قابلیت DLSS که در کارت های گرافیک سری GeForce RTX 20 مورد استفاده قرار گرفت، برگ برنده ای برای پرچمداران انویدیا به حساب می آید که می توانند برتری خود را به رخ رقیب بکشند. به تازگی باخبر شده ایم که بازی Monster Hunter: World به زودی به فناوری DLSS مجهز شده و این فناوری چند ویژگی جدید را برای این بازی به ارمغان خواهد آورد.
گیمرها برای این منظور نیازمند نصب آخرین درایور NVIDIA بوده و سپس اقدام به فعال سازی DLSS در این بازی هستند. سپس می توانید از نهایت نرخ فریم به همراه بهبودهای تصویری لذت ببرید. جالب است بدانید که پس از فعال کردن DLSS، نرخ فریم و پرفورمنس بازی به صورت خیره کننده ای تا 50 درصد افزایش پیدا خواهد کرد!
فناوری DLSS یا همان Deep Learning Super Sampling، با استفاده از هسته های RT و Tensor که برای هوش مصنوعی و هندل بهتر Raytracing در کارت های گرافیک Turing به خدمت گرفته شده اند، می تواند نرخ فریم و بازدهی سخت افزار در بازی را افزایش دهد. Digital Foundry در ماه آوریل اعلام کرده بود که DLSS را به لیست ویژگی بازی های Anthem اضافه کرده و به واقع Anthem هم به لیست پشتیبانان این بازی پیوسته است.
جالب است بدانید که افزایش 50 درصدی عملکرد کارت های گرافیک انویدیا RTX در بازی Monster Hunter: World حتی با حداکثر تنظیمات و رزولوشن 4K نیز میسر شده است. Capcom ضمن افزودن این ویژگی به بازی Monster Hunter: World یک قابلیت در تنظیمات بازی را قرار داده است که با توجه به تکنیک های DLSS، می تواند وضوح و کیفیت تصویر را به دلخواه کاربران تغییر دهد. با ورود کارت های گرافیک GeForce RTX 20 پای هوش مصنوعی هم به دنیای پردازش بازی ها باز شده است.
سلام ببخشید چجوری این قابلیت رو فعال کنیم؟
منم این حرفاتو توی چتدین مطلب دیگه گفتم …فعلا زوده …کمه کم باید 2080ti داشته باشی تا یکم حالشو ببری
منم همینو میگم….
بله همینطوره ، امار فروشش هم در داخل ایران زیاده :-bd
تفاوت فریم که هست مسلما ولی نه در این حد. بله تنظیمات رو من بیشینه مقدار میزارم. فرصت بشه حتما فریم رو اعلام میکنم
قابلیت rtx به نظر من فعلا برا 2080 ti مناسبه واقعا کازت گرافیک های دیگه میرینن من با رفقام یه دونه 2070 و یه دونه 2080 گرفتیم تو بازی shadow of tomb rider تو 4k کارت گرافیک 2070 فریم ریت 37 میداد و تو 2080 42 خوب فک نکنم کسی حاظر باشه به خاطر نور بهتر تو 37 فریم بازی کنه (البته مسئله نور نیست و این قابلیت یک هوش مصنوعی هستش که خودش تشخیص میده که که چه جاهایی بهتره نور پردازی چه قدر باشه ) ولی خوب اگه بخوای از این قابلیت لذت ببری باید به فکر یه 2080 ti باشی که فک کنم الاد 22 میلیون پولشه (شاید تو آینده بهتر بشه ولی خوب بازم فعلا که برای گرافیک های به جز 2080 ti اصن پیشنهاد نمیکنم فعلاش کنین چون تکنولوژی جدیدی هستش ممکنه بعضی جاها خاموش بودنش گرافیک بهتری داشته و در حال حاظر فقط از سه بازی پشتیبانی میکنه ) ببخشید که زیاد حرف زدم:emoji1
اینی که میگی احتمالش زیاده …همش با برنامه نویسی میتونن محدود کنن و یا پرفورمنسش رو بیشتر کنن و خیلی کارای دیگه….. مگه اپل نبود توی اپدیتاش یکاری کرده بود مصرف باتری دستگاه های مدل پایینتر بره بالا مردم رو بیارن به موبایل های جدیدترش….چون تفاوت کارایی توی هر نسل حدود 25 تا 30 درصده نمیان یهو 100 یا 300 درصد بالاتر ببرنش که …توی همه چیا سی پی یو یا رم یا گرافیک ….الانم توی گرافیک تفاوت قدرت شاید 30 درصد عملن نسبت به نسل قبلیش بیشتر باشه …از یه طرف بلاخره اینا شاید واقعا 4 تا هسته و تنسور واقعا اضافه کرده باشن توی سری 2000 و اون بی تاثیر نیست توی کارایی بهتر …اصولن هروقت سخت افزاری اپگرید میشن واقعن یه ترقی حساب میشه ….ولی در کل بعید نیست از این عوضی بازیا هم در بیارن
حرفات درسته ولی اکثریت بکشن خودشونو 2080 میگیرن و نسخه ti خیلی بهتره و خیلی قویتره و خیلی گرونتره ….از یه طرفم باید ببینی تا چن سال میتونه با بهترین کیفیت …. تنظیمات بالا dxr رو جواب بده تنظیمات very high و very ultra ……از یه طرفم تفاوت پرفورمنس بین حالت روشن و حالت خاموش dxr خیلیه من توی بنچ مارک ها تا 100 درصد یا بیشترم اختلاف هم دیدم ……..الان شما داری 2080ti …تا خشتک تنظیمات رو بردی بالا ؟؟؟؟؟ …بد نگزره ییوقت ….حالی میکنیا …..یه نگاهم بنداز بین تفاوت روشن بودن و خاموش بودن dxr توی سیستمت و fps رو ببین ….وقت کردی اینجا هم بزار ما هم ببینیم
من فکر میکنم بیشتر خودشون نمیخوان فریم شما زیاد بالا بره، به عنوان مثال من کارت1070دارم اول که میگفتن اصلا ray tracing رو پشتیبانی نمیکنه بعد بازش کردن با تعجب دیدیم که اجرا میشه اما افت فریم شدیدی داره بعد از یه مدت که همه قبول کردن آره برای ویژگی ray tracing. همه باید کارت های rtx بگیرن یه چند تا آپدیت دادن که قشنگ 60 فریم رو با حالت ray tracing هم میده، ختم کلام همه چی دست خودشون با برنامه نویسی بهتر میشه همین کارت های نسبتا خوب هم عالی کار کنن. من قول میدم اگه dlss. رو برای سری 1070 یا 1080 ساده باز کنن عین 2080 rtx کار کنه ولی خودتون هم میدونید اینها همه برای بازارگرمی و فروش بیشتر به عاشقان صنعت گیم هست ببخشید پرحرفی کردم
بستگی به این داره که تکنیک RT چطوری پیاده بشه. بتل 5 تو ورژن های اولیه به شدت افت فریم داشت. اما با گذر زمان و آپدیتها خیلی بهتر شد.
الان سه بازی battle V, shadow TR, Metro Exodus دارن از تکنیک RT به شیوه های مختلف استفاده میکنن.
منکه Metro Exodus رو الان رو سیستم دارم، تو رزولوشن 3440*1440 خیلی راحت 100 فریم و حتی بیشتر با 2080ti میده با فعال بودن DXR فریم میده. البته تو یه سری صحنه های خاص ممکنه به زیر 80 هم بیاد. این بازی که تا بحال بهترین نوع پیاده سازی RT هست، اینجوری هم نیس که از 200 فریم به 60 فریم افت کنه.
تو آینده نزدیک چندین عنوان معروف دیگه از جمله cyperpunk 2077 و wolfenstein رو داریم که بهتر مشخص میکنه که آیا RT تو همین سری 2000 میتونه با پرفورمنس خوبی از پس بازی بر بیاد یا نه.
اما کسی بخاد صرفا به خاطر DXR سری 2000 رو بخره به قول شما باید منتظر بمونه و تو نسل بعدی اینکار رو بکنه که مسلما نسل دوم میتونه عملکرد رو بهبود خوبی ببخشه.
به نظرم سری 2000 برای این قابلیت هنوز ضعیفه و باید صبر کرد توی نسل های بعدی سخت افزار قویتری ارائه بشه تا این قابلیت توی بهترین حالتش اراعه بشه ….خفن ترین کارت بازار زوری داره 60 fps میده اینطوری فکر کنم سال بعد به زیر 45 fps برسه در صورتی که توی حالت عادی بدون rtx نزدیک 200 fps شایدم بیشتر میده و تا چندین سال جوابگو هستش …..الان کارت گرافیک ها توی رزولیشن 1080 واقعا روون اجرا میکنن با fps بالای 200 و توی 4k میتونن بالای 80 تا 120 اجرا کنن بازی رو …….ولی با روشن شدن rtx شدیدن له میشه گرافیک زیر فشار …اونم جدیدترین گرافیک روز بازار
کسی که میخواد 4K بازی کنه به ئنبال وضوح بالا هست که با فعال کردن dlss روزولوشن عملا از 2160P به 1440P تغییر میکنه
توجه کنید رزولوشن کم نمیشه تاری تصویر به حدی بالا میره که دیگه وضوح 4K نیست
واقعا الان بهترین کارت گرافیک RTX 2080 TI هستش تا چند سالم خیالت راحته با نهایت تکنولوژی ها بازی میکنی