موضوعات داغ
  • نمایشگاه MWC 2025
  • بازی GTA VI
  • استارلینک
  • نمایشگاه CES 2025
  • چت‌بات‌ها
  • دینو
سخت افزار مگ
  • اخبار و مقالات
    • گوشی موبایل
      • لوازم جانبی موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • مادربرد
      • پردازنده مرکزی
      • کارت گرافیک
      • تجهیزات ذخیره سازی
      • حافظه
      • صفحه نمایش
      • تجهیزات جانبی
    • تصویرگری دیجیتال
    • صوتی و تصویری
    • شبکه
    • نرم افزار و بازی
    • کالبدشکافی قطعات
    • مطالب گوناگون
  • لیست قیمت
    • گوشی موبایل
      • لیست قیمت روز گوشی‌های سامسونگ
      • لیست قیمت روز گوشی‌های شیائومی
      • لیست قیمت روز گوشی‌های هواوی
      • لیست قیمت روز گوشی های آنر
    • تبلت
    • لپ‌تاپ
    • قطعات کامپیوتر
      • لیست قیمت پردازنده
    • محصولات اپل
    • تجهیزات شبکه
    • لوازم خانگی
    • صوتی و تصویری
    • دوربین دیجیتال
    • تجهیزات بازی
    • خودرو
  • بررسی
    • بررسی گوشی موبایل
    • بررسی تبلت
    • بررسی لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • بررسی کولر و فن
      • بررسی مادربرد
      • بررسی کارت گرافیک
      • بررسی تجهیزات ذخیره سازی
      • بررسی حافظه
      • بررسی منبع تغذیه و کیس
      • بررسی تجهیزات جانبی
      • بررسی صفحه نمایش
    • بررسی تصویرگری دیجیتال
    • بررسی صوتی و تصویری
    • بررسی شبکه
    • بررسی نرم افزار و بازی
    • بررسی گوناگون
  • راهنمای خرید
    • سیستم پیشنهادی
  • دانلود
  • ویژه
    • مسابقات
    • نمایشگاه
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

اخبار و مقالات / پردازنده مرکزی / دسکتاپ / هایلایت

Core i9 10900K پرچمداری داغ و پُرمصرف

Core i9 10900K پرچمداری داغ و پُرمصرف – اینتل ناتوان در کاهش حرارت

Avatarتوسط محمد کرماجانی ·23 اردیبهشت 139923 اردیبهشت 1399· 41

به واقع Core i9 10900K پرچمداری داغ و پُرمصرف است که می‌تواند لقب داغ‌ترین و پُرمصرف‌ترین چیپ دسکتاپ سال را به خود اختصاص دهد. همانطور که به زمان عرضه (هفته آینده) نزدیک می‌شویم، تست‌های حرارتی و مصرف انرژی بیشتری توسط یکی از کاربران Weibo به نام Wolfstame منتشر شده که نشان می‌دهد شاید فرکانس Thermal Velocity Boost بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد تا یک فناوری جذاب.

ما قبلا بارها در این باره صحبت کرده‌ایم که چطور فناوری ساخت 14 نانومتری اینتل تبدیل به یک سد برای مقابله با بهره وری انرژی فوق العاده چیپ‌های AMD طی چند سال گذشته با چیپ‌های 12 و 7 نانومتری رایزن شده. یک نود قدیمی اما بهینه که مطمئن می‌شود اینتل از نظر فرکانس نسبت به رقیب برتری داشته اما وجود معماری یکسان برای چندین سال مشکلات خود را به خوبی نمایش می‌دهد. این که اینتل حداقل معماری را در چیپ‌های دسکتاپ بعدی Rocket Lake تغییر می‌دهد امر خوبیست اما باز هم باید شاهد لیتوگرافی خسته کننده 14 نانومتری این شرکت باشیم که این بار معماری نسل بعدی Cove را در خود جای خواهد داد.

خوشبختانه Wolfstame نگاهی هر چند کوچک اما جالب از مدل 10 هسته‌ای دسکتاپ یعنی Core i9 10900F نیز برایمان فراهم کرده بود. این چیپ یک نمونه 65 وات است که سرعت کلاک بسیار پایین‌تری از Core i9 10900K داشته اما در بار کاری کامل 224 وات انرژی مصرف کرده و حداکثر به دمای 92 درجه می‌رسد و حرارت میانگین آن نیز 69 درجه می‌باشد.

Core i9 10900K پرچمداری داغ و پُرمصرف
Core i9 10900K پرچمداری داغ و پُرمصرف

حالا ما باید ببینیم که Core i9 10900K در تست مشابه چه عملکردی از خود بجای می‌گذارد. با استفاده از یک خنک کننده لوپ بسته 240 میلیمتری این پرچمدار 235 وات در حالت فول لو در تست استرس AIDA64 FPU انرژی مصرف می‌کند. این چیپ همچنین حداکثر دمای 93 درجه و میانگین 87 درجه را نیز نشان می‌دهد. این یعنی 18 درجه تفاوت بین Core i9 10900F و Core i9 10900K. پردازنده ضریب باز در فرکانس بالاتری فعالیت کرده و بر همین اساس داغ‌تر بوده و انرژی بیشتر در حالت فول لود مصرف می‌کند.

این پردازنده فرکانس 4.8 گیگاهرتز را ثبت کرده که بالاترین کلاک بوست تمام هسته بدون Thermal Velocity Boost است. برای استفاده از قابلیت Thermal Velocity Boost پردازنده نیاز دارد تا در دمایی کمتر از 70 درجه باقی بماند و این اتفاق با یک خنک کننده مایع 240 میلیمتری رخ نخواهد داد. به نظر می‌رسد هر کسی که به دنبال Core i9 10900K می‌باشد باید یک خنک کننده فوق العاده قدرتمند 360 میلیمتر یا یک راه حل لوپ باز را مورد استفاده قرار دهد تا از فرکانس‌های بالا نیز لذت ببرد. اگر چنین چیزی برای شما مقدور نیست، گزینه بهتر انتخاب یک چیپ پایین‌تر است. این موضوع همچنین ثابت می‌کند که اورکلاک این چیپ به تنظیمات بسیار زیاد و خنک کنندگی به شدت قدرتمند نیاز دارد.

