رابط برنامه نویسی دایرکت اکس 12 و Vulkan چند سالی است که درحال رقابت با یکدیگر هستند و در خیلی از بازیها مانند DOOM تفاوت زیادی را در مقدار FPS دریافتی شما ایجاد میکنند. اما آیا تفاوت خاصی در استفاده منابع سخت افزاری توسط این دو رابط برنامه نویسی بازی وجود دارد؟
بازیRed Dead 2 چند وقتی است که به صورت رسمی برای ویندوز نیز منتشر شده است اما متاسفانه مشخصات سیستم اجرایی آن بالاتر از تصورات بود گرچه همین موضوع پیشبینی میشد. امروز در سخت افزارمگ برای شما اجرای این بازی را بر روی یک سیستم با مشخصات متوسط آماده کردهایم تا شاهد اجرای این بازی بر روی یک سیستم میانرده نیز باشید.
همه توانایی پرداخت هزینه برای خرید کارت RTX 2080TI را ندارد و نیازی بر حضور ویدیوهایی با محتوای اجرای بازیهای مختلف با RTX2080TI برای همیشه وجود ندارد و خیلی از مواقع باید اجرای بازیها را با پردازنده و کارت گرافیکهای میانرده نیز تجربه نمود.
سیستم امروزی ویدیو ما از پردازنده I5 7400 در کنار کارت گرافیک GTX1050TI، 2 ترابایت هارد سیگیت با سرعت 7200 و مادربرد MSI Bazooka B250M استفاده کرده است. شایان به ذکر است که بگوییم کارت گرافیک GTX1050TI این سیستم بر روی حالت استاندارد خود نیست و مقداری اورکلاک در آن صورت گرفته است که به صورت 150 مگاهرتز برای Core Clock و 650 مگاهرتز برای Memory Clock میباشد.
همانطور که گفته شد رابط Vulkan در بازیهای زیادی مانند Doom تاثیر زیادی بر روی Frame Rate دریافتی شما میگذارد. به عنوان مثال با DirectX قادر خواهید بود با سیستم گفته شده مقدار 70 FPS را دریافت کنید اما با استفاده از Vulkan این مقدار به 100FPS نیز میرسد.
اما در برخی از بازیها تفاوت خاصی در فریم ریت دریافتی احساس نمیشود و این دو رابط تفاوتهایی از نظر مصرف منابع سخت افزاری ایجاد میکنند.
نظر شما چیست؟
دیدگاهتان را بنویسید