با توجه به کیفیت بسیار خوب بازی Rise of The Tomb Raider ، احتمالاً بسیاری از دارندگان دو پلتفرم PC و PS4 از هم اکنون برای تجربه کردن این بازی بر روی پلتفرم ها مذکور لحظه شماری می کنند. همان گونه که شاید بدانید، جدید ترین نسخه از سری بازی های مهاجم مقبره یک اثر انحصاری موقت و مدت دار برای دو کنسول انحصاری مایکرو سافت یعنی Xbox 360 و Xbox One محسوب می شود و در این میان دارندگان کنسول PS4 باید حدود یک سال دیگر برای تجربه کردن این بازی انتظار بکشند. اما بر اساس اطلاعات قبلی در مورد این بازی، این انتظار برای دارندگان کامپیوتر های شخصی کمتر از همتایان PS4 بازشان بود؛ چرا که سازندگان بازی Rise of The Tomb Raider پیش از این زمان انتشار نسخه ی PC این بازی را ماه های ابتدایی سال 2016 میلادی عنوان کرده بودند. با این حال به نظر می رسد که میزان انتظار PC بازان برای ملاقات با این اثر، کمتر از حدس و گمان های اولیه خواهد بود.
به تازگی بخش فرانسوی وب سایت آمازون نسخه ی PC بازی Rise of The Tomb Raider را با قیمت 49.99 یورو لیست کرده و تاریخ انتشار این اثر را هم 29 ژانویه ی سال 2016 میلادی (چیزی حدود یک ماه و نیم دیگر) عنوان نموده است. به این ترتیب علاقمندان نسخه ی PC بازی Rise of The Tomb Raider می توانند امیدوار باشند که زود تر از آن چه فکرش را می کردند با بازی محبوب خود دیدار نمایند. البته این تاریخ هنوز به شکل رسمی از سوی سازندگان بازی Rise of The Tomb Raider یعنی اعضای استودیو کریستال داینامیکس یا ناشر این اثر یعنی شرکت اسکویر انیکس مورد تایید قرار نگرفته است و این احتمال وجود دارد که تاریخ مذکور در آینده ای بسیار نزدیک تغییر نماید. با این حال این تاریخ کم و بیش نزدیک تر از زمانی است که پیش از این برای انتشار بازی Rise of The Tomb Raider حدس زده می شد و در واقع چشم انتظاران نسخه ی PC این بازی برای ملاقات با اثر محبوبشان حداقل روی تاریخی زود تر از نیمه های ماه مارس سال آینده حساب نمی کردند.
اگر چه علاقمندن نسخه ی PC بازی Rise of The Tomb Raider اکنون با شنیدن تاریخ احتمالی انتشار این بازی کاملاً خرسند به نظر می رسند، اما علاقمندان بازی Fable Legends به همان نسبت ناخرسند هستند. چرا که سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو Lionhead به تازگی تاریخ انتشار نسخه ی بتای این اثر را (که در ابتدا برای عرضه در پایان سال جاری برنامه ریزی شده بود) تا بهار سال آینده به تعویق انداخته اند. سازندگان بازی Fable Legends دلیل این تاخیر را تلاش هر چه بیشتر برای بهبود کلی ساختار گیم پلی این بازی عنوان کرده اند و در کنار آن به ذکر این نکته پرداخته اند که با طولانی تر کردن زمان تجربه ی محدود نسخه ی بتای بازی Fable Legends (که اکنون برای مدت هاست ادامه دارد) قصد دارند باز خورد هایی بیشتری را از مخاطبان خود دریافت نموده تا به موجب آن ها کیفیت این بازی را تا حد امکان افزایش دهند. در واقع بازی Fable Legends تا این لحظه فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر نهاده و بسیاری از هواداران این اثر مدت هاست که در انتظار تجربه کردن آن به سر می برند. این بازی در ابتدا قرار بود نسخه ای جدید و نسل هفتمی از سری Fable