کردم و نتیجه صحبت ها کم کاری و فریب کاری AMD بوده. چیزی که ما انتظار داشتیم، در عمل محقق نشده. در صورتی که ای ام دی با اعداد و ارقام اعلام کرده بود فیوری اکس بسیار بهتر از نسل قبلی و کارت های سری 900 انویدیا عمل خواهد کرد.

    پاسخ
  27. Avatar rohit گفت:
    5 تیر 1394 در 3:38 ب.ظ

    amd تو سری 300 هم نتونست انویدیا روشکست بده.حتی اسم fury x هم برگرفته از تایتان ایکس هست.

    پاسخ
  28. Avatar اسماعیل گفت:
    5 تیر 1394 در 3:37 ب.ظ

    قطعا سری 300 ارزش خرید رو داره اگر Fury به صرفه نیست بقیه بسیار مناسب هستند.وقتی انویدیا از آب گل آلود ماهی میگیره و سیاستش خالی کردن جیب مردمه پس چرا نباید AMD از خودش دفاع کنه مطمئنا انویدیا نمیخواد بازار رو از دست بده.در خصوص طرح سوالات هم جای ایراده که هر سه سوال منفیه و شما جواب سوالات رو دادید.

    پاسخ
  29. Avatar محسن گفت:
    5 تیر 1394 در 3:00 ب.ظ

    دوستان مقایسه بین390 9 R معمولی و 970 که در یک سطح هستن کدام بهتر هست به نظر می رسد ای ام دی بهتر باشه

    پاسخ
  30. Avatar فرشاد گفت:
    5 تیر 1394 در 2:37 ب.ظ

    با کمال احترام ولی اصلا صحبت هاتون قابل قبول نیست ، اینجا ایرانه و AMD و Nvidia نمایندگی رسمی ندارند که ادمین عزیز بخاد با بقول شما کمتر نشون دادن amd از Nvidia سودی ببره یا غیره ، ایشون حقیقت رو میگن منابع اطلاعاتشون هم تا الان کاملا معتبر بوده ، یادمه یک سیستم پیشنهادی گیمینگ ضعیف تو وبسایت بود که از پردازنده دو هسته ای i3 استفاده شده بود برام سوال بود چرا با همین قیمت از AMD APU استفاده نشده ولی بایه سرچ ساده متوجه شدم که در اون قیمت ایتل بهتر از amd عمل کرده و معماری هاسول کیفیت بهتری داره ، بنظرم این وبسایت تلاشش برای اگاهیه ، تا الان هم خیلی خوب عمل کرده

    پاسخ
  31. Avatar Mehdi گفت:
    5 تیر 1394 در 2:36 ب.ظ

    رضا جان چه قبول داشته باشید چه نداشته باشید این کارت حتی به 50% وعده وعیدهای AMD هم عمل نکرده و این به تنهایی یعنی شکست . وعده وعیدهایی که فقط و فقط برای جلوگیری از فروش فوق العاده ی کارت های 970 و 980 داده می شد !
    ری برند کردن بیشتر کارت هاش !
    مقابله ی کارت 4096 بیتی در مقابل کارت 384 بیتی انویدیا و نتایج تقریبا برابر !
    مصرف برق بالاتر fury X در مقابل 980ti!
    دمای بالاتر و استفاده از واترکولینگ در مقابل کارتی که دماش به مراتب پایین تره و فقط از ایر کولینگ استفاده میکنه!
    این ها همه معنی شکست رو میده .
    حالا شما فکرش رو بکنید که انویدیا به جای 384 بیت بودن کارتش از پهنای 4096 استفاده کنه . کاری که قراره تو سری پاسگال انجام بده . خودتون یه دو دوتا چهارتا کنید حساب کار دستتون میاد !
    در مورد تیتر سایت هم باید بگم این تیتر اکثر سایت های معتبر دنیاست !
    اکثریت سایت ها و کارشناس ها هم اینو قبول دارن که حرف های AMD تا حد زیادی در حد همون حرف باقی مونده !
    موفق باشید

    پاسخ
  32. Avatar فرشاد گفت:
    5 تیر 1394 در 2:29 ب.ظ

    تا الان خرید fury اصلا منطقی نیست ، بعید به نظر میرسه با درایور بشه کسری کارایی رو در برابر 980 جبران کرد ، اما در حالت کلی نمیشه گفت AMD بده بسته به مدل هایی خاص کارایی مناسبی در برابر با قیمت اراعه میده ، به شخصه AMD رو چه در کارت گرافیک و چه پردازنده برای گیمینگ متوسط و کارهای روزمره دوست دارم !

    پاسخ
  33. Avatar حسین گفت:
    5 تیر 1394 در 2:03 ب.ظ

    سخت افزار همیشه با نرم افزار همراه بوده و باید صبر کنیم که درایورها و بازیها با سخت افزار جدید هماهنگ شوند و بعد میشود در مورد کارتهای جدید amd قضاوت صحیحی داشت…

    پاسخ
  34. Avatar رضا گفت:
    5 تیر 1394 در 1:29 ب.ظ

    بله توان رقابت دارن.اگه ای ام دی نبود انویدیا اینقدر پیشرفت نمیکردوقیمتهاش سربه فلک میکشید وبرعکس.
    مثل ایران که اگه ایرانسل نبود همراه اول پوست مردم رومیکند…..کلاهمیشه یک رقیب لازمه;)

    پاسخ
  35. Avatar TiNKeR گفت:
    5 تیر 1394 در 1:28 ب.ظ

    بله مشکل داره درسته ! انکار هم نکنید نویسنده ی عزیز ! یا زدین تو سره ای ام دی ! یا ای ام دیُ خیلی توی سطح پایین نشون دادید ! نمونش هم این خبر … نمونه بدی هم باز همون پست ( آقا نسرت ) و خیلی چیزا ! کلا مشکل داره با ای ام دی… اخره سر هم اقای پناهی عزیز میگه ک برای طنز بوده .. بی خیال 😉

    پاسخ
  36. Avatar TiNKeR گفت:
    5 تیر 1394 در 1:25 ب.ظ

    بله درسته دوسته عزیز … اما کو گوش شنوا … ای ام دی باز هم میگم فقط مشکل دما رو داره ..

    پاسخ
  37. Avatar TiNKeR گفت:
    5 تیر 1394 در 1:24 ب.ظ

    درضمن اینجا ایرانه .. اینجور چیزا عادیه!

    پاسخ
  38. Avatar TiNKeR گفت:
    5 تیر 1394 در 1:23 ب.ظ

    بله با ارزش افزوده و حساب پول برق و تلفن مغازه دار از مشتری … به این قیمت نجومی دست پیدا میکنه

    پاسخ
  39. Avatar Redakai گفت:
    5 تیر 1394 در 12:50 ق.ظ

    چون اینجا ایرانه و وارد کننده از خون مردم تغذیه میشه

    پاسخ
  40. Avatar saeed گفت:
    5 تیر 1394 در 12:40 ق.ظ

    اینو تو پاسخ به رضای عزیز گفتم نمیدونم چرا به حسام عزیز پاسخ داده شده.;)با نظرآقا حسام کاملا موافقم.:)

    پاسخ
  41. Avatar Reza گفت:
    5 تیر 1394 در 12:25 ق.ظ

    البته من هم قبول دارم این کارت تو رده ی HD و FHD ضعیف عملکرد. تو این هیچ بحثی نیست ولی تو رده ی 4K خیلی بهتر از رقیبه. کلا این کارت از همون اول رو 4K مانور مخصوصا با فناوری HBMـش و تو ون هدفشم موفق بود. این کارت رو بیشتر باید برا 4K و حتی 8K دونست تا FHD.
    اون 2 پردازنده گرافیکی هم کلا بحثش جداست. :دی
    کلا هدف AMD از قدیم همینی بوده که گفتید. قیمت پایینتر در برابر کارایی البته هیچ موقع هم به مصرف انرژی توجه نمیکنه;)

    پاسخ
  42. Avatar saeed گفت:
    5 تیر 1394 در 12:09 ق.ظ

    سلام دوست عزیزم
    اول حرفام بگم که من قطعا از شما کمتر میدونم
    ولی این لینکو ببینینhttps://www.sakhtafzarmag.com/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9/4576/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-fury-x-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81
    تو فول اچ دی تفاوت در اکثر مواقع بسیار زیاد و تو 2k و 4k تفاوت یک دهم فریم یا نهایت 2،3 فریم هست.
    حالا بحث این که کدوم بازی بهینه کدوم کارت هست هم وجود داره ولی در کل با توجه به نتایج فعلی انتظار عملکرد کلی بهتری بود چون از ویژگی جدید استفاده کرده بود،حتی جدای از فریم دهی تو بحث توان مصرفی.

    پاسخ
  43. Avatar حسام شالیکاریان گفت:
    5 تیر 1394 در 11:56 ق.ظ

    سلام دوست عزیز

    اتفاقا بسیار هم AMD را دوست داریم، ولی به هر صورت باید قبول کرد که این شرکت در خصوص کارت های جدید خود و به خصوص Fury X از قدرت بالا و فناوری هایی صحبت کرده که باید نتایج آن را در عمل مشاهده می کردیم. نتایج تست منتشر شده چندان هم جالب نیست، به خصوص اینکه توان مصرفی کارت Fury X حدود 430 وات است و این در حالیست که کارت 980Ti توان مصرفی حود 280 وات دارد، قیمت این دو محصول هم برابر است اما در بیشتر موارد انویدیا با اختلاف نسبت به فیوری اکس در رده بالاتری قرار گرفته. نسخه مجهز به دو پردازنده گرافیکی FIJI که ای ام دی قصد تولید آن را دارد به طور حتم توان مصرفی حدود 900 وات خواهد داشت که حتی اگر قدرت آن را دو برابر فیوری اکس بدانیم، باز هم برای بسیاری از کاربران از نظر اقتصادی به صرفه نیست. شما علاوه بر خرید کارت گرافیکی که قیمت آن حداقل 1000 دلار خواهد بود، باید مبلغ قابل توجهی صرف خرید یک پاور قدرتمند حداقل 1300 واتی کنید که بتواند جوابگوی تمامی قطعات سیستم باشد.
    در مورد اینکه چرا روز گذشته به انتشار و رونمایی رسمی کارت های جدید ای ام دی توجه نکردیم، این بود که پیش از این اکثر مدل های کارت گرافیک های جدید در وب سایت معرفی شده بودند و نکته جدیدی در این خصوص وجود نداشت. وب سایت سخت افزار به طور متوسط روزانه یک یا دو خبر در خصوص کارت های جدید ای ام دی منتشر کرده که به نظر می رسید به این مورد توجه نکردید. تست و بررسی کارت R9 390X و Fury X بلافاصله پس از انتشار در وب سایت techpowerup روی وب سایت سخت افزار قرار گرفته است.
    در کل باید اشاره کنم که در کارت های گرافیکی اگر بحث فن بازی باشد، بنده طرفدار AMD هستم چون محصولات خود را با قدرت و قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین بنده حدود 6 سال است که از کارت های مختلف AMD استفاده می کنم.

    موفق باشید.