Core i9 10900K پرچمداری داغ و پُرمصرف
Core i9 10900K پرچمداری داغ و پُرمصرف

همانطور که توسط MSI گزارش شده باید اشاره کنیم سری Core i9 10900K/KF از با کیفیت‌ترین چیپ‌ها استفاده می‌کنند. Core i9 10900K/KF وقتی که تمام هسته‌ها به 5.2 گیگاهرتز (با ولتاژ بیش از 1.3 ولت) برسند، مصرف انرژی 250 واتی خواهند داشت. 5.1 و 5.0 گیگاهرتز ظاهرا گزینه بهتری خواهد بود زیرا توان مصرفی به 220 تا 230 وات رسیده و ولتاژ نیز در محدوده 1.22 تا 1.25 قرار می‌گیرد که در نتیجه حرارت کمتری را به همراه خواهد داشت. به هر حال اما Core i9 10900K پرچمداری داغ و پُرمصرف است که متأسفانه اینتل در کنترل حرارت و مصرف آن ناتوان بوده.

پردازنده Core i9 10900K با 10 هسته

پردازنده‌های نسل دهم دسکتاپ اینتل معرفی شدند و Intel Core i9 10900K به عنوان پرچمدار پردازنده‌های دسکتاپ نسل دهم عمل می‌کند. اینتل از راهکارهای ممکن خود استفاده کرده تا باعث شود Core i9 10900K کارایی حتی بهتر از Core i9 9900KS ارائه دهد. Core i9 10900K از 10 هسته 20 رشته پردازشی، جمع کلی 20 مگابایت حافظه کش و توان حرارتی 125 وات بهره می‌برد. این چیپ فرکانس پایه 3.7 گیگاهرتز و بوست 5.1 گیگاهرتز را در اختیار خواهد داشت، با این حال با استفاده از تکنولوژی Turbo Boost Max 3.0 می‌تواند به 5.2 گیگاهرتز روی تک هسته و 4.9 گیگاهرتز روی تمام هسته‌ها دست یابد. برخی از قابلیت‌های چیپ مذکور که توسط Videocardz اعلام شده‌اند:

  • تا 4.8 گیگاهرتز روی تمام هسته‌ها
  • تا 5.3 / 4.0 گیگاهرتز Thermal Velocity Boost / توربو روی تمام هسته‌ها
  • تا 5.2 گیگاهرتز با Intel Turbo Boost Max 3.0
  • تا 10 هسته 20 رشته
  • پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 2933MHz به شکل دو کاناله
  • بهبود اورکلاک هسته و حافظه
  • Active Core Group Tuning
Core i9 10900K پرچمداری داغ و پُرمصرف

نکته جذاب درباره این چیپ حضور قابلیت Thermal Velocity Boost است، مشابه مدل‌های پرچمدار حال حاضر. پردازنده‌هایی که از این الگوریتم استفاده می‌کنند مانند Core i9 10900K می‌توانند حتی از سرعت کلاک بالاتری مثل 5.3 گیگاهرتز (تک هسته) و 4.9 گیگاهرتز (تمام هسته‌ها) پشتیبانی کنند. با این حال همانطور که از نام این قابلیت پیداست، تنها راه حل‌های خنک سازی بالا رده می‌توانند از مزیت Thermal Velocity Boost پشتیبانی کنند. بنابراین تا زمانی که شما یک خنک کننده مایع سطح بالا به شکل لوپ باز یا لوپ بسته را در اختیار نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار باقی ماندن در فرکانس مذکور برای مدت طولانی را داشته باشید. باید ببینیم این قابلیت به چه شکلی عمل خواهد کرد و چه نوع خنک کننده‌ای برای Core i9 10900K نیاز است.

برچسب‌ها: اینتل

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
تبلیغات
تبلیغات
سرخط خبرها:
  1. محصولات نسل بعدی Xbox ممکن است بر پایه ARM باشند
  2. ایسوس مانیتورهای گیمینگ OLED براق 32 اینچی با نرخ تازه‌سازی تا 480 هرتز معرفی کرد
  3. تراشه اسنپدراگون 7 نسل 4 مشخصات جذاب معرفی شد
  4. کارت گرافیک‌های RX 9060 XT گیگابایت با قیمت پایه 633 دلار فهرست شدند
  5. آیا کودکان در بازی GTA VI حضور خواهند داشت؟

مطالب مرتبط ...

  • افزایش 48 درصدی عملکرد PostgreSQL 17 0

    افزایش 48 درصدی عملکرد PostgreSQL 17 با بهینه‌سازی AVX-512 اینتل

    Avatarتوسط وحید دلشاد · 24 شهریور 1403 · 24 شهریور 1403

  • پردازنده اینتل 0

    فرکانس بوست Core i9 13900K – حتی بالاتر از 12900KS؟

    Avatarتوسط محمد کرماجانی · 26 فروردین 1401 · 26 فروردین 1401

  • Core i5-12490F مقابل Core i5-12400F 0

    برتری 15 درصدی Core i5-12490F مقابل Core i5-12400F در تست های اولیه

    Avatarتوسط شاهین رفوئی · 20 دی 1400 · 20 دی 1400

مطالب گوناگون از دینو

6 ترند که در دکوراسیون خانه سال 2025 می‌ بینید

حقیقت هایی جالب در مورد بدن زنان و مردان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد

رفتار های نادرست والدین منجر به مشکلات روانی فرزند در بزرگسالی می شود

41 دیدگاه

  • دیدگاه41
  1. Avatar علی گفت:
    24 اردیبهشت 1399 در 9:07 ب.ظ

    من برای اولین بار پیام می زارم فقط خواستم یک نکته بگم
    در دنیای فیلم و انیمیشن سازی در مباحث رندر
    اگر در حال حاضر از هشت کارت گرافیک quadri و بالا ترین سیستم amdکه ۶۴ کور هست استفاده کنی هر فریم بستگی به حجم کارت ممکنه هر تصویر تا ۵ ساعت طول بکشه رندر بشه
    اینو نوشتم که بدانید تعداد هسته ها و سرعت شاید تا ده سال آینده بتونه در صنعت.رندرینگ به جای برسه که این سرعت به حداقل خودش برسونه.
    حالا. اون دوستانی که فکر میکنند که سرعت و این تعداد هسته ها. به کار نمیاد. بله. در زمان گیم و دیدن فیلم ممکنه به کار نیاد ولی بستگی داره چه فناوری رو برای چه کاری مورد استفاده قرار بدی

