پردازنده های 8، 6 و 4 هسته ای AMD ZEN در قالب سوکت های AM4 عرضه خواهند شد و پلتفرم 32 هسته ای آن تحت عنوان Naples در کلاس سرور راهی بازار خواهد شد. از سوی دیگر تا کنون تنها 3 پردازنده 8 هسته ای این پلتفرم راهی بازار شده اند و به تازگی شایعاتی در زمینه پردازنده های 16 هسته/32 رشته ای ZEN نیز منتشر شده است که مانند پردازنده های Extreme Edition اینتل، در کلاس High-End و Workstation مورد استفاده قرار خواهند گرفت. و اما باز هم اطلاعات جدیدی یک پردازنده 12 هسته ای این شرکت به بیرون درز کرده است که نشان می دهد یک پرچمدار دیگر نیز در راه است. این پردازنده احتمالا توسط چیپست های X390 و X399 هندل خواهد شد و در دسته بندی HEDT ها قرار می گیرد.
این پردازنده با شناسه کامل (AMD 2D2701A9UC9F4_32/27_N Engineering Sample) شناخته می شود و دارای 12 هسته و 24 رشته واقعی است. این شناسه توسط کامپیوتر Alienware Area-51 R3 نیز تائید شده است. (تصویر تیتر). توان حرارتی آن احتمالا 95 وات است و فرکانس کاری هسته نیز 2.7 الی 3.2 گیگاهرتز است. در صورت چیپست های X390 و X399 از آن پشتیبانی نمایند از حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می کند در غیر اینصورت 64 گیگابایت. جدول زیر آخرین اطلاعات این پردازنده را نشان می دهد.
مشخصات | مقادیر |
پردازنده مهندسی | 1: 1st Gen, 2: 2nd Gen, Z: Qual. Sample |
پلتفرم | S: Server, D: Desktop |
فرکانس پایه | 2.7 GHz |
ویرایش | 1st Revision |
توان حرارتی | A2: 95W, AU: 65W, A9: ? |
سوکت | M = AM4, V = SP3, U = ? |
تعداد هسته | hexadecimal C = 12 decimal |
اطلاعات حافظه کش | Sisoft: 12x 512kB L2, 8x 8MB L3 |
تاریخ عرضه | نامشخص |
فرکانس های پایه و افزایشی | 3.2 / 2.7 GHz |
دوست عزیز بعضی از نرم افزار ها به صورتی طراحی می شن که فقط از یک هسته پردازشی استفاده کنند و در صورت سنگینی بار از هسته های دیگر استفاده کنند (یا اصلا استفاده نکنند)
http://www.anandtech.com/bench/GPU14/846
دوست عزیز من میخواهم جواب چند تا از بن هایی که تو پاسخ بالا گذاشتی همراه با لینک دقیق بزارم خودت هم ببینی
مثلا تو این گفته خود : Giant Effects Suite هم نرمافزار شرکتِ RED هست و فقط از CUDA پشتیانی میکنه با ویژگیِ اِفِکتگذاریِ سریع
کلیه پلاگین های شرکت رد گیانت که پلاگینهای مخصوص افتر افتکت و پریمایر دارند از open gl استفاده میکنند یعنی چی یعنی هر کارتی که از open gl پشتیبانی کنه میتونه از نرم افزار کار بکشه این هم لینک خود سایت red giant وابسته به کودا و اپن سی ال هم نیست
لینک ([url]”https://www.redgiant.com/support_old/video-cards/”[/url])
لینک ([url]”http://www.redgiant.com/products/trapcode-tao/features/”[/url])
باز پلاگین sapphire میگفتین یه چیز دیگه بود
ضمنا کلی پلاگین هستند که از همه گرافیکها استفاده می کنن مثلا پلاگین های Video Copilot که خودش زیر مجموعش چندین پلاگین داره از همه کارتهای گرافیک راحت استفاده میکنه
ضمنا عرض کنم پلاگین Element 3D شرکت ویدئو کاپلت پلاگینی بسیار جالب و حرفه ای هست که قابلیت کار با فایلهای سع بعدی رو افترافکت آورده و خودش هم به عنوان پلی میان نرم افزار سینما 4d و افتر افکت عمل میکنه یعنی شما یه پروژه ای رو تو سینما انجام میدی میاری تو افتر افکت روش کار میکنی بعد خروجی میگری یعنی من خودم تجربه استفاده ازش داشتم
لینک ([url]”https://docs.google.com/document/d/1kqQP_Okzn_PEJsn0_CstMJUKyXw3VUJPz9-zX85dDag/pub”[/url])
دوست عزیز وقتی شرکت red این نرم افزار رو برای مک عرضه میکنه مگه میشه از open cl استفاده نکنه هر کمپانیکه نرم افزار برای مک عرضه میکنه حتما باید برای open cl بهینه کنه این لینک رو ببینید پایین نوشته 1 GB GPU Video RAM (when using GPU acceleration) خوب پردازنده های گرافیکی مک پرو ها هم که پیش فرض رادئون هستند اگ هاز اپن سی ال پشتیبانی نکنه به چه دردی میخوره آخه .
شاید تو ویندوز حرف شما صحیح باشه
راجب اون موتور رندرهایی هم که نام میبرید آیا قیمت ش هم مد نظر دارید .مثلا موتورهای رندر ینگ که مستقیما توسط انودیا پشتیبانی می شوند
Iray و mental ray برای هر پلاگین مثلا ما و و 3d max ویا سینما 4d مبلغ 300 دلار پرداخت کنی در صورتیکه موتور رندر تحت پوشش amd فایر رندر و رادئون رندر کاملا رایگان و متن باز هستند اون ور آب هم مثل ایران نیست که نرم افزار کرک شده راحت استفاده کنی پس خیلیها میرن رادئون رندر استفاده میکنند چون تمامی قابلیتهای موتور رندرینگ رو تو خودش داره من خودم یه مدتی تو نرم افزار تری دی نمکس ازش استفاده کردم و قابلیت هیبریدی به حساب می آیند. یعنی CPU و GPU و CPU+GPU در فرایند محاسبات شرکت خواهد کرد
واقعا یه چیز دیگری هست چون موتورهای رندرینگ کودا ساپورت نمیتونن از توان پردازنده تو رندر استفاده کنند تو موتور vray نیز همین امر صادقه .
پیمان جدید AMD و Maxon بر سر ProRender
طبق اطلاعیه ای که در وبلاگ رسمی Maxon درج شده است، موتور OpenCL-Based شرکت AMD به نام Radeon ProRender به زودی به عنوان یکی از موتورهای رندرینگ پایه به نرم افزار سینما چهاربعدی اضافه خواهد شد. با توجه به ساختار موتور رندرینگ پرورندر، امکان استفاده از این موتور در هر دو پلتفرم Windows و MacOS میسر بوده و با توجه به اینکه MacPro های جدید شرکت اپل و MacBook Pro های این شرکت مجهز به کارت های گرافیک AMD هستند، گمان میرود که این موتور رندرینگ در سیستم عامل اپل با استقبال زیادی روبرو شود.
لینک ([url]”https://www.dfmrendering.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7/rendering-engines-and-processing-graphic-solutions/699-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-amd-%D9%88-maxon-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-prorender”[/url])
موتور Indigo Renderer 4.0
یک موتور GPU Based می باشد. این موتور بر اساس کتابخانه OpenCL کار میکند و امکان استفاده از چند کارت گرافیک به صورت همزمان را دارا می باشد. طبق گفته توسعه دهندگان شرکت glare technology، کارت های گرافیک شرکت AMD سرعت بالاتری در رندرینگ indigo خواهند داشت. در نتیجه در صورتی که از کارتهای گرافیک این شرکت استفاده میکنید، این موتور میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
در مورد موتور رندر RedShift 3D
اعلام شده که قرار است که بزودی نسخه OpenCL این موتور نیز عرضه شود که در نتیجه آن امکان استفاده از کارت های AMD نیز فراهم خواهد آمد.