    پاسخ
  44. Avatar saeed گفت:
    5 تیر 1394 در 11:53 ق.ظ

    سلام
    بنظرم یخورده زوده که بشه دربارش نظر قطعی داد
    ولی جواب سوالاتون
    اگه اختلاف عملکرد خیلی زیاد باشه بعید بنظر میاد با یه آپدیت نرم افزاری بتونه تمام این فاصلو جبران کنه.ولی تو این قضیه این نکته هم اهمیت داره که نرم افزارها و بازیها با کدوم کارت سازگارترند.
    سوال 2:بنظر من اگه قیمتشون مثل هم باشه(البته تو ایران که این قیمتا باید ضربدر 6 بشه نه 3200 که قیمت دلاره) خرید gtx 980 ti بهتر و عاقلانه تر هست.یه بررسی ویدیویی تو سایتم از فریم دهی تو بازیا ازش گذاشتین که انگار یه انویدیا یه 980 دیگه گذاشته رو 980 و واقعا قویه.چند تا بنچمارکم گذاشتین که نماینده انویدیا اکثرا بهتر بود.تازه بحث توان مصرفی و حرارت هم هست که انویدیا بهتر بود.
    جواب سوال 3:اینو باید از خود amd پرسید و از افراد خبره تو این زمینه.هر چند که بهر حال از حق نگذریم انویدیاهم شیطنت داره و قضیه 3.5 به اضافه نیم gtx 970 سرو صدای زیادی کرد.که انویدیا اول گفت با درایور حل میشه و معلوم شد اصلا مشکل سخت افزاریه.
    ولی اینی که من با این دانش کمم میبینم و هیاهو amd،انتظارم قدرت خیلی بالاتر بود.چون خود amd درباره حافظه hbm و پهنای باند بسیار بالای انتقال اطلاعاتش که الان دقیقا یادم نیست چند گیگ تو ثانیه بود خیلی مانور داد.
    در کل من اگه(این اگه خیلی مهمه;)) پول خرید این دو کارت رو داشته باشم ترجیح میدم صبر کنم بررسی های بیشتری ازش در بیاد،amd درایورشم بده و بعد این درایور هم نتایجو ببینم،بعد انتخاب خواهم کرد
    ولی در حال حاضر با این تست های درز کرده انتخاب من قطعا nvidia geforce gtx980ti هست.
    ممنون بابت نظر سنجی

    پاسخ
  45. Avatar Reza گفت:
    5 تیر 1394 در 11:42 ق.ظ

    با توجه به پیشینه مطالبی که تو سایت سخت افزار دیدم یجورایی حس میکنم کلا این سایت با AMD مشکل داره شدید. دیروز روز انتشار کارت های سری جدید AMD بود کوچکترین اشاره ای بهش نشد تو این سایت. از طرفی فروش Fury X بقدری بوده که موجودی تو همون روز اول تموم شده ولی کو خبر؟ شرکت ها هر کدومشون مدل های مخصوص خودشون رو رسما معرفی کردن کو خبر؟
    اینم از این مطلبش. کی گفته نداره؟ ینچمارک ها رو دیدم درسته تو 1080 نتونسته خیلی خوب ظاهر بشه ولی تونسته تو رده های بالاتر از 1080 و مخصوصا 4K عالی عمل کنه حتی Titan X رو هم به راحتی کنار زده.
    کم فن بازی در بیارید 😉

    پاسخ
  46. Avatar only AMD گفت:
    5 تیر 1394 در 11:39 ق.ظ

    نه تنها توانایی رقابت دارن ، بلکه توانایی خوردن اندیدیا هم دارن

    پاسخ
  47. Avatar وحید گفت:
    5 تیر 1394 در 11:22 ق.ظ

    بنظرم با درایور بهبود پیدا میکنه ولی نه اونقدر که فاصله هارو جبران کنه.ارزش خرید هم باید دید چی پیش میاد.برا فناوریشم بنظرم بزرگنمایی شده.

    پاسخ
  48. Avatar ehsangomez گفت:
    5 تیر 1394 در 11:16 ق.ظ

    r9 295x که 620 دلاره پس پرا قیمتش تو بازار 4.5 میلیونه؟:(

    پاسخ
  49. Avatar rohit گفت:
    5 تیر 1394 در 11:11 ق.ظ

    بنظرم کارتهای amd اونطور که باید و شاید نتونستن انتظارها رو براورده کنن.فقط الکی روشون مانور اضافی دادن.