    پاسخ
  2. Avatar Ali گفت:
    24 اردیبهشت 1399 در 3:10 ب.ظ

    البته دوستان توجه کنند شما یک پردازنده ۱۰ هسته ای رو دارید رو حالت فول لود با فرکانس ۴.۸ghz تست میکنید چیزی که عملا هیچ موقع اتفاق نمیوفته و ۹۰ درصد اوقات زیر ۵۰ درصد کار میکنه

    پاسخ
    • Avatar pejman گفت:
      24 اردیبهشت 1399 در 4:09 ب.ظ

      دوست عزیز کسی که پردازنده ده هسته ایی میخره بنظرت میگه 5 هستش برام کافیه؟ خب،چه کاریه میره یه i5 میخره دیگه…کلا اکثر پردازش های امروز وبخصوص گیم های سنگینی که من میبینم پردازنده رو تا خر خره درگیر میکنن دیگه 50 درصد که سهله
      .دیگه دوره 7700k و16 گیگ رم و 8 گیگ کارت گرافیک تموم شده…خلاصه دوره پردازش های سنگینه

      پاسخ
  3. Avatar bahman.gol گفت:
    24 اردیبهشت 1399 در 10:26 ق.ظ

    ایولا به اینتل با این محصول بینظیرش و با این مصرف تونست بخاری برقی منو شکست بده خخخخ
    اینتل بیچاره تو بد موقعیتی قرار گرفته و البته حقش هم هست و داره تاوان گرانفروشی های سال های گذشته رو پس میده
    باید اینتل اون پولهایی که بصورت چند برابرارزش محصولش از ملت گرفته رو بالا بیاره

    پاسخ
  4. Avatar the.12.th گفت:
    24 اردیبهشت 1399 در 5:05 ق.ظ

    سلام به همگی
    بحث های جالبی صورت گرفته بود گفتم بیام یه عرض ادبی کنم
    در رابطه با پردازنده باید بگم روزهای اول با حساب و کتاب دودوتا 4 تای خودم واقعا فکر نمیکردم اینتل بخواد همچین چیزی بیرون بده چون اصلا عقلانی نبود . ولی از دیروز که خبرهاش رو دیدم خیلی تعجب کردم.
    پردازنده ای که خود اینتل میگه گیمینگه و تقریبا تمام وب سایت های معتبر میگن HEDT
    شاید توی ظاهر کلی بگین ایرادش چیه و حق هم دارید چون با بسیاری از پردازنده های HEDT میشه بازی کرد ولی کار اصلی اونها چیز دیگست که باید مدت زیادی full load بمونن که این پردازنده با توجه به مصرف و TDP ای که داره به نظرم برای این کار اصلا مناسب نیست ( نویز فن ها رو هم در نظر بگیرید) چه برسه به اینکه بخواد به عدد مضحکه 5.3GHz اورکلاک یشه.
    این پردازنده توی استرس تقریبا به اندازه یه کارت گرافیک میان رده مصرفشه (بدون احتساب saturation point)
    دقیقا هدف از تولید اینو متوجه نمیشم.

    گرچه اعتقاد دارم i7 و I5 ها میتونن رقابت نسبتا خوبی ایجاد کنن البته با قیمت درخور و مناسب. که بازم بیشتر شبیه یه جور مسکن برای بازار پردازنده های mainstream اینتل هستن.

    و یه صحبتی با دوستان و مدیران سایت دارم.
    بخش کامنت ها به یه خونه تکونیه اساسی نیاز داره. قبلا خیلی بهتر بود.میتونستیم روی id دوستانمون کلیک کنیم و نظراتی رو که گزاشتن ببینیم و یه گزارش خیلی کوچولو هم میداد که به نظرم جالب توجه بود. میشد لینک و تصویر و … گذاشت که برای انتقال مفاهیم خیلی خیلی کاربردی بودن و درک مطالب رو راحتتر میکرد.
    دوستانی که با حرف بنده موافقن اگه ایرادی نداره از این تصمیم حمایت کنن تا اگه خدا بخواد دوستان و مدیران همت کنن و فرجی بشه

    پاینده باشید

    پاسخ
    • Avatar محمد اسماعیل پور گفت:
      24 اردیبهشت 1399 در 10:17 ق.ظ

      سلام
      خوشحالم بالاخره بعد مدت ها اومدید تو بحث اوایل که رایزن معرفی شده بود هنوز بودید همین ۳ سال پیش. اون زمان خیلیا دیگم بودن.
      من ی سوالی از شما دارم اینکه با پردازنده های amd تو لینوکس کار کردید و اگه اینطوره نظرتون درموردش چیه؟

      پاسخ
      • Avatar the.12.th گفت:
        24 اردیبهشت 1399 در 3:08 ب.ظ

        سلام ممنون از لطفتون
        ببخشید که به جا نمیارم (بخاطر اوتارتونه اگه میشه برید سایت gravatar عوضش کنید تا اینجا هم تغییر کنه)

        در باره سوالی که پرسیدید باید بگم نه شخصا به جز چند باری که مجبور شدم از لینوکس استفاده نکردم.
        ولی جواب سوالتون بسته به نوع ادیشن هایی که از لینوکس وجود داره و نوع کاری که میخواید انجام بدید و اون کار رو با چه نرم افزاری پیش ببرید متفاوته.

        مثلا نرم افزار blender یا davinci بهتر توی لینوکس (فارغ از ویرایش های اون و همچنین نوع پردازشی که در belender مد نظرتون هست) کار میکنن . و خیلی دیگه از نرم افزار ها توی ویندوز بهترن.

        ولی در مجموع بدون در نظر گرفتن بسیاری از جزییات، نرم افزار های حرفه ای و صنعتی توی لینوکس اندکی بهترن.
        ولی در آخر بهتره هر نرم افزاری که مورد استفاده تون هست رو بنچمارک هاش رو جدا توی هر دو سیستم عامل مقایسه کنید تا بهترین نتیجه روبگیرید.

        موفق باشید

        پاسخ
    • Avatar farzad گفت:
      24 اردیبهشت 1399 در 12:21 ق.ظ

      سلام مهندس،
      کاری که اینتل میکنه شده شبیه کاری که AMD با GCN میکرد. وقتی معماری جدید وجود نداشته باشه یا آماده تجاری سازی نباشه، تولید کننده مجبوره با ریبرندینگ و حتی بی توجه به مصرف و دما تو رقابت خودش رو نگه داره. چیزی که من دیدم اینکه خیلیها از جمله خودم معتقدن که نسل 10 اینتل عملا کاهش قیمت نسل 9 هست. 9900کی عملا همون 10700کی هست که 100 دلار قیمتش پایین اومده. آی5 ها هم با آوردن هایپرتردینگ بسیار نزدیک به آی7 های نسل 9 با قیمت بسیار پایینتر از اون شدن. با توجه به قیمتهای کنونی رایزن 7 و 5، رقابت بینشون میتونه داغ باشه.
      سری 10900 تلاشی بی ثمر از سوی اینتل هست. البته حق هم داره چون چیزی نداره وارد رقابت با پردازنده بسیار جذابی مثل 3900اکس کنه. به جز یه عده انثوزیاست، یوتیوبرها، سایت های بررسی کننده و امثال اینا که پول خوبی هم دارند و توانایی استفاده از خنک کننده های بسیار بهتر از مصرف کننده های عادی رو دارند، سری 10900ها نمیتونه مخاطب خاصی داشته باشه. به هرحال اینتل اگه چیزی در برابر 3900اکس رو نمیکرد، اختلاف عملکرد فاحشی به وجود میومد و این برای اینتل قابل قبول نیست. هرچند اینتل مصرف و دما رو فدای این رقابت کرده و چاره ای جز این نداشت.

      پاسخ
      • Avatar the.12.th گفت:
        24 اردیبهشت 1399 در 2:42 ب.ظ

        سلام چطوری
        باز هندونه گذاشتی زیر بغل ما؟
        در باره متنی هم که نوشتی باید بگم کاملا موافقم.درسته تناسبشون یکی نیست ولی 100% درسته . منظورم اینه که حداقل amd توی هر نسل gcn یه بهبود هایی، گاها قابل توجهی میداد.( گرچه به تفاوت ماهیت گرافیک و پردازنده برمیگرده. گرافیک برای مانور جای بیشتری داره)
        حالا تو هم بیا بگو بخش کامنت ها رو درست کنن خب 🙁

        مثلا میام اینجا. میخوام نظراتت رو ببینم باید تک تک پست ها رو بالا پایین کنم ببینم چی نوشتی . قبلا خیلی بهتر بود

        پاسخ
        • Avatar farzad گفت:
          24 اردیبهشت 1399 در 4:07 ب.ظ

          چاکریم

          بخش نظرات خیلی بهم ریخته هست و فکر کنم مسولین سایت هم میدونن اینو. یه موقع هایی تا وارد سایت نشی تو یه مطلب، نظرات رو نشون نمیده.
          گاهی آواتار من رو درست نمیشه و یه یوزر دیگه رو به جای آواتار من نشون میده.
          حتما باید درست بشه.

          پاسخ
          • Avatar XEniX گفت:
            24 اردیبهشت 1399 در 10:48 ب.ظ

            این قضیه آواتار از عهد عتیق بوده. گاها من تو میشم… جدیدا هم باگ نشون ندادن نظرات هم رو اعصابه…
            به نظرم همون قالب قدیمی سایت بهتر بود و راحت میتونستیم کامنت هایی که میزاریم پیدا کنیم… واقعا باید یه بازسازی اساسی برای بخش نظرات صورت بگیره…

    • Avatar سعید گفت:
      26 اردیبهشت 1399 در 1:51 ب.ظ

      سلام استاد عزیز مشتاق دیدار بودیم
      همیشه حرفای کامل میزنید
      برای اون قسمت پایین هم با شما موافقم بخش کامنت خیلی بد شده قبلا بهتر بود

      پاسخ
  5. Avatar متین گفت:
    24 اردیبهشت 1399 در 1:55 ق.ظ

    من اهمیت نمیدم ابینجا چخبرا فقط میبینم
    هرکی هر حرفی میزنه فکر میکنه همیشه درست میگه …
    نظر من اینه که دمش گرم
    درسته بخاریه یه پاور بالای ۱۰۰۰ وات میخواد ولی یه چیزیو داره بهمون زودتر و سریع اراعه میده فرکانس بالای 5 گیگاهرتز هستش
    رو یک هسته هم هست
    دیدتون رو عوض کنید اولین کامپیوتر
    یادتونه چه شکلی بود برای پیشرفت تکنولوژی
    این اتفاقا باید بیفته
    فن اینتل یا amd بودن مسخرس هیچ جای دنیا فن نداره اینتل و amd همشون میرن مقایسه میکنن نسبت کارایی به قیمت
    بعد میخرن
    حالا دوباره کامنت بزارین فحش بدید همدیگرو پاره کنید ببینم اخرش چی بهتون میرسه
    جایزه میدن بهتوت

    پاسخ
  6. Avatar ravi گفت:
    24 اردیبهشت 1399 در 1:38 ق.ظ

    واقعا مطلب های سایت که همه میدونن مخصوصا اون شخص ا آ فاجعه هستن و به من پول هم بدن حاضر نیستم اینجوری ماله بکشم😅

    در ضمن اینتل بخاری ساز واقعا داره توی تولید بخاری پیشرفت میکنه فقط من یکم نگران گرامیش کره زمین هستم😂

