روز گذشته به اخبار مربوط به معرفی بازی جدید Metal Gear Survive پرداختیم و در عین حال به این نکته اشاره کردیم که معرفی این بازی توسط شرکت کونامی چندان مورد استقبال علاقه مندان به سری Metal Gear قرار نگرفته است. با توجه به باز خورد های نه چندان مثبت دریافت شده از سوی کاربران در رابطه با بازی Metal Gear Survive ، اعضای شرکت کونامی اندکی پس از معرفی رسمی این بازی به بیان نکات تکمیلی تازه ای در رابطه با آن پرداخته اند تا شاید بتوانند اندکی از حجم نظرات منفی شکل گرفته پیرامون این بازی بکاهند.
بر اساس تاکید سازندگان بازی Metal Gear Survive این بازی جدید با قیمت یک بازی کامل به بازار عرضه نخواهد شد و از قیمتی پایین تر در مقایسه با بازی های شاخص روز بهره می برد (به نظر می رسد که سران کونامی قصد دارند این بازی را با قیمتی معادل عناوین باز سازی شده به بازار عرضه نمایند). نکته ای که می تواند علاقه مندان به سری Metal Gear را بیش از پیش به این نکته رهنمون شود که بازی Metal Gear Survive تنها یک عنوان جانبی از سری محبوب و قدیمی Metal Gear به شمار می رود و از همین رو باید حساب آن را از سایر عناوین اصلی این مجموعه جدا دانست. در واقع این نکته را حتی می توان در داستان بازی Metal Gear Survive و شخصیت های حاضر در آن نیز مشاهده کرد که در ظاهر امر کمتر شباهتی به شخصیت های عمیق و پیچیده ی حاضر در مجموعه بازی های Metal Gear دارند. همان گونه که روز گذشته به آن اشاره کردیم داستان بازی Metal Gear Survive از همان نقطه ای آغاز می شود که داستان بازی Ground Zeroes (پیش زمینه ی داستانی نسخه ی پنجم از سری Metal Gear) به پایان رسیده بود. در واقع پس از انفجار گسترده ای که در پایان بازی Ground Zeroes شاهد آن بودیم ، پایگاه مادر به همراه تعدادی از افراد حاضر در آن (بنا به دلایلی نا معلوم) به درون یک کرم چاله کشیده می شود و باز ماندگان انفجار یاد شده هنگامی که به هوش می آیند خود را در وسط صحرایی بی آب و علف و در محیطی آخرالزمانی، رویاروی موجوداتی عجیب و مهاجم می یابند. بنا بر تایید سازندگان بازی Metal Gear Survive گیم پلی این بازی کم و بیش همان گیم پلی به تصویر کشیده شده در بازی Metal Gear V: The Phantom Pain خواهد بود که تنها حالتی چند نفره و آنلاین به خود گرفته است و با تکیه بر به تصویر کشیدن المان های مبتنی بر بقا تجربه ای گروهی را در اختیار علاقه مندان به این بازی قرار می دهد. تجربه ای که المان های مخفی کاری نیز نقش مهمی در شکل دادن و رنگ و جلوه بخشیدن به آن بر عهده خواهد داشت.
البته سازندگان بازی Metal Gear Survive در خلال ارائه دادن توضیحات تکمیلی خود در رابطه با زیر و بم این اثر باز هم هیچ اشاره ای به این نکته نکرده اند که چگونه می توان شاهد تلفیق المان های مخفی کاری در تار و پود گیم پلی یک بازی چند نفره و گروهی بود بی آن که این امر با ذات تک محوری بودن نسبی فعالیت های مخفی کاری در گیم پلی آن بازی در تضاد و تناقض باشد. در این میان سازندگان بازی Metal Gear Survive بی آن که پاسخ روشنی به این پرسش کلیدی بدهند تنها به این نکته اشاره کرده اند که اگر چه شاید نمایش ارایه شده از بازی Metal Gear Survive در نمایشگاه گیمز کام امسال نوید یک بازی کاملاً اکشن را داده باشد (که قطعاً این گونه بوده است) اما اوضاع در عمل به این ترتیب نیست و بخش های مخفی کاری بدون تردید از جمله بخش های کلیدی موجود در بازی Metal Gear Survive به شمار خواهد آمد. هر چند به نظر نمی رسد که این توضیحات تکمیلی مختصر توانسته باشد تاثیر خاصی در تلطیف واکنش های منفی برخی از هواداران سری Metal Gear در رابطه با بازی Metal Gear Survive از خود به جا بگذارد، اما باید دید که این بازی (فارغ از آن که نام سری Metal Gear را به دنبال خود یدک می کشد یا خیر) در عمل تا چه اندازه می تواند مخاطبان هدف خود یعنی علاقه مندان به بازی های چند نفره و گروهی آنلاین را راضی نماید.