    پاسخ
  50. Avatar TiNKeR گفت:
    5 تیر 1394 در 10:53 ق.ظ

    عجب …

    پاسخ
دیدگاه‌های تازه‌تر »

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پربحث‌ترین‌ها

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید گوشی موبایل 491

    راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • بررسی کیس آراد گرین 163

    بررسی کیس آراد گرین – گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (+ جایزه)

آخرین بررسی‌ها

8.5

بررسی کیس آراد گرین - گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (+ جایزه)

9.4

بررسی سلطان ایرکولینگ دنیا  ASSASSIN IV VC VISION دیپ کول

8.3

بررسی کیس ای دیتا ایکس پی جی INVADER X MINI WHITE

9.2

بررسی مادربرد گیگابایت Z890 AI TOP

9.3

بررسی کارت گرافیک گیگابایت RTX 5080 16GB GAMING OC

آخرین مطالب دینو

4 عادت که به شما کمک می‌کند تا 100 سالگی زندگی کنید

معمولاً توصیه نمی‌شود که برای افزایش طول عمر از…

  • صدای افراد: کلید تشخیص زودهنگام پارکینسون

  • نشستن ممکن است باعث کوچک‌شدن مغز شود

  • بهترین زمان برای دوش گرفتن: صبح یا شب؟

  • چرا موی انسان‌ به اندازه سایر پستانداران نیست؟

  • مطلب بعدی تست خودروی بدون راننده گوگل در جاده های کالیفرنیا
  • مطلب قبلی بررسی اجمالی دو محافظ صفحه نمایش و کیس مخصوص آیفون شرکت Patchworks (محصولات دوست داشتنی)
  • آخرین مطالب
  • محبوب‌ترین مطالب
  • آموزش گام به گام نصب درایور قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر

    آموزش گام به گام نصب درایور قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر

  • گوشی پرچم‌دار (Nothing Phone (3 معرفی شد

    گوشی پرچم‌دار (Nothing Phone (3 معرفی شد

  • نسخه جدید امولاتور PCSX2

    نسخه جدید امولاتور PCSX2 برای بهبود کیفیت بازی‌های کلاسیک PS2 منتشر شد

  • منتظر کارت گرافیک‌های Arc جدید و نسل بعدی شتاب دهنده Gaudi اینتل باشید

  • درایور جدید انویدیا GeForce Game Ready 576.88 منتشر شد

    درایور جدید انویدیا GeForce Game Ready 576.88 منتشر شد

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید گوشی موبایل 491

    راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • بررسی کیس آراد گرین 163

    بررسی کیس آراد گرین – گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (+ جایزه)

  • راهنمای خرید مانیتور 68

    راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

آخرین دیدگاه‌ها

  • Avatar
    Hiva گفته است:
    محصولات گرین خیلی خوش،قیمتن
  • Avatar
    Nahis گفته است:
    خدایا قسمتم کن بگیرمش
  • Avatar
    Ylda گفته است:
    مگه میشه انقد یه کیس همه چی تموم‌باشه اخه❤️❤️❤️
  • Avatar
    Yalda گفته است:
    مگه میشه انقد یه کیس همه چی تموم‌باشه اخه
  • Avatar
    Ngf گفته است:
    خیلی خوش قیمته خدایی
  • Avatar
    Sln گفته است:
    عااالیه
  • Avatar
    Sln گفته است:
    ازران و عالی
  • Avatar
    آرمین ابیشی گفته است:
    خیر
  • Avatar
    Ngr گفته است:
    محصولات گرین باید چشم بسته خرید بی نظیره
  • Avatar
    Ftm گفته است:
    گردش هوایی عالی داره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)
10 تیر 1404
راهنمای خرید مانیتور 68
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (تیر 1404)
9 تیر 1404
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)
7 تیر 1404
راهنمای خرید گوشی موبایل 491
راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)
5 تیر 1404
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (خرداد 1404) 7,760
راهنمای خرید و مشاوره سیستم پیشنهادی هایلایت
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (خرداد 1404)
5 خرداد 1404
راهنمای خرید تبلت 7
تبلت راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید تبلت بر اساس بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
31 اردیبهشت 1404
  • سخت‌افزارمگ
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • استخدام
سخت‌افزارمگ

© 2025 Sakhtafzarmag.Com. All Rights Reserved.

صفحه نخست » اخبار و مقالات » دسکتاپ » کارت گرافیک » شما بگوئید: کارت گرافیک های جدید AMD توان رقابت با انویدیا را دارند؟

ورود

عضویت

رمزتان را گم کرده‌اید؟

عضویت | رمزتان را گم کرده‌اید؟
| بازگشت به ورود