اطلاعاتی که از چندین لپ تاپ با گرافیگهای RTX و GTX در بنچمارک 3Dmark Fire Strike بدست آمده نشان میدهد که نمونه تورینگ برای بازیهای DirectX 12 بهینه شده و مزایای آن در بازیهایی که از این رابط استفاده میکنند، بسیار بیشتر است.
حالا که سری GeForce Turing Max-Q نزدیک به شش ماه است که عرضه شدهاند، ما درک بهتری از عملکرد آنها نسبت به نسل Pascal Max-Q داریم و همینطور بین گرافیکهای نسل Turing Max-Q. ابتدا RTX 2080 Max-Q را با GTX 1080 Max-Q مقایسه میکنیم. در بنچمارک 3DMark Time Spy شاهد 24 درصد متوسط کارایی بیشتر در عناوین DX12 هستیم اما وقتی به Fire Strike و DX11 میرسیم این عملکرد تنها 10 درصد بیشتر است. بنابراین کاربرانی که به انجام بازیهای جدید DX12 میپردازند از مزیت بیشتر کارتهای تورینگ برخوردار خواهند شد.
زمانیکه RTX 2080 Max-Q را با RTX 2070 Max-Q مقایسه میکنیم، اختلاف کارایی کمتر از چیزیست که انتظار داریم. متوسط عملکرد براساس 18 لپ تاپ که از این گرافیکها بهره میبرند روی عناوین DX12 تنها 17 درصد و همچنین 15 درصد برای عناوین DX11 است. در حالیکه GTX 1080 Max-Q نزدیک به 21 درصد سریعتر از GTX 1070 Max-Q بود.
این نتایج قابل توجه هستند زیرا تولید کنندگان نزدیک به 500 دلار تفاوت قیمتی را برای پیکربندی RTX 2080 Max-Q دریافت میکنند، در حالیکه تنها شاهد اختلاف کارایی نه چندان زیاد نسبت به نسل گذشته GTX Pascal هستیم، بخصوص زمانیکه شما به انجام بازیهای DX11 یا قدیمی بپردازید. همچنین کارایی بر مصرف (وات) بهترین نکته سری Max-Q است. MSI GS65 با گرافیک RTX 2080 Max-Q در زمان اجرای Witcher 3 نزدیک به 143 وات مصرف دارد که در مقابل 148 وات مصرف GTX 1080 Max-Q روی Asus Zephyrus GX501 قرار میگیرد و البته که گرافیک جدیدتر همانگونه که اشاره شد 24 درصد کارایی بیشتری در بازیهای DX12 از خود نشان میدهد.
این دقیقا مشکلی که حتی توی کارتای غیر Max انویدیا هست یعنی با توجه به افزایش نه چندان زیاد کارایی قیمت دو برابر افزایش پیدا کرد بخصوص توی کارتای گرانقیمتر