موفقیت موج اخیر ریمیکهای «رزیدنت اویل» (Resident Evil) را میتوان در توسعه بازسازی Resident Evil 1 روی کنسول GameCube مشاهده کرد که فرمول تکیه بر عناصر ترسناک سری را بازآفرینی میکند. ثبات و کیفیت ریمیکهای Resident Evil باعث شده است که علاقهمندان به انجام بازیهای ترسناک امیدوار باشند.
سری Resident Evil علیرغم چند تلاش نصفهونیمه در دیگر ژانرها، همچنان به عنوان یکی از بزرگترین فرانچایزهای ترسناک صنعت گیمینگ شناخته میشود. امسال، ریمیک بازی Resident Evil 4 پس از 18 سال روانه بازار شد و توانست در میان هجوم بازیهای بینظیر در سال 2023، به فهرست نهایی بهترین بازی سال راه پیدا کند. این موفقیت نشان میدهد که شرکت «کپکام» (Capcom) فرمول ساخت ریمیک را بلد است.
«کپکام» یک برنامه زمانی را طراحی کرده است که علاوهبر توسعه نسخههای اصلی، روی ساخت ریمیکهای از نسخههای قدیمی سری Resident Evil نیز تمرکز داشته باشد. این ریمیکها به قدری باکیفیت هستند که فکر نکنم شرکت Capcom سرعت خود را از مرمت سری Resident Evil کاهش دهد. با این حال، همه نگاهها به شرکت Capcom دوخته شده است که ببینند بعد از عرضه بازی Resident Evil 9، چه نسخه کلاسیک از سری مذکور را بازسازی خواهد کرد.
موج اخیر بازسازیهای Resident Evil (نسخههای 2، 3 و 4) شاید مسیر موفقیت را خیلی سریع برای «کپکام» هموار کرده است؛ اما کاربران باید مدیون اولین ریمیک از سری Resident Evil باشند که 20 سال پیش برای کنسول GameCube عرضه شد. خیلیها معتقد هستند ریمیک Resident Evil 2002 مسیر توسعه سایر ریمیکهای برجسته در صنعت گیم را فراهم کرد.
داشتن تاریخچهای غنی؛ دلیل اصلی موفقیت بازسازیهای سری رزیدنت اویل
گفتنی است ریمیکهای Resident Evil روی نمایش عناصر ترسناک نیز تمرکز میکند و از نمایش گیم پلی اکشن و سریع نسخههای اصلی فاصله میگیرد. به همین علت است کاربران برای تجربه ریمیک بعدی سری Resident Evil لحظهشماری میکنند. بخشی از توانایی «کپکام» در ساخت ریمیکهای Resident Evil به عرضه نسخههای مختلف از این سری در گذشته بازمیگردد. خوشبختانه، اکثر نسخههای فرعی سری Resident Evil از کیفیت و محتواهای عمیقی برخوردار هستند که لذت بازآفرینی را دوچندان میکند.
موردی که هنوز در فرانچایز The Last of Us پیدا نمیشود و با عرضه دو ریمستر و یک ریمیک، همچنان توانایی رقابت با سابقه 30 ساله سری «رزیدنت اویل» را ندارد. با تکیه بر این، هر نسخه Resident Evil چیز تازهای را برای کاربران معرفی میکند؛ خواه از طریق معرفی قهرمانان جدید، ابرشرورها، سلاحها، یا اضافه شدن به داستان کلی سری باشد. ریمیکهای سری Resident Evil میتوانند با رعایت مداوم مرز بین نوستالژی و احترام به جنبههای منحصربهفرد متریال خود، از تبدیل شدن به تجربیات کهنه و منسوخشده جلوگیری و در عین حال بازیها را برای بهبود به طرق مختلف بهروزرسانی کنند.
یکپارچگی؛ عامل موفقیت ریمیکهای سری Resident Evil
سری Resident Evil با ارائه 9 بازی اصلی و تعداد بیشماری از نسخههای فرعی، همچنان با قدرت در صنعت گیمینگ ظاهر میشود و تمامی ریمیکهای تاکنون ساختهشدهاش، یک نوع یکپارچگی صدا وجود دارد. به عبارت دیگر، نسخههای بازسازی سری Resident Evil از استانداردهای نوین بازیهای حال حاضر پیروی میکند و کاربران شاهد نزدیکترین نورپردازی، سیستم تیراندازی، دوربین و مکانیزمهای مشابه با بازیهای اصلی هستند. از همه مهمتر، هر یک از بازسازیهای Resident Evil علیرغم تمایلات اکشن، کاملاً در ژانر ترسناک جای گرفتهاند.
انتخاب ایجاد یکپارچگی در بین ریمیکهای نسخههای کلاسیک این سری برای شرکت Capcom به ثمر نشسته است؛ به نحوی که هر یک از ریمیکهای Resident Evil فروش خوبی داشتند و در مجموع به جلب مجدد علاقه گسترده به این سری کمک کردند. Resident Evil در دنیای بازیهای ویدیویی و فرهنگ عامیانه کمی احیا میشود و اینکه یکی از بهترین بازیهای سال 2023 بازسازی یکی از بهترین بازیهای سال 2005 باشد، لحظهای دراماتیک برای این فرنچایز به وجود میآورد. در هر صورت، ریمیکهای سری Resident Evil نشان میدهند که این سری همچنان تمایل کافی برای کسب موفقیتهای بیشتر را دارد.
دیدگاهتان را بنویسید