کمپانی AMD زمان عرضه تکنولوژی FidelityFX Super Resolution 2.0 یا FSR 2.0 را تایید نموده و قرار است در تاریخ 12 مِی (22 اردیبهشت) شاهد آن باشیم. همچنین لیست اولین بازیهایی که در آینده نزدیک به این فناوری مجهز میشوند نیز منتشر شده است.
- قدرت گرافیک مجتمع پردازنده های AMD Phoenix – در حد و اندازه RTX 3060 لپ تاپ
- آخرین قیمت جهانی کارت گرافیک در می 2022 – کاهش قیمت همچنان ادامه دارد
- عرضه پردازنده های Ryzen 7000 در پاییز – 5 نانومتریهای نسل جدید
عرضه FSR 2.0 در واقع با بازی Deathloop توسعه یافته توسط استودیو Arkane با یک به روز رسانی در تاریخ 22 اردیبهشت ماه اتفاق میافتد. تیم سرخ در اواخر ماه مارس جزئیات فراوانی از تکنولوژی FSR 2.0 به اشتراک گذاشته بود. این اطلاعات شامل نیازمندی به سخت افزار قدرتمندتر مانند گرافیکهای AMD Polaris یا Nvidia Pascal میشد. همچنین مشخص شد که FidelityFX Super Resolution 2.0 به مانند نسخه اول روی گرافیکهای انویدیا نیز کار میکند.
امروز AMD تایید کرده بازیهای زیر به روز رسانی مربوط به FSR 2.0 را دریافت خواهند کرد:
- DEATHLOOP
- Asterigos, Delysium
- EVE Online
- Farming Simulator 22
- Forspoken
- Grounded
- Microsoft Flight Simulator
- NiShuiHan
- Perfect World Remake
- Swordsman Remake
- Unknown 9: Awakening
زمان عرضه FidelityFX Super Resolution 2.0
تیم سرخ اعلام نموده که تعبیه FSR 2.0 برای بازیهایی که از قبل از Nvidia DLSS پشتیبانی میکنند حداقل به 3 روز زمان نیاز دارد. با توجه به این که فناوری رقیب در بیش از 150 بازی حضور دارد میتوانیم امیدوار باشیم توسعه دهندگان خیلی سریع برای تعبیه نسخه جدید FSR دست به کار شوند.
البته که انتظار میرود لیست اولیه شامل 11 بازی خیلی سریع گسترش یابد. در مورد FSR 1.0 چنین اتفاقی خیلی سریع رخ داد و حالا در بیش از 80 بازی شاهد حضور این فناوری هستیم. در عین حال به علت متن باز بودن آن (نسخه دوم نیز متن باز است) تعبیه آن درون شبیه سازها به راحتی صورت گرفته و عدد ذکر شده حتی شامل بازیها و نرم افزارهای غیر رسمی نمیشود.
FSR 2.0 یک Temporal Upscaling است و دیگر خبری از Spatial Upscaling نسخه اول FSR نیست. گفته شده این فناوری کیفیت تصویر بهتری از وضوح اصلی ارائه میدهد. همچنین Anti Aliasing نیز در این نسخه تعبیه شده تا کیفیت بالاتری از FSR 1.0 ارائه شود. برخلاف Nvidia DLSS و Intel XeSS، تکنولوژی FSR 2.0 از الگوریتمهای یادگیری ماشین استفاده نمیکند که یعنی نیازی به هستههای Tensor یا شتاب دهنده XMX نیست.
اینجا غیرمهندس ابیشی،غالبا کسی پاسخگونیست؛ولی دریک سایت یافروم خارجی که می نویسم(حتی یوتیوب)؛۲۰۰۰نفرپاسخ می دهند…عجیبه اینهمه اختلاف فرهنگی./فقط استادایم توی پای همدیگرراگرفتن ومسخره ومضحکه کردن…
سعید جان، عزیز دل من مهندس نیستم، همون اسمم رو بگی کافیه. موضوع بعد هم اینکه واقعا همه نویسنده ها دوست دارن در پاسخگویی به کامنت ها فعال باشن، منتها یه جورایی من مهلت به بقیه نمیدم و سریع میام پاسخ میدم. 😀
در مورد اختلاف فرهنگی باهات موافقم، متاسفانه خیلی از مواقع ما در گفتگو های عادی با هم مشکل داریم. انشاالله که درست بشه.
خیلی خوبه که MFS رو توی لیست اولیه گذاشتن چون کارت های AMD توی این بازی خوب عمل نمیکنن
گفته شده این فناوری کیفیت تصویر بهتری از وضوح اصلی ارائه میدهد./مهندس گرامی معنی این جمله رااگرمی دانی؛کمی بسط بده.منکه نفهمیدم./ثانیادرمحاسبه گرهای گلوگاه،درصد افت عملکردcpuوgpuنسبت بهم سنجیده می شوند.سوال:کارت5700xtدارم؛پردازنده4770kحدود۳۵٪ گلوگاه برای خروجی کارت ایجادمی کند.حالااگربلطفfsr2.0خروجی کارت افزایش یابد؛به درصدعملکردcpuنیزافزوده می شود؟/لطفا محبت کرده جواب دهید.تشکر.
اینراپرسیدم چون cpuدر بازیforza horizon5مشکل سازشده واجازه نمی دهدکه گرافیک راازحالت highافزایش دهم وبافاصله کرش می کند.امیددارم که باافزایش عملکردgpu خروجیcpuنیزبیشترشود.