لینک ([url]”https://www.dfmrendering.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7/rendering-engines-and-processing-graphic-solutions/584-redshift-for-3ds-max-download-first-gpu-biased-rendering-solution-cuda-base-nvidia”[/url])
این هم قویترین موتور رندرینگ gpu based هست که از هردو کتابخانه open cl و cuda استفاده میکنه
پشتیانی کامل از OpenCL در Octane Render بود. همانطور که در توضیحات مقاله OpenCl شرح داده ام، موتورهایی که از OpenCL استفاده میکنند میتواند از کارت های گرافیک AMD , Nvidia استفاده کرده و همزمان از پردازنده های intel نیز برای پردازش بهره مند شوند
دوست من open cl یه چیزه دیگه است باید بپزیری .
LuxRender : موتور بر پایه OpenCL پردازش میکند و در نتیجه امکان استفاده از توان پردازشی CPU , GPU و CPU + GPU امکان پذیر خواهد
ولی شما در کودا این قابلیت رو ندارید
اما FurryBall این موتور توانایی استفاده از هر کارت گرافیکی را که بتواند DirectX 11 را پشتیبانی کند، را دارا می باشد. پس با خیالی آسوده می توانید از تمامی کارت های FirePro , FireGL , Quadro , Quadro K series , GTX , HD Raderon استفاده کنید. همانطور که عرض شد کارت گرافیک شما می بایست از DirectX11 پشتیبانی کند در نتیجه امکان استفاده از Quadro FX و Tesla و همچنین کارت های GTX 200, 200m ,300,300m و همچنین HD 4000, 3000 که نمیتوانند DirectX 11 را پشتیبانی کنند را نخواهید داشت
همچنین در مورد Vegas Pro عرض کنم که این نرم افزار تحت پشتیبانی سونی بوده که به تازگی شرکت MAGIX خریداری کرده و برکس گفته های شما نه تنها با کودا در افکت گذاری سریع نیست بلکه در تایم رندرینگ نیز از همتای رادئون خود عقبتر هستند لینک هم میزارم برات
Sony has taken the approach of using the OpenCL (Open Computing Language) standard for parallel programming, to support a variety of GPU cards from both NVIDIA and AMD, with at least 512 MB of GPU memory
یعنی هیچ انحصاری تو سونی وگاس وجود نداره تحت اپن سورس هست .
برخلاف گفته شما کارتهای رادئون با اختلاف خیلی زیاد بالاتر از کارتهای انودیا قراردارند
دیگه حوصله لینک گذاشتن بیشتر ندارم وتوصیه من هم به شما این هست که با مطالب دروغ کاربران را گمراه نکنی .
سلام دوست عزیز
در رابطه با اینگه میگید : خیلی جالب هست که بیشتر تحلیلگران بازار بر این عقیده هستند که اگر محصولی (نرمافزار یا سختافزار)، سهمِ بیشتری از بازار رو در اختیار داشته باشه، یعنی تونسته نیازِ ویژهی اون عدّه رو رفع کنه و یکپارچگی رو برای مصرفکننده در هر رده، به ارمغان بیاره.
مثلِ اندروید در اسمارتفونها، ویندوز در دِسکتاپ، توزیعهای لینوکس در سِروِرها و دیتاسِنتِرها
دقیقا متوجه نشدم این درجواب کدوم بحثی بود که کردم چون بحث من بر سر سرعت کارایی و سرعت توسعه نرم افزار ها و render engin ها بر مبنای open cl بوده کاری به میزان تصاحب بازار نداشتم
چیزی که نوشتم این بوده که وجود تعداد کارت بیشتر مبتنی بر انویدیا در صنعت دلیل بر برتری پردازشی نیست این رو توی سرعت توسعه CUDA یا OpenCL به راحتی میشه دید
و بحث بازار درسته به طور غیر مستقیم به این مقوله مرتبط میشه ولی با بحث بنده متفاوت بود . اگر بخواهیم به این مورد هم بپردازیم سهم cuda از ورود open cl توی بازار خیلی خیلی کم شده چون قبلا به تنهایی پادشاهی میکرد طی این چند سال اخیر جایگاهش خیلی متزلزل شده
ولی بازم ممنون که به نظرم احترام میزارید و این نشونه از فرهنگ خوب شما داره و جای تبریک
در رابطه با اینکه میگید : این موضوع که OpenCL از CPU و GPU استفاده بکنه بهطور همزمان به توسعهدهندهی نرمافزار موردِ نظر برمیگرده، وگرنه بهطور پیشفرض این قابلیّت وجود نداره.
حرفتون 100% درسته و اگه یادتون باشه توی بحث های گذشته گفتم که توی هر پکیج سیستمی 50% کار دسته سخت افزار هست و 50% هم دست نرم افزار و این الگوریتم توی هر پلتفرم OpenClose Source تاثیر مستقیم خودش رو میزاره چه cuda و چه open cl و فقط مربوط به open cl نیست
در رابطه با اینکه گفتید : اگر رقابت همیشه با بُردنِ متنبازها بهپایان میرسید، الآن توزیعهای لینوکس دُچارِ مشکلِ «App Gap» نبودند، یا سیستمعامل اندروید با مشکلِ Fragmentation دست بهگریبان نبود. با اینکه گوگل خیلی وقت هست سعی داره این مشکل رو حل کنه ولی خیلی کم موفّق بوده. از اون طرف iOS اصلاً چنین مشکلی رو نداره، بهخاطر ماهیت انحصاری و متنبسته بودنش (البته بهجز کِرنِل، که اون هم همیشه نسخههای جدیدش متنباز نمیشه از طرفِ اپل).
این مساله رو زمان مشخص میکنه که حق با کی بوده ولی میشه یه سری توضیح هم داد برای مثالی که از اپل و اندروید و زدید
فقط کافیه یه نگاهی به فراگیری اندروید در مقابل ios بزنید با وجود اینکه ios قدمتی بیش از اندروید داره
در رابطه با استفاده نرم افزار های شرکت sony بله از هر دو رابط استفاده میکنن ( این اشتباه به دلیل بهم ریختگی متون از فایل word , pdf و انتقال مسقیمشون به بخش کامنت ها بود بابت این اشتباه عذر خواهی میکنم)
در رابطه با اینگه میگید : نرمافزارهای شاخصِ در صنعتِ سینما که فیلمهای بسیاری جلوههای ویژهی خودشون رو بهلُطف اونها پدید آوُردند، نرمافزارهای شرکتِ The Foundry هستند، مثلِ HIERO | NUKE | NUKEX | Mari که بهطورِ انحصاری از رابطِ CUDA پشتیبانی میکنند.
حرفتون درسته و در پیام اول هم برای شما نوشتم که با حرفاتون موافقم ولی جاهایی هم ایراد داره
ولی میشه یه قضیه رو با مثلا gameworks مقایسه کرد که چرا فلان شرکت ها میان از gameworks استفاده میکنن با اینکه ضعف فنی و هنری زیادی داره درکنار نقاط قوتش ( که الان جای بحثش نیست )
در رابطه با اینکه میگید : اون چارتی که خودِ AMD برای نسخهی ReLive درایورهاش داده بود رو دیدم، ولی خُب انویدیا هم که بیکار نبوده.
هم سختافزار جدید در ردهی Workstation داده و هم درایور ODE جدید.
نمیدونم چی بگم چون متوجه نشدم این مربوط به کدوم مطلب بنده بود
در رابطه با اینکه میگید : AMD بهجای اینکه پیشرفت کنه، پسرفت میکنه.
کارتِ W9100، با نسبتِ 1/2 قدرت واقعاً خوبی در FP64 ارائه میداد، ولی در سری WX که 10 Polaris بودند، این نسبت شد 1/16، و در Vega هم همین 1/16 باقی مونده.
در صورتی که اونطرف، انویدیا تراشهی GP100 رو با نسبت 1/2 و قدرت محاسبهی 5.3 تِرافلاپسِ FP64 عرضه کرده، که سردمدار این نوع محاسبات هست.
با حرفتون 100% مخالف چون کارت 9100 یه کارت high end محسوب میشد در صورتی که wx7100 یه کارت mid range هست
در رابطه با نسبت 1/16 کارت wx7100 که میگید :
{ TDP هم در کارتِ این تراشه، مثلاً Quadro GP100، فقط 235 وات هست، که در AMD با نسبتِ 1/16 مقدار TDP بیشتر هست.
(قابلِ توجّه شما که دلیل بالاتر بودن TDP در کارتهای AMD رو، نسبت بهترِ FP32 و FP64 میدونید.) }
عزیز کاش یه دو دوتا میکریدید ببینید این چیزی که میگید عیارش چنده ؟
[img]http://uupload.ir/files/ebl_07-power-draw-all-scenes.png[/img]
عزیز این کارت توی power consumption توی max peak رسیده 150W پس چطور میتونه توی TDP بیشتر از 235 W که میگید برسه ؟!؟!؟!؟!
با توجه به استدلال شما رو بااین تصویری که toms hardware گذاشته جمع کنیم معنیش میشه اینکه کارت 150وات برق مصرف میکنه ولی نزدیک به 75% بیشتر از میزان مصرف خودش حرارت تولید میکنه به عبارتی بازده میشه چیزی حدود منفی 75% 😐 !!!!!!!
دوست عزیز TDP هیچوقت بیشتر از میزان مصرف نمیشه !
خیلی جالب هست که بیشتر تحلیلگران بازار بر این عقیده هستند که اگر محصولی (نرمافزار یا سختافزار)، سهمِ بیشتری از بازار رو در اختیار داشته باشه، یعنی تونسته نیازِ ویژهی اون عدّه رو رفع کنه و یکپارچگی رو برای مصرفکننده در هر رده، به ارمغان بیاره.
مثلِ اندروید در اسمارتفونها، ویندوز در دِسکتاپ، توزیعهای لینوکس در سِروِرها و دیتاسِنتِرها.
امّا مثل اینکه شما قبول ندارید، که موردی هم نداره.
این موضوع که OpenCL از CPU و GPU استفاده بکنه بهطور همزمان به توسعهدهندهی نرمافزار موردِ نظر برمیگرده، وگرنه بهطور پیشفرض این قابلیّت وجود نداره.
(من برای یک مسئلهی سادهی اعداد فیبوناچی از OpenCL با داکیومنتهایی که وجود داشت استفاده کردم در سمتِ GPU، و بهوضوح در قسمتِ Diagnostic که قسمت عیبیابی و دیباگ هست، کوچکترین بار پردازشیای روی CPU ندیدم. اگر قابلیّت استفادهی همزمان از CPU و GPU، بهطور پیشفرض وجود داشت، باید برعکس میبود.)
اگر رقابت همیشه با بُردنِ متنبازها بهپایان میرسید، الآن توزیعهای لینوکس دُچارِ مشکلِ «App Gap» نبودند، یا سیستمعامل اندروید با مشکلِ Fragmentation دست بهگریبان نبود. با اینکه گوگل خیلی وقت هست سعی داره این مشکل رو حل کنه ولی خیلی کم موفّق بوده. از اون طرف iOS اصلاً چنین مشکلی رو نداره، بهخاطر ماهیت انحصاری و متنبسته بودنش (البته بهجز کِرنِل، که اون هم همیشه نسخههای جدیدش متنباز نمیشه از طرفِ اپل).
نرمافزار شاخصِ سونی مثل Vegas Pro، هم از CUDA و هم از OpenCL پشتیبانی میکنه، و برای رابطِ CUDA هم، اتّفاقاً، تدابیرِ خوبی، اتّخاذ کرده.
(منظورتون کدوم یکی از نرمافزارهای حرفهای سونی هست؟)
از طرفی نرمافزارهای شاخصِ در صنعتِ سینما که فیلمهای بسیاری جلوههای ویژهی خودشون رو بهلُطف اونها پدید آوُردند، نرمافزارهای شرکتِ The Foundry هستند، مثلِ HIERO | NUKE | NUKEX | Mari که بهطورِ انحصاری از رابطِ CUDA پشتیبانی میکنند.
البته نرمافزاری مثلِ Final Cut Pro X هم هست که فقط از OpenCL پشتیبانی میکنه و عدّهی بسیار کمی ازش استفاده میکنند و در مقابل نرمافزاری مثل Premiere اِمکانات بهنسبت کمتری داره، مثلِ نداشتن کیفِرِیمِ Real-Time. (البته شاید در بهروزرسانی اخیر اضافه شده باشه.)
امّا اون چارتی که خودِ AMD برای نسخهی ReLive درایورهاش داده بود رو دیدم، ولی خُب انویدیا هم که بیکار نبوده.
هم سختافزار جدید در ردهی Workstation داده و هم درایور ODE جدید.
AMD بهجای اینکه پیشرفت کنه، پسرفت میکنه.
کارتِ W9100، با نسبتِ 1/2 قدرت واقعاً خوبی در FP64 ارائه میداد، ولی در سری WX که 10 Polaris بودند، این نسبت شد 1/16، و در Vega هم همین 1/16 باقی مونده.
در صورتی که اونطرف، انویدیا تراشهی GP100 رو با نسبت 1/2 و قدرت محاسبهی 5.3 تِرافلاپسِ FP64 عرضه کرده، که سردمدار این نوع محاسبات هست.
{ TDP هم در کارتِ این تراشه، مثلاً Quadro GP100، فقط 235 وات هست، که در AMD با نسبتِ 1/16 مقدار TDP بیشتر هست.
(قابلِ توجّه شما که دلیل بالاتر بودن TDP در کارتهای AMD رو، نسبت بهترِ FP32 و FP64 میدونید.) }
اصلاً اینطور نیست. حرفهای شما خیلی نادرست هستند.
شما حتّی نمیدونید رابطِ CUDA در macOS و توزیعهای لینوکس هم قابل استفاده هست.
بهراحتی با وجود درایورهای سطحِ بالای ODE میتونید با داشتن SDK این رابط ازش در هر سیستمعاملی استفاده کنید.
قابلیّتهای استفاده از CPU و GPU جداگانه هستند در رابطِ OpenCL، و به توسعهدهنده مربوط هست که با این رابِط هر دو سختافزار (CPU و GPU) رو بهکار بگیره نه اینکه از ابتدا این مورد، بهصورتِ خودکار وجود داشته باشه.
(بهتر هست که کمی با این رابِط کار کنید تا اینطوری ندانسته ازش اطّلاعات اشتباه ندید، البه قبلش باید برنامهنویسی و مباحث شیءگرایی و موازیسازی رو بلد باشید، که فکر میکنم، خوشبختانه شما همه رو بلدید.)
موتوررِندِرهای Arnold و RenderMan که توسّط استودیوهایی نظیر پیکسار استفاده میشه، همونطور که اشاره کردم بهترین عملکرد رو با این رابِط دارند.
کتابخانهی OpenSubdiv که پیکسار توسعه داده، تمرکز ویژهای روی رابطِ CUDA داره.
خیلی جالب هست که شما Radeon ProRender مثال میزنید، پس انتظار داشتید از OpenCL پشتیبانی نکنه. (!)
FurryBall، اتّفاقاً جایی هست که برای Dynamic Simulation، به رابِط CUDA نیاز هست.
پشتیبانی نرمافزار ها از OpenCL دلیل بر عملکرد بهتر اونها با OpenCL نیست. شرکتهای مختلف ازش پشتیبانی میکنند تا افراد بیشتری از برنامههاشون استفاده کنند.
من، اینجا امکانات ویژهی هر نرمافزار رو با دو رابِط CUDA و OpenCL مینویسم :
After Effects با CUDA دو ویژگیِ 3D ray tracing و Multi GPU رو در اختیار قرار میده، ولی با OpenCL، هیچ ویژگیای.
Photoshop با رابطِ CUDA نزدیک به 30 اِفِکت رو در Mercury Graphics Engine اختیار قرار میده، ولی با OpenCL هیچ ویژگیای.
Premiere Pro با رابطِ CUDA دارای Mercury Playback Engine هست، که تدوینِ Real-Time و رِندِرِ پُرشتاب رو دراختیار قرار میده، ولی با OpenCL هیچ ویژگیای.
SpeedGrade که تنها از CUDA پشتیبانی میکنه قابلیّتِ Real-Time Grade رو در اختیار قرار میده.
Maya در رابطِ CUDA سه قابلیّتِ Increased model complexity و Larger scenes و همچنین Physics simulations رو در اختیار قرار میده، ولی در OpenCL فقط قابلیّتِ Physics simulations رو داریم.
Avid Media Composer که تنها از CUDA پشتیبانی میکنه دو قابلیّتِ اِفِکتگذاری سریعتر روی ویدئو و همچنین Unique stereo 3D رو دراختیار قرار میده.
Avid Motion Graphics هم فقط از CUDA پشتیبانی میکنه و رِندِرِ Real-Time رو دراختیار قرار میده.
DaVinci Resolve با CUDA چند ویژگی داره، مثلِ تصحیحِ رنگِ Real-Time یا حذفِ نویزِ Real-Time، ولی با OpenCL، فقط تصحیحِ رنگِ Real-Time رو داریم.
REDCINE-X، که نرمافزار حرفهای شرکتِ RED هست، با CUDA ویژگیِ Accelerated Debayering رو داره و همچنین پشتیبانی از Multi-GPU، ولی در سمتِ OpenCL هیچ ویژگیِ خاصی نیست، و حتّی قبلاً فقط از یک GPU پشتیبانی میکرد.
Giant Effects Suite هم نرمافزار شرکتِ RED هست و فقط از CUDA پشتیانی میکنه با ویژگیِ اِفِکتگذاریِ سریع.
Giant Magic Bullet Looks هم نرمافزار همین شرکت هست و وضعیّت مشابهی رو داره.
Vegas Pro با CUDA، اِفِکتگذاری سریعتر و همچنین Encoding سریعتر رو در اختیار قرار میده.
The Foundry HIERO | The Foundry NUKE | The Foundry NUKEX | The Foundry Mari هم فقط از CUDA پشتیبانیِ ویژهای دارند و قابلیّتهای زیادی از جمله، مدلسازی و اِفِکتگذاری Real-Time و انعطافپذیری در شبیهسازی، از قابلیّتهای اونها بهلُطفِ رابطِ CUDA هست.
درمورد نرمافزاری مثلِ Final Cut Pro X که فقط از OpenCL پشتیبانی میکنه هم نمیگم چون عدّهی بسیار قلیلی ازش استفاده میکنند.
(و یکی از دلایل روی آوردن اپل به AMD، همین استفاده نکردن از CUDA هست چون عادت نداره زیاد خرج کنه.)
ــ همونطور که میبینید پلتفرم نرمافزاری انویدیا بهوضوح برتری داره و این رو نمیشه انکار کرد، البته شما باید حتماً انویدیا و البته اینتل رو تجربه کنید در ردهی Workstation وگرنه در حدّ همون بهقول خودتون «سلطنتِ AMD» باقی میمونید.
ــ جالب هست که در فروشِ ردهی Workstation و غیرِ Workstation، انویدیا برتری داره، ولی شما میگید AMD سلطنتدار هست.
ــ اگر AMD سُطان بود در نرمافزار رُشد میکرد و یک رابطِ اختصاصی توسعه میداد (مثلِ CUDA) و تا اینحد به جامعهی متنباز متوسّل نمیشُد.
(حتماً میدونید که بهخاطر نداشتن منابع کافی، توسعهی Mantle رو رها کرد و با متنباز کردنش اون رو به جامعهی متنباز سِپُرد تا این API بتونه به حَیاتِش ادامه بده.)
در درمورد لینکها باید بگم، اینکه شماها و البته AMD همه رو به آینده رهنمون و امیدوار میکنند، اصلاً برای افراد حرفهای مثلِ استودیوهایی که بهش اشاره کردم، بهدردبُخور نیست و براشون مهم هم نیست که مثلِ خیلیها از جمله شما پیگیر باشند برای پیشرفتِ نرمافزاریِ AMD.
اونها هرچند سال یک بار سیستمهای مخصوص مُدلسازی (نه رِندِرینگ) خودشون رو بهروز میکنند و برای این کار کارشناس دارند و همونطور که دیدید و البته میتونید بیشتر تحقیق کنید، سراغِ رهبران بازار میرند، و دلیلی نمیبینند سرِ مسائلی که سودِ کَلانِشون بِهِش وابسته هست، ریسک کنند.
در مورد RednerFarm هم در شرکتهای بزرگِ انیمیشنسازی یا استودیوهای ساختِ VFX استفاد میشه، در حقیقت نیاز به تعویض کُل سِروِر نیست، بلکه بِهِش چند Rack که شامل پردازندههای زیادی میشه اضافه میکنند که با کُل پلتفرم هماهنگ هست و از یک شرکت سختافزاریِ واحِد هست.
مثلِ RenderFarm که فیلم آواتار رو، روی اون رِندِر و خروجی گرفتند :
The lead visual effects company was Weta Digital in Wellington, New Zealand, at one point employing 900 people to work on the film.[101] Because of the huge amount of data which needed to be stored, cataloged and available for everybody involved, even on the other side of the world, a new cloud computing and Digital Asset Management (DAM) system named Gaia was created by Microsoft especially for Avatar, which allowed the crews to keep track of and coordinate all stages in the digital processing.[102] To render Avatar, Weta used a 10,000 sq ft (930 m2) server farm making use of 4,000 Hewlett-Packard servers with 35,000 processor cores with 104 terabytes of RAM and three petabytes of network area storage running Ubuntu Linux, Grid Engine cluster manager, and 2 of the animation software and managers, Pixar’s RenderMan and Pixar’s Alfred queue management system.
قابلِ توجّه شما پردازندههای موردِ استفاده در اون 4000 سِروِر که تشکیل یک ابررایانه رو میدادند، از پردازندههای Xeon اینتل بودند (در رایانهی HP ProLiant BL2x220c).
ــ اُمیدوارم توجیه شده باشید که در جهان رایانه و سختافزار چه میگذره، و چه کسانی سردمدار هستند.
(البته، آگاه هستم که این حرفها از تعصّب بیشاز اندازهی شماست، شنونده باید جستجوگر باشه که این حرفها روش تأثیر نَگذاره.)
منم همچون شما.
سلام
با حرفاتون موافقم ولی جاهایی هم ایراد داره
وجود تعداد کارت بیشتر مبتنی بر انویدیا در صنعت دلیل بر برتری پردازشی نیست این رو توی سرعت توسعه CUDA یا OpenCL به راحتی میشه دید
به جرات میتونم بگم سرعت رشد OpenCL بیشتر از دوبرابر Cuda هست اونم فقط و فقط به دلیل Open Source بودن ، استفاده از پردازنده در کنار خروجی گرفتن(البته انویدیا قول داده بود لین مشکل رو حل کنه) و Multi Platform بودن اونه و خیلی واضحه و همه دنیا میدونن که رقابت همیشه با بردن Open Source ها تموم میشه
و دلیل بیشتری کارت های انویدیا توی قسمت workstation برمیگیرده به قدمت بیشتر اون توی این زمینه و همچنین Library های بعضا بیشتر و ربطی به برتری پردازشی ( از نظر سرعت کار)نداره
در رابطه با نرم افزار هایی هم که اسم بردید تقریبا همشون از هر دو رابط OpenCl و Cuda استفاده میکنن که از اول فقط cuda بودن ولی با پیشرفت چشمگیر opencl به این رابط هم مجهز شدن چه نرم افزار های adobe چه autodesk چه maxon و خیلی های دیگه
توی این بحث نرم افزار های انحصاری هم هستند که فقط با cuda کار میکنن که عکسش هم وجود داره یعنی نرم افزار هایی که فقط با opencl کار میکنن نمونش هم نرم افزار های شرکت sony
در رابطه با بنچمارک هایی هم که گفتید و مقایسه w9100 و k6000 باید بگم لینکی که گذاشتید مشکل داره ولی در کل سرعت رندر گیری با render engine رابطه مستقیم داره که از چه رندر انجینی و با چه توابعی داریم استفاده میکنیم و قطع به یقین بهتون میگم سرعت کار با opencl با توجه به تجربه شخصی بیشتر از cuda هست
در رابطه با نرم افزار های solid works ,NX کاش یه نگاهی به آخرین تغییرات می انداختید که توی درایور relive چه جهش های بزرگی صورت گرفته که متاسفانه این سایت و خیلی های دیگه حتی یک جمله در رابطه باهاش ننوشتن که اتفاقا relive یکی از اولویت هاش همین دو نرم افزار بود
و در آخر باید بگم در غنی بودن نرم افزار های مبتنی بر cuda شکی نیست (گر چه این برای opencl هم صدق میکنه) ولی در بهترین تجربه و عملکرد باید بگم یه شک هایی وجود داره
سلام
با حرفاتون موافقم ولی جاهایی هم ایراد داره
وجود تعداد کارت بیشتر مبتنی بر انویدیا در صنعت دلیل بر برتری پردازشی نیست این رو توی سرعت توسعه CUDA یا OpenCL به راحتی میشه دید
به جرات میتونم بگم سرعت رشد OpenCL بیشتر از دوبرابر Cuda هست اونم فقط و فقط به دلیل Open Source بودن ، استفاده از پردازنده در کنار خروجی گرفتن(البته انویدیا قول داده بود لین مشکل رو حل کنه) و Multi Platform بودن اونه و خیلی واضحه و همه دنیا میدونن که رقابت همیشه با بردن Open Source ها تموم میشه
و دلیل بیشتری کارت های انویدیا توی قسمت workstation برمیگیرده به قدمت بیشتر اون توی این زمینه و همچنین Library های بعضا بیشتر و ربطی به برتری پردازشی ( از نظر سرعت کار)نداره
در رابطه با نرم افزار هایی هم که اسم بردید تقریبا همشون از هر دو رابط OpenCl و Cuda استفاده میکنن که از اول فقط cuda بودن ولی با پیشرفت چشمگیر opencl به این رابط هم مجهز شدن چه نرم افزار های adobe چه autodesk چه maxon و خیلی های دیگه
توی این بحث نرم افزار های انحصاری هم هستند که فقط با cuda کار میکنن که عکسش هم وجود داره یعنی نرم افزار هایی که فقط با opencl کار میکنن نمونش هم نرم افزار های شرکت sony
در رابطه با بنچمارک هایی هم که گفتید و مقایسه w9100 و k6000 باید بگم لینکی که گذاشتید مشکل داره ولی در کل سرعت رندر گیری با render engine رابطه مستقیم داره که از چه رندر انجینی و با چه توابعی داریم استفاده میکنیم و قطع به یقین بهتون میگم سرعت کار با opencl با توجه به تجربه شخصی بیشتر از cuda هست
در رابطه با نرم افزار های solid works ,NX کاش یه نگاهی به آخرین تغییرات می انداختید که توی درایور relive چه جهش های بزرگی صورت گرفته که متاسفانه این سایت و خیلی های دیگه حتی یک جمله در رابطه باهاش ننوشتن که اتفاقا relive یکی از اولویت هاش همین دو نرم افزار بود
و در آخر باید بگم در غنی بودن نرم افزار های مبتنی بر cuda شکی نیست (گر چه این برای opencl هم صدق میکنه) ولی در بهترین تجربه و عملکرد باید بگم یه شک هایی وجود داره
هوووم من به این میگم بحث تخصصی
اوکی گذاشتم .
سلام دوست عزیز
HEDT به معنی High End Desktop هست و به هر سخت افزار رده بالایی میگن
در پاسخ به شماباید عرض کنم که اکثر حرفاتون درسته ولی ناقصن انویا اومده رابط کودا رو برنامه نویسی کرده برای کارتهای خود که اونهم اختصاصی فقط کارتهای اوندیا میتونن استفاده کنند و مشکل انودیا این هست که انحصارگرا هست ولی AMD اومده تکنولوژی خود رو بر پایه open cl قرار داده که منبع بازه و علاوه بر ویندوز حتی لینوکس اپل و حتی اندروید هم میتونه از گرافیک استفاده کنند
قبلا هم اکثر برنامه های گرافیکی cuda ساپورت بودند مثلا موتورهای رندرینگ اما وقتی کمپانیها قابلیتهای open cl رو دیدن اومدن طرف اون مثلا در موتور رندر radeon render یا vray rt که همون vray هست ادغام شده اگه بخوای با کودا رندر بگیری فقط کارت گرافیک درگیره ولی اگه با open cl رندر بگیری همزمان با پردازنده و گرافیک میتونی رندر بگیری .
ضمنا درسال 2011 اپل اعلام کرد که از این به بعد فقط از پردازنده های گرافیکی amd درمحصولات خود استفاده خواهد کرد و اون هم چیزی نیست جز قدرت بالای کارتهای amd در توابع open cl یعنی بعضی تستها برتری دوبرابری نسبت به همرده اینتلی خود دارند
همون موتورهای رندری که نام بردید اکثرا اومدن طرف amd مثلا موتور رندر اکتان رندر از نسخه 3 به بعد از open cl پشتیبانی خواهند کرد .
الان پیشنهاد میکنم این مقالات را مطالعه بفرمایید .
لینک ([url]”https://www.dfmrendering.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7/rendering-engines-and-processing-graphic-solutions/699-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-amd-%D9%88-maxon-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-prorender”[/url])
لینک ([url]”https://www.dfmrendering.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7/rendering-engines-and-processing-graphic-solutions/735-%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%BA%D9%88%D9%84%D9%87%D8%A7%D8%8C-amd-radeon-prorender-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-blender”[/url])
موتورهایی که از OpenCL استفاده میکنند میتواند از کارت های گرافیک AMD , Nvidia استفاده کرده و همزمان از پردازنده های intel نیز برای پردازش بهره مند شوند
Read more at: http://www.dfmrendering.com“
لینک ([url]”https://www.dfmrendering.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7/rendering-engines-and-processing-graphic-solutions/597-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-otoy-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-octane-render-3-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF”[/url])
ضمنا برین سایت مازستا سایت تخصصی رندر و سیستم هست واقعا مقالات خیلی تخصصی هم اونجا هست میتونید ببینید .
الن نرم افزارهایی که دارن از opencl استفاده میکنن نام میبرم که خیلی زیاد هستن
Adobe Afte effects یا Adobe Premiere
موتورهایی مانند LuxRender , FurryBall و Arnold Render GPU
vray rt . radeon render . fire render
حتی موتور رندر داخلی نرم افزار بلندر نیز از open cl پشتیبانی میکند
LuxRender
لینک ([url]”https://www.dfmrendering.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7/rendering-engines-and-processing-graphic-solutions/559-luxrender-1-5-new-feature-and-rendeirng”[/url])
indigo Renderer 3.6
FurryBall
وکلی نرم افزار دیگر که اینجا نمی توان از تمام آنها نام برد
وقتی من این مطلب را میزارم فکر نکنید که فقط کپی از سایت بوده من خودم بشخصه از نرم افزار رادئون رندر و vray rt رندر گرفتم
قبلا اسکرین هم گرفته بودم ولی سیستمم فروختم برای رایزن فعلا اونو ندارم .
در مورد بحث رندر و کارهای گرافیکی دیگه کسی نمیتونه در سلطنت AMD بحثی کنه
یعنی الان با یک پردازنده 350 دلاری پوز پردازنده 1100 دلاری اینتل رو به زمین مالیده بنجهاشو هم الان میزارم شما دعا کنید سری حرفه ای یعنی چیپ ست x390 AMD بیاد ببینید دیکه کاربرای حرفه ای سمت اینتل دیگه نخواهند رفت با اون پردازنده های 12 هسته … 24 رشته و 16 هسته … 32 رشته اونهم باقیمت یه پردازنده دسکتاپ واقعا به جای اینکه مدیون amd باشیم بیام حمایت کنیم الکی شایعه سازی میکنیم
شما الان ببین پردازنده 6900 اینتل قیمت زده 4100000 ولی اگه 1700 رایزن بیاد نهایتا 1500000 قیمت میخوره اونهم با کارایی برابر پس چرا الکی بحث های دروغی راه میندازید . فن بازی رو بزارید کنار و اونیکه واقعا بدردتون میخوره انتخاب کنین .
[img]http://www.upsara.com/images/pz9z_13-energy.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/jaby_14-maya.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/cnh_15-medical.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/b09x_31-2d-text.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/d2sz_32-2d-lines.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/ua7y_33-2d-splines.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/cxso_34-2d-polygons.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/yp7d_41-shader.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/x1ai_42-crypto.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/si3h_43-binominal-option-pricing.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/ycj2_44-monte-carlo-option-pricing.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/yqvc_45-gemm.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/whch_47-memory.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/xw6l_51-luxmark-low.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/vs2e_52-luxmark-medium.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/fe3n_54-ratgpu-low.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/79bx_61-fah-fp32-explicit.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/hpl2_62-fah-fp32-implicit.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/w0vy_64-fah-fp64-implicit.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/595h_72-adobe-premiere-cc-02.png[/img]
مثلا منه مهندس که در کار نقشه کشی و اتو کد ویا 3d max هستم دیگه مجبور نیستم 7 میلیون پول پردازنده 6950 اینتل بدم میرم 1800 میخرم باقیمت یک چهارم خوب دیگه چی میخوان از سیستم مگه .
سلام
ببخشيد HEDT چي هستش؟
تو گوگل سرچ كردم ولي چيزي نديدم
تصحیح اشتباه
مطابق بررسی رایزن در گیمها در یوتوب و تستهای یوتوبرهای بزرگ ، گیمها عموما از یک هسته (دو رشته) ، و ماکسیم از دو هسته(چهار هسته) استفاده میکنن ، نه 4 هسته ، و چون 7700 در تک هسته قوی هست حتی زنون 16 هسته ای یا رایزن ، تو گیم 10% بیشتر فریم میده اما گیم فقط ده درصد یک کامپوتره ، در نود درصد مابقی کارها رایزن 1700 نزدیک +90 درصد (یعنی نزدیک دو برابر) قویتره
دو تا 7700 بچسبونن بهم ففط 20 درصد قدرت و سرعتش بیشتر میشه
یاداوری اینکه 7700 فقط 8 مگ کش داره ولی رایزن 20 مگ کش تکنولوژی بالا
بچه ها
کسایی که میخوایید سیستم رایزن جمع کنید این یادتون باشه ، حتما این ها رو انتخاب کنید ، اولویت با اولی هست (فوق العاده با رایزن مچ هست و تا 3800 مطابق سایشون و در عمل تا 4200 مکاهرتز رم ساپورت میکنه، در اپگرید اینده بدردتون میخورت
عالیترین و بادوام ترین مادربرد رایزن =
gigabyte یا 5 اش ax370 gaming K7
میانرده 140 دلاری =
asrock x370 SLI
بهینه ترین مادربرد ارزون 120 دلار
msi tomobowk white
(یادتون باشه به هیچ عنوان سمت مادربرد x350 پرایم ایسوس نرید ، یک مشکل داره و خیلی ضعف داره بر خلاف ایسوس کراسهیر x370 که خرکاره
لینک ([url]”https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813144028″[/url])
سلام. به نقل از رامین رستمی:”هر بچه ای هم میدونه قدرت کلی واقعی یک پردازنده ، همون مولتی کور هست.”…منهم قبول دارم; کسی نمی گوید قدرت هر سیلندر ماشین فلان قدر است بلکه گفته می شود قدرت این موتور(مثلا 4 سیلندر) اینقدر اسب بخار است.مثال ازاین بچه گانه تر؟!
سلام. واقعا برخی زنان خیلی مدیرند! پشتکار و زیرکی خانم لیزا سو و همکار هندی اش برایم جالب توجه است. فعلا که اینتل را دارد بمباران سنگینی می کند; امیدوارم بتواند همین کاررا با انویدیا هم انجام دهد تا بعد از مدت ها شاهد تحول چه در کیفیت محصولات و چه در قیمت ها باشیم. ممنون.
سلام. واقعا برخی زنان خیلی مدیرند! پشتکار و زیرکی خانم لیزا سو و همکار هندی اش برایم جالب توجه است. فعلا که اینتل را دارد بمباران سنگینی می کند; امیدوارم بتواند همین کاررا با انویدیا هم انجام دهد تا بعد از مدت ها شاهد تحول چه در کیفیت محصولات و چه در قیمت ها باشیم. ممنون.
بههیچوجه اینطور نیست. کارتهای Quadro بسیار پُراستفاده هستند و برای افراد حرفهای این کارتها در اُولویّت قرار دارند.
کارتهای Quadro و رابط CUDA توسّط استودیوهای بزرگِ ساختِ انیمیشن و VFX مورد استفاده قرار میگیرند.
مثلاً در استودیویی مثل دیزنی یا پیکسار به استفاده از کارتهای Quadro اشاره میکنند :
Helping to achieve this is a tech collaboration with Nvidia. Disney-Pixar used the new Quadro K6000 card ahead of public release while it was creating its current box-office success Monster’s University.
“The K6000 is the newest most powerful card capable of running this technology, so we were grateful for the opportunity to try the project on this card.”
یا پیکسار به استفاده از نرمافزار Presto رویِ کارتِ Quadro M6000 اِشاره میکنه و همچنین استفاده از پردازندهی Xeon :
The standard machine at Pixar is powered by a 2.3GHz, 16-core Intel processor with 64GB of RAM, and a 12GB Nvidia Quadro M6000. If the team needs a little more oomph, there’s a dual-CPU configuration with two of the 16-core chips, a pair of M6000s, and 128GB of RAM.
در ساختِ انیمیشنِ کارخانهی هیولاها هم، از کیتِ OptiX انویدیا استفاده شده برای نورپردازی :
“We have been collaborating with Nvidia over the past year on real-time raytracing using their Optix technology,” explained Polson.
همچنین، قریببه تمامِ استودیوهای ساختِ جلوههای ویژه برای فیلمهایی که برنده یا نامزد اُسکار بهترین VFX شدند هم، از سری کارتهای Quadro استفاده میکنند :
http://gadgets.techknowd.com/2016/02/were-happy-to-see-every-oscar-nominated.html
همونطور که میبینید هشت سالِ متوالی برای فیلمهایی که نامزدِ اُسکار شدند، از کارتهای Quadro استفاده شده.
این استودیوهای ساختِ VFX از تکنولوژیهای انحصاری انویدیا، نظیرِ رابطِ OptiX ،iRay ،CUDA و … استفاده کردند :
Framestore, ILM, Pixomondo and WETA Digital are among the visual effects studios whose artists received Academy Award nominations for Best Visual Effects and for the fifth consecutive year, every film nominated in this category was powered by NVIDIA technology.
علاوهبر این مَوارد، استودیوهای زیر هم از خریدارانِ کارتهای انویدیا هستند :
Hybride
Prime Focus
Look Effects
Hydraulx
Giant Studios
Blur
Pixel Liberation Front
BUF
Lola VFX
Milk VFX
Stan Winston Studios
تقریباً از هر دَه کارت برای کارهای Workstation، هشتتای اونها برای انویدیا هست :
More than 8 out of every 10 professional graphics cards purchased is a Quadro.
ــ بنابراین، اتّفاقاً کارتهای ردهی Workstation انویدیا بسیار هم محبوب هستند.
از طرفی، برای مثال، برنامههای زیر بهترین عملکرد رو با پلتفرمِ انویدیا دارند :
Mental Ray
Substance Designer
Maya
3ds Max
Mari
Octane Render
After Effect
و همینطور پلاگینی مثلِ V-Ray یا برنامههایی مثل Nuke و NukeX که پشتیبانی بسیار ویژهای از رابطِ CUDA و کارتهای Quadro دارند.
مثال دیگر، برنامهی Cinema4D هست، که اگر بخوایم از پلاگینِ TurbulenceFD استفاده کنیم، گزینهای بهجز کارتهای انویدیا نداریم.
پلاگین FumeFX در نرمافزار 3ds Max هم همین وضعیّت رو داره.
در نرمافزارهای Houdini و یا حتّی Blender برای کارِ Real-Time، برای داشتنِ بهترین عملکرد باید بریم سراغِ کارتهای انویدیا.
در Maya، برای استفاده از پلاگینِ ShaderFX، به کارتهای انویدیا نیازمند میشید و یا برای انیمِیتِ و شبیهسازیِ Real-Time حرکتهای پوشاک وقتی از پلاگینِ Apex استفاده کنید، کارتهای انویدیا، بهویژه سریِ Quadro، برتری دارند.
آخرین کارتِ ردهیِ Firepro (سریِ W) یعنی W9100 که قدرت بیشتری در محاسبات FP64، نسبت به S9300x2 داره و همینطور قدرتمندتر از کارتهای سریِ WX هست، در زمان عرضهی خودش در بیشتر بِنچمارکها پایینتر از کارتِ Quadro K6000 قرار گرفت.
http://hothardware.com/reviews/workstation-war-amds-firepro-w9100-vs-nvidias-quadro-k6000
{در نرمافزارهای صنعتی (مثل SolidWorks و Siemens NX) هم، میشه بهترین عملکرد رو از این کارتها دریافت کرد، در مقایسه با کارتهایِ Firepro :
http://media.bestofmicro.com/3/0/429084/original/18-Solidworks.png
http://media.bestofmicro.com/2/Z/429083/original/17-SNX.png
http://media.bestofmicro.com/2/X/429081/original/16-Showcase.png}
ــ همهی این مَوارد، غنیبودن پلتفرمِ نرمافزاریِ انویدیا رو نشون میده، در کنارِ سختافزاری که در Workstation بهترین تجربه و عملکرد رو در اختیار حرفهایها قرار میده.
از شوخی که بگذریم…اینتل عملا بعد از core2 و core2 quad جهش عملکرد نداشته…خودتون برید پردازنده های Core2 8400 و Core i3 6100 که هردوشون دو هسته ای هستن رو مقایسه کنید و همچنین core2 quad q6600 رو با corei5 6600 مقایسه کنید…تنها 2 برابر قدرت بعد از گذشت 11 سال!!!
اما برای اینکه جیب ملت رو خالی کنه چند نسل از(لین فیلد) میگذره؟…هفت نسل.
کلارک دیل…سندی بریج…ایوی بریج…هسول…برادول…اسکای لیک…کابی لیک و کافی لیک هم در راهه…
اما فکر اینجاش رو نکرده بود که یه روزی AMD اینطوری ناک اوتش کنه و راهی بیمارستان بشه…در ضمن AMD عقب افتادگیش فقط به خاطر حضور در دو جبهه س در حقیقت داره تو یه رینگ با دو تا غول میجنگه و در آینده ای نه چندان دور انویدیا هم به همین بلا گرفتار میشه…چرا؟
چون اینتل با بی تفاوتی تو مولتی ترد این بلا سرش اومده و انویدیا هم در پردازش های ناهمگام…جایی که AMD به درستی آینده رو دیده…
مادربرد سری دوم ام اس ای هم اومد ، باید خیلی عالی باشه ، به دیتزهاش و مقاومتهاش دقت کنید نه زیبایی ظاهری
لینک ([url]”https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=9SIA2W05J84608″[/url])
اکه نسبت قدرت cinebench تقصیم بر قیمت عدد کمی باشه معلومه بهینه نیست
اما مدل پایش 350 دلار خواهد بود
من با حرفت مخالفم ، اینتل برای تکنولوژی خیلی زحمت کشیده ، منتها راجب قدرتش اغراق شده ، در حقیقت ، تو دست کاربر در عمل اونقدر قوی نیست که بنچمارکهای سایتهای مختلف نشون میده و ای ام دی اونقدر بد که بعضی از متعصبین اینتل (بدون تست شخصی) قضاوت میکنن نیست
مشکل اصلی شرکتها و مغازه دارن و فروشنده های اینتل در شهر های مختلفه که چسبیدن به اینتل ، بدون سند محکم ، به amd تهمت و شایعه میچسبونن که در عمل حقیقت نداره
حرفات شبیه حرفهای منه ، بعضیا فکر میکنن ، ایدیت ، من هستم ، لطفا عکست بزار بفهمن من نیستم
این کارا کارای فروشنده های اینتله ، من نیازی به این کارهای ادمهای سوپراحمق ندارم
مسولین سایت هم ای پی مون چک کنن ، اگه یکی هست ، تو بخش کامنت قرار بدن
مرگ بر اینتل پاچه کن…
اینتل فکر میکرد تا ابد میتونه سر گردنه رو از مردم بگیره…
AMD زیر و روش کرده دیگه نمیدونه چه جعلیاتی برای مردم ببافه…
اینتل جاش ته دره بود و هست و خواهد بود به لطف AMD کبیر…
اینتل دیگه عین خر پیر و فرسوده شده فقط به درد مگس های دورش میخوره…
اما سوال منتطقی من اینه که وقتی تفاوت رایزن و کابیلیک 5 یا ده فریم هست (ذاتا چشم نمیتونه احساس کنه) آیا منتطقی هست تمام قدرت،سرعت (+90%) رایزن رو ویندوز و کارهای سنگین نبینیم و بریم کابیلیک بخریم ؟ بخاطر چند فریم؟
ذاتا گیم ،حد اکثر ده درصد کامپوتره ، شما فردا باید از کامپوتر پول دربیاری و کارهای مثل ادیت فیلم ، فتوشاپ و …
https://youtu.be/RZS2XHcQdqA
بنچمارک گیمها تو همه سایتها برای سی پی یو ،کلا اشتباه و گمراه کنندست چرا؟؟؟
چون بنثمارکها در شرایط کاملا یکسان و مساوی نیستن فرض کنید یک پردازنده 7700 اینتل روی یک مادربرد ایسوس داریم و یک پردازنده 1700 رایزن رو مادربرد آزراک
1-چیپ ستها متفاوته
2-رمها و کانال رمها و dual or auad متفاوته
3-عامل تاثیر گذار کارت گرافیک ، تو یوتوب دقت امروزه 80 درصد پردازش رو کارت گرافیک هست و تنها 20 درصد رو پردازنده (که در کارتهای اینده ،وگا نزدیک صفر خواهد شد)
وقتی پردازنده رو 100% نیست،چطور میشه قدرت کامل تست کرد؟؟(اینگار نیسان جی تی ار با سرعت 20 کیلومتر در ساعت حرکت کنه ، آیا قدرت کلی و کامل میشه احساس کرد؟)
مقایسه پردازنده رایزن 8 هسته ای با 20 مگ کش(با تکنولوژی جدیدش) با پردازنده 7700 که 4 هسته داره ، علنی ، منصفانه، عادلانست؟ 8 باید با 8 مقایسه کرد
و مهمتر از همه پایه طراحی اکثر گیمها روی تک هسته هست (مثل رزیدنتال اویل 1) و تو ویدیوهای گیم ، رایزن دقت کنید حداکثر 4 رشته از 16 رشته بالای 50 درصد هستن(درگیر گیم)
فقط تیتر و متن این خبر رو با خبر قبلی که از اینتل بود مقایسه کنید ، شاهکاره این نویسنده
دوستان من تقریبا یک سال هست پیگیر پردازنده های رایزن هستم از اولین جرقه های رایزن که zen میگفتن صحبت از پردازش ipc به ازای هرسیکل پردازشی رایزن نسبت به نسل قبل صحبت میشد که حالامعلوم شده نه تنها 40 درصد بلکه 52 درصد افزایش پرفرمانس داشته
کلی هم بنجمارک دیدیم تو همه سایتها مثلا میان بنج میگیرن با رم 2133 که صددرصد نتایجش با رم فرکانس 3600 مگاهرتز تفاوت خواهد داشت بنجمارک ها موقعی معتبر هستند که در شرایط یکسان گرفته شوند.
خودم بانمایندگی msi تماس داشتم واقعا تو سری رایزن سنگ تمام گذاشته بنده خودم سری کربن شو برمیدارم گفتن که از ماه دوم 96 تو ایران موجود خواهند بود یک تکنولوژی انحصاری msi زده تو سری رایزن به نام این فناوری با نام MSI A-XMP شناخته خواهد شد و صاحبان مادربردهای AM4 MSI قادر خواهند بود تا در عرض یک ثانیه توانایی رم ها را در آن افزایش دهند و
چند تا هم بنج از سایتهای معتبر دارم که الان براتون میزارم .
اصلاح میکنم که این پاسخ به یک کاربر با نام morteza بود تو مطلب قبلی ولی مناسب دیدم اینجا هم بزارم .
اگه اشکالی دیدین خوشحال میشم بگید
با این تفاسیر و حرف هایی که شما زدی من به خاطر دفاع از حقوق کاربران هم که شده باید یه پاسخ دندان شکن نثارت کنم که دیگه اینقده خیالبافی و جعل اخبار نکنی:-bd:devil
در خصوص این حرفت :
من بالای 10 تا مطلب راجب فریز شدنو هنگو ساپورت نکردنو مشکلات متعدد با ورژن های ویندوزو مشکل تایمینگ بالا تو دسترسی به کش سی پی یو وو…….خوندم
اولا هیچ کدوم از اون مطالب حتی یه لینک درست حسابی و منبع نداشت تا معلوم بشه درست هست یانه .