    پاسخ
  7. Avatar محمد گفت:
    23 اردیبهشت 1399 در 8:07 ب.ظ

    واقعا خنده داره دیگه اینو نمیتونم نگم تو سایتx طرف فرق TDP رو با دما اشتباه گرفته و گفته 93 درجه برای 10 هسته مناسبه کامنت هم که مینویسم برداشتن ادیتش کردن 😐

    پاسخ
    • Avatar XEniX گفت:
      23 اردیبهشت 1399 در 9:03 ب.ظ

      کلا یه مشت بیسواد متعصب اونور مقاله مینویسن…

      پاسخ
  8. Avatar pejman گفت:
    23 اردیبهشت 1399 در 7:35 ب.ظ

    این بره رو 5.3 نیتروژن مایع رو به جوش میاره… یکم از اون تردریپر 64 هسته ایی خجالت بکشه خخخ

    پاسخ
  9. Avatar morteza گفت:
    23 اردیبهشت 1399 در 6:47 ب.ظ

    قبلنا کلی کامنت میزاشتم ولی الان چن وقتیه که دارم فقط مطالب مربوط به amd و اینتل رو توی این سایت میخونم ….و خیلی جالبته 100 درصد اینتل داره کوبیده میشه , 100 درصد هم amd فقط به به و چه چه …این همه فن بازی رو یجا ندیده بودم ….یه مشت ادم گدا گودورم ریختن اینجا تنها فکرشون خرید یه فن برای سی پی یو هستش ..دریغ از یه جو مغز که بفهمن کسی که پول یه سیستم high end رو داره لنگ یه فن سی پی یو نیست ……توی همین چن وقته یه پیش فاکتور جمع کردم که یه سیستم توپ میشه 70 میلیون ….کسی که همچین پولی میده یه سیستم بگیره فن لوپ بازم براش میگیره ….بلاخره این سیستم های لوپ باز که بدرد سی پی یو های amd نمیخوره ….در آخرم فرکانس بالا میخواید اینتل …یه فن خوبشم بخرید روی 5.3 گبگاهرتز حالشو ببرید ….یه مشت هسته هم که شاید 5 سال یبارم بکارتون نیاد میخوایدم amd بگیرید …شاید 5 سال یبار یه فایل زیپ 200گیگی بخواید انزیپ کنید اونوقت اون هسته ها بکارتون میاد و ذوق میکنید که wow 10 ثانیه زودتر از اینتل انزیپ شد فایلمون ……البته اگرم مهندس سرور و این جور داستانا هم هستید amd خوبه اون هسته هاش و بکارتون میاد که میتونم بگم هیشکدومتون نیستید …..بالای 90 درصدتون یا گیمرید یا کاربر خانگی …….و در آخرم این فن بازیو جمع کنید گند زدید به سایت ……حالا کاربرا فن بازی در بیارن طبیعیه ولی ادمین سایت که حکم داورو داره فن بازی در بیاره …………………………………………

    پاسخ
    • Avatar XEniX گفت:
      23 اردیبهشت 1399 در 8:07 ب.ظ

      میدونی چیه علاقه به هرچیز باعث بسته شدن چشم و گوش فرد میشه!!! اگر تعداد هسته‌های زیاد معنی نداشت پس چرا اینتل تعداد هسته های بخاری هاش رو بالا برد؟! الان واقعا فکر کردی 10900K به ۵.۳ میرسه؟! شاید ۱۰سال یه بار به این فرکانس برسی😂😂😂 جان هرکی دوست داری چرت و پرت نگو پولدار(فکر نکنم تو عمرت از پنتیوم بالاتر دیده باشی!)

      پاسخ
      • Avatar morteza گفت:
        3 خرداد 1399 در 1:20 ق.ظ

        به خاطر یه مشت ادم احمق که عقلشون تو چششونه و فکر میکنن هرچی هسته ها بیشتر باشه قدرتم بیشتر میشه …..در مورد فرکانسم روی تمامی هسته ها به این فرکانس نرسه 100 درصد به 5 گیگاهرتز میرسه …شما فعلا زور بزنید روی تمامی هسته ها به 4.2 برسید ..با کلی پچ و اپدیت و دستکاری تو میکرو کد ها …..نکته تاسف بارش اینجاست که قبول ، اینتل تو 14 نانو گیر کرده …شما با 7 نانومتریتونم نتونستید همون 14 نانو عقب مونده رو شکست بدید😂😂😂😂 و مطمئنن اینتل این مشکل رو پشت سر میزاره و به 7 نانومتریم میرسه اونوقت میخواید چیکار کنید …..

        پاسخ
    • Avatar محمد گفت:
      23 اردیبهشت 1399 در 8:12 ب.ظ

      داداش من طرفدار هیچ کدوم نیستم که دارم اینو میگم شما میخوای با نیتروژن مایع اینو خنک کنی؟ که میگی خب کسی که داره کولر قوی هم میگیره؟ فک کنم بهتره شما دست از فن بازی برداری

      پاسخ
      • Avatar morteza گفت:
        3 خرداد 1399 در 1:02 ق.ظ

        شما یه فن لوپ باز یا بسته بنداز قضیه حله …..فکر کنم شما کلن فن استوک رو دیدی ….بله خب مثلمن سی پی یویی ( AMD ( که به زور و با کلی اپدیت و ادا اطوار روی هسته هاش فرکانس 4.2 رو گیگاهرتز رو میاره مثلمن همون فن استکوک هم براش زیادیه

        پاسخ
    • Avatar Nikpire گفت:
      23 اردیبهشت 1399 در 8:32 ب.ظ

      چقدر فشار خوردی تو آخی:)

      پاسخ
    • Avatar pejman گفت:
      23 اردیبهشت 1399 در 9:02 ب.ظ

      من به شما پیشنهاد میدم فقط مطالب رو بخونید
      5.3 گیگاهرتز بخر حاشو ببر
      اون همه هسته AMD بدرد نمیخوره؟
      شما چندین بار به فن ها حمله میکنید دریغ که جملاتتون چیزی جز بوی فن بودن نمیده.
      در ضمن شما بررو از تامز هارد هارد وار. تچ پاور اپ وهزار منبع مختلف رو بخون همه جا دارن AMD رو تحسین میکنن.شما میتونی تو خونتون بشینی پشت سیستم اینتلت وووزلا برنی و تشویقش کنی وحس فن بودنت رو ارضا کنی

