هفته گذشته، شرکت «بتسدا» (Bethesda) و استودیو «تانگو گیمورک» (Tango Gamework) نسخه ایکس باکس بازی «گوست وایر: توکیو» (Ghostwire: Tokyo) را منتشر کردند. متاسفانه برخلاف انتظارات کاربران، نسخه Xbox این بازی از کیفیت قابلتوجهی نسبت به نسخههای PC و PS5 برخوردار نیست.
در آخرین اپیزود از پادکست Digital Foundry، عملکرد گرافیکی نسخه ایکس باکس بازی Ghostwire: Tokyo مورد بررسی قرار گرفت. این پادکست اظهار کرد بخش «پرفورمنس» نسخه Xbox بازی حدود 5 الی 10 درصد کمتر از نسخه PS5 عمل میکند. آنها برای بررسی این بخش، حالت VSync با فریم بالا بازی را با سرعت 90 تا 100 فریم بر ثانیه در PS5 و تا حد پایین نشان میدهند. از نظر «رزولوشن»، حالتهای بازی شباهت یکسانی با یکدیگر دارند اما به نظر میرسد حالت Quality روی کنسول Xbox Series X از رزولوشن کمتری برخوردار است.
عملکرد بهتر نسخه Xbox Series S بازی Ghostwire: Tokyo
در نهایت، به نظر میرسد قابلیت «رهگیری پرتو نور» (Ray-Tracing) در نسخه XSX با انعکاس رزولوشن پایینتر و مشکلات همترازی سایه RT ضعیف اجرا شده است. گفتنی است نسخه Xbox Series S بازی مذکور فاقد قابلیت Ray-Tracing است و در حالت پرفورمنس، نزدیک به 60 فریم بر ثانیه اجرا میشود. کاربران معتقد هستند میزان مشکلات گرافیکی در نسخه XSS بازی «گوست وایر» به مراتب کمتر است.
دارندگان کنسول ایکس باکس از کیفیت پایین بازی Ghostwire: Tokyo ناراضی هستند. انتظار میرفت با ملحقشدن استودیو Tango Gamework به شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) و صرف یکسال برای توسعه این عنوان، شاهد پورت بهتری روی کنسول مزبور باشند. برخی از کاربران کیفیت پایین نسخه ایکس باکس بازی «گوست وایر» را به استدلال نادرست شرکت «سونی» (Sony) مبنی بر باکیفیتشدن نسخههای Call of Duty روی این کنسول دامن زدند. برخی دیگر ضعیفبودن پورت این بازی روی ایکس باکس را یک عمل عمدی از سوی «مایکروسافت» میدانند.
بازی Ghostwire: Tokyo برای پلتفرمهای «پلی استیشن 5» (PlayStation 5)، «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) و کامپیوتر شخصی (PC) قابل دریافت است. نسخه ایکس باکس بازی Ghostwire به همراه بهروزرسانی جدیدی با نام Spider’s Thread عرضه شد.
دیدگاهتان را بنویسید