گردآوران بررسیهای وب سایت متاکریتیک یک خبر بسیار جالب را اعلام کرده اند و آن هدف ویژگی جدید این وب سایت برای جلوگیری از بررسیهای انفجاری است. از این پس بررسیکنندگان و کاربران متاکریتیک برای درج بررسی و امتیازدهی به تمامی عناوین قرار گرفته در این سایت باید حداقل 36 ساعت بعد از عرضه صبر کنند تا بتوانند بررسی خود را از یک اثر عنوان کنند. هر چند که متاکریتیک اصرار دارد این اقدام به دلیل عنوان خاصی صورت نگرفته، اما بدیهی است که اتفاقات پس از عرضه بازی The Last of US Part II نقشی اساسی در این اقدام داشته است.
یکی از سخنگویان وبسایت نام آشنای متاکریتیک در گفت و گو با Gamespot گفته است که ما به تازگی محدودیت 36 ساعتی را برای گذاشتن بررسی و اعطای امتیاز به عناوین تازه منتشر شده در بخش بازی اعمال کردهایم تا مطمئن شویم گیمرها پیش از اظهار نظر و درج بررسی، فرصتی برای تجربه آن اثر داشتهاند. این بازه انتظار برای تمامی کاربران بررسی کننده در تمامی بخش بازیهای متاکریتیک اعمال شده و بر پایه تحقیقات صورت گرفته و نظر منتقدین و کارشناسان صورت گرفته است. این ویژگی برای دو عنوان بزرگ تازه منتشر عملی شده است. Ghost of Tsushima و Paper Mario: The Original King، دو انحصاری بزرگ پلی استیشن 4 و نینتندو که هفته گذشته منتشر شدند، تا پیش از ساعت 12 بعد از ظهر روز شنبه به وقت اقیانوسیه هیچ بررسی در وبسایت متاکریتیک دریافت نکرده بودند.
محدودیت 36 ساعته برای درج بررسی و امتیازدهی در متاکریتیک
تا زمانی که 36 ساعت از عرضه این دو عنوان نگذشته بود، در صفحه آنها در سایت متاکریتیک عبارت “لطفا کمی زمان برای انجام بازی صرف کنید” درج شده بوده است. همان طور که اشاره شد، متاکریتیک میگوید ارتباطی به عنوان خاصی نداشته است اما از آنجایی که مدت زمان کمی از انتشار The Last of US Part II، جدیدترین اثر استودیو ناتیداگ میگذرد، نمیتوانیم این گفته را کاملا باور کنیم. احتمالا به یاد دارید که بلافاصله بعد از عرضه این عنوان مورد انتظار، تعداد قابل توجهی نقد منفی از بازی در متاکریتیک ثبت شد که مشخصا بسیاری از آنها نامعتبر بودند چرا که آنقدر این نقدهای منفی سریع به ثبت رسید که مشخص بود بررسی کنندگان بدون انجام بازی، آن را مورد حملات خود قرار دادهاند.
متاکریتیک در حالی این ویژگی را تازه به سایت خود اضافه کرده که کمپانی Valve چنین قابلیتی را در سال 2017 به استیم افزود. این اتفاق در آن زمان بعد از بررسیهای انفجاری علیه GTA V و Firewatch که البته اصل اقدام ارتباطی به این دو بازی نداشت رخ داد. در سال 2019 این کمپانی اعلام کرد که بررسیهای انفجاری را شناسایی و از بخش Review Score حذف خواهد کرد. با اینکه اعمال محدودیت زمانی میتواند در کاهش بررسیهای غیر منطقی برای یک بازی مفید باشد اما مطمئنا به طور کامل این معضل را رفع نمیکند. اتفاقی که خصوصا برای عناوینی که انحصارا در Epic Gamer Store منتشر میشوند رایج است.
بیشتر بخوانید: امتیازات The Last of US Part II از سوی کاربران در متاکریتیک جنجال آفرین شد
دیدگاهتان را بنویسید