شرکت «راکستار گیمز» (Rockstar Games) تایید کرد تریلر بازی مورد انتظار Grand Theft Auto VI در ماه دسامبر امسال منتشر خواهد شد و همین توییت کوتاه از طرف «سم هاوسر» (Sam Houser)، رکوردهای قابلتوجهی را در شبکههای اجتماعی جا به جا کرده است. اکنون مدیر عامل ناشر Take-Two Interactive ایده بهرهگیری از NPCهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در جهان بازی GTA VI جذاب میداند.
«استراوس زلنیک» (Strauss Zelnick)، مدیر عامل Take-Two Interactive اخیراً پیرامون هوش مصنوعی مرجع در بازیهای کامپیوتری صحبت کرد و تاکید نمود یکی از زمینههای استفاده از این فناوری میتواند در شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) باشد. «استراوس زلنیک» در این باره میگوید:
ما پیشتر NPCهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در حالتهای منتشر شده برای بازیهای محبوبی نظیر The Elder Scrolls V: Skyrim دیدهایم؛ از این رو، برای توسعهدهندگان ردهبالا چندان دور نیست که از همان ابتدای توسعه آثار خود از این فناوری استفاده کنند.
استفاده از فناوری NPCهای مبتنی بر هوش مصنوعی؛ اشاره غیرمستقیم دیگر به GTA VI؟
«زلنیک» در ادامه صحبتهای خود، اشاره کرد عموماً شخصیتهای غیرقابل بازی حوصله سر بر هستند و با استفاده از فناوری مذکور میتوان به عناوین مختلف شکل و شمایل جدیدی اضافه کرد. اما این مسئله پیش میآید که آیا از این فناوری در GTA VI هم استفاده شده است؟
هنوز مشخص نیست که آیا بازی GTA VI دارای هوش مصنوعی مولد خواهد بود یا خیر، چون علیرغم تمام افشاگریهایی که در سال گذشته اتفاق افتاد، چیزی پیرامون ادغامهای مبتنی بر هوش مصنوعی به بیرون درز نشد و «زلنیک» هم در رابطه با این مسئله به چیزی اشاره نکرد. نظر شما چیست؟ آیا شما از فناوری NPCهای مبتنی بر هوش مصنوعی در بازی GTA VI استقبال میکنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید