تکنفره: گیمپلی و گرافیک
گیمپلی بازی به دوبخش تک نفره و چندنفره تقسیم میگردد. بخش تک نفره که توسط استودیوی Danger Close ساخته شده و شامل Campaign و Tier 1 Mode میگردد، بخشی است که در واقع بیشتر ایرادات را میتوان به آن وارد آورد. EA سعی خود را برای هرچه واقعگرایانهتر بودن بازی کرده است و برای این کار نیز چند خبره نظامی را استخدام کرد. اما نقصهایی مانند قراردادن دیوارهای نامرئی در بازی برای جلوگیری از انحراف بازیکن به خارج از خط داستانی بازی باعث میشود تا این موارد کمتر به چشم بیایند. Danger Close برای اینکه گیمر را مجبور سازد تا به داستان بازی توجه بیشتری کنند این کار را کرده که بههیچوجه قابل چشمپوشی نیست. Danger Close از موتور قدرتمند Unreal Engine 3.0 برای ساخت بخش تکنفره بازی استفاده کرده است. این موتور خوبیهای خاص خود را دارد اما مشکلاتی نظیر دیر لودشدن بافتها در محیط گاهی اوقات بهشدت در ذوق گیمر خواهند زد. بافتهای محیط از بافتهای خوبی برخوردار نیستند و برخی جزییات آنقدر بد کار شدهاند که نمیتوان تصور کرد که اینها بخشی از یک عنوان چندمیلیون دلاری باشند.
اما تخریبپذیری بازی در سطح مطلوبی قرار دارد و محیط و سنگرها در برابر گلولههای شلیک شده از طرف اسلحههای متفاوت، عکس العمل مناسب نشان داده و با توجه به قدرت سلاح روی محیط تأثیر میگذارند. همین نکته برای شخصیتها نیز صادق است و دشمنان و حتی اجساد در برابر گلولهها (بهخصوص شاتگان) به خوبی واکنش نشان میدهند.
هوش مصنوعی بازی نیز چندان مناسب طراحی نشده است و نقاط ضعف خود را دارد با اینحال چندان هم بد نیستند و هنوز تجربه حالت تکنفره میتواند تجربهای لذتبخش باشد.
در Tier 1 Mode نیز میتوانید با انجام ماموریتهای بخش Campaign بهصورت زمانی به کسب امتیاز بپردازید و در leader board بازی جایی برای خود دست و پا کنيد.
دیدگاهتان را بنویسید