به دلیل شرایط جدید پیش آمده، استودیوی DICE از تمرکز توسعه دهندگان بتلفیلد 2042 روی لایو سرویس خبر میدهد. همچنین اعلام شده که با وجود این تصمیم جدید، دیگر هیچ زمانی برای کار روی پروژههایی مانند Mirror’s Edge وجود ندارد و فعلا از ادامه کار برخی از سایر پروژههای این استودیو نیز خبری نیست. در ادامه برای جزییات بیشتر همراه ما باشید.
- سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Mirror’s Edge Catalyst اعلام شد
- 10 بازی برتر برای رایانه شخصی / لپ تاپ پایین رده
- پولمان را پس بدهید! – درخواست 85 هزار بازیکن Battlefield 2042
تمرکز توسعه دهندگان بتلفیلد 2042 روی لایو سرویس
این روزها زمان برای سازندگان سوئدی عنوان پرآوازه «بتلفیلد» (Battlefield) در استودیوی DICE در حال تغییر است. برای سالها، DICE پرچمدار استودیوی «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) بود که نه تنها بتلفیلد، بلکه موتور بازیسازی «فراست بایت انجین» (Frostbite Engine) را نیز توسعه داد که بخش عمدهای از خط تولید ناشر را تامین میکرد. با این اوصاف، از زمان عرضه فاجعهبار نسخه «بتلفیلد 2042» (Battlefield 2042) در سال گذشته، شرایط برای این استودیو تغییر کرده است. «وینس زامپلا» (Vince Zampella) از استودیوی «ریسپاون» (Respawn Entertainment) اکنون مسئولیت توسعه این نام را بر عهده گرفته و نقش DICE در سازمان گسترده EA کاهش یافته است.
پس از خروج «اسکار گابریلسون» (Oskar Gabrielson) مدیر کل DICE و دیگر استعدادهای برتر از این پروژه، EA عضو سابق «یوبی سافت انسی» (Ubisoft Annecy) با نام «ربکا کوتاز» (Rebecka Coutaz) که پروژههای Steep و Riders Republic را در کارنامه خود دارد«» به عنوان مدیرکل جدید منصوب کرد. کوتاز در یک مصاحبه جدید با GamesIndustry.biz تایید کرد که تیم رهبری جدیدی تشکیل داده و روی تغییر جهت DICE به عنوان یک استودیو متمرکز بر لایو سرویس متمرکز شده است. توضیحات او را در این باره میخوانید:
ما باید سازمان را با هدف آن تطبیق میدادیم که برای عرضه یک بازی سازماندهی شده بود و همان طور که میدانید، لایو سرویس با عرضه یک بازی یکسان نیست. بنابراین، ما سازمان، ساختار، مسئولیت، فرآیندهای توسعه و موارد دیگر را بررسی کردیم تا همه چیز اصلاح شود. البته این بررسیها همچنین شامل دوستانمان در Ripple Effect که از نزدیک با ما روی پروژه بتلفیلد 2042 کار میکنند نیز میشود.
هزینه لایو سرویس
همگی میدانیم که متاسفانه هر کاری هزینه دارد و انتقال پروژه به یک استودیو با پشتیبانی از لایو سرویس با قیمت بالا به این معنی است که DICE اکنون زمانی برای صرف کردن روی عناوین اصلی مانند Mirror’s Edge ندارد.
ما فقط روی بتلفیلد 2042 تمرکز میکنیم. زمانی برای هیچ پروژه دیگری وجود ندارد و این همان کاری است که میخواهیم انجام دهیم. در عرض سه سال، ما میخواهیم به قدرتی در بازیهای شوتر اول شخص تبدیل شویم که DICE شایسته آن است و این همان هدفی است که به دنبال آن هستیم.
بازی بتلفیلد 2042 هم اکنون برای PC و کنسولهای اکس باکس وان، اکس باکس سری X/S، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس است. اولین فصل از محتوای جدید این بازی نیز به تازگی، نزدیک به هفت ماه پس از عرضه نسخه پایه منتشر شده است. با دنبال کردن اخبار بعدی ما نیز میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این عنوان کسب کنید.
نظر شما درباره تصمیم DICE بر تمرکز توسعه دهندگان بتلفیلد 2042 روی لایو سرویس چیست؟ آیا از این تصمیم حمایت میکنید؟ تجربه شما با بازی بتلفیلد 2042 چطور بوده است؟ در نظرات برای ما بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید