چندی پیش شاهد معرفی بازی Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr و انتشار خبر ساخت آن توسط گروهی جدید بودیم. با این حال بیش از آن که هواداران سبک استراتژی از شنیدن این خبر خوشحال شوند، این طرفداران بازی های سبک اکشن – نقش آفرینی بودند که از خبر ساخته شدن نسخه ی جدید Warhammer 40K استقبال کردند. دلیل اصلی این امر هم آن است که این بازی قرار است به دست استودیو NeoCore Games ساخته شود. کسانی که پیش از این ساخت سری قابل قبول The incredible Adventures of Van Helsing را در کارنامه ی خود داشته اند. به تازگی تعدادی از سازندگان بازی Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr مصاحبه ای را با گروه گیمینگ بولت انجام داده اند تا موارد مختصری از زیر و بم نحوه ی طراحی این بازی را بیان کنند. در واقع آن ها طی صحبت های خود به چالش هایی اشاره کرده اند که در حین ساخت این بازی با آن مواجه خواهند بود.
در این میان بخش مهمی از صحبت های سازندگان بازی Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr به امکاناتی که واسط Direct X 12 در اختیارشان قرار می دهد مربوط می شود. تهیه کننده ی این بازی یعنی آقای Zoltán Pozsonyi اعتقاد دارد که ویژگی های منحصر به فرد Direct X 12 تنها به فراهم آوردن امکان استفاده از تعدادی افکت خوش آب و رنگ برای طراحی بخش دیداری بازی های کامپیوتری محدود نمی شود و در واقع موارد بسیار گسترده تری را در بر می گیرد. او معتقد است که واسط Direct X 12 در حین فرآیند ساخت بازی ها، به برنامه نویسان این امکان را می دهد که به شکل گسترده تر و مستقیم تری به ساختار پردازنده های گرافیکی دسترسی داشته باشند. بنا بر این برنامه نویسان می توانند به موجب این امر کد های خود را به گونه ای سریع تر اجرا کند و دستشان برای ارائه ی جنبه های دیداری بهینه و چشمگیر در ساختار دیداری بازی ها حسابی باز باشد. مطمئناً این امر در ویژگی هایی نظیر نرخ فریم بالا، پایدار و با ثبات تر جلوه ی بیشتری خواهد یافت و علاوه بر آن در اجرای جلوه های بصری خوش آب و رنگ تر نیز بازتاب ویژه ای می یابد. به این ترتیب استفاده از افکت های تصویری ویژه، تکنیک هایی نظیر PP و ویژگی هایی همچون نورپردازی، سایه زنی و مواردی از این دست به کمک بهره بردن از واسط Direct X 12 شکل سریع تر و کارا تری به خود خواهد گرفت. سوای پرداختن به امکانات ویژه ای که واسط Direct X 12 برای ساخت بازی های مختلف در اختیار بازی سازان می گذارد، بخش هایی از صحبت های گروه سازنده ی بازی Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr نیز به چالش های پیش روی آن ها برای انتشار این بازی بر روی پلتفرم های مختلف اختصاص داشت. درست همانند سری ماجراهای شگفت انگیز ون هلسینگ، نسخه ی جدید وارهمر نیز قرار است علاوه بر پلتفرم PC برای دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز عرضه شود. بنا براین با توجه به تجربیات قبلی گروه سازنده در مورد کار بر روی یک پروژه ی چند پلتفرمی، ساخت بازی Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr بر روی پلتفرم مذکور نباید کار چندان دشواری باشد. در این میان طراح اصلی بخش داستانی بازی یعنی Viktor Juhász نیز همین نظر را دارد و معتقد است که معماری فنی کنسول های نسل حاضر شباهت فراوانی به پلتفرم PC دارد و به همین دلیل و افزون بر آن به دلیل قدرت فراوان این سه پلتفرم از دیدگاه فنی، ساخت بازی های مختلف با کیفیتی نسبتاً یکسان برای آن ها کار چندان دشواری به نظر نمی رسد. او در عین حال طراحی نحوه ی کنترل بازی را چالش اصلی گروه سازنده عنوان کرده و معتقد است که آن ها باید تلاش فراوانی به خرج دهند تا نحوه ی کنترل شخصیت اصلی در این بازی را به گونه ای کاملاً بهینه طراحی کنند. به این ترتیب که کنترل بازی از طریق ماوس و کی بورد، هیچ تفاوتی با کنترل آن از طریق کنترلر های کنسولی نداشته باشد و در واقع چگونگی کنترل این بازی از لحاظ سرعت و کارایی بر روی تمامی پلتفرم های موجود یکسان جلوه کند. گفتنی است که بازی Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr اثری است در سبک اکشن – نقش آفرینی که از لحاظ گیم پلی شباهت فراوانی به تجربه ی قبلی گروه سازنده یعنی سری بازی ماجراهای شگفت انگیز ون هلسینگ دارد. با این حال داستان اصلی این بازی در دنیای جذاب و پرتنش وارهمر و به شکل ویژه در مجموعه ی Warhammer 40K جریان دارد. بنابر گفته های سازندگان این بازی، علاقمندان پس از به پایان رساندن کمپین مفصل داستانی می توانند وارد بخش جدیدی با ساختار سندباکس شوند و در طی آن تجربه ای جدید و منحصر به فرد را در بخش گیم پلی از سر بگذرانند. ضمن این که این بازی در سال 2016 میلادی (و در تاریخی فعلاً نامعلوم) برای هر سه پلتفرم PC ، XboxOne و PS4 منتشر خواهد شد.
مشخصه این بازی بهینه انویدیا هست یا amd
اقا کسی میدونه just cause 3 هم از dx12 پشتیبانی میکنه؟