در مطلب پیش رو قصد داریم به نکات تازه ای از بازی Battlefield 1 اشاره کنیم. نکاتی که در مطالب پیشین خود در بخش بازی های کامپیوتری وب سایت سخت افزار، اشاره ای به آن ها صورت نگرفته بود. پس پیشنهاد می شود که در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.
همان گونه که در هفته ی گذشته اکثر اخبار مربوط به دنیای بازی های کامپیوتری تحت الشعاع معرفی نسخه ی جدید از سری بازی های Call of Duty یا همان Call of Duty: Infinite Warfare قرار گرفته بود، این هفته نیز حکایت مشابهی را در این وادی داشتیم. البته این بار یک بازی شوتر اول شخص دیگر در راس اخبار قرار گرفت و تمام هیاهوی رسانه ها و علاقه مندان به بازی های کامپیوتری پیرامون نسخه ی بعدی از سری بازی های بتلفیلد یا به عبارت بهتر بازی Battlefield 1 شکل گرفت. روز گذشته در قالب یک متن دو بخشی به اکثر نکات مربوط به گیم پلی و تم اصلی بازی Battlefield 1 (با توجه به موارد روشن شده از این بازی) اشاره کردیم اما در عین حال نکاتی هم از مطلب دو قسمتی مذکور جا ماند که در این مطلب قصد پرداختن به آن ها را داریم. همان گونه که روز گذشته هم به آن اشاره شد در گیم پلی بخش چند نفره ی بازی Battlefield 1 امکان بهره گیری از هواپیما ها و کشتی های جنگی نیز وجود خواهد داشت. در واقع به نظر می رسد که سازندگان بازی Battlefield 1 یعنی اعضای استودیو DICE قصد باز گرداندن ساختار گیم پلی بخش چند نفره ی این بازی جدید را به نسخه های کلاسیک سری بتلفیلد دارند و بر همین اساس نبرد های هوایی نقش بسیار مهمی در نبرد های گسترده ی بخش چند نفره ی این بازی ایفا خواهد نمود. به عبارت بهتر مانور های هوایی و زیر آتش گرفتن مواضع دشمنان بر روی زمین از آن بالا یکی از بخش های اصلی بازی چند نفره را در Battlefield 1 تشکیل خواهد داد و به این ترتیب نقش اسکادران هوایی در تغییر سرنوشت نبرد های بخش چند نفره بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. در کنار آن نظیر همین اهمیت در بهره گیری از کشتی های جنگی نیز می توان مشاهده کرد. به این ترتیب که زیر آتش گرفتن مواضع دشمن از آسمان و دریا حتی قابلیت تغییر نسبی در شرایط استراتژیک نقشه ها را هم خواهد داشت و به موجب تغییرات صورت گرفته در عوارض محیطی به سبب بمباران گسترده، نوع چینش نیرو های زمینی می تواند دستخوش برخی تغییرات گردد. از سوی دیگر به نظر می رسد که در بازی Battlefield 1 به کار بردن هر کدام از وسایل نقلیه ی موجود در بخش چند نفره ی این اثر اکنون مبتنی بر کلاس انتخاب شده توسط بازیبازان خواهد بود و بر همین اساس علاقه مندان به بخش چند نفر ی بازی Battlefield 1 می باید در انتخاب کلاس خود (با توجه به امکانات و وسایل نقلیه ی در دسترس هر کدام از کلاس های موجود در این بازی) دقت بیشتری به خرج دهند. در واقع این امر موجب می شود تا نوع کارایی هر کدام از کلاس های بخش چند نفره و نقش آن ها در تعیین سرنوشت نبرد (با توجه به استفاده ای که در طول درگیری ها از آن ها صورت می گیرد) بسیار پر رنگ تر از قبل گردد.
همان گونه که روز گذشته نیز به آن اشاره شد، در بازی Battlefield 1 چهار کلاس متعدد پیشقراول، دیده بان، امداد گر و پشتیبان وجود خواهد داشت که هر کدام از آن ها امکانات و قابلیت های مختص به خود را در اختیار دارند. به عنوان مثال افراد پشتیبان از مسلسل های سنگین بسیار قدرتمندی برای مقابله با دشمنان استفاده می کنند که کلاس های دیگر حاضر در این بازی از آن ها بی بهره اند. به این ترتیب نقشه های مختلف موجود در بخش چند نفره ی بازی Battlefield 1 پذیرای نبرد های بسیار گسترده و نفس گیری خواهد بود که تجربه کنندگان این اثر آن ها را با توجه به کلاس انتخابی خود و قابلیت های منحصر به فرد مربوط به آن رقم خواهند زد. نقشه هایی که به نظر می رسد بسیاری از آن ها بر اساس ماهیت نقشه های بزرگ و جذاب موجود در نسخه های قدیمی سری بتلفیلد طراحی شده اند و کم و بیش همان حال و هوا را برای تجربه کنندگان بازی Battlefield 1 تداعی می کنند (منظور نسخه های پیش از بازی سوم است که پس از آن سری بتلفیلد در عمل رقیبی برای سری Call of Duty شد و راهی مشابه با فرنچایز پول ساز اکتیویژن را در پیش گرفت). گذشته از آن همان گونه که در مطالب روز گذشته ی خود نیز به آن اشاره کردیم به منظور هر چه جذاب و درگیر کننده تر جلوه دادن نبرد های زمینی این بازی، طراحان بازی Battlefield 1 سیستم جدیدی را در گیم پلی این اثر پیاده سازی کرده اند که نبرد های رو در رو به کمک اسلحه های سرد را بسیار دست یافتنی تر از قبل می سازد. سیستمی که البته هنوز جزییات مهم مربوط آن روشن نشده است و فعلاً همین قدر می دانیم که یورش به کمک سر نیزه یکی از هیجان انگیز ترین بخش های نبرد را تشکیل می دهد. همچنین به نظر می رسد که سواری گرفتن از اسب ها بهترین گزینه برای افرادی خواهد بود که قصد گشت زنی در طول نقشه و سرک کشدن به مواضع دشمن را دارند. به هر حال از شواهد امر پیداست که مراحل ساخت بازی Battlefield 1 تقریباً رو به اتمام است و چشم انتظاران این بازی امید دارند که اعضای استودیو DICE این فاصله ی باقیمانده تا زمان انتشار نسخه ی بعدی از سری بتلفیلد را به بهینه سازی کامل این بازی اختصاص دهند تا آن ها بتوانند در پاییز امسال اثری بسیار شسته رفته و جذاب را در سری بتلفیلد به نظاره بنشینند. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی Battlefield 1 در تاریخ 21 اکتبر سال جاری میلادی برای سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی ، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان منتشر خواهد شد.
اتفاقا ناموفق بود اینو میشه از رو امتیازاتش فهمید.
من COD رو از MW3 به بعد دیگه دوست نداشتم نمیدونم چرا !!! حتی بتل قبلیه همین هارد لاین بیشتر برام جذاب بود تموم کردنش
این نسخه جدید بتل برام خلی حس نوستالژیک داره کاش وقتش باشه (البته واس این مدل گیم ها همیشه هست)
ممنون از بررسی های قبلی و این متن فوق العاده در مورد این بازی
یک جمله واقعا فوق العادس…………………:-bd
جنگ جهانی خیلی خوشم میاد .
دمشون گرم که به فکر منم هستن :smiley3
نسخه جدید NFS اصلا ناموفق نبود و کاملا سرگرم کننده اس… اول باید بازی کنید… اکثر انتقادات به این بازی از توقعات بیجا شکل گرفتن…
هر چی باشه فعلا الکترونیک آرتس با نسخه های بتل خیلی بهتر از اکتیویژن از پس داستان بر اومده
همینطور که دوستمون گفت همه دلشون برای یه جنگ جهانی خوب تنگ شده قطعا موفق میشه 😀
کمپانی ea داره درست همون کاری رو میکنه که واسه بازی nfs انجام داد منتها شکست خورد نحوه اسم گذاری این نسخه که نشان دهنده شروعی دوباره است درست همون چیزیه که تو اخرین نسخه need for speed استفاده شد اما ناموفق بود.تجربه نشون داده تغییر و جهش ناگهانی در یک فرانچایز یک ریسک بزرگه درست مثل farcry primal که اصلا خوب نشد..
بنظرم این نسخه از Battlefield به موفقیت خوبی دست پیدا میکنه چون الان یه مدته همه دنبال یه بازی جنگ جهانی هست:-bd
این قضیه جنگ تن به تن خیلی هیجان انگیز بود داخل تریلر و امیدوارم در بازی نهایی هم هیجان کافی برای سر شوق آوردن گیمر داشته باشه و بتونیم یک لذت بی نهایتو تجربه کنیم.:-bd:-bd:x:x:x