      پاسخ
      • Avatar morteza گفت:
        3 خرداد 1399 در 1:05 ق.ظ

        میشه بدونم اون همه هسته …کجا بدردتون خورده …یه چنتاشو بگید لطفا ….جک سال رو گفتی هرچند تکرارییه …. فرکانس بدرد نمیخوره …اون همه هسته هر روز بدردتون میخوره ….جدن اون هسته ها کجا بکارت اوده …فکر کنم فقط برای باز کردن فایل های وینرر بکارت بیاد اونم توی حجم های سنگین ….سالی یبار یه فایل وینرر 100 گیگی دانلود کنی بخوای انزیپش کنی

        پاسخ
    • Avatar محمد اسماعیل پور گفت:
      23 اردیبهشت 1399 در 10:15 ب.ظ

      شما می گید این هسته ها به کارمون نمیاد صحیح اما کسی برای کاربری خونگی و یا صرفا گیم که این پردازنده رو نمیخره این مدل برای حرفه ای ها طراحی شده پس اتفاقا قدرت تمام هسته کاملا اهمیت داره.
      نکته بعد اینکه این فرکانس ۵.۳ تک هسته با وجود IPC کمتر اینتل نسبت به ای ام دی هست که تازه رسیدن بهش واقعا بعیده.
      اونی که اینو می خره مثلا میزاره زیر رندر و در طولانی مدت نمیتونه به فرکانس ۵.۱ برسه حتی شاید رو ۵ هم خیلی کوتاه بره تازه بازم قدرت مولتی کور 3900x نمی ده!
      مصرف برقشم جای خود، به هرحال هر چیزی حدی داره دیگه.

      پاسخ
      • Avatar morteza گفت:
        3 خرداد 1399 در 1:12 ق.ظ

        میتونم بگم بیشتر عوام جامعه یا کاربری مولتی مدیا دارن یا کاربردی اداری یا کاربری گیمینگ …..و درصد خیلی کمی یصورت تخصصی در حال کار با سیستم هستن ….نکته اصلی این هم در وهله اول تمام این کاربری ها فرکانس هسته هستش که حرف اول رو میزنه و فقط اون قسمت متخصصین هستش که نیاز به هسته های باالا داره …ما در اینجا یک سیستم رو بر اساس مصرف عوام میسنجیم نه مختص خواص ….نکته دیگه هم اگه حتی 5.3 گیگاهرتز هم نده روی تمامیه هسته ها بالای 4.9 گیگاهرتز داره میده ولی amd زوری داره 4.2 میده اونم با کلی اپدیت و پشتیبانی درستش کردن …….در مورد مصرف برق و فن سی پی یو هم من هزار بار گفتم کسی که پول همچین سیستمایی رو داره لنگ این چیزا نیست ….

        پاسخ
    • Avatar کاربر گرامی گفت:
      24 اردیبهشت 1399 در 12:22 ق.ظ

      یکی به این کاربر بیطرف دستمال بده اشکاشو پاک کنه

      پاسخ
  10. Avatar علیرضا گفت:
    23 اردیبهشت 1399 در 5:59 ب.ظ

    قشنگ مشخصه که برای اینکه بتونه با AMD رقابت کنه بی خیال همه خط قرمزها شده… آدم حس میکنه این قطعه با این وضعیت توان حرارتی عمر چندانی هم نداره!

    پاسخ
  11. Avatar farzad گفت:
    23 اردیبهشت 1399 در 4:59 ب.ظ

    کاملا مورد انتظاره همچین مصرف و گرمایی. غیر از این باشه باید تعجب کرد. به هر حال اینتل جنازه اسکای لیک رو هر بار یه شوکی میده تا یه مدتی بتونه سرپا بایسته.
    به نظرم سری آی7 و آی5 میتونن رقابتی باشن و مصرف و دماشون قابل قبولتر باشه. سری آی9 از همون زمان معرفی برای من جالب نبود چون کسی بخواد بهترین عملکرد بازی رو داشته باشه همون سری 10700 براش کافیه. کسی هم که دنبال پروداکیتیوی زیر 500 دلار باشه، 3900اکس گزینه مناسبتریه. من خیلی جایی برای سری 10900 متصور نیستم و فکر نکنم مشتری زیادی داشته باشه.

    پاسخ
    • Avatar XEniX گفت:
      23 اردیبهشت 1399 در 7:15 ب.ظ

      هیچ کدوم قابل قبول نیستن. سری I7 دور بر ۸۰درجه میرسه. I5 هم به ۷۰ میل میکنه. هرکسی بخواد اینا رو بخره پول مفت زیاد داره. چون باید براش یا واترکولر بسیار گرون بخره. همه اینها به کنار هزینه یه مادربرد رده بالا هم بهش تحمیل میشه!!! کلا در نظر بگیریم AMD فعلا برتر هست. اگر هم روی محصولات تخفیف بزاره(که شامل بروبچ ایران نمیشه) ارزش خریدش بالا میره و اینتل رو محو میکنه…

      پاسخ
      • Avatar farzad گفت:
        23 اردیبهشت 1399 در 9:41 ب.ظ

        فنی که amd داخل جعبه میزاره نمونه های مشابهش رو میشه با 25 دلار خرید و عملکردشون هم کمی بهتره.
        کلا این فن به درد رایزن 7 و 9 نمیخوره و مصرف کننده اگه بخواد از حداکثر پتانسیل استفاده کنه و دما هم زیر 75 درجه باشه حتما باید فن بهتری تهیه کنه.
        https://www.youtube.com/watch?v=g3u9cx_Gn8o
        3800اکس با فن داخل جعبه تازه تو حالت استوک به بیش از 80 درجه میرسه که با یه فن آبی 280 میلیمتری بالارده حدود 10 درجه دماش میاد پایینتر. زمان 5 دقیقه این ویدیو رو ببینید. یه جوری شما از 80 درجه حرف میزنید که انگار amd رو 60 درجه کار میکنه.
        https://www.youtube.com/watch?v=DBQ1RUeV_oo
        اینم دقیقه 3.40 رو ببین که دمای 3700اکس با کولر داخل جعبه به 85 درجه رسیده که با یه کولر 360 میلی تا 71 درجه پایینتر اومده.

        مادربرد گرون هم نمیخواد. مادربردی در حد asus prime کار رو راه میندازه. والا من یکی ارزونترین مادربردهای زد170 خریدم. 5 ساله هم استفاده میکنم. اورکلاک قابل توجهی هم کردم. مشکلی نداشته.

        نظرتون محترم ولی بازخورد بازار نشون خواهد داد که مصرف کنندگان چه واکنشی به آی7 و 5 نشون خواهد داد. نظر بررسی کننده ها هم میاد و میبینیم که اونا چی میگن.

        پاسخ
        • Avatar XEniX گفت:
          23 اردیبهشت 1399 در 11:17 ب.ظ

          عزیز تست ها رو دیدم. واقعا کولر استوک AMD عالی بود که تونست دمای 3900X رو تو ۹۱درجه مهار کنه!!! و این رو هم میدونم کولر رایزن بیشتر به درد 3700X به پایین میخوره.
          شما گفتی یه برد ارزون Z170 برای 6700Kت گرفتی درسته؟! ولی 10900K اونی که فکر میکنی نیست! 10900K حتما به یه مادربرد ۱۶فاز به بالا با حداقل یه ۸+۴ پین نیازمند هست. پس هر مادربردی نمیتونه راه اندازیش کنه ولی 3900X با برد A320 که ترجیحا ۸پین باشه قابل راه اندازی و استفاده هست… پس هزینه زیادی باید برای برد 10900K پرداخت بشه و طبق شایعات LGA1200 به زودی بازنشست میشه…
          پس سری I5وI7 اینتل با این اوصاف باید بالای ۸۰ درجه برن(حرف که تو کامنت قبلی زدم رو اصلاح کردم)
          حالا میرسیم به بحث دما درسته رایزن از هسته های ۷نانومتری استفاده میکنه ولی بخش قابل توجهی از گرمای اون توسط I/Oیی که ۱۲نانومتر هست تولید میشه. به نظرم اگر AMD از I/Oیی که ۷نانو بود استفاده میکرد دمای پردازنده به شکل قابل توجهی کاهش پیدا میکرد… البته این کاهش دما و TDP رو بیشتر در سری تردریپر قابل مشاهده هست…
          تو مبحث توربو هم که اینتل عملا خالی بسته و ۵.۳ گیگاهرتز دست نیافتنی هست و خدا میدونه تو حالت توربو چه دمایی ثبت میکنه!!!
          در مجموع این نسل تا زمانی که بررسی دقیقش نیاد ارزش خرید نداره.

          پاسخ
          • Avatar farzad گفت:
            23 اردیبهشت 1399 در 11:49 ب.ظ

            این کولر در حد یه کولر ۲۵ دلاریه. انتظار ازش هم در اون حده.
            البته بحث کولر نبود و دمای پردازنده بود که برای amd هم انچنان پایین نیس. حالا چه مربوط به io باشه چه خود هسته ها.
            من اصلا در مورد ای۹ حرف نزدم. ای ۷ و ۵ مد نظر هست و باتوجه به مصرف اونها، یه مادربرد معمول هم جواب میده. دماشون هم بیشتر از ۹۹۰۰کی نخواهد بود.
            ۹۹۰۰کی باقیمت ۳۷۰ دلار ارزش خرید خوبی داره. حالا ۱۰۷۰۰کی هم که عملا همون هست به نظرم پردازنده بدی نخواهد بود.
            هیچ چیزی قبل از اومدن بررسی های تخصصی نباید خرید. سری ۱۰ اینتل هم از این قاعده مشتثنی نیس. البته نتیجه تقریبا معلومه. بازم تکرار میکنم ای۷ و ای۵ پردازنده های قابل قبولی هستند. ای۹ رو من پردازنده جذابی نمیدونم.

  12. Avatar سعید گفت:
    23 اردیبهشت 1399 در 4:13 ب.ظ

    جالبیش این یک سایت دیگه شروع به به به چه چه کرده و گفته مصرف 235 وات و دمای 93 درجه با خنک کننده مایع 240 ملیمتری خوبه!
    AMD چیپ 64 هسته ای میزنه با مصرف 280 وات اون سایت میگه مصرف زیاد بعد پردازنده 10 هسته ای به 235 وات رسیده میگه مصرف معقول
    تازه کجا این چیپ 4.8 ثبت کرده عکس ها که 4.77 نشان دادند؟

    پاسخ
    • Avatar XEniX گفت:
      23 اردیبهشت 1399 در 5:28 ب.ظ

      البته تو همون سایت طرف نمیدونسته TDP چیه!!! و اینکه فرق وات با درجه سانتی گراد رو هم نمیتونه تشخیص بده!😂😂😂

      پاسخ
  13. Avatar آرمین ابیشی گفت:
    23 اردیبهشت 1399 در 4:02 ب.ظ

    فرکانس 5.3 برای این پردازنده بیشتر شبیه خواب خرگوشیه. اصلا امکان نداره مصرف کننده عادی به این فرکانس برسه.

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      24 اردیبهشت 1399 در 9:56 ب.ظ

      من برای اولین بار پیام می زارم فقط خواستم یک نکته بگم
      در دنیای فیلم و انیمیشن سازی در مباحث رندر
      اگر در حال حاضر از هشت کارت گرافیک quadro و بالا ترین سیستم amdکه ۶۴ کور هست استفاده کنی هر فریم بستگی به حجم کارت ممکنه هر تصویر تا ۵ ساعت طول بکشه رندر بشه
      اینو نوشتم که بدانید تعداد هسته ها و سرعت شاید تا ده سال آینده بتونه در صنعت.رندرینگ به جای برسه که این سرعت به حداقل خودش برسونه.
      حالا. اون دوستانی که فکر میکنند که سرعت و این تعداد هسته ها. به کار نمیاد. بله. در زمان گیم و دیدن فیلم ممکنه به کار نیاد ولی بستگی داره چه فناوری رو برای چه کاری مورد استفاده قرار بدی

      پاسخ
  14. Avatar XEniX گفت:
    23 اردیبهشت 1399 در 4:01 ب.ظ

    به به واقعا عالین! یعنی با واترکولر به ۹۳درجه میرسه با کولر بادی به چند درجه میرسه؟! اون مادربرد بدبخت که میخواد این پردازنده روش بره چند هفته عمر میکنه؟!

    پاسخ
    • Avatar محمد اسماعیل پور گفت:
      23 اردیبهشت 1399 در 9:53 ب.ظ

      والا همون‌ مادربردم بعید نیست فنی چیزی داشته باشه یکی از برد های z490 ازراک ۳ تا فن رو VRM داره!!!

      پاسخ
      • Avatar XEniX گفت:
        23 اردیبهشت 1399 در 11:02 ب.ظ

        فک کنم یه ۲۰فازی باید باشه!

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پربحث‌ترین‌ها

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 468

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • راهنمای خرید مانیتور 68

    راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • کارت گرافیک بازی GTA VI 4

    نسخه PC بازی GTA VI با چه نوع کارت گرافیکی اجرا خواهد شد؟

آخرین بررسی‌ها

9.3

بررسی کارت گرافیک گیگابایت RTX 5080 16GB GAMING OC

8.7

بررسی واترکولر سفید XPG LEVANTE X 240

8.9

بررسی پاور گرین GREEN 1000W GXD GOLD

9.5

بررسی کیت رم VENGEANCE 2x24GB CU-DIMM 8200MT/s CL40 کورسیر

9.1

تماشا کنید: بررسی گلکسی S25 و S25+: دوست‌داشتنی و نادیده گرفته‌شده

آخرین مطالب دینو

در خانه کفش نپوشید؛ عادتی کوچک با فواید بزرگ برای سلامت

درآوردن کفش بیرون خانه ممکن است یک رسم فرهنگی…

  • استفاده از فناوری در سنین بالا خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد

  • این استراتژی ساده کاهش وزن از کالری‌شماری مؤثرتر است!

  • حقیقتی جذاب درمورد شهاب‌ سنگ‌ هایی که با زمین برخورد می‌کنند

  • شنا در آب سرد می‌تواند بدن شما را در سطح سلولی تغییر دهد

  • مطلب بعدی ادعای تحلیلگران: ایکس باکس سری ایکس 100 دلار از پلی استیشن 5 ارزان‌تر خواهد بود
  • مطلب قبلی ایلان ماسک به سیم آخر زد – بازگشایی کارخانه تسلا باوجود قرنطینه
  • آخرین مطالب
  • محبوب‌ترین مطالب
  • محصولات نسل بعدی Xbox ممکن است بر پایه ARM باشند

    محصولات نسل بعدی Xbox ممکن است بر پایه ARM باشند

  • ایسوس مانیتورهای گیمینگ OLED براق 32 اینچی با نرخ تازه‌سازی تا 480 هرتز معرفی کرد

    ایسوس مانیتورهای گیمینگ OLED براق 32 اینچی با نرخ تازه‌سازی تا 480 هرتز معرفی کرد

  • تراشه اسنپدراگون 7 نسل 4 مشخصات جذاب معرفی شد

  • کارت گرافیک‌های RX 9060 XT گیگابایت با قیمت پایه 633 دلار فهرست شدند

  • حضور کودکان در بازی GTA VI

    آیا کودکان در بازی GTA VI حضور خواهند داشت؟

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 468

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • راهنمای خرید مانیتور 68

    راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • کارت گرافیک بازی GTA VI 4

    نسخه PC بازی GTA VI با چه نوع کارت گرافیکی اجرا خواهد شد؟

  • انویدیا N1X و N1 برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی می‌شود 3

    انویدیا N1X و N1 برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی می‌شوند

تبلیغات

آخرین دیدگاه‌ها

  • Avatar
    mmrr95517 گفته است:
    😂😂
  • Avatar
    محمد گفته است:
    با rx580 اجراش میکنیم 😂
  • Avatar
    محمدمهدی حمزه گفته است:
    گوشی خاص پسندیه. بیشترین کاربردش اینه که وصلش کنی به دوربین...
  • Avatar
    علیرضا گفته است:
    ... مشخصه کارت گرافیک های پرچمدار اجرا میکنن
  • Avatar
    تارزان گفته است:
    پیشبینی میشه با نرخ دلاری که ۲ سال دیگه خواهیم داشت...
  • Avatar
    آرش گفته است:
    تو مشخصات فنی بهترینه، اما قیمتش یکم بالاست. حتی از 16...
  • Avatar
    آرش گفته است:
    بعد فاجعه نوت 7 ، طبیعیه که شرکتا محتاط باشن. کوچکترین...
  • Avatar
    محمدمهدی حمزه گفته است:
    خداییش من از ایلان ماسک میترسم برای این کارها. باز سم...
  • Avatar
    حامد گفته است:
    نمی‌دونم ولی شاید کارت گرافیکش ۴۰ ۹۰ باشد
  • Avatar
    حسن گفته است:
    من در منزل و محل کار و ماشینم جداگانه شارژر دارم...
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 468
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)
23 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید مانیتور 68
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)
20 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)
19 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید گوشی موبایل 491
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)
15 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2
راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (فروردین 1404)
28 فروردین 1404
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (فروردین ۱۴۰۴) 7,756
راهنمای خرید و مشاوره سیستم پیشنهادی هایلایت
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (فروردین 1404)
22 فروردین 1404
  • سخت‌افزارمگ
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • استخدام
سخت‌افزارمگ

© 2025 Sakhtafzarmag.Com. All Rights Reserved.

صفحه نخست » اخبار و مقالات » دسکتاپ » پردازنده مرکزی » Core i9 10900K پرچمداری داغ و پُرمصرف – اینتل ناتوان در کاهش حرارت

ورود

عضویت

رمزتان را گم کرده‌اید؟

عضویت | رمزتان را گم کرده‌اید؟
| بازگشت به ورود