بر اساس گزارش توسعه بازی در سال 2023 که توسط رسانه GameIndustry مشاهده شده است، 95 درصد استودیوهای بازیهای کامپیوتری در حال ساخت یا طراحی یک بازی «لایو سرویس» (Live Service) هستند.
این گزارش 537 استودیو از سراسر جهان را مورد بررسی قرار داد و دریافت که 66 درصد از توسعهدهندگان «موافق بودند که قابلیت لایو سرویس برای موفقیت طولانی مدت پروژه ضروری است». گزارش مذکور همچنین بیان میکند که توسعه بازیهای سنتی و عادی حدود دو تا سه سال طول میکشد، در حالی که ساخت بازیهای «لایو سرویس» بیش از پنج سال زمان میبرد.
این نظرسنجی به چنین نتیجهای رسیده است که توسعه چندین ساله بازی منجر به تولید فرآیندهای تولید میشود که هدفشان، رسیدن به چند دستاورد مهم در یک فرآیند آبشاری است. اما تولید محصول لایو سرویس یک وضعیت دائم برنامهریزی و فعالسازی پارامترهای بازی جدید برای بهبود تجربه بازیکنان و در عین حال طراحی و فعالسازی ویژگیهای جدید برای افزایش ارزش بازی است.
توسعه بازیهای لایو سرویس؛ هدف کنونی سازندگان بازیهای کامپیوتری
گزارش Griffin Gaming Partners میگوید که توسعهدهندگان توسعه بازیهای «لایو سرویس» را ترجیح میدهند تا محتوای سریعتری را منتشر کنند. گفتنی است در سراسر صنعت، تیمهای لایو سرویس برنامه تولید ایدهآل خود را هر هفته تا هر دو هفته یک بار برای بهروزرسانیهای مکرر، و هر دو هفته تا هر ماه یک بار برای محتوای جدید گزارش دادهاند. اگر در مقیاس توسعه بازی که معمولا چندین سال طول میکشد صحبت کنیم، برنامههای تولید لایو سرویس با سرعتی شدیدا زیاد در حال حرکت هستند.
این گزارش همچنین به ضعفهای موجود در عناوین لایو سرویس میپردازد. گزارش مزبور اعلام میکند که نرخ ریزش بالای بازیکنان و کاهش درآمدی که به دلیل مسائل فنی همچون مشکلات سرورها و باگهای بازی خرابکننده بهوجود میآید، از مشکلات دیگری هستند بهطور مکرر در بازیهای لایو سرویس ظاهر میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید