طبق گزارشها و یک پتنت ثبت شدهی جدید ناشر مشهور ویدئوگیم اکتیویژن در نظر دارد برای هر پلیر در بازیها موسیقی سفارشی سازی شده را در دسترس قرار دهد. بر اساس این پتنت توسعهدهندگان در حال بررسی امکان استفاده از این ویژگی و علاقه کاربران در این رابطه هستند. این پتنت که اولین بار توسط وبسایت eXputer کشف شد بر تولید موسیقی پویا بر اساس رویداد بازی، پروفایل و واکنش گیمر تمرکز دارد و به نوعی میتوان گفت که موسیقی شخصیسازی شده به حساب میآید.
همچنین بخشی از این سیستم قرار است از الگوریتمهای یادگیری ماشین برای جمعآوری اطلاعات استفاده کند و پس از جمعآوری، این اطلاعات به ماژول نرمافزاری دیگری که بر اساس این مولفهها وظیفه تولید موسیقی را بر عهده دارد سپرده میشود. پتنت اکتیویژن همچنین عوامل دخیل در سفارشی کردن موسیقی را پروفایل و مشخصات گیمر، پرفرومنس و نحوه بازی او میداند و این به نظر میرسد که موسیقی پخش شده برای یک گیمر باسابقه و یک تازهکار احتمالا متفاوت باشد.
همچنین رویدادهایی که در بازی به وقوع میپیونند مانند صحنههای غمانگیز و مرگ نیز در نحوه پیادهسازی موسیقی تاثیرگذار خواهند بود. طبق اظهارات مطرح شده همچنین گفته شده که موسیقی تولیدی میتواند بر عملکرد کلی گیمر نیز تاثیرگذار باشد و موسیقی که احساسات گیمر را در صحنه درست برانگیزد میتواند به افزایش تلاش او برای کشتن باس فایتها کمک کند!
این در حالی است که موسیقیهای ملایمتر برای حل کردن معماها و یافتن سرنخها بیشتر توصیه شده است. بر اساس نمودار منتشر شده همراه با پتنت، Activision با برانگیختن یکی از 8 حالت احساسی گیمر به تاثیرگذاری مورد نظر خود دست مییابد.
در حالی که بسیاری از ویژگیهای موجود در بازیها به شدت قابل شخصی سازی است، اما عناصر موسیقی تقریبا برای همه پلیرها استاندارد و به صورت یکسان در نظر گرفته میشود. موسیقی و صدا بخش مهمی از ویژگیهای بازیهای ویدئویی به شمار میرود که در آینده ممکن است شخصیسازیهای بیشتر در رابط با آن انجام گیرد.
دیدگاهتان را بنویسید