اگر از گیمر های کهنه کار بخواهید اثری را به شما معرفی کنند که هم داستان عالی ، هم شخصیت های به یاد ماندنی و هم یک گیم پلی فوق العاده سرگرم کننده و جذاب را در دل خود جای داده باشد، شاید یکی از گزینه های احتمالی این دسته از افراد برای پاسخ گویی نسخه ای از مجموعه بازی های Blood Omen یا Soul Reaver باشد که البته بیش از دو نام مذمور، به میراث کین یا Legacy of Kain معروف بودند و هنوز هم اکثراً با همین نام شناخته می شوند. مجموعه ای به یاد ماندنی و بسیار خوش ساخت که اکثر نسخه های آن آثار قدرتمندی به شمار می رفتند و قطعاً خاطرات شیرن تجربه کردنشان هنوز که هنوز است در کنج ذهن اکثر علاقمندان قدیمی دنیای بازی های کامپیوتری جا خوش کرده است. با این حال این دسته از دوست داران دنیای گیم اکنون چیزی بیش از یک دهه است که در انتظار نسخه ای جدید از مجموعه ای که روزگاری با آن خاطرات شیرینی داشتند به سر می برند. انتظاری که شاید در نسل هشتم بالاخره به پایان برسد و پس از حداقل یک نسل غیبت، مجموعه بازی های میراث کین دوباره در قالب اثری جان دار و تاثیر گذار به میادین باز گردد.
روز گذشته یکی از اعضای استودیو کریستال داینامیکس که طی روز های اخیر بازی موفق Rise of The Tomb Raider را به بازار عرضه کرده است و اعضای قدیمی آن سازندگان اصلی مجموعه بازی های میراث کین نیز محسوب می شوند، نکاتی را در مورد مجموعه بازی های میراث کین مطرح ساخته که می تواند امید های هواداران مجموعه بازی های Soul Reaver و Blood Omen را مبنی بر ملاقات دوباره با نسخه ای تازه از این سری زنده سازد. در واقع آقای مایکل برینکر روز گذشته در پاسخ پرسش جالبی که از او در مورد سری بازی های میراث کین شده بود پاسخ نسبتاً مختصری را داده است که اگر چه شاید نتوان آن را تاییدی جدی مبنی بر ساخت نسخه ای جدید از مجموعه بازی های میراث کین در نظر گرفت، اما لا اقل به موجب آن می توان اندک امیدی را در این زمینه متصور شد. پرسشی که با مایکل برینکر مطرح شده این است که اگر شما قصد شرط بندی بر روی احتمال انتشار عنوانی جدید از سری میراث کین بر روی پلتفرم های نسل حاضر را داشتید، چه شانسی را برای این احتمال متصور می شدید ؟ و پاسخ برینکر هم این بوده است: پنجاه – پنجاه ! او همچنین به این نکته اشاره کرده است که در استودیو کریستال داینامیکس افراد فراوانی وجود دارند که به ساخت نسخه ای جدید از مجموعه بازی های میراث کین واقعاً علاقمند هستند. او دلیل این امر را اشتیاق مردم به اطلاع یافتن از IP های قدرتمند و قدیمی استودیو کریستال داینامیکس می داند که مدت هاست هیچ خبری از آن ها در دنیای بازی های کامپیوتری نیست. به گفته ی برینکر مردم دوست دارند بدانند که این آثار قدیمی اکنون کجا هستند و چرا دیگر هیچ نام و نشانی از آن ها در دنیای بازی های کامپیوتری دیده نمی شود. بنابراین او و سایر همکارانش همواره با یکدیگر در مورد این نکته صحبت می کنند که چگونه می توان این IP های قدیمی و خاطره انگیز را دوباره زنده کرد.
اعضای استودیو کریستال داینامیکس طی سال های اخیر سری پر طرفدار Tomb Raider را با ریبوت کامل مواجه ساخته اند که لا اقل از لحاظ مالی بسیار حرکت موفقی بوده است. به احتمال فراوان در نسخه ی بعدی مجموعه بازی های میراث کین نیز باید شاهد یک ریبوت اساسی باشیم. امری که بسیاری از هواداران قدیمی سری میراث کین نظر مثبتی نسبت به آن ندارند و معتقدند که هسته ی اصلی گیم پلی این مجموعه و تم داستانی تاریک آن نباید خدشه دار شود. در واقع هواداران نسخه های کلاسیک سری مهاجم مقبره نیز اکنون از گیم پلی نسخه های ریبوت شده ی این مجموعه رضایت چندانی ندارند؛ چرا که نسخه های جدید و ریبوت شده ی سری مهاجم مقبره به طور کل از ساختار کلاسیک خود فاصله گرفته و از لحاظ گیم پلی تبدیل به آثار کاملاً متفاوتی نسبت به گذشته شده اند. امری که چندان به مذاق بسیاری از هواداران قدیمی این مجموعه خوش نیامده است.
البته آگاهان به دنیای بازی های کامپیوتری احتمالاً به خوبی از این نکته با خبر هستند که رضایت و تمایل اعضای استودیو کریستال داینامیکس مبنی بر ساخت آثار قدیمی و خاطره انگیزی نظیر مجموعه بازی های میراث کین شرط لازم در این زمینه است اما شرط کافی نیست. هر چه باشد استودیو کریستال داینامیکس اکنون تحت نظر شرکت اسکویر انیکس به فعالیت مشغول است و به طور حتم نقش این شرکت در تعیین سرنوشت مجموعه بازی های میراث کین بسیار پر رنگ خواهد بود. همان گونه که چندی پیش شاهد کنسل شدن پروژه ی ساخت نسخه ای جدید از سری بازی های میراث کین به نام Legacy of Kain: Dead Sun توسط آنان بودیم. اثری که قرار بود به دست اعضای استودیو Climax (که ساخت بازی Silent Hill: Origins را در کارنامه دارند) ساخته شود و علاوه بر کنسول PS4 و پلتفرم PC ، بر روی دو کنسول نسل هفتمی Xbox 360 و PS3 هم منتشر شود. اما این پروژه در نهایت بنا بر موارد متعدد و ناهماهنگی های فراوانی که در پروسه ی ساخت آن وجود داشت، به دست سران اسکویر انیکس کنسل شد و آه از نهاد علاقمندان دل سوخته ی مجموعه بازی های میراث کین بر آورد. البته هواداران مجموعه بازی های میراث کین، در ابتدای سال جاری میلادی شاهد انتشار بازی Nosgoth بودند که اثری کاملاً آنلاین محسوب می شد و توسط اعضای استودیو Psyonix (سازندگان بازی راکت لیگ) تولید شده است. اثری که با گیم پلی نه چندان جالب و گسستگی کاملی که با تم داستانی نسخه های پیشین این مجموعه داشت، نتوانست نظر هیچ یک از هواداران عناوین کلاسیک میراث کین را به خود جلب کند و در حقیقت نمی توان آن را در حد و اندازه های یدک کشیدن نام این مجموعه ی تاریخ ساز دانست. در واقع علاقمندان این مجموعه ی به یاد ماندنی و بسیار غنی خواهان یک بازی قدرتمند با ساختاری تک نفره و کاملاً آفلاین هستند که از همان تم مرموز و تاریک داستانی با شخصیت هایی کاملاً خاکستری و خوش پرداخت بهره ببرد و با گیم پلی غنی خود بتواند یاد و خاطره ی عناوین زیبایی نظیر Legacy of Kain: Soul Reaver را زنده سازد. به هر حال اکنون احتمال ملاقات با چنین اثری بر روی پلتفرم های نسل حاضر و طی سال های پیش رو، پنجاه – پنجاه عنوان شده است. امیدواریم که این احتمال هر چه زود تر به صد در صد ارتقا یابد تا ما بتوانیم بالاخره پس از چندین سال با یکی از بهترین و استخوان دار ترین مجموعه بازی های تاریخ دنیای گیم دیداری دوباره داشته باشیم. مجموعه ای که هنوز هم توان درخشیدن و تسخیر قلب های گیمر ها را دارد و با پوست انداختنی دوباره می تواند از بسیاری از عناوین روز در تمامی زمینه ها بهتر باشد.
سلام یک سوال در مورد بازی فال اوت داشتم ازتون جطور مییتونم ازتون بپرسم
از اول هم همینطور بوده شما خبر نداشتی.
تصویر خیلی جالبه نشون میده گرافیک چقدر به واقعیت نزدیک شده.
آخر مقاله خیلی احساسی بود خخخ
خدایی سخت افزار پوشش اخبار حوزه ی گیمت خیلی خوبه روزانه تقریباً 5 تا خبر از دنیای گیم داری و این خبر خیلی خوبیه …. مرسی