جزئیاتی از گرافیک Xbox Lockhart به اشتراک گذاشته شده که نشان میدهد احتمالا واحد گرافیکی این کنسول از 20 واحد محاسباتی بهره میبرد و 4 ترافلاپ قدرت پردازشی را ارائه خواهد داد، حداقل Tom Warren ژورنالیست Verge اینچنین ادعا میکند.
هفته گذشته بود که Warren در گزارشی ادعا کرد کنسول مقرون به صرفه مایکروسافت Xbox Series S از 7.5 گیگابایت حافظه رم قابل استفاده برخوردار است. به علاوه او توان 4 ترافلاپ را برای گرافیک این کنسول در نظر گرفته بود. البته Warren در ابتدا اعلام کرد که پردازنده Lockhart نسبت به Xbox Series X فرکانس پایینتری خواهد داشت اما سپس با تصحیح حرف خود اطلاع داد که سرعت CPU هر دو کنسول یکسان است.
درست به مانند Xbox Series X در Xbox Series S نیز پشتیبانی از Ray Tracing در سطح سخت افزار انجام خواهد گرفت اما توسعه دهندگان خودشان باید بین 1080p و 60 فریم بر ثانیه یا 1440p و 30 فریم بر ثانیه انتخاب کنند.
جزئیاتی از گرافیک Xbox Lockhart
Warren حالا یک بار دیگر اطلاعات جدیدی درباره پروژه معرفی نشده Lockhart به اشتراک گذاشته که نشان میدهد تعداد واحد محاسباتی گرافیک این کنسول چند عدد خواهد بود تا ما تصور بهتری از سطح عملکرد آن داشته باشیم.
در این میان چند احتمال وجود دارد، با 20 واحد محاسباتی در 1.6 گیگاهرتز ما تقریبا شاهد 4 ترافلاپ قدرت گرافیکی خواهیم بود. اما این احتمال نیز وجود دارد که برخی از واحدهای محاسباتی غیر فعال شده باشند، مثلا 18 واحد فعال و 2 واحد غیر فعال که در این صورت به سرعت 1.75 گیگاهرتز خواهیم رسید. البته یک تئوری جالبتر میگوید که در واقع ما شاهد 24 واحد محاسباتی هستیم که 4 واحد آن غیر فعال شده. در این حالت سرعت کلاک 1.825 گیگاهرتز میتواند قدرت خام 4.67 ترافلاپ را فراهم کند.
در هر صورت با توجه به مشخصاتی که تا به حال شنیدهایم، با پردازنده سریعتر Zen 2 و همچنین وجود درایو SSD به نظر میرسد که Xbox Lockhart بسیار قدرتمندتر از لاین آپ فعلی اکس باکس و بهترین مدل آن یعنی Xbox One X باشد. به علاوه یکی از نکات که باید در نظر گرفت معماری RDNA 2 خواهد بود که نسبت به معماری Graphics Core Next یا GCN فعلی One X بسیار بهینهتر عمل میکند.
همچنین باید اشاره کنیم که Xbox One X برای پشتیبانی از عناوین نسل بعدی مایکروسافت آماده نیست در صورتی که Lockhart به همین هدف عرضه خواهد شد اما وضوح 1080p یا 1440p را با توجه به میزان فریم ارائه میدهد. مایکروسافت هنوز وجود پروژه Xbox Lockhart را تایید نکرده اما انتظار میرود که در ادامه ماه چنین امری صورت پذیرد.
بیشتر بخوانید: پشتیبانی ردیابی اشعه در Xbox Lockhart – پردازنده قویتر از PS5
سلام. مقایسه xox با xss غلط هست، one x 6 ترا فلاپ توان پردازنده گرافیکی داره و از نظر تئوری برای اجرای رزولوشن 4k هرچند 30 فریم طراحی شده در حالی که series s با 4 ترا فلاپ حتی اگر پای ری تریسینگ هم در میان باشه از نظر تئوری قادر به اجرای 4k نیست. البته که قیمت تخمینی و تقریبی 200 دلاری اون تنها امید جیب من هست و با اینکه حریف one x نمیشه حداقل 2 و 3 برابر از xbox one و ps4 قوی تره. 😇
متن رو خوندی اصلا؟
اگه لاکهارت وجود داشته باشه
عملکرد خیلی بهتری نسبت به وان ایکس داره
بله. متن رو خوندم اما بنظرم غلط توضیح داده شده و دلیلش رو تو توضیح گفتم.