در هفته ی گذشته شاهد بازگشت دو تن از بازی سازان قدیمی و فعال در سبک شوتر اول شخص به یک تیم واحد برای ساختن یک بازی جدید در این سبک بودیم. فرآیندی که در قالب پروژه ی تولید بازی Blackroom نمود یافت و طی آن قرار است تا جان رومرو و آدرین کارمک پس از سال ها به همکاری مجدد با یکدیگر در جریان ساخت یک بازی کامپیوتری جدید در سبک مورد علاقه ی خود بپردازند. اما در همین ابتدای کار به نظر می رسد که پروژه ی ساخت بازی Blackroom با نخستین دست انداز موجود بر سر راه خود دست و پنجه نرم می کند.
اگر چه تاخیر در زمان انتشار یک بازی کامپیوتری این روز ها امری معمول در دنیای بازی های کامپیوتری محسوب می شود، اما بازی Blackroom هم اکنون پیش از آغاز رسمی فرآیند تولید خود نخستین تاخیر را در جریان ساخت تجربه می کند. تاخیری که شاهد وقوع آن در کمپین کیک استارتر این بازی هستیم. به عبارت بهتر کارگردان اصلی بازی Blackroom یعنی جان رومرو و یاران او، نخستین کمپین کیک استارتر این بازی را تعطیل کرده و در پی آغاز کمپین تازه ای برای تامین مالی بخشی از بودجه ی لازم برای ساخت این بازی هستند. این در حالی است که تا پیش از تعطیل شدن پروسه ی تامین مالی مذکور، رقمی نزدیک به 131 هزار دلار از بودجه ی کلی 700 هزار دلاری این بازی توسط علاقه مندان آن در قالب پروسه ی کیک استارتر تامین شده بود. البته سازندگان بازی Blackroom معتقدند که آن ها تنها این کمپین را اندکی به تعویق انداخته اند و پروسه ی تامین مالی بازی Blackroom به طور کامل کنسل نشده است. دلیل اصلی این امر هم ساخته شدن یک دمو از بازی Blackroom عنوان شده است و به اعتقاد سازندگان این بازی از آن جایی که مراحل ساخته شدن این دمو بیش از زمان پروسه ی کیک استارتر بازی Blackroom وقت می برد، آن ها تصمیم گرفته اند که ابتدا مراحل ساخت این دمو را به پایان برسانند و پس از آن نسبت به آغاز دوباره ی پروژه ی تامین مالی بازی Blackroom اقدام نمایند. به هر حال شاید تفکر جان رومرو و همراهان او این بوده است که به کمک ساخت یک دمو از بازی Blackroom و بالا تر بردن هیجان گیمر های علاقه مند به سبک شوتر اول شخص از طریق آن، راحت تر خواهند توانست رقم مورد نیاز برای تولید بازی جدید خود را تامین نمایند. گفتنی است که بازی Blackroom قرار است یک شوتر اول شخص کلاسیک را با تمامی المان های آشنای آن در قالب بخش داستانی و چند نفره در اختیار علاقه مندان به این سبک قرار دهد و علاوه بر آن از قابلیت های گسترده ای نظیر امکان ساختن ماد های متنوع و نقشه های گوناگون برای بخش چند نفره نیز پشتیبانی نماید. به هر حال تا این جای کار که تمامی نکات مربوط به بازی Blackroom تنها به ادعا های گوناگون و تبلیغات پر جاذبه محدود می شدند و باید دید که آیا رومرو و همکاران او خواهند توانست در دمویی که قصد تولید آن را دارند اطلاعات دقیق تر و عینی تری را از زیر و بم بازی Blackroom و گیم پلی آن در اختیار هواداران خود قرار دهند یا این که این دمو هم همچون وب سایت جعلی شرکت هوکسار (که تنها به منظور ایجاد جنجال و تبلیغات بیشتر حول و حوش این بازی ساخته شده بود) تنها دامی خواهد بود برای پر کردن هر چه سریع تر چوب خط بودجه ی مالی بازی Blackroom و شکستن رکورد افرادی نظیر تیم شیفر در این زمینه.
جالبه.
درسته.
یخورده شبیه بازی dark sector میمونه. یادش بخیر تو زمان خودش هیولایی بود
ایشالا که ساخته میشه :-bd
فکر نکنم به این زودی ها ریلز بشه.
سالی که نکوست از بهارش پیداست..
اره خیلی جنجال داره.
دارن بازار گرمی میکنند فقط :-devil
هنوز نیومده چه جنگجالی به راه انداخته…….:-bd
به این بازی خیلی امیدوارم مطمئنا موفق میشه:x:-bd
700 هزار تا فقط برای ساخت یک بازی تازه اونم از نوع درجه یک:o:-D