طبق توضیحات جدید کارگردان بازی به نظر میرسد بازی «استارفیلد» (Starfield) به شما اجازه میدهد سفینهها را بدزدید و با آنها در کهکشان سفر کنید. علاوه بر این آنها درباره داستان طولانی بازی Starfield که حتی از Skyrim و Fallout 4 نیز طولانیتر است توضیح میدهند. برای جزییات بیشتر ادامه مطلب را مطالعه کنید.
- اولین ویدیوی کاوش و مبارزه در جهان Starfield و 1000 سیاره قابل بازی!
- تاخیر در عرضه Starfield و Redfall – تا نیمه اول 2023 خبری از عناوین بزرگ بتسدا نیست
- ویدیوی ساخت موسیقی متن بازی Starfield و نمایشی از هنر مفهومی متفاوت آن
امکان دزدیدن سفینهها در بازی Starfield
پس از رویداد Xbox & Bethesda Extended Showcase که دیروز برگزار شد، «تاد هاوارد» (Todd Howard) کارگردان بازی استارفیلد در یک مصاحبه زنده طولانی با IGN به سوالات زیادی در مورد مکانیک و جزییات بازی پاسخ داد. به جز این یکی از افشاگریهای بزرگی که در نمایشگاه روز یکشنبه بعد از پخش اولین ویدیوی کاوش و مبارزه در جهان Starfield و 1000 سیاره قابل بازی! شاهد آن بودیم، نبرد فضایی بازی بود که به گفته هاوارد، این نبرد زیاد تنشزا نخواهد بود. توسعه دهنده همچنین تایید کرد که میتوانید سوار کشتیهای مختلف شوید و حتی آنها را بدزدید و همچنین کالاهایی را در سراسر کهکشان قاچاق کنید.
ما میخواهیم مکانیک جدید، حسی منحصر به فرد داشته باشد. شبیهسازهای فضایی زیادی وجود دارند که ما طرفدارشان هستیم. سفینه کشتی شما دارای سیستمهای قدرت مختلفی است، کمی FTL برای انتقال قدرت به سه سیستم مختلف سلاح و سپس موتورها و سپر سفینه برای شما در نظر گرفته شده است. Grav Drive قابلیتی است که به شما امکان میدهد بپرید و از موقعیتهایی خارج شوید که نیاز به قدرت زیاد دارند.
تعدادی درگیری هوایی در بازی وجود دارد. یکی از بازیهایی که من عاشق آن هستم، MechWarrior است. بازی ما کمی سریعتر از آن خواهد بود. علاوه بر آن میتوانید سفینههای خود را پارک کنید! آنها را غیرفعال کرده و یا سوار آنها شوید. حتی میتوانید آنها را بدزدید. بین شخصیتها مکالمه و گفتگو وجود دارد و شما میتوانید از ایستگاههای فضایی بازدید کنید و یک قاچاقچی باشید!
داستان طولانی بازی Starfield
هاوارد در مصاحبه خود در مورد داستان طولانی بازی Starfield توضیح داد که کمی طولانیتر از Skyrim و Fallout 4 در حدود 40 ساعت است.
اگر به بازیهای قبلیمان نگاه کنید، معمولا همین مدت زمان را برای آنها در نظر میگرفتیم؛ اما، این یکی کمی طولانیتر است. با توجه به این که میتوانید ماموریتهای مختلفی را به بازی اضافه کنید، داستان اصلی ممکن است حدود 20 درصد بیشتر از بازیهای قبلی ما باشد. مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد؛ زیرا بازیکنان معمولا به طور مستقیم داستان اصلی را دنبال نمیکنند. با این حال اگر برای مثال ما در بازیهای قبلی یک ماموریت اصلی 25 ساعته را هدف قرار میدادیم، این بار 30 ساعت در نظر گرفتیم، حتی شاید 40 ساعت فقط برای داستان اصلی در نظر گرفتیم.
بدیهی است که ماموریتهای مهم و مراحل جانبی و موارد دیگر نیز در بازی وجود دارند. ما به نوعی یاد گرفتهایم که مردم بازیهای ما را برای مدت بسیار طولانی انجام میدهند. آنها هنوز 10 سال است که Skyrim بازی میکنند. البته این مدت زمان به صورت مداوم نیست آنها میروند و برمیگردند و همین طور هم بعد از مدتی محتوای اضافی جدید برای بازیها دریافت میکنند. مطمئنا برای استارفیلد نیز محتوای اضافی خواهیم داشت.
رویای مادکنندهها
هاوارد در انتهای مصاحبه خود علاوه بر توضیحات فنی، استارفیلد را رویایی برای جامعه مادکنندهها توصیف کرد. در واقع، با توجه به حجم عظیمی از املاک و مستغلات (بیش از 100 سیستم ستارهای و بیش از 1000 سیاره)، استارفیلد میتواند یک زمین بازی قطعی برای مادکنندهها باشد. البته «بتسدا» (Bethesda) هنوز اعلام نکرده که آیا ابزارهای ماد بازی در کنار آن منتشر خواهند شد یا خیر و باید منتظر خبرهای بعدی در این زمینه باشیم.
ما انجمن مادکنندههای خود را دوست داریم. ما در واقع فکر میکنیم که این بازی برای جامعه مادکنندههای ما یک رویا خواهد بود؛ زیرا آنها کارهای زیادی میتوانند انجام دهند.
بازی Starfield قرار است در اوایل سال 2023 برای PC و کنسولهای اکس باکس سری X/S عرضه شود. شما درباره داستان طولانی بازی Starfield چه نظری دارید؟ فکر میکنید چه مدت زمانی برای تمام کردن این بازی زمان لازم است؟ در بخش نظرات با ما همراه باشید.
من اسکایریم بازی نکردم ولی کلی تعریف ازش شنیدم. اگه مثل اون باشه باید عالی باشه.
توی گوگل چه مدت در دست توسعه بوده که در نتایج اومد 25 سال
25 سال ! تعجبی نداره که تونستن هزار سیاره طراحی کنن یعنی هرچی بودجه داشتن برای این بازی خرج کردن
ای کاش بجای این بازی روی یک نسخه اسکایریم درست حسابی کار می کرد یه اسکایریمی میداد به خوبی skyrim v اما بدون باگ
بهترین بازی جهان بازی هست که بازی کردم اما هر دفعه میرم سمتش حتی آخرین نسخه اش هم دانلود کردم از بس مشکلات فنی و باگ داره وسط بازی حوصلم سر میره باگ ها به کنار یه سری مشکلات فنی در طراحی در بعضی جاها پیدا کردم وارد میشی نمی تونی خارج بشی یعنی اساس طراحی اون قسمت مشکل داره یا زمین بعضی قسمت ها خالیِ یا یه سری مراجل کلا مشکل دارن و نمیشه ردشون کرد باگ نیستن مثله اینه میمونه که وارد یک ساختمان شدی و همکارت دم در می ایسته و جلوی خارج شدنتو میگیره با وجود این همه مشکلات هر چند ماه یبار حوس میکنم برم سمتش یه چند ساعتی بازیش کنم
اینکه اکثر بازی های جدید شدن مدرنیته یعنی دنیایی با تکنولوژی اعصاب خورد کن شده
بازی های فانتزی که جادو درشون وجود داره تعدادشون خیلی کم هست که بهترینشون همین اسکایریمِ
یه ژاپن هست که از اینجور بازی ها میسازه که از سبکشون خوشم نمیاد کلا ژاپنی ها بازی های عجیبی میسازن علاقشون عجیبه نصف بیشترشون هم چیزی جز محتویات انحرافی نداره
اینطور ک سازنده ش گفت، همه سیاره ها دست ساز نیستن. بیشتر سیاره ها رو هوش مصنوعی طراحی کرده. خیلی هم خبر خاصی توشون نیست، احتمالا برای دم دست بودن منابع طراحی شدن.
25 ک نیست، اگه سال دیگه بیاد، میشه 8 سال.