سایبرپانک 2077 شروع عجیب و غریبی داشت، علی رغم استقبال بالای کاربران از این عنوان اما ما شاهد باگهای فراوان، عملکرد افتضاح روی کنسولهای نسل قبلی و حتی رایانههای شخصی بودیم. در همین حال هات فیکس 1.05 مدتیست که برای بازی منتشر شده (هات فیکس 1.06 نیز به تازگی عرضه شده) و ما در کنار هم نگاهی به عملکرد Cyberpunk 2077 با هات فیکس 1.05 خواهیم داشت.
براساس این تستها، بسته به سخت افزار و تنظیمات مورد استفاده، عملکرد بین نسخه 1.04 و 1.05 میتواند بسیار متفاوت باشد. اگر شما از پردازنده AMD استفاده میکنید و تا به حال راه حل موقت فعال سازی SMT را استفاده نکردهاید، نسخه 1.05 کمک شایانی به شما خواهد کرد. این میزان البته به تعداد هسته پردازنده مرتبط است، جایی که مدلهای 4 هستهای و 6 هستهای Zen 2 و Zen 3 بیشترین بهبود را دریافت کردهاند و چیپهای 8 هستهای نیز مقداری عملکرد بهتری را ارائه میدهند. با این حال به نظر نمونههای 12 و 16 هستهای به اندازه کافی هسته در اختیار دارند که نیازی به SMT نیست.
عملکرد Cyberpunk 2077 با هات فیکس 1.05
اوضاع در قسمت گرافیکها چگونه است؟ ما تست نسخه 1.03 بازی برای گرافیکهای GeForce RTX 3080 و Radeon RX 6800 XT را در اختیار داریم. روی گرافیک انویدیا نسخه 1.05 تقریبا هیچ تفاوتی را نشان نمیدهد. درباره گرافیک AMD اما نتایج 1.03 بهتر از 1.05 هستند در حالی که هات فیکس جدید عملکرد بهتری از پچ 1.04 ارائه میدهد. البته احتمالا در تست نسخه 1.03 قابلیت Rage Mode در گرافیک RX 6800 XT فعال شده است.
با نگاهی به نتایج 1.04 و 1.05 متوجه میشویم که هات فیکس جدید بهبود کارایی را در وضوح 1440p و 4K فراهم میکند. عملکرد در 4K نزدیک به 6 درصد در تنظیمات Medium و 9 درصد در تنظیمات Ultra بهتر شده در حالی که وضوح 1440p با تنظیمات Medium تنها 1 درصد و در تنظیمات Ultra بالغ بر 5 درصد بهبود یافته است. متأسفانه همچنان خبری از رهگیری پرتو در گرافیکهای AMD نیست اما با توجه به باگها و عملکرد ضعیف نمیتوانیم فعال سازی Ray Tracing را در اولویت کاری توسعه دهندگان قرار دهیم.
بیشتر بخوانید: عملکرد پردازنده ها در Cyberpunk 2077 – کدام چیپ بهترین است؟
یه داستانی پشت این ماجراست میخوام توًیح بدم بهتون ببینید بازی یک محیط برنامه داره و یک محیط پردازشی خوب ما که خبر نداریم از سورس کد بازی که چجوری رابط گرافیکی رو انجام دادن یا از دستور های برگشتی یا لوپ های پی در پی برای هر دستوری چیکار کردن خوب پس نمیشه گفت تقصیر cd project نیست و میخوام بگم اینا میتونن با یه برنامه نویسی بلند تر سیستم رو کند جلوه بدن که شما برید اپگرید کنید سیستمتون رو که این یک حقه است که متاسفانه برخی بازیا دارن انجام میدن
یک کارت گرافیک باید تقریبا همه بازیارو جواب بده و بازیه جدید تر میاد نبایدد تفاوت زیادی ایجاد کنه تو جواب دهی
پس ببینید این ها کاری میکنن که شما فکر کنید سیستمتون ضعیف شده و باید ارتقا بدید
و این سیاست کثیفیه که صنعت بازی سازی و شرکت های تولید محصولات گیمینگ پشت پرده ادامه میدن
شما فکر میکنید برای چی cpu انقدر تو این بازی درگیره
مسلما داره میگه رشته پردازشی دستورهای برنامه زیاده پیچیدس
شما خودتون قضاوت کنید این پیچیدگی عمدی بوده یا غیر عمد تو این بازی
اگر برنامه نویسی یکم بلد باشید میفهمید این مطلبی که نوشتم چه چیزهایی رو بیان میکنه
در جواب reply ها هم بگم این نظر شخصی منه
که با اطمینان گفتم و من چیزی رو بهتون تحمیل نمیکنم فقط یکم فکر کنید و اطلاعات بدست بیارید در این رابطه.
مشخص که هیچی از موتور بازی نمی دونی.
متین جان از طرفی باهات موافقم ولی از طرفی هم یه شرکت به قیمت لطمه زدن به ابرو ی خودش نمیاد یه همچین حرکتی بزنه و قبلش مثل کلید ساز بگه این بازی کمترین مشکلاتو داره و فلانه و بهمانه و اعتبار خودشو به چوخ بده
در حالی که اپل داره این کارو اشکارا میکنه
واقعا نمیدونم این بازی فازش چیه خیلی از لود سی پی یو استفاده نمیکنه ولی سرعت میطلبه برعکث مافیا 3 خیلی سی پی یو رو لود میکرد ولی سرعت بالایی نمیطلبید این سایبر هم انقدر هوش مصنوعی بالایی نداره که انقدر سی پپی یو بخواد همچین چیز شاخی هم نیست