یکی از محبوبترین بازیهای حال حاضر جهان که، در کنار پرطرفدار بودن سرمایه کلانی نیز برای سازندگان خود به ارمغان آورده است بازی Fortnite از استودیوی Epic Games میباشد. فورتنایت در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یک بازی همهگیر و اعتیادآور شد که حتی توسعهدهندگان آن نیز انتظار چنین استقبالی را نداشتند. این موضوع نه تا حدی از دید سازندگان بازی در آن زمان غیرممکن بود که حتی یکی از مدیران وقت استودیو اپیک گیمز تصمیم داشت تا روند ساخت این بازی را بهطور کامل متوقف کند.
اجرایی نشدن یک تصمیم سرنوشتساز
یکی از مدیران سابق شرکت اپیک اعتراف کرده است که در زمان مدیریت خود قصد داشت پروژه ساخت بازی فورتنایت را بهطور کامل متوقف کند. آقای Rod Fergusson در مصاحبهای با Game Informer این موضوع را مطرح کرده و از تصمیم خود در این باره صحبت کرده است. فرگوسن تصمیم خود درباره توقف ساخت پروژه فورتنایت را اینگونه عنوان کرده است:
“اگر من در اپیک میماندم فورتنایت را لغو میکردم. قبل از رفتنم، من تلاش کردم تا فورتنایت را کنسل کنم. زمانیکه قرار بود Save the World تولید شود، پروژه با چالشهایی روبهرو بود و من به عنوان مدیر تولید در آن زمان راضی به ادامه روند تولید آن نبودم.”
به نظر میرسد که فرگوسن باتوجه به موفقیتهایی که فورتنایت بعد از ترک او بدست آورده، چندان هم از این تصمیم خود ناراضی نیست. وی در این باره نیز گفته است که:
“زمانیکه مردم از من میپرسند آیا احساس بدی درباره اینکه پیش از موفقیتهای نجومی فورتنایت آنجا را ترک کردی، نداری؟ میگویم خیر. شما باید احساس خوبی داشته باشید، چرا که بازیای که شما عاشق آن هستید و یک پدیده جهانی است، اگر من در اپیک باقی میماندم، هرگز وجود نداشت.”
فورتنایت تاکنون توانسته راه خود را به کنسولهای مختلف باز کند. از جمله کامپیوترهای شخصی، کنسولهای بازی و حتی پلتفرم موبایل. این بازی حتی از جمله دلایلی بود که توانست سونی را به ارائه بازی کراس-پلتفرم متقاعد کند.
نمیدونم چرا ولی یک تنفر شدید از این بازی های سوم شخص و جهان باز مخصوصا به سبک این فورتنایت دارم! خیلی هندی طور! البته این نظر من و احترام میذارم به سلیقه بقیه