موضوعات داغ
  • نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۵
  • بازی GTA VI
  • هوش مصنوعی
  • استارلینک
  • چت‌بات‌ها
  • دینو
سخت افزار مگ
  • اخبار و مقالات
    • گوشی موبایل
      • لوازم جانبی موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • مادربرد
      • پردازنده مرکزی
      • کارت گرافیک
      • تجهیزات ذخیره سازی
      • حافظه
      • صفحه نمایش
      • تجهیزات جانبی
    • تصویرگری دیجیتال
    • صوتی و تصویری
    • شبکه
    • نرم افزار و بازی
    • کالبدشکافی قطعات
    • مطالب گوناگون
  • لیست قیمت
    • گوشی موبایل
      • لیست قیمت روز گوشی‌های سامسونگ
      • لیست قیمت روز گوشی‌های شیائومی
      • لیست قیمت روز گوشی‌های هواوی
      • لیست قیمت روز گوشی های آنر
    • تبلت
    • لپ‌تاپ
    • قطعات کامپیوتر
      • لیست قیمت پردازنده
    • محصولات اپل
    • تجهیزات شبکه
    • لوازم خانگی
    • صوتی و تصویری
    • دوربین دیجیتال
    • تجهیزات بازی
    • خودرو
  • بررسی
    • بررسی گوشی موبایل
    • بررسی تبلت
    • بررسی لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • بررسی کولر و فن
      • بررسی مادربرد
      • بررسی کارت گرافیک
      • بررسی تجهیزات ذخیره سازی
      • بررسی حافظه
      • بررسی منبع تغذیه و کیس
      • بررسی تجهیزات جانبی
      • بررسی صفحه نمایش
    • بررسی تصویرگری دیجیتال
    • بررسی صوتی و تصویری
    • بررسی شبکه
    • بررسی نرم افزار و بازی
    • بررسی گوناگون
  • راهنمای خرید
    • سیستم پیشنهادی
  • دانلود
  • ویژه
    • مسابقات
    • نمایشگاه
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

راهنمای خرید و مشاوره

کدام را بخرم؟ پردازنده AMD FX-9590 بهتر است یا i7-4770K؟ (شما کدام را انتخاب می کنید؟ اینتل یا ای ام دی)

Avatarتوسط وب سایت سخت افزار ·5 بهمن 13935 بهمن 1393· 70

یکی از مواردی که سئوال بیشتر کاربران است تفاوت کارایی پردازنده های اینتل و ای ام دی در کاربردهای مختلف است. به طور کلی در بیشتر موارد فقط کارایی پردازنده در بازی مورد ارزیابی قرار می گیرد که منطقی نیست چون موارد متعدد زیادی وجود دارد که پردازنده ها در ان تفاوت زیادی دارند نمونه ای از این موارد پردازش دستورالعمل ها در نرم افزارهای سه بعدی، فشرده سازی فایل ها و موارد دیگر. با توجه به این موضوع سعی داریم در این مطلب می خواهیم با مقایسه کارایی دو پردازنده اینتل و ای ام دی همرده در کاربردهای مختلف این موضوع را مشخص کنیم که کدامیک از این دو محصول می تواند گزینه منطقی برای خرید باشد. در این تست پردازنده FX-9590 ای ام دی را در مقابل i7-4770K اینتل قرار دادیم. در این ویدیو تست های مختلفی انجام شده است تا کارایی واقعی هر دو پردازنده به درستی ارزیابی شود. بعد از دیدن این ویدیو نظرات را به ما بگویید که ای ام دی یا اینتل؟

مقایسه کارایی پردازنده ای ام دی و اینتل

ویدیویی که در ادامه می بینید مربوط به این دو پردازنده نیست اما دیدنش خالی از لطف نیست.

مقایسه کارایی A10 5800K و Core i3 3220

برچسب‌ها: پردازنده, پردازنده ای ام دی, پردازنده اینتل, راهنمای خرید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
تبلیغات
تبلیغات
سرخط خبرها:
  1. بحران در ایکس باکس (2)؛ بازی Perfect Dark کنسل و توسعه‌دهنده آن تعطیل شد
  2. بحران در ایکس باکس؛ استودیوهای سازنده بازی Call of Duty تعدیل نیرو شدند
  3. راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (تیر 1404)
  4. معرفی مانیتور گیمینگ AORUS FO27Q2 گیگابایت
  5. موجودی کارت گرافیک‌های RTX 5050 در Newegg به پایان رسید

مطالب مرتبط ...

  • 8

    بر اساس ادعای AMD، ال جی ومدیاتک پتنت های گرافیکی این شرکت را نقض کرده اند

    Avatarتوسط محمد یوسفی زاده · 30 اسفند 1395 · 22 اسفند 1398

  • 8

    مشکلات امنیتی CPU ها به AMD و ARM رسیده است!

