بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

بررسی کیس گیمینگ GREEN Z6 ARTEMIS

با سلام و درود فراوان خدمت خوانندگان عزیز وب سایت سخت افزار؛ عید باستانی نوروز و آغاز سال نو را به شما تبریک عرض می کنم. آرزو می کنم هر کجای ایران و دنیا که هستید در کنار خانواده همه سلامت و شاد باشید. در طول تعطیلات عید با بررسی قطعات جدید همراه شما دوستان عزیز هستیم، و امیدوارم که از خواندن اولین بررسی وبسایت ما در سال 1399 لذت ببرید.

شرکت پردیس صنعت سیاره سبز “گرین” بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده لوازم جانبی حرفه ای کامپیوتر در ایران است که همه ما با محصولات آن از نزدیک آشنایی داریم. در دنیا بسیاری از شرکت ها و برند های معروف، بازار حوزه مصرف محصولاتشان به صورت منطقه ای تعریف می کنند، و از همین منظر، بازار داخلی ایران اصلی ترین حوزه مصرف محصولات شرکت گرین به شمار می آید. تقریبا 25 سال از حضور گرین در بازار ایران می گذرد، و امروز با نگاهی به محصولات این شرکت می توان توسعه پایدار و پیشرفت قابل ملاحظه ای را در تنوع، کیفیت و امکانات آنها مشاهده کرد.

بعضی از محصولات عرضه شده با نام تجاری گرین، تولید داخلی این شرکت هستند و بسیاری از دیگر محصولات آن نیز، به سفارش گرین توسط OEM های معتبر جهانی تولید و در ایران توسط این شرکت وارد می گردند. امروز مفتخریم، یکی از کیس های جدید، که به سفارش گرین تولید و در ایران عرضه می شود را خدمت شما دوستان عزیز بررسی کنیم. این محصول زیبا کیس GREEN Z6 ARTEMIS است که در سبد محصولات گرین، کیسی میان رده به شمار می رود.

بدون شک کیس های سری Z گرین از جمله موفق ترین محصولات این شرکت به شمار می روند که نسبت کارایی به قیمت بالایی دارند. امیدواریم کیس Z6 به عنوان پرچمدار فعلی کیس های میان رده گرین هم دارای ارزش خرید بالایی باشد و امکانات و عملکرد آن خوب ارزیابی شود. بدون معطلی به سراغ بررسی این محصول زیبا می رویم، با ما همراه باشید.

مشخصات فیزیکی و امکانات:

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

نام این کیس زیبا برگرفته از بانو آرتمیس یکم، یکی از فرماندهان یونانی نیروی دریایی ایران در زمان لشکرکشی خشایارشاه به یونان بوده است که به جهت شجاعت و زیرکی در جنگ و همچنین مشاوره هایش نقش مهمی در تاریخ جنگ های ایران و یونان در زمان سلسله هخامنشیان داشته است.

کیس Z6 آرتمیس از آن دسته از کیس هایی است که برای نمایش باید آن را بر روی میز قرار داد. برای این منظور، طراحی این کیس به نوعی است که تنها با طول 46.5 سانتیمتر، می تواند حتی بر روی میزهای کوچک هم به راحتی جای گیرد. بسیاری از کاربران که مشکل فضا در اتاق دارند، می توانند این کیس را بر روی میزی حتی با عرض 50 سانتیمتر نیز قرار دهند.

این کیس با پشتیبانی از انواع فرم فاکتور های E-ATX تا Mini-ITX، می تواند سایز انواع مادربرد ها را پشتیبانی کند. همچنین همه ی ایرکولر ها تا عمق 17 سانتیمتر پشتیبانی می شوند. از نظر واترکولینگ می توانید رادیاتور های 12، 24 و 36 سانتیمتری را درون کیس جای دهید.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

 کیس آرتمیس تمام مشکی است و به شاسی ضخیم فلزی مجهز است. قاب فرانت پنل از پلاستیک سخت و سطح رویی آن پوشیده از شیشه حرارت دیده 4 میلیمتری است. دور تا دور حاشیه شیشه باز است تا هوای آزاد به درون کیس توسط سه فن 12 سانتیمتری که در پشت شیشه حضور دارند، وارد شود.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

فرانت پنل از زیر قابلیت جدا سازی دارد، و در پشت آن، فیلتر آهنربایی ضد گرد و غبار سراسری ورودی فن ها را پوشش می دهد. در این بخش همچنین می توانید پشت شیشه را در صورت نیاز به تمیز شدن، پاکسازی کنید.

البته قرار دادن فیلتر ضدگرد و غبار در زیر فرانت پنل خیلی خوب است و هیچ مشکلی ندارد، اما اینکه برای پاکسازی آن مجبور باشید هر بار فرانت پنل را باز کنید، کار تمیز کردن دوره ای کیس را دشوار می کند. اول اینکه بازکردن فرانت پنل کار راحتی نیست و کمی نیروی مردانه لازم دارد، ثانیا با هر بار باز و بسته کردن آن، ممکن است مکانیزم چفت شدن درب به شاسی به مرور استحکام و صلابت اولیه خود را از دست بدهد. خیلی بهتر می بود اگر که این فیلتر بدون نیاز به برداشته شدن فرانت پنل قابلیت بیرون آوردن می داشت تا کاربر برای پاکسازی فیلتر، مجبور به بیرون کشیدن کل فرانت پنل نباشد.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

اتصالات و دکمه های فرانت پنل شامل دو درگاه USB 2.0، دو درگاه USB 3.0، دکمه های ریستارت و پاور، و همچنین جک هدفون و میکروفون است. تنها دکمه اضافی روی فرانت پنل دکمه تغییر افکت های نورپردازی است. دور دکمه ی پاور دو LED به رنگ سفید و قرمز قرار دارد که حاشیه دکمه را روشن می کند. چراغ LED قرمز رنگ عملکرد HDD Activity را نشان می دهد. در تصویر سمت راست، پشت این فرانت پنل کیت و اتصالات را مشاهده می کنید. کیفیت درگاه ها بسیار عالی است و دوام خوبی دارد. دکمه ها هم از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. چراغ های حاشیه دکمه پاور با چسب حرارتی چسبیده شده اند که چندان جذاب نیست و حاشیه دکمه ی پاور ممکنه از کمی کم نور شود یا برعکس پرنور شود، بستگی به دقت شخصی که چراغها را چسب می زند دارد. اگرچه درگاه نوع C USB در فرانت پنل حضور ندارد اما با توجه به جایگاه و کلاس کیس، به عنوان یک میان رده، در مجموع این فرانت پنل نمره قبولی خوبی دریافت می کند.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

مکعب کیس کاملا ایستاده و مرتفع است. شیشه حرارت دیده پنل کناری از کیفیت عالی برخوردار است و ضخامت آن نیز 4 میل است. این شیشه توسط 4 پیچ به بدنه متصل می شود. کیفیت پیچ ها، نحوه ی قرارگیری شیشه و محکم شدن کاملا مطلوب است.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