به طور حتم بسیاری از علاقه مندان به بازی Metal Gear Survive (که البته تعداد آن ها در حال حاضر چندان زیاد به نظر نمی رسد) علاقه مند به تجربه ی این بازی بر روی کنسول های خانگی هستند. کنسول هایی که بنا بر اعتقاد عضو ارشد شرکت مایکرو سافت در پایان راه به سر می برند و احتمالاً آخرین نسل خود را (به سبک و سیاق کلاسیک) تجربه خواهند نمود. در واقع رییس بخش بازاریابی بازی های کامپیوتری پلتفرم اکس باکس شرکت مایکرو سافت یعنی آرون گرینبرگ معتقد است که این نسل (نسل هشتم بازی های کامپیوتری) آخرین نسل از کنسول های خانگی (با معنی و مفهوم کلاسیک آن) به شمار می رود و بنا بر اعتقاد او و سایر همکارانش در شرکت مایکرو سافت، آینده ی دنیای بازی های کامپیوتری بدون حضور نسل جدید کنسول های خانگی رقم خواهد خورد. به عبارت بهتر رییس بخش بازاریابی بازی های کامپیوتری پلتفرم اکس باکس شرکت مایکرو سافت بر این اعتقاد است که آینده ی بازی های کامپیوتری به دست آن دسته از فعالان حاضر در این حوزه رقم خواهد خورد که بتوانند به ایجاد یک پلتفرم قدرتمند برای سازگاری پویا با سخت افزار های روز و تلفیق آن با تشکیل اجتماعی گسترده از بازیبازان و تولید محتوا های قابل تجربه ی ارزشمند برای آن ها بپردازند. امری که اعضای شرکت مایکرو سافت قصد پیاده سازی آن را در قالب پروژه ی Scorpio در سر می پرورانند. در واقع گرینبرگ و همکاران او در شرکت مایکرو سافت معتقدند که پروژه Scorpio آغاز گر یک نسل جدید در دنیای بازی های کامپیوتری نخواهد بود و این کنسول جدید تنها عضو تازه ای از یک خانواده ی متشکل از ابزار های مختلف به شمار خواهد رفت. در مجموع سران شرکت مایکرو سافت پس از تایید رسمی فرآیند تولید پروژه ی جدید Scorpio (که در واقع دومین کنسول خانگی شرکت مایکرو سافت در نسل هشتم بازی های کامپیوتری محسوب می شود) بار ها در اظهار نظر های مختلف خود به طور مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع اشاره کرده اند که دیگر قصد ادامه ی تولید کنسول های خانگی به شکل سنتی آن (و در بازه های زمانی متوسط پنج ساله) را ندارند و در پی تغییر شرایط موجود در دنیای کنسول های خانگی هستند. در واقع به نظر می رسد که سران شرکت مایکرو سافت قصد دارند که محصولات جدید خود در دنیای کنسول های خانگی را در بازه های زمانی کوتاه تری به بازار عرضه نمایند تا فاصله ی زمانی ما بین عرضه شدن دو کنسول خانگی قدیمی و جدید این شرکت به بازار چیزی شبیه به فاصله ی زمانی عرضه شدن گوشی آیفون 5 و آیفون 6 یا کارت گرافیک GTX 980 Ti و GTX 1080 نسبت به یکدیگر باشد (در این میان محصولاتی نظیر Xbox One S نیز نقشی شبیه به گوشی آیفون 6 پلاس را بر عهده خواهند داشت). به هر حال کاملاً مشخص است که این سیاست جدید شرکت مایکرو سافت در جهت تضمین هر چه بیشتر منافع مالی این شرکت اتخاذ شده است و باید دید در عمل تا چه میزان به سود علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری (به خصوص هواداران کنسول های خانگی) تمام خواهد شد. اما مسلماً از بین رفتن روند کلاسیک عرضه شدن کنسول های خانگی در قالب نسل های جدید و شباهت یافتن روند تولید کنسول های خانگی به بازار تلفن های هوشمند یا سخت افزار های مرتبط با پلتفرم PC آن لطف و هیجان گذشته در زمینه ی ملاقات با کنسول های خانگی جدید را از بین خواهد برد و تولید کنسول های خانگی تازه و قدرتمند را به امری بی معنی و روتین تبدیل خواهد ساخت. اما در عمل باید به این نکته توجه داشت که سران شرکت مایکرو سافت خود به تنهایی نمی توانند حکم به پایان یافتن روند کنونی عرضه شدن کنسول های خانگی به بازار بدهند. چرا که در این میان دو شرکت سونی و نینتندو نیز به عنوان قطب های دیگر فعال و تاثیر گذار حاضر در بازار کنسول های خانگی محسوب می شوند و سیاست های اتخاذ شده توسط آن ها نیز می تواند بر آینده ی این بازار پر مخاطب تاثیر فراوانی به جا بگذارد.
مایکروسافت همیشه زیادی شلوغش میکنه فکر میکنم این صحبت تنها برای جلب توجه برای کنسول جدیدشونه
واقعا که این نسل هشت عجیب و غریب ترین و غیر قابل پیشبینی ترین و …. ترین نسل هست از پورت بد بازی های پی سی و اپدیت های حجم بالا شروع شد وتا الان شاهد نرخ فریم دهی بد در کنسول ها کم قدرت شدنشون سبز شدن تکنولوژی vr پروژه اسکورپیو ps4 neo عوض شدن روند ساخت کنسول ها که واقعا از ماکروسافت انتظار نداشتم این کارا رو به خواطر پول انجام بده وهنوز هم ادامه داره اونوقت حال و روز ما گیمر هایی که پول یک کنسول رو به زور درمیاریم تا بتونیم بازی کنیم چیه چرا باید هر دو سال یک بار یک کنسول بخریم و پول تو شیکم یک مشت ادمی که فقت پول براشون مهمه بریزیم :-q:-q:-q هی کجای ps1 یک بازی کراش و تیکن 3 این کنسول به کل این دم و دستگاهای جدید جیب خالی کن میارزه
دوست عزیز کنسول wii نسل گذشته حکومت کرد نه ps3 با اون سخت افزار پیچیده اش و داشتن 256 مگ رم یعنی نصف xbox 360
این نسل هم فن بوی های ps4 انقد 1080 . 60 فرم کردن و از این قضیه پلی استیشن و ماکروسافت سود بردن و کنسول های میان نسل را معرفی کردن نئو و عقرب این نسل هم قشنگ 8 سال بود اگه سونی پول پرست میزاشت
چه شلوغ بازاریه این قضیه کنسولای خانگی، خیلی مسخره میشه مثل گوشیا بشه یا حتا گرافیکا، کنسول یعنی چندین سال با خیالی راحت بازیارو انجام بدی، گند زدن به روند کلاسیک همه چی، ای نابود شه پول که داره همه چیو از بین میبره، بدبخت بچه ای که بخره دوسال بعد باز باید بخره، یادش بخیر پلی استیشن 3 7 8 سال حکومت کرد بعدش نسل بعدش اومد، حالا اینا به نصف اون نسلم نرسیدن زمزمه نسل جدیدو قرتی بازیای مسخره میاد، این واقعیت مجازیم دکون شده، از هر 10 نفر زور بزن 2 نفر میتونن بخرن بعدش میخوان نسل عوض کنن. :-q:-q