دوما راجع این حرفت :
ومن اشاره کردی قدرت 2 برابر ای ام دی :o:o:o من بنچ مارکای زیادی دیدم ولی قدرت 2 برابری ندیدم
[img]http://www.upsara.com/images/fmh1_amd-ryzen-1600x-cinebench-r15-multi-threaded-benchmark.jpg[/img]
مثلا پردازنده 1600 رایزن باقیمت 250 دلار هم قیمت پردازنده 6600 اینتل هست کارایی نزدیک دوبرابری داشته
این هم فایر اسستریک
[img]http://www.upsara.com/images/vx3e_amd-ryzen-3dmak-fire-strike-physics-score.png[/img]
راجب این حرفت هم :
برای کارای رندر شما تشریف می بری سمت زنون و گرافیک quardo انویدیا ناقابل فقط گرافیک و سی پی یوت میشه 30 میلیون البته high end
من علاوه براینکه سراغ کوادرو اوندیا نمیرم بلکه سمت زئون اینتل هم نمیرم چون همین پردازنده های رایزن به خوبی از عهده رندر و کارهای گرافیک حرفه ای پس میان چندتا بنج میزارم که حساب کار دستت بیاد اونهم با قیمت کمتر از نصف همون پردازنده گرافیک هم fire pro amd برمیدارم که تو توابع open cl و رندرینگ حرف اول رو میزنه کلا کودا و کواردو انودیا مخصوص نرم افزارهای خاص هستن ولی فایرپروهای ای ام دی عمومی هستن
این بنج مخصوص رندر سه بعدی هست پردازنده رایزن 500 دلاری داره هم پایه پردازنده 14000 دلاری حرکت میکنه
[img]http://www.upsara.com/images/rbhh_b8f3f11ab674429e913799a17a58142151b6855879bb88599a2336f4ed5f3a8e.png:emoji9:emoji0[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/1z8w_untitled-14.png:emoji6:emoji5[/img]
تو مبحث گیمینگ هم کلا وابسته به فرکانس بالاتر هست و تعداد هسته ها نمیتونن گیمها استفاده کنن که اونهم مطمئنا حل خواهد شد
[img]http://www.upsara.com/images/ga5l_1facc7a1d48940374fdeaf135af3190d.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/zuf_ecd9e4814fe3f3609587eab830861956.png[/img]
مثلا تو تصویربالا پردازنده های رایزن 1800 و 1600 نتایج کاملا مشابه دارند ولی یکی 6 هسته و دیگری 8 هسته ای هست و این نشون میده گیمها استفاده بهینه از بالاتر از 4 هسته ندارن
ضمنا تو بحث کارایی تو فرکانس برابر رایزن نه تنها از اینتل ضعیفتر نیست بلکه قویتر هم هست اینها هم مدرک
[img]http://www.upsara.com/images/2ml2_aida64-membw.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/dqd2_aida64-cpu.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/vrld_handbreak-1.png[/img]http://www.upsara.com/upload.php
[img]http://www.upsara.com/images/r3rr_battlefield-1.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/4pfv_gta-v.png[/img]
این دوتای آخری مربوط به بازی هست خوب دیدی که رایزن برتر از 7700 هست واین فرکانس بالاتر 7700 هست که تو گیم کمی قویتر ظاهر میشه واینو نمیتونی انکار کنی واز اونطرف بحث مصرف انرژی رو هم حساب کنیم 7700 بازنده خواهد بود . 156 وات در برابر 124 وات :-bd:o:x
[img]http://www.upsara.com/images/tmv_get.png[/img]
توبحث قیمت هم این اینتل هست که بازنده پردازنده 1700x رایزن با قیمت 399 دلار و مصرف 95 وات در برابر پردازنده 6900 اینتل با قیمت 1100 دلار و مصرف 145 وات . بهتره که داستان نبافید و واقعیت رو بگین
شما میخواین به خاطر چند فریم اونهم تنها پردازنده 7700 اینتل هست که اومده اورکلاک کارخانه ای کرده و داده بیرون والا همین پردازنده با 6700 اینتل هیچ فرقی نداره جز فرکانس بالاتر و مصرف بالاتر
باید مدیون رایزن باشین که وقتی هنوز ایران نیومده قیمت 7700 که تا 1800 رفته بود بالا در عرض دو روز اومد 1300 شد . واین به خاطر عملکرد رایزن هست.
راجب این هم شما یه لینک معتبر بده من همشو قبول دارم والاتو یه انجمن خارجی یکی به خاطر باگ یه نرم افزار قدیمی میاد میگه رایزن هنگ کرده فلان شده و متاسفانه بزرگنمای های که بعضی سایتها و اینتل فروشا کردن بعضی ها باور کردن .
چندتا عهم بنج گیم میزارم که دوستان هم ببیند
[img]http://www.upsara.com/images/68po_get.jpg[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/0vex_mafia3_1920_1080.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/lzhd_jc3_2560_1440.png[/img]
[img]http://www.upsara.com/images/3gp_gtav_2560_1440.png[/img]
لینک ([url]”http://www.upsara.com/images/mm0s_farcryprimal_2560_1440.png”[/url])
ضمنا همون نتایجی که شما به آن افتخار میکنین با اورکلاک 7700 تا فرکانس 4.8 یا 5 گیگاهرتز بدست اومدن که شما خودتون میگین اورکلاک کار خطرناکیه و عمر سخت افزار و میاره پایین
من کفته بودم قدرت و سرعت رایزن 1700 سیصد و بیست دلاری 90% )صددرصد یعنی دو برابر)بیشتر از کابیلیک i7-7700 هست اینم سند محکم و معتبر
به امتیاز مولتی کور MC دو پردازنده دقت کنید
لینک 7700 چهارهسته ای لینک ([url]”http://cpu.userbenchmark.com/Intel-Core-i7-7700/Rating/3887″[/url])
لینک رایزن 1700 ساده لینک ([url]”http://cpu.userbenchmark.com/AMD-Ryzen-7-1700/Rating/3917″[/url])
هر بچه ای هم میدونه قدرت کلی واقعی یک پردازنده ، همون مولتی کور هست ، از این منبع بیطرفتر و معروفتر هم تو دنیا نداریم
من تحصیلاتم کامپوتر نیست ، طبیعیه اشتباه کنم ، از دوستان خواهش میکثم اکه جایی اشتباه احساس کردن ، دلیلش با لینک معتبر بزارن ، تا من و بقیه هم یادبگیریم، جای عصبانیت یا تعصب ، مهم اشکارشدن حق و حقیقته ، حقیقت واقعی
AMD میخاد جماعت کم درآمد هم از دنیای فناوری لذت ببرن…
هسته ی بیشتر یعنی کارایی بالاتر وگرنه 20 سال پیش از 1000 هسته شروع میکردن میومدن پایین در عوض فرکانس رو میبردن بالا عین کاری که اینتل میکنه…
هر روز 0.2 مگاهرتز فرکانس رو میده بالا میگه پردازنده جدیده…
در ضمن زره نه و…شمشیر.
AMD قهرمان اینتل رو امشب …
بچه ها مونیتور چون کرونه ، باید تو شهرت نمایندگی داشته باشه ، تنها الجی ثمایندگی تو همه شهرها داره ، از الجی خارج نشو بخصوص خرکار بودن مونیتور الجی ثابت شده ، هنوز مونیتور الجی من که سال 2000 خریدم داره کار میکنه بدون کوچکترین خرابی
اما چرا ما مانیتور [u]بیسیم و تاچ اسکرین[/u] نخریم؟ که بشه درازکشیده و خوابیده هم ازش استفاده کرد؟؟
https://www.mimomonitors.com
نظرتون چیه؟
amd که شده سایپا (صد مدل پراید)
هر روز پردازنده میزنه دو تا هسته کم و زیاد میکنه
یه زره خلاقیت خوبه
کسی میدونه رایزن کی میاد ؟ خسته شدم از انتظار .
زیادی قویه
بهینه نیست :-D:-D:-D:-D