چندی پیش شاهد مطرح شدن احتمالاتی مبنی بر بهره بردن نسخه ی PC از بازی Rise of the Tomb Raider از ویژگی های گرافیکی مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 بودیم. با این حال پس از انتشار این بازی چنین ویژگی هایی در بخش گرافیکی بازی Rise of the Tomb Raider مشاهده نشد و خیلی زود مشخص گردید که ویژگی های یاد شده از طریق پچ های تکمیلی و آپدیت های بعدی این بازی به ساختار گرافیکی آن افزوده خواهد شد. هم زمان با انتشار اخبار مذکور خبر می رسید که دیگر بازی مورد انتظار شرکت اسکویر انیکس یعنی بازی Hitman نیز قرار است از ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود بهره ببرد.
از آن جایی که بازی Hitman (همانند بازی Rise of the Tomb Raider) از ابتدا قرار نبود بر مبنای ویژگی های گرافیکی مبتنی بر Direct X 12 ساخته شود و همچنین با توجه به تجربه ای که در تازه ترین نسخه از سری بازی های مهاجم مقبره برای دارندگان پلتفرم PC رقم خورد، بسیاری از علاقه مندان بازی Hitman انتظار داشتند تا نسخه ی جدید از سری بازی های هیتمن نیز همانند بازی Rise of the Tomb Raider پس از انتشار به بازار و در قالب پچ های تکمیلی این اثر از ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 برخوردار گردد. اما اکنون خبر می رسد که بازی Hitman از همان ابتدای انتشار به بازار از ویژگی های گرافیکی مبتنی بر Direct X 12 در بخش فنی خود بهره خواهد جست. بر اساس اطلاعات موجود ویژگی های گرافیکی طراحی شده بر مبنای توانایی های واسط برنامه نویسی Direct X 12 در بازی Hitman در ابتدای کار تنها چند مورد خاص را در بر می گیرند و پس از آن ویژگی های مذکور به موجب ارائه شدن آپدیت های جدید برای این بازی به تدریج افزایش خواهند یافت. به گفته ی سازندگان بازی Hitman یعنی اعضای استودیو IO Interactive طراحی ویژگی های گرافیکی این بازی بر مبنای واسط برنامه نویسی Direct X 12 این امکان را به علاقه مندان این بازی می دهد تا بتوانند بهبود قابل ملاحظه ای را در امر اجرای این بازی شاهد باشند. در واقع بنا بر تایید سازندگان بازی Hitman این ویژگی ها موجب می شود تا فرآیند پردازش های هم زمان در بازی Hitman بسیار بهتر از حالت عادی (حالت مبتنی بر Direct X 11) صورت گیرد و علاوه بر آن تجربه کنندگان نسخه ی PC این بازی به هنگام انجام پردازش های مبتنی بر پردازنده ی اصلی سیستم های کامپیوتری خود (CPU) قادر به برخورداری از سرعت بیشتری در امر اجرای بازی هیتمن باشند. علاوه بر آن دارندگان لپ تاپ ها نیز به موجب بهره مندی بازی Hitman از ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 می توانند تجربه ای بهتر از حالت عادی را در امر اجرای بازی Hitman برای خود رقم بزنند.
همان گونه که پیش تر هم به آن اشاره کرده بودیم بازی Hitman (همانند نسخه ی پیشین این سری) توسط همکاری دو جانبه ی اعضای استودیو IO Interactive با شرکت AMD ساخته خواهد شد. از همین رو دارندگان کارت های گرافیک برند AMD می توانند از تجربه ی روان تری در امر اجرای بازی Hitman برخوردار شوند. امری که شاید در تلفیق با ویژگی های گرافیکی مبتنی بر Direct X 12 بسیار دست یافتنی تر و ملموس تر از قبل جلوه کند. به عبارت بهتر دارندگان کارت های گرافیک AMD خواهند توانست از قابلیت پردازش نا همگام در بازی Hitman بهره بگیرند. یکی از قابلیت های مهمی که به مدد وجود واسط برنامه نویسی Direct X 12 در اختیار سازندگان بازی های کامپیوتری قرار گرفته است و بنا بر تایید طراحان بازی Hitman روند اجرای این بازی را روان تر و سریع تر از حالت عادی ساخته است. به هر حال موارد مذکور آن دسته از ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 بودند که علاقه مندان به بازی Hitman خواهند توانست در همان ابتدای انتشار این بازی شاهد وجود آن ها در بخش تکنیکی بازی Hitman باشند. ویژگی هایی که بنا بر ادعای سازندگان این بازی به تدریج و از طریق انتشار آپدیت ها و پچ های تکمیلی بازی Hitman شاهد افزایش در تعداد و کیفیت آن ها خواهیم بود. گفتنی است که بخش نخست از عنوان سریالی Hitman قرار است در تاریخ یازدهم ماه مارس سال جاری (هفته ی آینده) برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر شود.
بدبختی من یک دستی حریف نمیشم باید دو دستی برم تو حنا .
:-((:-((:-((
کلا بازیهای dx12 سیستم قوی میطلبن باید یک دستی به سر و روی سیستم بکشیم مثلا پردازنده i7 با 16 گیگ رم و کارت 980 یا 390x خلاصه سیستم هیولا میطلبن.
