«اوبی ورمیج» (Obbe Vermeij)، مدیر فنی سابق «راکستار گیمز» (Rockstar Games) افشا کرد این شرکت زمانی روی توسعه یک بازی زامبیمحور تمرکز کرده بود. گفتنی است داستان این بازی قرار بود در جزیرهای متروکه در اسکاتلند اتفاق بیفتد.
«اوبی ورمیج» در مجموعهای از پستهای وبلاگی، اطلاعاتی از پروژههای مرموز و کنسلشده شرکت Rockstar Games منتشر کرد. البته چند مورد از پستهای او اکنون حذف شدهاند؛ اما اخیراً «ورمیج» فاش کرد استودیو Rockstar North برای مدت کوتاهی روی یک پروژه زامبیمحور کار میکرد. این پروژه بر اساس کدبیسهای بازی GTA Vice City در ماههای ابتدایی سال 2002 در دست توسعه قرار داشت.
«ورمیج» در ادامه افزود طراحان استودیو Rockstar North عاشق ساخت بازی بر محوریت زامبیها بودند. او گفت هدف استفاده از کدبیسهای بازی GTA Vice City و تغییر شکل آنها بود که در نتیجه یک بازی زامبیمحور در جزیرهای متروکه در اسکاتلند تولید کنیم. بازیکنان قرار بود در این جزیره با طیف گستردهای از زامبیها روبرو شوند.
چرا پروژه زامبیمحور شرکت راکستار کنسل شد؟
«ورمیج» شرح داد پروژه زامبیمحور شرکت Rockstar Games یک بازی جهانآزاد بود که بازیکنان میتوانستند با وسایل نقلیه به اطراف جزیره سفر کنند. عنصر اصلی پروژه مذکور نجات و بقا بود و بازیکنان برای بقا باید ابزارها و منابع قابلتوجهی را جمعآوری میکردند. متاسفانه پروژه زیاد دوام نیاورد و برخی از اعضای «راکستار» آن را «ناامیدکننده» خطاب کردند. با کنسل شدن این پروژه زامبیمحور، کلیه کارکنان روی توسعه قسمت بعدی سری GTA یعنی San Andreas تمرکز کردند.
البته شایان ذکر است طرح بازی زامبیمحور بعدها در قالب بستهالحاقی به عنوان تحسینبرانگیز Red Dead Redemption با نام Undead Nightmare اضافه شد. نظر شما چیست؟ آیا علاقه دارید «راکستار» روزی یک بازی جهانآزاد زامبیمحور تولید کند؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید