صنعت بازی و سرگرمی هر سال در حال شکستن رکورد سال قبل خود است و امسال هم با وجود همه گیری ویروس کرونا و پر رونق شدن بازار بازی و سرگرمی، این رکورد بار دیگر جابجا شد. در این مقاله به صورت مفصل به ریز جزئیات درآمد صنعت بازی در سال 2021 پرداختهایم. با ما همراه باشید.
- معرفی بهترین بازی های سال 2021 از نگاه منتقدان IGN
- 1000 میلیارد بازدید از بازی ماینکرفت – یوتیوب اعلام کرد!
آمار درآمد صنعت بازی در سال 2021
شرکت Newzoo تحقیقی در مورد صنعت بازی و میزان گستردگی و عظمت آن در سال 2021 انجام داده که به نوع خود جالب توجه است. به گزارش وبسایت این شرکت، میزان سود صنعت بازی و سرگرمی در سال جاری میلادی به 180 میلیارد دلار رسید! این رقم باورنکردنی در مقایسه با میزان مشابه سال گذشتهی خود با 1.8 درصد رشد رو به رو بوده است که میتوان آن را به پای همه گیری ویروس کرونا و قرنطینههای سراسری گذاشت. طبیعی است که مردم در زمان قرنطینه به ابزار سرگرمی نیاز دارند و این به معنای تقاضای بیشتر برای بازی و سرگرمی است. پیش از اینها تصور میشد که درآمد امسال صنعت سرگرمی به نسبت سال گذشتهی خود با کاهش رو به رو شود اما به لطف درآمد بیش از حد انتظار صنعت موبایل و بازیهای مربوط به این پلتفرم، باز هم شاهد رشد این صنعت به نسبت سال قبل بودیم.
بازیهای موبایلی در میان دیگر پلتفرمهای بازی با رشد خیره کنندهی 7.3 درصدی مواجه شد. پلتفرم PC و کنسول نیز توانستند به نسبت سال گذشته با رشد 1.2 میلیارد دلاری همراه شوند و بیشتر از حدی که انتظار میرفت پر منفعت باشند. تام ویجمن (رییس بخش تحقیقات و انتشارات) در گزارش خود اعلام کرد:
ما تصور میکردیم که هیچ چیز دیگر نمیتواند باعث شود تا رکورد سال 2020 در این صنعت شکسته شود اما با گذشت تنها 9 ماه ابتدای سال 2021 دیدیم که میتوان شاهد شکوفایی دوبارهی این صنعت بود. کمبود تراشه و افزایش تقاضای مخاطبان باعث شد تا شور و هیجان بیشتری برای دنیای سرگرمی ایجاد شود. بازیهای ابری نیز به نسبت سال گذشته با رشد خیره کنندهای همراه بودند و رکورد میزان بازی ثبت شده در سال را شکستند. رکورد سال قبل تنها نصف بازیهای امسال بود. پس میبینید که شاهد چه رشد فوق العادهای از این صنعت هستیم و ترندهای سال آینده نیز کم و بیش مشخص میشوند. بازیهای ابری نشان دادند که نحوه بازی کردن از سال آینده تغییر خواهد کرد. در این حالت، بازیکنان تنها به دنبال عناوین جدید میگردند و دیگر حتی نگران پتلفرمهای قابل عرضهی عنوان محبوب خود نیستند. تمام اینها به دلیل ویژگیها و خصوصیات پلتفرم بازیهای ابری است که به هر شخصی اجازهی دسترسی به کیفیت مشخصی از بازی را میدهد.
انتشار گزارش وضعیت صنعت بازی در سال جاری باعث شد تا وضعیت کلی بازار بازیهای ویدیویی را در دنیا بسنجیم اما یک نکتهی دیگر هم در این سنجش وجود دارد! محققان با استفاده از این اطلاعات میتوانند تخمین بزنند که در سالهای آینده چه چیزی انتظارمان را میکشد. برای مثال یکی از برآوردهای شرکت Newzoo این است که ارزش صنعت بازی و سرگرمی تا سال 2024 به 219 میلیارد دلار خواهد رسید. در آن سال دنیای بازیهای موبایلی به درآمد 116 میلیارد دلاری رسیده و بازیهای ابری نیز به رکورد 6.7 میلیارد دلاری خواهند رسید. باید منتظر ماند و دید که در سالهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
دیدگاهتان را بنویسید