    Avatarتوسط امیرحسین آریایی · 14 دی 1396 · 22 اسفند 1398

  • 0

    عملکرد فوق‌العاده چیپ Intel Tiger Lake U

    Avatarتوسط محمد کرماجانی · 5 بهمن 1398 · 5 بهمن 1398

مطالب گوناگون از دینو

6 ترند که در دکوراسیون خانه سال 2025 می‌ بینید

حقیقت هایی جالب در مورد بدن زنان و مردان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد

رفتار های نادرست والدین منجر به مشکلات روانی فرزند در بزرگسالی می شود

70 دیدگاه

  • دیدگاه50
  1. Avatar محمد امین حسین نژادی گفت:
    13 شهریور 1394 در 10:06 ق.ظ

    I7 4790k برای گیم عالیه

    پاسخ
  2. Avatar محمد امین حسین نژادی گفت:
    13 شهریور 1394 در 10:05 ق.ظ

    مطمئنی

    پاسخ
  3. Avatar محمد امین حسین نژادی گفت:
    13 شهریور 1394 در 10:05 ق.ظ

    Intel بهتره 100درصد

    پاسخ
  4. Avatar حسام پورخلیل گفت:
    20 مرداد 1394 در 1:27 ب.ظ

    سلام
    دوست عزیز AMD FX-7600P از نظر GPU Clock speed قوی تره و انتخاب بهتری برای شماست.

    پاسخ
  5. Avatar مهتاب گفت:
    18 مرداد 1394 در 5:45 ب.ظ

    سلام یه سوال
    کودوم بهتره؟؟
    adm FX-7600p

    یا
    intel i7 4510U
    ???
    برای کارایی مثل اتوکد و 3D max و کلا نرم افزارایی که با گرافیک سر و کار دارن

    پاسخ
  6. Avatar amirhossein گفت:
    10 مرداد 1394 در 8:24 ق.ظ

    سلام دوست عزیز من تو متن بالا نوشتم برو ببین برای چی میخوای .
    اگرم میتونی 3میلیون پول CPU بدی intel بگیر .
    ب نظر من پول بیخودی نده و اگر برای بازی میخوای AMD بگیر باقیمت پاینتر و آورکلاک بالاتر

    پاسخ
  7. Avatar amirhossein گفت:
    10 مرداد 1394 در 7:08 ق.ظ

    سلام دوستان میخواستم به اطلاعتون برسونم که من و برادرم فروشنده سخت افزار هستیم و این ب سرمون زد که amd و intel رو ازشون تست بگیریم و با هم مقایسشون کنیم
    بهتر بودن هر کدوم بستگی به این داره که شما چی میخوای .
    در تستی که ما انجام دادیم AMDبرای بازی بهتره و معایبی هم داره ولی فکر نکنید intel هم معایب نداره.
    مزایای amd.
    1قیمت خوبی داره
    2برای کسایی که فقد بازی میکنن عالیه نمیگم خوب میگم عالی.
    3سرعتشم خوبه
    معایب Amd
    مصرف بالایی داره
    خیلی داغ میکنه
    بدرد کارایه شرکتی که مدام سیستم باید روشن باشه نمیخوره.
    هالا رسیدیم به intel.
    intel بشتر موفقیتش تو سرعت تو کارای نرم افزاری بود و نسبت ب قیمتش ک باهاش بتونی بازی سنگین انجام بدی intel اصلا انتخواب خوبی نبود .
    مزایا
    1کم داغ میکرد
    2مصرف پاین تری نسبت amd داره
    3برای کارایی که مدام سیستم باید روشن بمونه عالیه
    4سرعتش بخواطر کش بالاش خیلی بیشتر از amd هست مثلا شما 5گیگ رو با win rar با intel اکسترکت کنید توی 1دقیقه ب پایان میرسه ولی در amd به مدت 3دقیقه به پایان میرسه پس سرعت intel بیشتره.
    معایب .
    قیمت خیلی بالایی داره
    بدرد بازی نمیخوره .
    حالا با این اطلاعات میتونید ی انتخواب خوب داشته باشید:):):):):);)
    موفق باشید
    اگر هم خواستید بدونید کدوم کارت گرافیک بهتره Amd یا nvidia بگید اونم تست شده من بهتون میگم;)

    پاسخ
  8. Avatar امیر گفت:
    31 خرداد 1394 در 7:51 ق.ظ

    amd در بازی کمی بهتر بود ولی در بقیه کارها اینتل بهتر بود 🙂

    پاسخ
  9. Avatar حسام پورخلیل گفت:
    18 اردیبهشت 1394 در 7:07 ب.ظ

    سلام
    در بین مدل های موجود در بازار Intel Core i7-5960X Extreme Edition به مبلغ 3.700.000 تومان

    پاسخ
  10. Avatar mojtaba گفت:
    18 اردیبهشت 1394 در 7:12 ق.ظ

    سلام
    دوستان من الان گیج شدم
    یهcpuمیخوام که مخصوص گیم باشه و اصلا هم مشکلی برام درست نکنه (لطفا از نظر قیمتی نظر ندید،قیمتش مهم نیست.فقط کیفیت ساخت عالی)

    پاسخ
  11. Avatar محمد گفت:
    4 اردیبهشت 1394 در 8:54 ب.ظ

    amd باشه

    پاسخ
  12. Avatar محمد گفت:
    4 اردیبهشت 1394 در 7:58 ب.ظ

    سلام
    لطفا منو راهنمایی کنید یه مادربرد و یه سی پی یو واسه بازی میخوام
    که قیمت هردو بیشتر از 1500000 تومان نشه

    پاسخ
  13. Avatar IN THE NAMEOF گفت:
    24 اسفند 1393 در 8:41 ق.ظ

    کاملا مخالفم نمیشه گفت کدوم بهتره و کدوم بدتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  14. Avatar IN THE NAMEOF گفت:
    24 اسفند 1393 در 8:40 ق.ظ

    اکپر مردم هنوز معنای رندرو نمیدونن!!!!!!!!!!

    پاسخ
  15. Avatar IN THE NAMEOF گفت:
    24 اسفند 1393 در 8:39 ق.ظ

    کی گفته برو 5 سال کار کن باهاش بعد بیا گزارش بده البته با ارض پوزش
    چون من با هر کسی که بخواد بین این دو شرکت مرزی ایجاد کنه از لحاظ کیفیت و ….. کاملا مخالفم هر کدوم استفاده ی به جای خودشونو دارن.

    پاسخ
  16. Avatar IN THE NAMEOF گفت:
    24 اسفند 1393 در 8:36 ق.ظ

    اره درسته ولی هرکدوم معایب و مزایای خودشونو دارن.

    پاسخ
  17. Avatar Grey Insanity گفت:
    10 اسفند 1393 در 1:48 ب.ظ

    مادربردتو چی گرفتی برای 9590

    پاسخ
  18. Avatar مهدی گفت:
    5 اسفند 1393 در 5:44 ب.ظ

    دوست داشتم این دو تا سیستم رو 5 سال باهاش کار بکنن و بعدش بیان Benchmark بگیرن
    تا ببینن که چطور Intel مثل لگن میشه ولی AMD مثل روز اولش عین ساعت کار میکنه.

    پاسخ
  19. Avatar مهدی گفت:
    5 اسفند 1393 در 5:38 ب.ظ

    اتفاقا اگر میخوای از سیستم زیاد کار بکشی فقط AMD. اینتل مثل پژو میمونه زود لَـش میشه

    پاسخ
  20. Avatar مهدی گفت:
    5 اسفند 1393 در 5:35 ب.ظ

    بعنوان کسیکه از این CPU داره استفاده میکنه عرض کنم اصلا حرفای شما صحت نداره . فن اورجینال خودش گازی هست و من فقط یک فن متوسط حدودا 10 هزار تومنی برای تهویه کیس خریدم. یکبار هم هنگ نکرده

    پاسخ
  21. Avatar omidrea گفت:
    28 بهمن 1393 در 8:52 ب.ظ

    بهترین پردازنده برا بازی AMD بصرفه تر هست بخواطر همینه که توکنسول ها هم طرفدارداره وبرایه کارهایه غیرگیم ونرم افزار اینتل
    شمافکرکن i3 قیمتی برابر با هشت هسته ای یا 6هسته ایه amd داره
    پس اینجا ادمو بفکرمیندازه چجوری یه پردازنده 2هسته اینارو شکست میده خوب بازی هایه روز که بفکر هسته هستن
    i3 که قوی تراز 8هستس صنعتیه وکاربردی نه برا گیم !!
    توخارج چون مفته 50درصد مردم amd میخرن 50درصد هم اینتل قدیمی هم بشه میرن پس میدن به شرکتش یه پول کوچولوهم میدن یه مدل جدید میگیرن
    ولی توایران متاسفانه اینتل فن زیاد شده اونم براسود بیشتر پیشنهاد میدن .. اینتل پردازنده هاش برا کارهایه قوی عالیه ولی انتظارنمیره با 1تومن پردازنده فقط بازی کرد یا اصلا کار خنده دار اورکلاک.. چون نیازنداره یه پردازنده 1تومنی به اورکلاک خودش خدایه قدرت هست 😀 :D:D

    پاسخ
  22. Avatar کسری گفت:
    25 بهمن 1393 در 2:12 ب.ظ

    [list=دوستان,فقط AMD,شما یکی از این هشت هسته ایهای کمپانی معظم ای ام دی رو رو پلتفرمتون قرار بدید و ۱۶ گیگ رم کنارش بذارید,و در نهایت یک کارت R9 280X, یاR9 290X مکملشون کنید ببینید واستون چه حرکتایی انجام میده,با توجه به قیمتهای فضایی سخت افزار تو کشورمون متاسفانه,باز میشه گفت بسیار اقتصادی در میاد,و شما مثل بنده تمام دستورالعملهای اجراییو مثل فانتوم پردازش کنید,تو بازی که اصلا بی رقیب!با دقت 4k پیشتازی کنید ;-)]
    😉
    [/list]

    پاسخ
  23. Avatar حمید گفت:
    22 بهمن 1393 در 4:38 ب.ظ

    باسلام
    امیدوارم که یک روز بایک cpu 8350 x8 amd برخورد کنید تا پی به برتری های اینتل ببرید شاید از نظر سرعت فوق العاده باشه ولی همه چیز که سرعت نیست اینکه بخوای باصدایه فن cpu همسایتونو آزار بدی یا اینکه هیتسینگش فابریکش از عهدیه خنک شدنش برنیاد هی بخواد سیستم ریست بشه ظاهرا 145 وات است ولی باآن توان مصرفی فوق العادش که باید یک پاور 500 وات فقط جدا بزاری برایcpu خوبیش این بود که من در زمستان تستش کردم وگرمای کیس زیاد اذیتم نکرد اگر روزی تصمیم گرفتید از این مدل که جدید ترینشم هست استفاده کنید به جز قیمت خودش یک 400 تومانی جدا برای هیتسینگ وفنش در نظر بگیرید تابتونید تحملش کنید

    پاسخ
  24. Avatar محمدرضا پناهی گفت:
    18 بهمن 1393 در 9:03 ق.ظ

    سلام دوست عزیزم

    واقعیت من خودم هشت سال ای ام دی داشتم اما در کل اگر بخواهیم برای همه موارد پردازنده بخرم اینتل را در شرایط کنونی منطقی تر می دانم.

    پاسخ
  25. Avatar فرتوس گفت:
    12 بهمن 1393 در 8:00 ق.ظ

    با قطعیت میگم اگر برای بازی قصد خرید رایانه دارید فقطcpu AMD…..
    چرا؟؟؟؟
    چونکه قیمت کمتری نسبت به اینتل داره و بازیها بیشتر از کارت گرافیک استفاده میکنن تا سیپیو در نتیجه
    حدود 30 درصد پول کمتری برای خرید سیپیو هزینه میکنید و با همین پول کارت گرافیک 30 درصد گرونتر (یعنی کارت گرافیک قویتر) میتونید انتخاب بکنید…
    و این یعنی تعداد فریم بیشتر با پرداخت پول مشابه(یکسان از نظر قیمت تمام شده برای رایانه)

    پاسخ
  26. Avatar احسان گفت:
    10 بهمن 1393 در 12:18 ق.ظ

    باز همان بحث قدیمی ای ام دی یا اینتل
    البته با اجازه از اساتید محترم که بر این موضوع واقف هستند، صرفاً جهت یاد آوری عنوان می گردد
    مثال می زنیم
    این قیاس بین این دو شرکت به نظر بنده منطقی نیست(البته نظر همه دوستان قابل احترامه، حتی اگر بر خلاف نظر من باشه)
    اتومبیل رنو و مرسدس بنز با هم مقایسه می کنیم، چرا این دو دستگاه!!
    چون هر دو 4چرخ دارد و هردو 2000 سی سی هستند و اسم هر دو اتومبیل است!؟!
    مرسدس بنز اتومبیل های لوکس تولید و عرضه می کند که مصرف کنندگان نمیتواند زیاد باشد. از طرفی رنو بازار را برای قشر ضعیف جامعه هدف قرار داده، بصورتی که همین اتومبیل ال90 در سال 2006 (اگر اشتباه نکنم) به عنوان برترین اتومبیل شناخته شد.

    اشتباه همین جاست،، داریم این دو نوع پردازنده رو با هم مقایسه می کنیم
    فعالیت های تجاری برای بدست آوردن پول در بازار است و این بازار نیاز به تعادل دارد، تعادلی که تقریباً هر دو کفه ترازو را یکسان نشان دهد.
    اساتید محترم
    به این سوالها پاسخ بدهید(البته پیش خود)
    چرا یک شرکت بزرگی که دومین دسکتاب جهان را اختراع کرده، الان عمده فعالیت -ش شده تولید پرزدازنده های سرور؟
    یعنی IBM توانایی ساخت ندارد؟ می تونه ولی رفته پشت پرده
    همین مثال و مورد مصداق شرکت های بزرگ جهان می باشد
    آیا ای ام دی با این همه متخصص توانایی ساخت پردازنده ای با معماری مشابه اینتل را ندارد؟!؟ (البته در بدترین حالت)
    دوستان عزیز ،ای ام دی یک اهرم فشار برای محصولات پردازنده در بازار برای حفظ تعادل می باشد، با یک سیاست کاملاً مجزا،
    این کلمات “رقیب ، پشت سر گذاشتن، برتر بودن ” این ها رو واقعاً کی و چه کسی از خود در آورده، متعصبان، کاربران یا …
    با صراحت حاظر هستم بگم که بیش از 90درصد متعصبان و کسانی که وقت و انرژی خودشون رو برای این موضوع صرف می کنند
    آنقدر که تعاریف یا نقد می کنند، بصورت تجربی تست نکرده حتی به صورت عملی این کار رو انجام نداده ایم
    بهتر نیست ما نوع فعالیت و شرایط خودمون رو بسنجیم و یک محصول انتخاب کنیم و برند را کنار بگذاریم!
    در اینکه اینتل برتر هست هیچ شکی نیست، ولی از چه نظر، برای چه کاربرانی ، در چه شرایطی و …
    صد البته که جمله ی برتری اینتل نسبت به ای ام دی توجیه کننده و دال بر بد بودن ای ام دی نیست(بحث خوب و خوبتر)
    بهتر نیست بگوییم برای فلان فعالیت و با تجه به شرایط کنونی مدل ایکس اینتل و یا مدل وای ای ام دی بهتره یا معرفی محصول جدید تا بیاییم هزینه و وقت خود را صرف یک موضوع از نظر کارکرد مورد قیاس قرار بدیم (از نظر تئوری، نه عملی)و تبدیل به یک متعصب بشیم. و از این زمان برای افزایش سطح علمی استفاده کنیم، هرشخصی در یک زمینه علمی اطلاعات داره، بیاد به اشتراک بگذاره تا همه استفاده کنیم.
    دوستان، به خدا چنین سایت هایی می تونند بستر بسیار بسیار عالی و مناسبی برای افزایش سطح علمی کاربران باشد که این امر تنها و تنها بستگی به خودمون داره.
    در نهایت، قصد فقط یک نظر و یک پیشنهاد بود. از همه معذرت خواهی می کنم به خاطر بلند بودن این بحث و تشکر از مسئول محترم سایت

    پاسخ
  27. Avatar احسان گفت:
    10 بهمن 1393 در 12:11 ق.ظ

    باز همان بحث قدیمی ای ام دی یا اینتل
    البته با اجازه از اساتید محترم که بر این موضوع واقف هستند، صرفاً جهت یاد آوری عنوان می گردد
    مثال می زنیم
    این قیاس بین این دو شرکت به نظر بنده منطقی نیست(البته نظر همه دوستان قابل احترامه، حتی اگر بر خلاف نظر من باشه)
    اتومبیل رنو و مرسدس بنز با هم مقایسه می کنیم، چرا این دو دستگاه!!
    چون هر دو 4چرخ دارد و هردو 2000 سی سی هستند و اسم هر دو اتومبیل است!؟!
    مرسدس بنز اتومبیل های لوکس تولید و عرضه می کند که مصرف کنندگان نمیتواند زیاد باشد. از طرفی رنو بازار را برای قشر ضعیف جامعه هدف قرار داده، بصورتی که همین اتومبیل ال90 در سال 2006 (اگر اشتباه نکنم) به عنوان برترین اتومبیل شناخته شد.

    اشتباه همین جاست،، داریم این دو نوع پردازنده رو با هم مقایسه می کنیم
    فعالیت های تجاری برای بدست آوردن پول در بازار است و این بازار نیاز به تعادل دارد، تعادلی که تقریباً هر دو کفه ترازو را یکسان نشان دهد.
    اساتید محترم
    به این سوالها پاسخ بدهید(البته پیش خود)
    چرا یک شرکت بزرگی که دومین دسکتاب جهان را اختراع کرده، الان عمده فعالیت -ش شده تولید پرزدازنده های سرور؟
    یعنی IBM توانایی ساخت ندارد؟ می تونه ولی رفته پشت پرده
    همین مثال و مورد مصداق شرکت های بزرگ جهان می باشد
    آیا ای ام دی با این همه متخصص توانایی ساخت پردازنده ای با معماری مشابه اینتل را ندارد؟!؟ (البته در بدترین حالت)
    دوستان عزیز ،ای ام دی یک اهرم فشار برای محصولات پردازنده در بازار برای حفظ تعادل می باشد، با یک سیاست کاملاً مجزا،
    این کلمات “رقیب ، پشت سر گذاشتن، برتر بودن ” این ها رو واقعاً کی و چه کسی از خود در آورده، متعصبان، کاربران یا …
    با صراحت حاظر هستم بگم که بیش از 90درصد متعصبان و کسانی که وقت و انرژی خودشون رو برای این موضوع صرف می کنند
    آنقدر که تعاریف یا نقد می کنند، بصورت تجربی تست نکرده حتی به صورت عملی این کار رو انجام نداده ایم
    بهتر نیست ما نوع فعالیت و شرایط خودمون رو بسنجیم و یک محصول انتخاب کنیم و برند را کنار بگذاریم!
    در اینکه اینتل برتر هست هیچ شکی نیست، ولی از چه نظر، برای چه کاربرانی ، در چه شرایطی و …
    صد البته که جمله ی برتری اینتل نسبت به ای ام دی توجیه کننده و دال بر بدودن ای ام دی نیست(بحث خوب و خوبتر)
    البته بهتر نیست بگوییم برای فلان فعالیت مدل ایکس اینتل و یا مدل وای ای ام دی بهتره یا معرفی محصول جدید تا بیاییم هزینه و وقت خود را صرف یک موضوع از نظر کارکرد مورد قیاس قرار بدیم و تبدیل به یک متعصب بشیم. و از این زمان برای افزایش سطح علمی استفاده کنیم، هرشخصی در یک زمینه علمی اطلاعات داره، بیاد به اشتراک بگذاره تا همه استفاده کنیم.
    دوستان، به خدا چنین سایت هایی می تونند بستر بسیار بسیار عالی و مناسبی برای افزایش سطح علمی باشد که این امر فقط و فقط بستگی به خودمون داره.
    در نهایت، قصد فقط یک نظر و یک پیشنهاد بود. از همه معذرت خواهی می کنم به خاطر بلند بودن این بحث و تشکر از مسئول محترم سایت

    پاسخ
  28. Avatar kamyar گفت:
    8 بهمن 1393 در 3:54 ب.ظ

    هیچکدوم نه 4770 نه 9590.واسه بازی و رندر فقط i5 4690 که بسیار قویه و جدیده قییمتشم 792000;)

    پاسخ
  29. Avatar Amin گفت:
    7 بهمن 1393 در 8:24 ق.ظ

    ای ام دی که الان سی پی یو نمیزنه
    یه زمانی رقابت خوب بود اما الان ای ام دی پاک قافیه رو باخته
    امیدوارم با سی پی یو های قوی برگرده و باعث کاهش قیمت بشه

    درکل برای سیستم های حرفه ای اینتل و برای سیستم های گیم یا اقتصادی با کارایی مناسب ای ام دی گزینه بهتری هست

    پاسخ
  30. Avatar حمید گفت:
    6 بهمن 1393 در 6:20 ب.ظ

    با سلام
    Amd کلا محصولات عالی رو میده با بهترین کیفیت و راندمان مشکل اینجاست که محصولاتش وارد ایران نمیشه و دوستان ما آشنایی جزئی دارن
    حالا این سوال پیش میاد چرا این محصولات وارد ایران نمیشوند ؟
    چون سودشون کمه و به صرفه نیست برای وارد کننده
    یک مثال براتون میزنم کاملا روشن بشید : چرا هر فروشگاهی برای خرید لپتاپ میریم برند ایسر و دل و اچ پی و ایسوز رو پیشنهاد میدن ؟
    به ترتیبی که براتون نوشتم سودشون کم میشه به ترتیب از ایسر به ایسوز
    حالا چرا بعضی از فروشگاه های شهرمون برند سونی هم کار میکنند ؟
    سونی از همه اینا بهتره کیفیت ساختش هم فوق العاده هست
    در کل Amd خیلی بهتره دوستان

    پاسخ
  31. Avatar حسين پوركاظم گفت:
    6 بهمن 1393 در 7:41 ق.ظ

    شك نداشته باشيد اينتل سر تر است.

    پاسخ
  32. Avatar سعید مداحی گفت:
    5 بهمن 1393 در 8:10 ب.ظ

    سلام.پردازنده قبلی منهم همین 4770k بود.شک نیست که اینتل درجمع بندی از amd سرتره و منم بهمین علت اینتل میخرم.ولی درمورد بازی حداقل دونکته قابل تأمل وجود دارد:۱-بیشترین فشار بازیهای سالهای اخیر روی کارت گرافیک است و پردازنده های سری fx هیچ گلوگاهی برای قویترین کارتهای گرافیک ایجاد نمیکنند.(یادمه درهمین سایت جدولی منتشرکرده بودید که باکمال شگفتی اختلاف عملکرد پردازنده های مختلف بایک سیستم مشترک راناچیز نشان میداد.)حتی پردازنده خیلی قدیمیتر چهارهسته ای(اگراشتباه نکنم x4 945/amd)اختلاف ناچیزی باپردازنده های جدید داشت!اختلاف اصلی وفاحش دراین جدول توان مصرفی پردازنده ها بنفع اینتل بوده است.۲-الگوریتم برنامه نویسی بازیهای آتی بسمت استفاده ازبیش ازچهارهسته جهت گیری کرده اند.آنموقع درنظربگیرید که خرید یک پردازنده شش یا هشت هسته ای اینتل برای بازی منطقی تراست یا amd.(درضمن اکنون که ازپردازنده شش هسته ایi7- 5820k روی بورد x99 Asus deluxe دارم استفاده میکنم هیچ تفاوتی راباپردازنده i7 4770k احساس نمیکنم.)اینتل هم مثل انویدیا کم جاه طلب نیست!

    پاسخ
  33. Avatar mra گفت:
    5 بهمن 1393 در 8:03 ب.ظ

    برایه کسایی که میخوان یه سیستم داشته باشن ولی نمیخوان خرج کنند amd ولی اگه بخوای از سیستم تا سر حد مرگ کار بکشی اینتل

    پاسخ
  34. Avatar milad heidari گفت:
    5 بهمن 1393 در 6:57 ب.ظ

    سلام اقای پناهی …
    خودتون کدوم رو انتخاب میکنید ؟
    هم در رده متوسط و هم در رده حرفه ای ؟
    البته با توجه ب شرایط بازار ایران ..
    انتخاب شما کدومه؟

    پاسخ
  35. Avatar ali rastegar گفت:
    5 بهمن 1393 در 5:33 ب.ظ

    با سلام تویه cpu amd در مقابل اینتل حرفی واسه گفتن نداره یه اینتل4690 همه ی کارتایه ای ام دیرو براحتی تو گیم پشته سر میزاره.4770k که لهش میکنه فقط amd fx6350 نسبت به قیمتش خوبه و براحتی core i3 رو میزنه قیمتشم 450 تومانه .وگرمه در قیمتهای بالاتر حرفی واسه گفتن نداره.i7 نسل 1 990x براحتی تمام amd هارو میزنه چه برسه به نسل 4 و 5

    پاسخ
  36. Avatar Adventist گفت:
    5 بهمن 1393 در 5:19 ب.ظ

    اگه یه پول خوبی دستم میرسید .یه چیزی شبیه جایزه بانک یا ارث پدربزرگ:) i7 با سوکت x99 میگرفتم 🙁 ولی چون بودجه کم و محدود هست و از طرفی دوست دارم بازیها رو با بالاترین تنظیمات گرافیکی بازی کنم ترجیه میدم fx 8370 با یه کارت gtx970 بگیرم و این به خوبی کارم رو راه مینداره

    پاسخ
  37. Avatar Jalal OstadAhmad گفت:
    5 بهمن 1393 در 4:23 ب.ظ

    بنظر من سیستم مبتنی بر AMD منطقی تر و بصرفه تر است.

    پاسخ
  38. Avatar حسین گفت:
    5 بهمن 1393 در 3:09 ب.ظ

    با درود فراوان

    سیستم اینجانب مال عهد بوق (CPU 1.5گیگا هرتز )وamd میباشدوبرای خیلی از دوستها و آشناها سیستم گرفته ام و با جرات مینوانم بگویم از لحاظ قیمتی و سیستم متوسط amd منطقی در میباشد….

    پاسخ
  39. Avatar makan ansari گفت:
    5 بهمن 1393 در 2:56 ب.ظ

    اصلا تا سال 2016 AMD پردازنده تولید نمیکنه اگر هم بکنه دیگه این سری رو پشتیبانی نمیکنه! در صورتی که اینتل سری 14 نانومتری i7 i5 هم زده! کلا AMD فقط شده APU که قدرت در همان اندازه های FX هست بهترین صورتش! دیگه ما فعلا فقط یک شرکت CPU ساز داریم که اینتل هست و گرون هم هست. 🙁

    پاسخ
  40. Avatar کیوان گفت:
    5 بهمن 1393 در 12:48 ق.ظ

    نمیشه از قیمتهای گرون اینتل گذشت.دوما که اینتل تا تونسته سوکتهای مختلف رو زده.میری بازار میخوای سیستم بگیری از اینتل 60 نوع سوکت ومادربرد داره.خوبهاش که گرونن.ارزونهاشم که بدرد نمیخورن.یک سر به بازار بزنید.هرچی مادربرد میبینید h81 و h61 هست.انتخاب زیادی برا قشر کم درامد نیست.حداقل amd اینه که باقیمتهای پایینتر به همون کارایی میرسید.

    پاسخ
  41. Avatar sina گفت:
    5 بهمن 1393 در 12:40 ق.ظ

    سی پی یو های intel با اینکه گرونترن اما بخاطر عملکرد بهتر در Single-core Performance نسبت به سی پی یو های amd بین گیمر ها بیشتر طرفدار دارن چون کمتر گیمی هم پیدا میشه که مثل Crysis تمام Core ها رو بکار بگیره البته فعلا…

    پاسخ
  42. Avatar call of duty گفت:
    5 بهمن 1393 در 12:09 ق.ظ

    درکل اینتل منطقی تره.معمولاٌ اکثریت درست و بهینه انتخاب میکنن.تو خیلی از موارد که انسان توش تخصص نداره میتونه یه پرسش کنه و نظر اکثریت روبفهمه.البته اینجا همه دوستان اطلاعات خوبی دارند ولی من در کل مثلاٌ برای خرید موتور یا ماشین یا… گفتم

    پاسخ
  43. Avatar AMD گفت:
    5 بهمن 1393 در 11:58 ق.ظ

    دوستانی که می گن AMD واسه گیم بهتره یه نگاه به این لینک بندازید i3 2core در برابر 9590 8core کم نیاورده! هسته های قدرتمند فقط اینتل مخصوصا وقتی بحث گیمینگ به میان می آید.
    لینک ([url]”http://www.anandtech.com/show/8316/amds-5-ghz-turbo-cpu-in-retail-the-fx9590-and-asrock-990fx-extreme9-review/8″[/url])

    پاسخ
  44. Avatar Grey Insanity گفت:
    5 بهمن 1393 در 10:46 ق.ظ

    AMD

    پاسخ
  45. Avatar Reza گفت:
    5 بهمن 1393 در 10:31 ق.ظ

    ویدئو های فوق العاده جالبی بودن! بنظرم مهمترین فاکتوری که باید گرفت برای خرید کاریه که باهاش قراره انجام بدیم! البته قیمت 9590 و سریه i7 تو ایران خیلی نیست و بنظرم کسی که میخواد 9590 رو بگیره همون i7 بگیره سبک تره :دی ولی خوب تو مدل های پایینتر (سریه 8xxx AMD که 8 هسته ای هستن) که تفاوت قیمت خیلی خیلی خیلی فاحشه (نسبت به 8 رشته اینتل) باید کاری که قراره انجام بدیم رو دید. نظر شخصیم اینه که تو گیم AMD به صرفه تره چون ارزون تره و تفاوت خیلی چشمگیری بااینتل نداره و شما بجاش پولتو میدی کارت قویتر ولی تو کار های حرفه ای دیگه اینتل بهتره. با توجه به ویدئو دوم هم بنظرم تو سیستم های رده پایین و کار های معمولی AMD خیلی سر تره! مخصوصا تو فتوشاپ که تفاوت زمانی واقعا زیاد بود!

    پاسخ
  46. Avatar TheSongForX گفت:
    5 بهمن 1393 در 9:56 ق.ظ

    تو بخش عملکرد cpu cori7 تفاوت محسوسی داشت ولی در gaming تفاوت زیادی نداشتند درسته؟ پس فکر کنم amd به صرفه تر باشه واسه گیمرا(مثل امثال من :))

    پاسخ
  47. Avatar حسین شهریارزاده گفت:
    5 بهمن 1393 در 9:33 ق.ظ

    من که اینتل کور ای 3 دارم و ازش راضی هستم

    پاسخ
  48. Avatar Mehdi گفت:
    5 بهمن 1393 در 9:28 ق.ظ

    4770k تو همه ی موارد بهتر ظاهر شد
    تو قسمت Physics Score هم با اختلاف چشمگیر عملکرد بهتری داشت

    پاسخ
  49. Avatar Bermuda گفت:
    5 بهمن 1393 در 9:07 ق.ظ

    سلام من عضو جدیدم
    من نمی دونم چرا هر سیستم گمینگ میبینم
    CPU intel سوار کردن حتی کسایی رو میشناسم که از AMD حرف میزنن ولی از Intel استفاده میکنن
    واقعا دلیل انتخاب Intel تو هر شرایطی چیه >؟

    پاسخ
  50. Avatar محمدرضا پناهی گفت:
    5 بهمن 1393 در 8:48 ق.ظ

    حالا به نظر شما ای ام دی منطقی تر است یا اینتل؟

    پاسخ
دیدگاه‌های تازه‌تر »

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پربحث‌ترین‌ها

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید گوشی موبایل 491

    راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • بررسی کیس آراد گرین 163

    بررسی کیس آراد گرین – گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (اعلام برنده)

آخرین بررسی‌ها

8.5

بررسی کیس آراد گرین - گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (اعلام برنده)

9.4

بررسی سلطان ایرکولینگ دنیا  ASSASSIN IV VC VISION دیپ کول

8.3

بررسی کیس ای دیتا ایکس پی جی INVADER X MINI WHITE

9.2

بررسی مادربرد گیگابایت Z890 AI TOP

9.3

بررسی کارت گرافیک گیگابایت RTX 5080 16GB GAMING OC

آخرین مطالب دینو

4 عادت که به شما کمک می‌کند تا 100 سالگی زندگی کنید

معمولاً توصیه نمی‌شود که برای افزایش طول عمر از…

  • صدای افراد: کلید تشخیص زودهنگام پارکینسون

  • نشستن ممکن است باعث کوچک‌شدن مغز شود

  • بهترین زمان برای دوش گرفتن: صبح یا شب؟

  • چرا موی انسان‌ به اندازه سایر پستانداران نیست؟

  • مطلب بعدی داستان کارت گرافیک GTX 970 و مشکل آدرس دهی بخشی از حافظه آن چیست؟ (پاسخ انویدیا برای روشن شدن موضوع)
  • مطلب قبلی آشنایی با 4K، فناوری‌ها و ابزارهای مرتبط با آن (هرچه که باید در مورد 4K بدانید)
  • آخرین مطالب
  • محبوب‌ترین مطالب
  • کنسل شدن بازی The Perfect Dark

    بحران در ایکس باکس (2)؛ بازی Perfect Dark کنسل و توسعه‌دهنده آن تعطیل شد

  • تعدیل نیرو در استودیوهای سازنده Call of Duty

    بحران در ایکس باکس؛ استودیوهای سازنده بازی Call of Duty تعدیل نیرو شدند

  • راهنمای خرید ماوس و کیبورد

    راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

  • معرفی مانیتور گیمینگ AORUS FO27Q2 گیگابایت

    معرفی مانیتور گیمینگ AORUS FO27Q2 گیگابایت

  • موجودی کارت گرافیک‌های RTX 5050 در Newegg به پایان رسید

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید گوشی موبایل 491

    راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • بررسی کیس آراد گرین 163

    بررسی کیس آراد گرین – گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (اعلام برنده)

  • راهنمای خرید مانیتور 68

    راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

آخرین دیدگاه‌ها

  • Avatar
    رضا گفته است:
    اینا تو شرایط عادی برای ملت و مملکت تصمیم درست نگرفتن...
  • Avatar
    Rohekhabis گفته است:
    با تشکر از نگارندهٔ این مطلب خدمتتون عرض کنم که نکتهٔ...
  • Avatar
    رحیم گفته است:
    چجوری میشه شبا زد
  • Avatar
    مهمان گفته است:
    کاری میکنند که مردم پشت دست خودشونو داغ کنن دفعه دیگه...
  • Avatar
    کاظم گفته است:
    یعنی فرکانس پایه هیچکدوم از سی پی یو ها رو نگفتید.
  • Avatar
    محمد گفته است:
    درحال حاضر در سال 2025 برای کامپیوتر ها پردازنده های AMD...
  • Avatar
    حامد گفته است:
    برای سی پی یو i514600kچه مادربوردی پیشنهاد میدین. و این که...
  • Avatar
    Hiva گفته است:
    محصولات گرین خیلی خوش،قیمتن
  • Avatar
    Nahis گفته است:
    خدایا قسمتم کن بگیرمش
  • Avatar
    Ylda گفته است:
    مگه میشه انقد یه کیس همه چی تموم‌باشه اخه❤️❤️❤️
راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (تیر 1404)
11 تیر 1404
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)
10 تیر 1404
راهنمای خرید مانیتور 68
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (تیر 1404)
9 تیر 1404
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)
7 تیر 1404
راهنمای خرید گوشی موبایل 491
راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)
5 تیر 1404
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (خرداد 1404) 7,760
راهنمای خرید و مشاوره سیستم پیشنهادی هایلایت
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (خرداد 1404)
5 خرداد 1404
  • سخت‌افزارمگ
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • استخدام
سخت‌افزارمگ

© 2025 Sakhtafzarmag.Com. All Rights Reserved.

صفحه نخست » راهنمای خرید و مشاوره » کدام را بخرم؟ پردازنده AMD FX-9590 بهتر است یا i7-4770K؟ (شما کدام را انتخاب می کنید؟ اینتل یا ای ام دی)

ورود

عضویت

رمزتان را گم کرده‌اید؟

عضویت | رمزتان را گم کرده‌اید؟
| بازگشت به ورود