نام ناتیداگ به گوش هر گیمری خورده است. این استودیوی بازیساز امریکایی یکی از برترین سازندگان عناوین بزرگ محسوب میشود. استودیویی که عناوین درخشانی همچون سه گانه Jack and Daxter، سه گانه آنچارتد و سه گانه Crash Bandicoot را در کارنامه خود دارد. و البته عنوان برتر دهه گذشته، The Last of US که گل سر سبد محصولات ناتیداگ است. اما این استودیو چندان بی حاشیه نیست. کارگردان سابق ناتیداگ به تازگی صحبتهای جالبی در مورد این کمپانی عنوان کرده است.
کارگردان سابق ناتیداگ این استودیو را مورد انتقاد قرار داد
ناتیداگ فقط ماه دیگر تا انتشار قسمت دوم عنوان مورد انتظار The Last of US فاصله دارد. با اینکه ناتیداگ عناوین برتری زیادی را ساخته، اما قطعا یکی از بدترین استودیوها از نظر محیط و زمان کاری محسوب میشود.
حدودا سه سال پیش بود که که Ammy Hennig، یکی از کارگردانان سابق ناتیداگ گفت وی هیچگاه در این استودیو در طول هفته کمتر از 80 ساعت کار نکرده است. یعنی به طور میانگین روزانه بیش از 11 ساعت و نیم وقت خود را در شرکت گذارنده است که زمان بسیار زیادی است.
اکنون در مقالهای دیگر و یک کارمند سابق دیگر ناتیداگ به انتقاد از این استودیو پرداخته است. جاناتان کوپر، کارگردان، نویسنده و انیماتور سابق شرکت ناتیداگ در صفحه توییتر خود نوشته است: موفقیت کمپانی ناتیداگ بیشتر به علت استراتژی تاخیری سونی است تا مهارت توسعهدهندگان این استودیو. در واقع کوپر به تاخیرهای متعددی که در مورد عناوین ساخت ناتیداگ اعمال میشود انتقاد کرده است که این تاخیرات از سوی سونی اعمال میشود.
کوپر در ادامه صحبتهای خود گفته است که قضایای بدتری در مورد ناتیداگ وجود دارد اما مانند هر چیز دیگر در توییتر این بازیساز، تمرکز بر روی انیمیشن است. برای طرفداران TLOU2، این بازی باید یکی از برترین عناوین نسل آینده در صنعت بازیسازی باشد. اما کوپر کار کردن در این استودیو را تا زمانی که اولویت استخدام، استعداد افراد نباشد پیشنهاد نمیکند.
ناتیداگ دیگر بهترین استودیو بازیساز نیست!
به گفته کوپر، عناوین خطی ناتیداگ فرمول خاصی دارند و تمرکز این شرکت بر روی این فرمول است. با وجود استعدادهای موجود، علت موفقیت این شرکت به خاطر امکان تاخیر در عرضه عناوین است که سونی در اختیار شرکت میگذارد. یک تیم بازیساز بهتر میتوانست The Last of US 2 را یک سال پیش عرضه کند!
جاناتان کوپر در مورد تایم کار زیاد در مورد فعالیت خود در Naughty Dog صحبتی نکرده است اما این کارگردان قبلا گزارشی راجع به اینکه انیماتورهای گیمپلی فعالیت فوقالعاده سختی در نمایش دمو در اواخر سال 2019 داشتند منتشر کرده بود. وی اضافه کرده است که چون ناتیداگ از زمانی که ساعت کار زیادی دارد و این مسئله کار را برای انیماتورهای سنتی سخت کرده، این استودیو را ترک کرده است. او اذعان داشته که هیچگاه در طول فعالیت خود در این استودیو، بیش از 55 ساعت در هفته کار نکرده است.
اما در سپتامبر سال گذشته و در اوج کار انیماتورها، یکی از دوستان وی به علت کار بیش از حد راهی بیمارستان شده است. استودیو ناتیداگ توسعه The Last pf US Part II را در سال 2014 آغاز کرد و این عنوان را در رویداد PlayStation Experience در سال 2016 رونمایی کرد. چندین بار این عنوان تاخیر خورد. تاریخ نهایی انتشار این بازی 29 می است. نظر شما در مورد اظهارات کارگردان سابق ناتیداگ چیست؟
دیدگاهتان را بنویسید