چقدرخوب،نزدیک شدیمبه عرضه اش
پروفسور
کدوم بنچمارکا منظورت 4 تا بنچمارک aos هست یه بازی کذایی که روزی 40 تا بنچمارک بتا ازش مییاد بیرون!!!شما مطمئنی بازی dx12که بییاد amd توش حرف اول اخر رو میزنه
شما میدونی هر بازی ایی تایتل هر کدوم از اینا باشه اون کارتها بهتر فریم میدن ولی مسئله اینجاست بیشتر بازیها تایتل انویدیا هستن همین توم ریدر رو برو ببین 780ti بقل دست furyxهست=)) 980 ti هم 20 30 فریم برتر از furyx .حالا شما به بازی درست درمون به من نشون بده همین وضعیت با همین فاصله به نفع amd باشه!همین هیتمن که بنچمارک نسخه بتاش دراومده و شما از فریم مسخره انویدیا حرف میزنی برو ببنین بازی گرافیکش در حد بازیهای 4 سال پیشه بعد همین گرافیک افتضاح ببنین چقدر داره رو همون کارتای amd فریم میده:emoji1=)) بازی به این داغونی حتی 980ti و furyx هم نمیتونن با بالاترین تنظیمات تو fhd فریم 60 بدن اینقدر بازی بهینه سازیش داغونه که برای بنچمارک گیری aa رو روی fxaa گذاشتند:emoji1 اگه dx12 اینه ماشالا به amd و بازیهای که تایتلش هستن
dx15 هم که بییاد همین وضعه بازار فروش 82 به 18 درصد به نفع انویدیاست بازیسازها بیشتر از انویدیا حمایت میکنند شما فکر میکنی تو بازی ایی که تایتل انویدیا باشه مییان از قابلیت ac که مثلا amd توش دست بالا رو داره استفاده کنند نه خیر برادر من
فعلا همین geow ماکروسافت به عنوان یه بازی dx12 داده بیرون
حتی بازی تومریدر هم سازنده تایید کرده که از قابلیت ac که مثلا amd بهش مینازه و خودشو برتر میدونه استفاده کردند ولی نتیجش چی شده!!!
واقعا خنده داره که توی همین geow کارتای 970 و 780ti دارن در حد nano که قیمتی خیلی بالاتر دارن فریم میدن!! یا 950 بییاد بالاتر از 380x!!!!!!!!!باشه تازه کار به گلیجهای گرافیکی وضعیت افتضاح بازی روی کارتای amd نداریم
من میگم دلتون به دو تا بازی مثل aos!!!!!!!!!!نمیدونم یه بازی سریالی با اون گرافیک داغون مثل هیتمن و dx12 خوش نکنید!این قصه سر دراز دارد
انگار دوباره مهندس بازی در اوردین،من حرفم واضح بود،یه سر به لینک زیر بزنید تا ببینیند این بازی بر مبنای دایرکت ایکس ۱۲ نیست و فقط از دایرکت ایکس ۱۲ پشتیبانی میکنه که همین موضوع باعث گند زدن این بازی شده،اما در تمام بازی هایی که به طور کامل بر مبنای کد های دایرکت ایکس ۱۳ نوشته شدن مثل aos و هیتمن اینویدیا فریم های خنده داری گرفته که مطالبش در تین سایت هم هست 🙂
http://www.extremetech.com/gaming/223858-the-new-gears-of-war-ultimate-edition-is-a-dx12-disaster
بازی انحصاری وین 10 هست و از APIDX12 استفاده کرده!
که ماشالا AMD توش ترکونده.الان بنچمارکای GAMEGPU رو ببینین 950 بالاتر از 380X قرار گرفته=))
=))=))=))=))
خدا وکیلی چی پیش خودت فکر کردی که احتمال دادی من منظورم GEOW4 هست؟
خوبه اسمشو کامل نوشتم:l:l
GEARS OF WAR ULTIMATE EDITION!!! اگر میدونستم متوجه نمیشی به اختصار نمی نوشتم!!
همونطور که گفتم اولین بازی DX12 هست که 2 روز پیش منتشر شده و AMD توش یه فضاحتی بار اورده اون سرش ناپیدا:emoji1:-q:-q:-q
مهندس انگار شما تو باغ نیستین!گیرز اف وار ۴ دایرکت ایکس ۱۲ هستش که هنوزم نیومده،gof ue یه بازسازی از گیرز اف وار قبلیه که طبق دایرکت ایکس ۱۱ ساخته شده،در ضمن از قرار معلوم بازی هیتمن برای انویدیا بهینه است اما به علت پشتیبانی ناقص کارت های انویدیا از دایرکت ایکس ۱۲ فریم به مراتب کمتری از کارتای ای ام دی میگیره ،طبق بتای این بازی البته
واقعا عالی
منتظر دیدن تصاویر جدید از این سری هستم
امیدوارم رابط دایرکت ایکس 12 تو این نسخه خودش نشون بده تا ما هم مجاب به خرید
کارت جدید بکنه
خب این خیلی خوبه اما اینکه سازگاری بیشتری با محصولات شرکت قرمز داره به معنی بهینه نبودن روی محصولات سبزپوشه؟!!!!! یا باید صبر کنیم و ببینیم در عمل چگونه عمل میکنه و شاید مثل خیلی از بازیها که برای یک شرکتی بهینه بودن اما در عمل خلافش ثابت شد.
امیدوارم هرچی هست خوبو لذتبخش باشه تا بتونیم با کچل مرموز و بیرحم همراه بشیم.
همین طور از قفل denovo هم بهره خواهد برد
البته کاملا از DX12 پشتیبانی نمیکنه اینا همش حرفه ، تقریبا پشتیبانی میکنه
والا اگه قراره مثل GEARS OF WAR UE باشه که بازی DX12 هم هست چنان فضاحتی روی کارتای AMD به بار اومده که اون سرش ناپیداس!مایکروسافت گند زده
فقط برین بنچمارکهای GAME GPU رو ببنین 970 بهتر از NANO فریم داده:l
تازه کلی هم مشکلات و گلیج های گرافیکی روی کارتای AMD داره !
امیدورام این بازی واسه کارتای هر دوتاشون بهینه باشه
DX12 چه کرده خیلی خفنه :emoji0