در پشت کیس، شاهد حضور 2 جایگاه فن 12 سانتیمتری برای خروجی هوا هستیم که قابلیت جابه جایی تا 3 سانتیمتر را به صورت عمودی دارا هستند. همچنین جایگاه خاص پاور که به صورت عمودی در بالاترین بخش کیس قرار دارد. بخشی در پنل سمت راست کیس به صورت مشبک ورودی هوا برای پاور در نظر گرفته شده است تا گردش هوا به محفظه پاور در صورت نصب فن پاور به سمت پنل راست، امکانپذیر باشد.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

پس از برداشتن پنل شیشه ای، فضای داخل کیس به خوبی نمایان می شود. کیس کاملا جا دار ساخته شده و مشخصا فضای باز مناسبی برای انواع مادربردها و کارت های گرافیک وجود دارد.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

سه عدد فن مجهز به نورپردازی RGB دیجیتالی در فرانت پنل وظیفه ورودی هوای کیس را بر عهده دارند. شما می توانید برای نصب رادیاتور های 24 سانتیمتری هم از همین بخش استفاده کنید. در کف کیس نیز فضا برای نصب رادیاتور تا طول 36 سانتیمتر وجود دارد.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

در پشت کیس 2 عدد فن مشابه فنهای فرانت پنل وظیفه خروجی هوا را بر عهده دارند. اگر دقت کنید بخش شبکه ای پنل راست مجهز به فیلتر ضد گرد و غبار آهنربایی است تا گرد و غبار وارد محفظه پاور نشود. اتاقکی در کنار پاور قرار دارد که درب آن از سمت دیگر است که در تصویر بعدی مشاهده می کنید. این اتاقک جایگاه نصب هارد دیسک است.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

با برداشتن پنل سمت راست، پشت کیس نمایان می شود. این بخش کنترلر فن و RGB قرار دارد. دو عدد جایگاه هارد دیسک در پایین پشت سینی مادربرد قرار دارد. پایه های کیس محکم و در زیر آن یک فیلتر آهنربایی سراسری ضد گرد و غبار قرار دارد. به نظر کمی پایه های بلند تر می توانست به عبور هوای زیر کیس کمک کند، اما به دلیل ارتفاع زیاد کیس، برای حفظ پایداری همین سایز پایه ها مناسبتر است. محفظه اتاقک بالای کیس هم مخصوص قرار دادن هارد دیسک هاست.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

شرکت گرین کیس آرتمیس را به یک درایور قدرتمند Addressable RGB و کنترلر فن مجهز کرده است که به کمک آن می توان هم به صورت دستی و هم به کمک ریموت کنترلر، مدیریت رقص نور RGB فنها و سرعت گردش فنها را هم به صورت مستقل و هم به صورت Sync با مادربرد کنترل کرد. این کنترلر عملکردی عالی دارد و فوق العاده ارزشمند است و امیدواریم شرکت گرین این ریموت را به همراه فنهای آن به صورت مجزا هم عرضه کند تا بتوان در کیس های دیگر مانند Z4 هم از آن استفاده کرد.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

این محفظه مجهز به دو عدد کشو است که می تواند تا 2 عدد هارد دیسک را درون خود جای دهد، بخش میانی آن برای عبور جریان هوا باز است.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

خوشبختانه اتاقک هارد دیسک قابل جدا سازی است، کافیست با باز کردن پیچ هایی که محل آنها در تصویر فوق نمایان است، آن را به صورت کامل بیرون آورید. با توجه به اینکه جایگاه هارد دیسک و اس اس دی به وفور در بخش های دیگر کیس وجود دارد، در اغلب سناریو ها دیگر نیازی به این اتاقک نیست و ماژولار بودن آن به زیبایی نمای داخلی کیس کمک شایانی می کند.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

اقلام همراه کیس شامل بازر مادربرد، تعدادی بست زیپی، ست کامل پیچ های متداول برای نصب مادربرد، فنها و رادیاتور، تبدیل برای جابه جایی اسپیسر های کف کیس، دفترچه و ریموت کنترلر نورپردازی و فنها می باشد.

بررسی و اسمبل:

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

پیش از شروع به اسمبل، توجه شما را جلب می کنم به 4 سوراخ تعبیه شده مابین پاور و سینی مادربرد. یکی از آنها، که در سینی نصب مادربرد در کف کیس در نظر گرفته شده است، مخصوص عبور کابل های برق پردازنده است.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

 کابل برق 4+4 پردازنده را می توان به راحتی از داخل این سوراخ عبور داد و مشکلی وجود ندارد. قریب به اتفاق مادربرد ها تنها به یک کابل 4+4 پین برق برای تامین نیروی مورد نیاز پردازنده نیاز دارند. اما برخی مدلهای High End، هم به کابل 4+4 و هم به کابل EPS یا 8 پین برق پردازنده همزمان نیاز دارند.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

اگر قرار باشد، کابل برق EPS پردازنده که 8 پین و به صورت یک تکه است را بخواهید از این دریچه عبور دهید، به مشکل خواهید خورد. وسعت این سوراخ به اندازه ای نیست که بتوان کابل 8 پین را از آن عبور داد. برای این منظور دو راهکار زیر پیشنهاد می شود:

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

راهکار اول عبور کابل از اولین دریچه فوقانی در سمت راست مادربرد و عبور آن از بالای مادربرد و اتصال به سوکت مربوطه است. و راهکار دوم عبور کابل EPS از روی بخش فوقانی و اتصال آن به مادربرد است. یکی از این دو راه به عنوان مسیر جایگزین برای عبور کابل EPS پیشنهاد می شود.

صد البته هیچ کدام از این دو راهکار آنطور که باید و شاید مدیریت کابل کشی را به اندازه کافی مرتب، مانند حالت نرمال که هر دو کابل از همان سوراخ اصلی عبور داده شوند، نمی کنند، اما به هر صورت محدودیتی برای اتصال بوجود نمی آورند.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

دقت کنید، حتما پیش از نصب مادربرد، ابتدا به ساکن کابل برق را از سوراخ عبور دهید، سپس به نصب مادربرد بپردازید، چرا که مدار چاپی مادربرد، خود نیز می تواند مانع عبور راحت کابل برق پردازنده شود.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

این هم نمایی از نحوه اتصال کابل برق و فضای بسیار تنگ این بخش به جهت مدیریت کابل کشی. ما ابتدا کابل 4+4 را عبور داده و در سوکت مربوطه روی مادربرد متصل کردیم، سپس به نصب و پیچ کردن مادربرد در داخل کیس پرداختیم. حتما شما هم در صورت اسمبل به همین ترتیب جلو بروید که نیازی به دوباره کاری نباشد.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

پس از نصب مادربرد، و کولر روی آن، نمای کلی ست آپ به شکل فوق در می آید.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

پنل پشتی به راحتی و بدون کوچکترین مشکل و دردسری در محل خود قرار گرفت.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

از داخل، کمی فاصله بین دیواره پشتی کیس و پنل مادربرد وجود دارد که بیشتر به خاطر اینکه مادربرد ما مجهز به پنل پشتی ثابت است این فاصله ایجاد گردیده است. اگر پنل مادربرد منفصل باشد، این فاصله از بین می رود. البته پس از بستن کارت گرافیک نیز این فاصله کمتر شد.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

برای بستن کارت گرافیک ابتدا نیاز به بیرون آوردن این زائده برای برداشتن براکت هاست. پس از این مرحله کارت گرافیک به راحتی در محل خود نصب می شود.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

تقریبا کار تمام است، حال به سراغ نصب پاور و مدیریت کابل کشی و برقراری اتصالات می رویم.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

ابتدا کلیه کابل ها را به پاور متصل کرده، سپس آن را در محل خود پیچ می کنیم؛ پاور را هم از داخل و هم از پشت کیس می توان در محل خود قرار داد. همچنین می توانید سمت فن پاور را بنا به دلخواه، رو به سمت داخل و یا رو به سمت پنل سمت راستی برگردانید. با توجه به زیبایی خاص پاور سیستم تست که از پوشش نقره فام بهره می برد، ما فن پاور را به سمت پنل سمت راست برگرداندیم تا پشت پاور نمای بهتری به داخل کیس دهد. در آینده نزدیک پاور های جدید گرین با فن RGB وارد بازار خواهند شد، و به لطف این طراحی، شما می توانید در صورتی که پاور مجهز به فن RGB داشته باشید، آن را به سمت پنل راست بگردانید تا زیبایی پاور را به نمایش بگذارید.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

دریایی از کابل را می توان در پشت کیس به خوبی مهار کرد. مدیریت کابل کشی کیس کاملا امکان پنهان ساختن کابل های عریض و طویل را می دهد.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

تقریبا 2 سانتیمتر فضا در پشت سینی مادربرد برای کابل ها موجود است و کابل های پاور سیستم تست ما که از ضخامت بیشتری حتی نسبت به استاندارد ATX اینتل برخوردار هستند، به خوبی در پشت کیس مهار شدند.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

به دلیل کمبود بست های پلاستیکی که در اختیار داریم، از اتصال بست ها به کابل ها خودداری کردیم به همین دلیل در تصویر فوق کابل ها کمی ولو هستند.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

شما می توانید به کمک بست های زیپی، کابل ها را دسته کرده و آنها را به این زائده ها در پشت سینی ببندید. تعداد 10 عدد از این زائده های 4 پره ای، در پشت سینی وجود دارد تا مسیر کابل کشی را برای کاربران راحت تر کند. وجود این زائده ها راهنمایی است برای مدیریت کابل کشی مرتب تر کاربران.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

این هم تصویر پایان کار اسمبل. در مجموع اسمبل در کیس GREEN Z6 ARTEMIS بسیار جالب و دلچسب بود. به غیر از موضوع کابل 8 پین EPS، با هیچ مورد دیگری برخورد نداشتیم و اسمبلی راحت و بی دردسر را با Z6 تجربه کردیم. کیس Z6 ساختاری دوست داشتنی دارد و امکانات آن با توجه به قیمتی که دارد، کاملا مناسب و منطقی است. در مورد اون اتاقک هارد دیسک، اگر لازم نداشته باشید، می توانید با بازکردن پیچ های اطرافش، آن را به صورت کامل از بخش فوقانی جدا کرد، تا نمای داخلی کیس زیبا تر شود.

فقدان Grommet یا به اصطلاح روکش های پلاستیکی پوشاننده حفره های عبور کابل، کمی به چشم می آید، اما خوب، باتوجه به بازه ی قیمتی کیس، نبود آنها را می توان توجیه کرد. اگر بتوانید خودتان آستین بالا بزنید و با پوشش هایی مانند روکش فیبر کربن حفره ها را بپوشانید، نمای اسمبل بیش از پیش جذابتر خواهد شد.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

فنهای کیس بسیار دوست داشتنی هستند. نورپردازی آنها به حلقه 6 ضلعی شیری رنگ دور پروانه محدود می شود. بنابراین برعکس خیلی از فنهای RGB که پروانه های آنها پس از مدتی کثیف می شود و کیفیت نورپردازی پایین می آید، چنین مشکلی در مورد فنهای این کیس صدق نمی کند چرا که فقط حاشیه اطراف پروانه مجهز به نورپردازی است و خود پروانه رنگ مات تیره دارد بنابراین گرد و خاک در کیفیت نورپردازی فنها تاثیر بسیار کمی می گذارد.

نورپردازی Addressable RGB:

نور پردازی Addressable RGB، تفاوتی که با نورپردازی مرسوم RGB دارد این است که از ولتاژ 5 ولت بهره می گیرد، و کابل اتصال آن سه پین دارد. یک پین برای اتصال زمین یا Ground، یک پین برای ولتاژ، و یک پین هم برای ارسال سیگنال. بر خلاف رشته های RGB که به صورت سری روی یک نوار به هم بسته می شوند، رشته های ARGB در کنار LED یک کنترلر مستقل بر روی نوار دارند که برای فعال سازی هر کنترلر سیگنال مجزا و برای فعال سازی هر رنگ در هر کنترلر سیگنال مستقلی لازم است. وظیفه سیگنال دهی برای روشنایی، درجه روشنایی، رنگ مورد نظر، همه توسط یک کنترلر مادر یا درایور LED دیجیتالی داده می شود. رشته های ARGB با RGB اصلا سازگار نیستند و در صورت استفاده جابه جا، کنترلر آسیب دیده و قطعه می سوزد. پس نهایت دقت را داشته باشید، اتصال 3 پین ARGB را با 4 پین RGB اشتباه نگیرید.

کیس GREEN Z6 ARTEMIS از نورپردازی ARGB پشتیبانی می کند و شما می توانید به کمک درایور موجود بر روی کیس و استفاده از ریموت کنترلر آن، نسبت به اعمال افکت ها متنوع و اجرای جلوه های نورپردازی اقدام کنید. همچنین اگر مادربرد شما مجهز به خروجی 3 پین و 5 ولت ARGB باشد، می توانید نورپردازی کیس را با مادربرد خود Sync و همسان سازی کنید.

عملکرد گردش هوا:

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

گردش هوای کیس بسیار مطلوب ارزیابی می شود. فنهای کیس فوق العاده کم صدا هستند و حجم مناسبی از هوا را به داخل کیس راهنمایی می کنند. این کیس 3 فن ورودی و 2 فن خروجی دارد تا فشار هوای مثبت در کیس ایجاد شود. می توان از 3 فن ورودی دیگر در کف کیس نیز استفاده کرد اما به نظر نمی رسد نیازی به این کار باشد.

شبکه ای در پنل سمت راست ایجاد شده که جریان هوا به محفظه پاور هم مستقیما (پس از فیلتر شدن گرد و غبار) وارد شود. این امکان که کاربر می تواند پاور را به صورت دو طرفه نصب کرند، عالی است.

شباهت Artemis با Atom Light:

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

کیس آرتمیس شباهت بسیار نزدیکی به یکی از کیس های ساخت شرکت SAMA به نام Atom-Light دارد. به نظر می رسد SAMA سازنده اصلی OEM کیس گرین است و Atom-Light بر اساس دستورات شرکت گرین تغییر یافته تا آرتمیس متولد شود. در مقایسه بین آرتمیس و کیس Atom Light می بایستی ابتدا به شکل و نوع فنها اشاره کرد. در حالی که در عکس های Atom-Light مدل فن دایره ای است و نورپردازی فنها در حاشیه قاب و در مرکز پروانه قرار دارد، اما در فنهای آرتمیس قاب فن ها شش ضلعی است و نورپردازی آن به شکل ARGB صرفا در حاشیه قاب قرار دارد. فن های آرتمیس با قدرت 1300RPM کیفیت بسیار بالایی دارند و به نظر می رسد شرکت گرین فنهای بسیار بهتری را برای آرتمیس سفارش داده است.

تفاوت دیگری که بین Atom-Light و آرتمیس دیده می شود، وجود دریچه هوا برای پاور در پنل سمت راست و مجهز کردن آن به فیلتر آهنربایی ضد گرد و غبار است تا کاربر بتواند پاور را دو طرفه نصب نماید. چنین تغییری در این کیس بسیار هوشمندانه و حرفه ای انجام پذیرفته است و به خاطر این تغییر باید به توجه خاص مهندسین شرکت گرین تبریک گفت. از جمله دیگر تغییرات مشهودی که می توان به آن اشاره کرد، اضافه شدن دکمه ی تغییر افکت های ARGB بر روی فرانت پنل کیس Z6 آرتمیس است که در مدل اصلی، چنین دکمه ای وجود ندارد.

در نسخه Atom-Light هیچ اشاره ای به وجود جایگاه هارد دیسک در پشت سینی مادربرد نشده است، اما در کیس آرتمیس علاوه بر اتاقک مخصوص هارد، تعداد دو جایگاه هم در پشت سینی مادربرد برای نصب هارد دیسک های 3.5 اینچی اضافه شده است که این تغییر هم به نظر بر اساس سفارش گرین انجام پذیرفته است.

مابقی خصوصیات در هر دو کیس به نظر یکسان می رسد است. قیمت جهانی کیس اتم لایت SAMA بدون فن!! در برخی خرده فروشی های اروپایی و آسیایی بین 60 تا 70 دلار است. کیس سفارشی Z6 آرتمیس گرین در بازار ایران، به همراه فنها و کنترلر اختصاصی آن، در حال حاضر حدودا به قیمت 1.400.000 تومان به فروش می رسد.

نتیجه گیری:

ابتدا تشکر می کنم از شرکت محترم گرین که امکان بررسی این کیس را برای لابراتوار سخت افزار فراهم کردند. یکی از بهترین کارهایی که شرکت گرین برای پیشرفت در عرصه محصولات خود انجام داد، به کار گیری اشخاص متخصص و حرفه ای در زمینه کامپیوتر و علوم مربوطه بوده است. همچنین سرمایه گذاری بر روی بخش تحقیق و توسعه سبب پیشرفت عظیم گرین در زمینه عرضه محصولات جانبی گردیده است.

کیس Z6 آرتمیس گرین یک کیس میان رده با کیفیت است که با توجه به کلاس قیمتی خود، به حداکثر استاندارد های لازم برای استفاده در انواع ست آپ های حرفه ای، مجهز است. پشتیبانی از انواع کولینگ های مرسوم، پشتیبانی از انواع مادربرد ها تا سایز E-ATX و همچنین کارتهای گرافیک بالای 35 سانتیمتر، مجهز بودن به 5 فن به صورت پیش فرض برای رسیدن به حداکثر میزان گردش هوا، استفاده از یک درایور با کیفیت مدیریت نورپردازی Addressable RGB و کنترلر دور فن، که قابلیت Sync شدن با مادربرد را دارد، پنل شیشه حرارت دیده، طراحی مینیمالیستی اما جذاب، اتصالات متنوع و نمای زیبا، این کیس را به یکی از بهترین پیشنهاد ها در بازار فعلی ایران تبدیل کرده است.

در مورد قیمت هم، باید اعتراف کرد هر چه در برابر پذیرش پیوستن به مراودات اقتصادی جهان مقاومت کنیم، ارزش پول ایران در برابر ارز های خارجی بیشتر سقوط می کند و به تبع آن هر روز قیمت قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر افزایش می یابد. تا زمانی که هر روز آجری بر روی دیوار دور ایران کشیده می شود و قطار از بین رفتن تدریجی ارزش پول ایران متوقف نشود، سال 99 اوضاع قیمت ها در بازار ایران بسیار بدتر از این خواهد شد. در چنین وضعیتی که قیمت ها ثابت نیست و هر روز احتمال عدم موجودی کالا می رود، تخمین زدن ارزش خرید یک محصول اصلا کار راحتی نیست. بازار قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر در ایران به شکلی ملتهب است که در حال حاضر قیمت کیس Z4 از کیس جدید تر و بهتر Z6 گرانتر است. اگر اینگونه قضاوت کنیم که در حال حاضر یک پک سه تا پنج عددی فن RGB حدود 700 هزار تا 800 هزار تومان قیمت دارد، با این وصف، قیمت فروش 1.400.000 تومانی این کیس با توجه به تجهیزات و امکانات آن بسیار مناسب ارزیابی می شود. بخصوص اینکه کاربر با تهیه Z6 دیگر از خرید تجهیزات نورپردازی و فن اضافی برای کیس معاف می شود. بنابراین، از نظر ارزش خرید، در حال حاضر بالاترین نمره را به این کیس می دهیم.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS

اگر از عدم امکان نصب درایو نوری که در اغلب کیس های روز دنیا این امکان حذف شده است و دشواری بیرون آوردن فیلتر فرانت پنل که بگذریم، تنها انتقاد ما بحث ابعاد کوچک حفره عبور کابل 8 پین EPS است که آن هم می توان از مسیر دیگر به مادربرد متصل کرد. من حیث المجموع، کیس GREEN Z6 ARTEMIS از بهترین کیس های گرین به شمار می رود که با قیمت مناسب می تواند پذیرای قطعات حرفه ای کاربران باشد. ظاهر جذاب و نورپردازی خیره کننده آن برای گیمر های عزیز می تواند بسیار جالب توجه باشد. اندازه مینیمالیستی Z6 امکان قرارگیری را بر روی میز با عرض کمتر از 50 سانتیمتر را هم میسر می کند و این نکته بسیار مهمی است برای دوستانی که مثل من اتاقی کوچک دارند.

در پایان، کیس GREEN Z6 ARTEMIS را به همه ی کاربران حرفه ای، دختر و پسر، گیمر ها و رندرکاران پیشنهاد می دهیم و به دلیل طراحی جالب و جدید این کیس، هم از نظر ابعاد و هم از نظر جابه جایی محل پاور بدون آسیب رساندن به گردش هوای مناسب کیس، نشان برترین نوآوری، و به دلیل زیبایی ظاهری، نورپردازی بی نظیر و عملکرد خنک آن، نشان منتخب گیمر ها را به آن اهدا می کنیم.

بررسی کیس GREEN Z6 ARTEMIS
مزایا:
  • ارزش خرید بالا
  • دارای ابعاد مینیمالیستی
  • مدیریت کابل کشی مناسب
  • طراحی جالب برای جایگاه پاور
  • شاسی فلزی محکم و تمام مشکی
  • تنوع اتصالات کیس قابل قبول است
  • استفاده از 5 فن بی صدا برای کولینگ
  • دارای پنل شیشه ای حرارت دیده 4 میل
  • محفظه هارد دیسک ماژولار و جدا شونده
  • پشتیبانی از رادیاتور ها تا طول 36 سانتیمتر
  • پشتیبانی از انواع ایرکولر ها تا ارتفاع 17 سانتیمتر
  • کیفیت پورت های فرانت پنل کیس خوب ارزیابی می شود
  • مجهز به فیلتر ضد گرد و غبار آهنربایی در تمامی ورودی های هوا
  • امکان پذیرایی از تعداد 5 عدد اس اس دی و 4 عدد هارد دیسک
  • مجهز به نورپردازی Addressable RGB با قابلیت همسان سازی با مادربرد
  • مجهز به کنترلر فن و درایور نورپردازی به همراه ریموت کنترل با قابلیت همسان سازی با مادربرد
معایب:
  • امکان نصب درایو نوری ندارد
  • وسعت کم حفره تعبیه شده برای عبور کابل 8 پین EPS
  • برای شست شوی فیلتر ضد گرد و غبار جلوی کیس مجبور به از جا بیرون کشیدن کل فرانت پنل هستیم
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • کیس GREEN Z6 Artemis یکی از مناسب ترین کیس های جدید در بازار ایران است که با امکانات به روز و متناسب با سیستم های جدید، می تواند در صدر لیست خرید گیمر ها و حرفه ای ها باشد.
9امتیاز8.5طراحی8مادپذیری10ارزش خرید9.3آپشن اضافی9تنوع اتصالات9استحکام بدنه8.9امکانات استاندارد9مدیریت کابل‌کشی8.2استاندارد جایگاه‌ها9.5کولینگ پیشفرض9.5سیستم گردش‌هوا8.6پشتیبانی از انواع‌کولینگ
امتیاز: 4.1 از 5 (18 رای)
کمی صبر کنید...

43 دیدگاه

  1. Avatar farhad گفت:

    ممنون بابت بررسی دقیق ، یه سوالی برام پیش اومده ، من بخوام رو این کیس واترکولینگ مدل GLACIER 240 ARGB نصب کنم ، فن ها باید کف کیس وصل شن با توجه به اینکه رو سقف جا نداره؟ یا باید اون دوتا فنی که پشت کیس وصله رو در بیارم؟

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      شما باید واترکولر رو یا به پشت کیس وصل کنید، یا به پنل جلو. اگر پشت کیس بزنید بله فنهای پشتی رو باید در بیارید. اگر هم به جلو، فنهای جلو رو باید در بیارید.

      • Avatar farhad گفت:

        پس چرا کف کیس هم جای فن داره؟ مثلن من بخوام پشت کیس وصل کنم باید فن های پشت کیسو در بیارم ، بعد بذارمشون کف کیس ، و به جاش واترکولرو به پشت وصل کنم؟

        • Avatar آرمین ابیشی گفت:

          کف کیس هم میتونی وصلش کنی، ببنید، جا واسه فن همه جای کیس هست دلیلی نداره هر جا که جای فن بود شما حتما فن نصب کنید. نصب فن در جای فن فقط در مواقعی که سیستم گرم هست باید انجام بشه، وگرنه نیازی نیست. یک کیس در شرایط نرمال با قطعات نرمال فقط یک فن ورودی و یک فن خروجی لازم داره.

          در مورد واتر هم بله، فنهای پشت رو درمیارید، واترو جاش میبندید، اگر دوست داشتین فنهای کیس رو کف کیس ببندید، اگر هم نیازی نبود که فنهایی که درآوردید اصلا میگذارید کنار توی جعبه.

  2. Avatar Hesam گفت:

    سلام دوستان روزتون بخیر میخواستم بدونم بنظرتون کدم کیس مناسب تر هست چون شنیدم z6مشکل تهویه داره و درست هوا داخل وخارج نمیشه و باعث میشه داخل کیس گرم بشه چون قسمت پاور هم در بالای کیس قرار داره از طرفی به نظرم از z5 زیباتر هستش موندم بین دوراهی کدوم‌مناسب تر هست
    لطفا راهنمایی کنید که کدوم‌کیس بهتر هست

  3. Avatar Hamid گفت:

    خیلی بررسی دقیق و عالی بود ممنون

    با اینکه قیمتش به چهار میلیون رسیده اما به نظرم همچنان ارزش خرید داره

  4. Avatar Nima گفت:

    باید درایو نوری اکسترنال خرید پس؟

  5. Avatar امیر گفت:

    سلام و خدا قوت. فن ها با خود محفظه کیس فروخته میشه یا باید جداگانه تهیه کرد؟

  6. Avatar yazdan13 گفت:

    آقا ببخشید قطعات کیس همراه باخودش میاد یا باید جداگانه خودمون بخریم(مثل کارت گرافیک)

  7. Avatar سعادت گفت:

    تو این روزای خونه داری، سعی کردم کامل و دقیق بخونمش و خداییش بررسی جامع و کاملی بود. تشکر میکنم از سایت خوب شما و نویسنده متبحر این بررسی
    من کلا با کیسای جینگیل و شیشه ای و نورانی حال نمیکنم ولی این کیس خیلی ساده و زیبا طراحی شده و شاید در دوران پسا کرونا بخرمش اگه گرون نشه!!!

  8. Avatar Mie گفت:

    آقا آرمین یک سوال فنی، من الان بین دوتا موندم.
    یکی این هست یکی هم مستر تک تی 500 هست، قیافتا شبیه هم هستند ولی خب اون یک کم قیمتش بالاتر هست! موندم کدوم بگیرم؟
    نمیخوام یک چیزی بخرم بعدا پشیمون بشم! چون مستر تک تی 500 که دیدم از لحاظ هارد تعداد نصب هارد 3.5 اینچیش از اینی که من میخوام خیلی کمتره! و خب من قبلا گرین گرفتم هم کیس اشو هم پاوری که رو دستگامه گرینه و تا اینجای کار خیلی خوب بودن و راضی ام و فن هاشون هم خوب بوده و اصلا نمیدونم این مستر تک چیز به درد بخوری هست نیست؟
    حالا موندم، این کیس میتونه در حد اون مستر تک باشه؟ اصلا اون کیس خوب هست نیست؟ چه کنیم نظر شما چیه؟
    من چند وقت پیش یک اشتباهی کردم و 5700XT گرفتم جای اینکه برم 2070S بگیرم! الان مثل سگ پشیمونم و راه برگشتی هم ندارم.
    میخوام سر این هم اینطور شنه یهو 😐

    • Avatar Saeed گفت:

      با عرض ارادت خدمت اقای بینشی در جواب دوستم باید عرض کنم کیس تک تی 500 کیسی هست که منو مجاب کرد از z4 گرین سویچ کنم روش و واقعا عرض میکنم منو نامید نکرد فوق العاده هستش کافی بررسی کیس مزکور در شرکت گارانتی کننده اونم مشاهده کنید.