باشد و به شکل انحصاری بر روی کنسول اکس باکس وان منتشر شود. اما مدتی قبل یعنی در ابتدای سال جاری میلادی، ناشر اصلی این بازی یعنی مایکرو سافت اعلام کرد که بازی Fable Legends اثری F2P خواهد بود که علاوه بر کنسول اکس باکس وان برای پلتفرم PC (و به شکل انحصاری بر روی ویندوز 10) نیز منتشر خواهد شد و عرضه ی آن بر روی این پلتفرم تنها بر روی استور مایکرو سافت صورت خواهد گرفت. گفتنی است که اعضای استودیو Lionhead در ساختار گیم پلی بازی Fable Legends سبک نقش آفرینی آشنای موجود در مجموعه بازی های Fable را با سبک گیم پلی عناوین استراتژی پیوند زده و در کنار این امر، ماهیت اصلی این بازی را در بخش گیم پلی، بر تجربه ای چند نفره متمرکز ساخته اند. ضمن این که این بازی در ردیف نخستین فرنچایز های AAA قرار می گیرد که قرار است در ساختار خود از واسط Direct X 12 استفاده نمایند. به هر حال باید دید که بازی Fable Legends عاقبت در چه تاریخی به شکل رسمی منتشر خواهد شد و علاقمندان این اثر دقیقاً در چه زمانی می توانند از تجربه کردن بازی Fable Legends لذت ببرند.
در پایان این متن بد نیست سری هم به دنیای شلوغ و پر هیاهوی ورزش های الکترونیک یا eSports بزنیم. بخشی نو پا و پر پتانسیل از صنعت سرگرمی که به تازگی شاهد اضافه شدن رشته ای جدید به جمع رشته های پر طرفدار آن هستیم. به این ترتیب که یکی از لیگ های حرفه ای معتبر در دنیای ورزش های الکترونیک یعنی لیگ ESL (که به تازگی قوانین ضد دوپینگ محکمی را هم به مجموعه قوانین برگزاری مسابقات خود افزوده است) به تازگی بازی Unreal Tournament را نیز در کنار سایر عناوین رقابتی موجود (نظیر کانتر استرایک) به لیست مسابقات اصلی خود افزوده است. نکته ی جالب قضیه این جاست که بازی Unreal Tournament (که جدید ترین نسخه از سری آنریل تورنمنت محسوب می شود و به طور کامل بر ساختار آنلاین تمرکز دارد) هنوز به شکل رسمی و در قالب نسخه ی نهایی در اختیار علاقمندان این اثر قرار نگرفته است و نسخه ی موجود از این بازی ، که در حال حاضر به شکل رایگان در اختیار تمامی علاقمندان این بازی در سطح جهان قرار گرفته است (البته به جز گیمر های حاضر در ایران، کوبا، سوریه، سودان و کره ی شمالی) نسخه ی ما قبل آلفا و آزمایشی از این اثر محسوب می شود. با این حال سران ارشد لیگ جهانی ESL تصمیم گرفته اند که همین نسخه ی آزمایشی و نیمه تمام از بازی Unreal Tournament را وارد مسابقات جهانی خود نمایند و برای خالی بودن هر چه بیشتر مسابقات مذکور از ایرادات موجود در نسخه ی پیش از آلفای این بازی، شش نفر از اعضای شرکت Epic (سازندگان سری Unreal Tournament) به لیگ جهانی ESL پیوسته اند تا بر روند انجام مسابقات Unreal Tournament در این لیگ نظارت کرده و از بروز مشکلات فنی در انجام مسابقات آن جلوگیری به عمل آورند. به هر حال اگر چه شاید عده ای تصمیم مذکور را تصمیمی عجولانه قلمداد نمایند (به این دلیل که سران لیگ ESL می توانستند تا زمان تکمیل مراحل تولید و توسعه ی بازی Unreal Tournament صبر کنند) اما مسلماً ورود بازی Unreal Tournament به لیگ جهانی ESL می تواند خبر خوبی برای علاقه مندان به این بازی باشد.
منتظرشم بشدت.
منتظرشم بشدت تو نوروز هم که farcry primal میاد چه شود.:D