«گرگ زشچاک» (Greg Zeschuck)، بنیانگذار و مدیرعامل سابق استودیو «بایوور» (BioWare) اخیراً در پادکست My Perfect Console ظاهر شد. او در جریان این مصاحبه، اظهارات جنجالی پیرامون علت ترک استودیو BioWare و رویای وحشیانه خود برای راهاندازی یک پیشنهاد برای تصاحب EA از داخل بیان کرد.
شرکت Electronic Arts در سال 2007، کمپانی VG Holding Corp (مالک استودیوهای BioWare و Pandemic) را تصاحب کرد و در نتیجه، استودیو BioWare به زیرمجموعه EA تبدیل شد. این اتفاق چیزی است که بسیاری از طرفداران آنلاین طی سالها بهعنوان دلیل سقوط BioWare نسبت میدهند؛ اما همانطور که «زشچاک» استدلال میکند، در ابتدا آنطور که اکثر مردم میگویند فاجعهبار نبود، چون استودیو BioWare بلافاصله با عرضه بازیهایی مانند Mass Effect و Mass Effect 2 «یک اجرای بسیار موفق» داشت.
بااینوجود، «زشچاک» در این مصاحبه توضیح میدهد که پس از دو سال از مالکیت «بایوور» به «الکترونیک آرتز»، متوجه میشود که محیط کار برای این ناشر جهانی مناسب نیست و از فقدان «کشتی کارآفرینی» رنج میبرد. «زشچاک» میگوید این دلیلی بود که «تصمیم گرفتم در سال 2012 از استودیو BioWare بازنشسته شوم.»
از موفقیت مکسافکت تا رویای کنترل EA؛ اظهارات جالب بنیانگذار BioWare
مدیرعامل سابق استودیو BioWare درباره سازوکار شرکت Electronic Arts بیان کرد: «الکترونیک آرتز به شما طناب کافی میدهد تا خودتان را به دار بیندازید. منظور من از این حرف بدین معناست که باید یاد بگیرید که در ساختار کار کنید و فکر میکنم اگر به مسافکت نگاه کنید، متوجه عملکرد خیلی خوب ما میشوید. مجموعه Mass Effect در واقع یک اجرای کاملاً موفق بود. اما باید درک کنید که چگونه در یک شرکت بزرگ کار کنید و برای من، این پایان کار بود؛ بنابراین میدانستم که در سال دوم آنجا را ترک میکردم.»

پس از این نکته، «زشچاک» در ادامه مصاحبه، بازی آنلاین Star Wars: The Old Republic استودیو BioWare را بهعنوان «آواز قو» خود در صنعت گیمینگ توصیف کرد. او افزود که اگر بازی مذکور موفقتر ظاهر میشد، فرصت تحقق رویای من برای تصاحب مالکیت کُل شرکت EA به وجود میآمد. «زشچاک» پیرامون این بازی جذاب گفت: «من دو سالونیم در آستین زندگی کردم و بازی Star Wars: The Old Republic را ساختم [و] میدانستم که این سفری یک طرفه بود. اگر این بازی فراتر از حد انتظارات ما ظاهر میشد، من و ری احتمالاً تلاش میکردیم تا EA را از درون به دست بگیریم و تبدیل به دزدان دریایی شرکت شویم. اما در پایان به نتیجهای قابلقبول دست نیافتیم و من هم دیگر کوتاه آمدم.»
نظر شما درباره اظهارات جنجالی بنیانگذار BioWare علیه شرکت EA چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید