عنوان Dead Space 3 آخرین نسخه از این سری محبوب اکشن و بقا بوده است که با همکاری شرکت الکترونیک آرتز و استودیو Visceral توسعه یافته است . علت پایان یافتن این سری عدم علاقه استودیو Visceral به ساخت نسخه چهارم نبوده است . در حقیقت این استودیو ایده های بسیار جالب و خلاقانه ای برای این بازی در نظر گرفته بود . Ben Wanat یکی از اعضای تیم توسعه دهنده این بازی که در حال حاضر در استودیو Crystal Dynamics مشغول به کار است ، ایده های اولیه که برای تولید نسخه بعدی این سری محبوب داشته اند را به اشتراک گذاشته است .
به نظر می رسد یکی از ایده ها برای سری چهارم ، اضافه کردن میکانیک های مختلف به بخش بقا متناسب با وضعیت انسان های باقی مانده در جهان در پایان سری سوم بوده است . وانات می گوید : هدف ما این بود که بازیکنان هر روز برای زنده ماندن در برابر کشتی های آلوده که به جستجو موجودات زنده می گشتند ، تلاش کنند . سپس با جمع آوری منابع برای تعمیر کشتی کوچک خود به دنبال سایر بازماندگان در دنیای بازی بگردند .
علاوه بر این تیم توسعه دهنده بازی قصد داشت تا گیم پلی غیر خطی را به بازی اضافه کند که در عنوان Dead Space 3 این موضوع تا حدودی مورد تست و آزمایش قرار گرفت . وانات می گوید : ما قصد داشتیم تا بسیاری از مکانیک های بازی را بهتر کنیم . بخش flotilla در بازی Dead Space 3 نمونه ای از گیم پلی غیر خطی بود که من علاقه من بودم با عمق بیشتری بر روی آن کار کنم .
به نظر می رسد که در مورد داستان بازی تیم توسعه دهنده در تلاش بودند تا عنوان را به صورت قسمتی کرده و گیم پلی غیر خطی بخش های مختلف را به یکدیگر مرتبط سازد . ونات می گوید : من تصور می کنم کاربران در نقطه ای از فضا در حالی که به دنبال رد یک کشتی فضایی بودند بازی را آغاز می کردند و با ورود به یک ایستگاه فضایی قطعات و سوخت مورد نظر آن ها تامین می شد . سپس کاربران در حالی که به مبارزه با Necromorphs می پرداختند ، تصویر کلی داستان و آنچه در هر منطقه اتفاق می افتد را در ذهن خود تصور می کردند و به منطقه بعدی می رفتند .
ونات همچنین در مورد آینده این سری نیز گفته است که استودیو Visceral برای پایان این سری برنامه هایی را در نظر گرفته بود و تیم توسعه بازی قصد داشت تا در اوج به این فرانچایز پایان دهد . او که معتقد است شاید شرکت الکترونیک آرتز نسخه چهارم این سری را تولید کند در مورد پایان بازی جزئیات بیشتری را بیان نمی کند .
ونات می گوید : اگرچه همه ما علاقه مند به ساخت ادامه بازی Dead Space هستیم اما هزینه ساخت و تولید این عنوان در مقابل فروش و درآمد بسیار پایین بود . تا کنون کسی به صورت رسمی پایان این سری را اعلام نکرده است اما برای اولین بار بعد از ماه ها نام این بازی بر روی برنامه های SKU شرکت نمایش داده نشده است . تولید و ادامه این سری وابسته به کاهش هزینه تولید و توسعه است . من فکر می کنم بایستی بر روی تجربه شگفت انگیز اصلی که شامل وحشت ، ترس و مبارزات خشن است تمرکز کنیم و بخش هایی از بازی که دارای هزینه بسیاربالایی هستند را حذف کنیم . من نمی خواهم داستان بازی لو بدهم ولی می گویم که تیم توسعه دهنده بازی زمان زیادی را صرف یافتن مبدا Necromorphs و اهداف انسان ها در این جهان تاریک کرده اند . ونات در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان می توانند راهی برای آخرالزمان Necromorph پیدا کنند می گوید : بله اما ممکن است بازیکنان از این کار پشیمان شوند . گاهی اوقات بهتر پیش شیطانی که می شناسید بمانید .
واقعا جای تاسف است که استودیو Visceral نتوانست داستان این بازی محبوب را به پایان برساند . با وجود اینکه بازی Dead Space محبوبیت بالایی در بین گیمر ها دارد اما سود پایین این سری و موضوعات پیچیده از این قبیل باعث عدم توسعه نسخه های بعدی این فرانچایز شده است . البته امیدواریم روزی دوباره توسعه این سری از سر گرفته شود تا طرفداران بتوانند پایان فوق العاده آن را تجربه کنند .
بازی ترسناکی بود.:-o