      • Avatar Saeed گفت:

        عذرخواهی از بابت تایپ اشتباه نام آقای آرمین ابیشی.
        یه خواهشی که داشتم در خصوص برنامه های شرکت گرین یه بررسی جامع انجام بدن در خصوص محصولات که قصد طراحی و عرضه به بازار دارن.
        بنظرم به عنوان یه سایت سخت افزار ایرانی مصاحبه و بررسی های بیشتر از شرکتای وطنی و نشون دادن کیفیت محصولات اونا خیلی جالب باشه
        خیلی خوب میشد شما که با جامع مخاطب بیشتر طرف هستین مثل یک پل ارتباطی بین کاربرا و سازندها عمل کنید.
        (البته فارغ از بحث درآمدزایی و اسپانسری سایت).

        • Avatar آرمین ابیشی گفت:

          والا آقا سعید اون بخشی که بر عهده من هست، بررسی قطعاته و امیدوارم در آینده محصولات بیشتری از گرین رو بررسی کنیم.

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      سلام دوست عزیز، متاسفانه تجربه ای از کیس های مستر تک نداشتم اما این کیس فوق العاده است من برای خودم اگر باشه، این Z6 رو میخرم.

    • Avatar سهراب گفت:

      با اجازه استاد ابیشی عزیز…

      این سوال واسه منم بود و هر دو کیس رو از نزدیک چک کردم و نتیجشو بهتون میگم تا خودتون بهتر تصمیم بگیرین (این اطلاعات رو خودم شخصا و با مشاهده کسب کردم و به اطلاعات سایت هیچکدوم کار ندارم چون بعضا اشتباه نوشتن):

      – فن های کیس T500 مسترتک ۵ تاست که همشون RGB هستند و نمیتونن تکنولوژی جدید آدرس دهی مادربردهای ARGB رو ساپورت کنن (سیم اتصال مادربردش ۴ تاییه) ولی ۵تا فن Z6 گرین همشون ARGB هستن که میتونه با مادربردای جدید، نورپردازی چرخشی جالب ایجاد کنن که به صورت ادرس دهی شده هستن.

      – اسلات های پشت کیس Z6 گرین ۸ تاست که برای نصب چند کارت گرافیک بهتره ولی مال T500 مثل کیسای عادی همون ۷ تاست.

      – فضای نصب مادربرد کیس Z6 گرین برای نصب مادربردای خفن و گیمینگ بزرگ تو سایز EATX جا داره ولی روی T500 فقط جاپیچای ATX داره که واسه مادربردای معمولی مناسبه

      – کیس T500 روی سوراخای صفحه مادربردش لاستیک داره که اسمبلو زیباتر میکنه اما گرین نداره

      – کیس T500 بزرگتره ولی این بزرگی نه تنها امکانات بیشتری بهمون نمیده بلکه در مقایسه دارای امکانات نصب محدودتری مثل سایز مادربرد و تعداد کارت گرافیک هست.

      – کیس T500 جلوش و بغلش و سقفش شیشه ایه ولی Z6 فقط جلوش و بعلش شیشه داره.

      – شخصا از شکل ۸ ضلعی نورپرداری فن های Z6 گرین بیشتر خوشم اومد چون واسه T500 گرد هست و تکراری

      و یه سری تفاوتای ریز دیگه دارن که حوصلشو ندارم بنویسم 😂

      در مجموع من از گرین بیشتر خوشم اومد خصوصا اینکه با همه این تفاوتای اساسیش حدود ۳۰۰ تومن هم ارزونتر بود

      تصمیم با شماست

  9. Avatar نازنین گفت:

    به نظر من محل پاور خوب نیست. بعد جلوش شیشه است پدر فن آمد.قیمتش با خارج رقابت نمیکنه. و سی دی رامم که نداره. یه جورایی هم شبیه کیس ۱۰ سال پیش خودمه قسمت عقبش. حال بهم زنه
    در شان ایران نیست خارج هم که اینو نمیخرن
    قیمتش هم آدمو مجبور نمیکنه بخردش . چیش رو داخل ساختن
    اینم میگفتید چقدر قیمت اون درمیاد تا گریه کنیم به حال مصرف کننده ایرانی

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      حالا شما که اصلا خوشتون نیومد ولی جلوش شیشه سراسری نیست و فاصله ای در حاشیه شیشه برای عبور هوا وجود داره. بنابراین فن جلو هیچ مشکلی در مکندگی هوا پیدا نخواهد کرد.

  10. Avatar آرمان گفت:

    چه جالب! اتفاقا نکاتی که از نظر من مزیت زد۶ بود از نظر شما عیب دیده شده😉
    ● در مورد محل پاور:
    ۱. این نکته وزن پاور برای کیسای زیر ۴ یا ۵ کیلو صادقه ولی این کیس حدود ۱۰ کیلو وزنشه و عملا وزن پاور نمیتونه روی تعادلش تاثیر بزاره.
    ۲ و ۳. در مورد گرمای سیستم و تاثیر روی پاور هم عرص کنم که شما میتونی پاور رو جوری نصب کنی که هواشو از سمت کاور پشت تامین کنه و همچنین حتی وقتی فنش هم به سمت داخل باشه، بازم ۲ تا فن پشت قوی‌ترن و زودتر گرما رو خارج میکنن. اما در عوضش اگه پاور نوردار داشته باشیم، خیلی خوشگل میشه روی زد۶
    به نظرم این نکته ای هست که هیچکدوم از کیسای جدید تو دنیا ندارن
    ● در مورد واترکولر:
    ۱. برخلاف نظر شما، به نظرم بهترین قابلیت زد۶ اینه که واتر ۲۴۰ میتونیم پشت کیس ببندیم. چون طبق تجربه قبلیم، رادیاتور بهتره عمودی قرار بگیره تا هوای داخل اون در بالاترین بخش رادیاتور بمونه و نچرخه. اغلب اوقات که رادیاتور افقی هست، هوای داخل لوله ها دائما در حال چرخش هستن و صدا میدن. ضمنا توجه داشته باش که وقتی رادیاتور عقب باشه، هوای داخل سیستمو خارج میکنه و طبیعتا روی کاهش یا افزایش دمای گرافیک نموتونه تاثیر بزاره ( درست برعکس نصب واتر در جلوی کیس)
    ۲. اگه بخواهی واتر ۳۶۰ جلو نصب کنی و مخزن هارد رو باز کنی، بازم جای نصب ۲تا هارد پشت سینی مادربرد دارین و همزمان هم جای نصب ۳ تا ssd خواهی داشت که به نظر کافیه
    ۳. نصب واتر در کف کیس هم یه قابلیت خوبه ولی شما نگران گرد و خاک هستین و توجه نکردین که کف کیس فیلتر داره. ضمنا میتونید فن رو برعکس نصب کنید که هوا رو خارج کنه و دیگه فیلترهم نیاز نباشه
    ۴. تنها ایرادی که با شما موافقم عدم امکان نصب واتر ۱۴۰ یا ۲۸۰ هست که البته این تیپ واترها در بازار ایران خیلی کم و گرون هستن
    ● در مورد قیمت:
    قیمت این کیس حدود ۱.۵ هست. خوشحال میشم منو راهنمایی کنید که یه کیس خارجی با این قیمت بتونم بخرم که شرایط زد۶ رو داشته باشه. مثلا ۵ تا فن ARGB و پنل های شیشه ای و قابلیت نصب مادربرد EATX و قابلیت نصب واتر ۲۴۰ در پشت و….

    باتشکر از سایت خوب سخت افزار و نویسنده محترم این مقاله ⚘

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      ممنونم دوست عزیز، با شما موافق هستم و البته این پاسخ شما در رابطه با کامنت آقا سعید عزیز بود.

    • Avatar سعید گفت:

      سلام دوست عزیز
      در خصوص محل پاور باید عرض کنم این طراحی برای زمانی هست که خنک کنندگی سیستم بر مبنای واتر کولر بسته برای گرافیک و سی پی یو یا کاستوم برای هر دو باشه چون در هر شرایط به غیر از این گرما زیادی در کیس جمع میشود.
      در خصوص تعادل با توجه به این که گرین از متریال خوب استفده میکنه و کیس سنگین وزنی میشه میتوان چشم پوشی کرد.
      اما تنها خروجی هوای گرم سیستم عقبش پس نصب واتر روی اون یعنی فشار گرمای گرافیک به cpu بهترین جا برای نصب واتر سی پی در جلوی کیس به صورت عمودی و حرف شما در این نوع نصب کاملا درسته برای واتر مدل بسته
      در مورد هارد گفتم پشت مادربرد هیچ هوایی بهشون نمیرسه و قطعا دماشون به نرخ هشدار میرسه
      واتر کف کیسم با وجود فیلتر چون در تماس نزدیک سطح حتی با وجود گذاشتن این کیس روی میز که البته بایدم به این صورت باشه چون شیشه هست و هدف نمایش و همینطور بررسی عملکرد قطعات هست گرد وخاک جمع میکنه.
      کلام اخر در مورد این کیس از لحاظ عملکرد گرمایی تاکید میکنم گرمایی در صورت استفاده نکردن از واتر بسته و باز برای قطعات اصلی اگر نکیم گرمای جهنمی قطعا بدون هیچ شکی دچار حالت برزخی برای قطعات کیس میشویم
      این باید در نظر بگیرم که مهمترین کار کرد کیس خنکی و میزان تجهیزاتی که میشه در اون اسمبل کرد و سپس زیبایی چون مهمترین دشمن قطعات الکتریکی گرما و گردوخاک هستن
      در مجموع من محصولات گرین جز با کیفیت ترین قطعات میدونم و واقعا این شرکت دوست دارم فقط حرف نمیزنم به گفته خودم عمل میکنم چون پاور من 1350دیجیتال گرین واتر کولرم 360 گرین اسپیکرم گرین موس و کیبوردم گرین فنای کیسم گرین کیسم گرین بود اما چون تغییر اساسی دادم و خواستم روی واترم برای cpu 9900k فن به صورت Pull Pus ببندم توی z4 جا نشد البته این کیس چندتا محدویتم داشت که عرض کردم در کامنت پایین.
      این گفتم چون باید ما از محدویتای کالای که میخریم اگاه باشم و کلی تحقیق کنیم برای خریدامون و صادقانه نظر بدیم
      اما بهترین کیس بازار با کلی تحقیق Master Tech T500 Glass Gaming یا Master Tech T500 Hacker Gaming هستن البته نزدیک 400تومن گرونترن با توجه به قیمت حال 1400 z6 اما فوق العاده هستن.
      با احترام.

      • Avatar آرمین ابیشی گفت:

        به هر شکل دوست عزیز نظرات شما برخلاف چیزیه که من تجربه کردم و برخلاف نتیجه گیری این بررسی هست که من نوشتم.

        موفق باشید.

      • Avatar آرمان گفت:

        سلام به آقا سعید
        فکر میکنم شما بیشتر از روی تئوری و برمبنای تصوراتتون دارین قضاوت میکنین. در واقع شما دوستدار کیسای عادی و رایج فعلی بازار هستین که قابل احترامه.
        پیشنهاد میکنم یه سری هم به کیس زد۵ گرین بزنید که مطابق سلیقه شماست و با توجه به پنل توری که داره، تهویه خیلی قوی تری از نظر شما خواهد داشت و اونطور که از عکساش میشه برداشت کرد توانایی نصب واتر ۳۶۰ روتین و حتی ۲۴۰ به صورت پول اند پوش با ۴ تا فن را داره و سقفشم ۲۸۰ و ۲۴۰ میخوره و قیمتشم از زد ۶ فکرکنم حدود ۴۰۰ تومن ارزونتره
        ارادت ⚘

        • Avatar kaveh گفت:

          من z3 دارم پنل جلو شیشه گذاشتن بعد بادی اصلا نمیره تو مجبور شدم پنل چلوشو بردارم از بس دمای کارت گرافیک میرفت بالا

  11. Avatar علیرضا گفت:

    بسیار عالی و موشکافانه بود آرمین جان.دست مریزاد
    گرین واقعا با این 2 تا کسی آخرش ترکوند.من شدیدا منتظر واترکولر های این شرکتم

  12. Avatar سعید گفت:

    سلام خدمت همه سال نوتون مبارک باشه به همراه سلامتی
    بسیار ممنون از بررسی که انجام دادین به جد عرض میکنم از بررسی سخت افزارهای که انجام میدین واقعا لذت میبرم یه حس خوب بهم میده خیلی ممنون.
    اما بنده جا دارم چند نکته رو عرض کنم:
    اول این که پاور توی این کیس بالا رفته و این خودش بدترین نکته هست چرا به سه دلیل.
    1 _ پاور جز سنگین ترین قطعات کیس و پایین بودن اون تعادل کیس بیشتر و بهتر میکنه.
    2 _ گرمای کل قطعات به سمت سقف کیس میره و چون خروجی از سقف نداره گرما موجود باعث بالا رفتن دمای هارد دیسک و پاور میشه.
    3 _ پاور به دو صورت میتونید نصب کنید در حالت اول هوای گرم از داخل کیس میکشه داخل خودش و در حالت دوم نمای پشت پاور که زیبایی کیس بهم میریزه.
    نکته بعدی در خصوص نصب واتر کولر توی کیس و یا فن
    1 _ قسمت عقب اگه باشه گرمای کارت گرافیک دمای cpu افزایش میده.
    2 _ قسمت جلو اگه 360 بخواین نصب کنید باید قید hdd بزنید در این صورت میگین میزارن پشت کیس اون موقع به جز بحث کابل کشی باید فکر گرامی تولید شده از hdd باشید.
    3 _ توی کف کیسم که مثل جارو برقی خاک جمع میکنه.
    4 _ شما نمیتونید فن 140 یا واتر 280 توی قسمت جلو و یا کف نصب کنید.
    و در اخر مشکلات کابل کشی
    البته این موارد عرض کردم تا دوستان با محدودیتای موجود اشنا باشن من خودم کیس z4 داشتم که کیس فوق العاده بودش اما چندتا مشکل داشتم باهاش محفظه پاور کوچیک بودش برای پاورای سری oc خود گرین هارد 3.5 کف نصب سیماش خیلی سخت بود و احتمال اسیب هارد زیاد نصب واتر 360 و تمیز کردنش مثل جهنم بود و اینکه ما واتر به صورت pull and push نمیتونیم ببندیم.
    از لحاظ قیمتم که محصولات گرین دست کمی از محصولات خارجی نداره البته من با این مورد مشکل ندارم وقتی شما کیفیت داشته باشین اما حداقل استانداردها توی این کیس رعایت نشده.

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      ممنونم آقا سعید عزیز،

      1. این کیس 9.5 کیلو وزن داره و با توجه به پهنای کیس و عمیق بودن آن، مشکلی از بابت تعادل ندارد.
      2. بخش فرانت پنل مجهز به سه فن و بخش پشت کیس مجهز به 2 فن در بخش فوقانی است، بنابراین هیچ مشکلی از بابت افزایش دما در تست ما وجود نداشته است.
      3. نمای پشت پاور در بسیاری از پاور ها، منجمله پاور های گرین زیباست و اگر پاوری داشته باشید که نمای جالبی پشتش نداشته باشه میتوانید سمت فن آن را ببندید.

      در مورد واتر کولر:
      1. شما در کیس های عادی هم واتر کولر رو به سقف کیس هم ببندید هوای گرم گرافیک و پردازنده رو به خودش میگیره تفاوتی از این بابت نداره.
      2. میتونید در کف کیس 360 نصب کنید.
      3. در همه ی کیس هایی که در کف از واتر پشتیبانی می کنند ممکنه این موضوع بوجود بیاد.
      4. بله درسته ولی محدودیتی از بابت کولینگ نخواهید داشت.

      در مورد نکته آخر، اکثر کیس ها حالت Pull Push برای واتر رو پشتیبانی نمی کنند، حتی کیس های فول تاور بعضا این مورد رو پشتیبانی نمی کنند. اما شما می توانید واتر 24 سانت را در این کیس به صورت Pull Push در جلو یا کف کیس نصب کنید.

  13. Avatar پیمان گفت:

    ممنونم اقای ابیشی برای بررسی کامل و دقیق جناب عالی.
    ولی به نظرم امتیاز این کیس خیلی بیشتر از اون چیزی هست که باید باشه.
    و این که کیس z4 هم فن دار و هم کنترل فن چون باهاش کار کردم میدونم که داخل متن عنوان شده بود.
    با خیلی از کیسای شرکت گرین کار کردم ولی هیچ کدوم مثل کیس z8 panzer max من و هیجان زده نکرده این کیس با خیلی از گردکلفت های این حرفه می تونست رقابت کنه و با تاسف باید گفت که دیگه تولید هم نمیشه.

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      ممنونم آقا پیمان عزیز از کامنت خوبتون. والا اگر Z8 امروز موجود بود قیمتش چیزی دورو بر 2.5 میلیون تومان بود. کیس Z6 رو بر اساس رده ی خودش امتیاز دادم. شما نباید امتیازی که یک کیس یک میلیون و 400 هزار تومانی میگیره با امتیاز کیسی که مثلا قیمتش 3 میلیون تومان هست مقایسه کنید.

      الان اگر نگاه کنید در فروشگاه های آنلاین، رقبای 1.5 میلیونی کیس Z6 از میان برند های دیگه دیپ کول Kendomen هست که اصلا امکاناتی نداره ضمن اینکه خیلی زشته، کیس مستر تک T700Tuf هست که هم گرون تره و هم امکاناتش کمتره. تنها کیس دیگری که در این رده قابل دفاعه کیس MB511 کولر مستره که اون هم امکانات کمتری نسبت به Z6 داره. به هر صورتی نگاه کنید، ارزش خرید و امکانات Z6 از مابقی رقبا در این سطح بیشتره.

      تنها موضوعی که این وسط مطرحه البته سلیقه هست که ممکنه بعضی کاربران از ظاهر یک کیس خوششون نیاد که اون مبحثی جداست.

    • Avatar آرمان گفت:

      منم عاشق panzer بودم 🤩

  14. Avatar DANTE12 گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت تیم سخت افزار مگ , همچنین سال نو رو تبریک عرض میکنم.
    ممنون از بررسی , اطلاعات خوبی دادید.

    راستش میخواسم شروع کنم یه سیستم جدید بسازم و در مورد کیس Z5 و Z6 گرین موندم اگه میشه یه راهنمایی کوچک بکنید.
    و یک اینکه ایا پیشنهاد میکنید برای نسل جدید اینتل و NVIDIA صبر کنیم؟(مخصوصا با در نظر گرفتن این وضع اقتصادی و اوضاع بد دلار….؟)

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      سلام برادر، ببینید کیس خوب بیش از هر چیز یک مسئله سلیقه ای هست، من خودم Z6 رو به دلیل اینکه فرانت پنل شیشه ای داره ترجیه میدم ولی شما خودتون ببینید کدوم مدل با سلیقه شما بیشتر سازگاره.

      در مورد نسل جدید اینتل و انویدیا، به دلیل مشکل کرونا ورودشون به تعویق افتاده و با توجه به وضعیت ایران، انتظار ورود تا پیش از پاییز 99 رو نداشته باشید. من جای شما بودم از همین نسل 9 اینتل و سری 2000 انودیا سیستم رو تهیه می کردم.

    • Avatar جلال نبی گفت:

      من کیس رو‌تهیه کردم و اون موردی که گفتید سوکت ۸پین ازش عبور‌نمیکنه رو‌تست کردم با یکم تقلا بیشتر ‌زاویه دادن به سوکت به راحتی عبور‌کرد.خواستم بگم دوستان در نظر داشته باشند.🙏

  15. Avatar سید محمد مجتبی موسوي گفت:

    رشته های ARGB با RGB اصلا سازگار نیستند و در صورت استفاده جابه جا، کنترلر آسیب دیده و قطعه می سوزد. پس نهایت دقت را داشته باشید، اتصال 3 پین ARGB را با 4 پین RGB اشتباه نگیرید.

    تذکر مهمی بود!
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.