شرکت AMD به تازگی یک اخترع جدید را به ثبت رسانده است که در زمینه Raytracing خواهد بود. به واقع اختراعی که این شرکت به ثبت رسانده است، تفاوت چندانی با Raytracing فعلی نداشته و جزئیات دقیق آن هم مشخص نیست.
شرکت AMD در گذشته اعلام کرده بود که رویکرد جدیدی برای پشتیبانی از این فناوری در کارت گرافیک های خود ندارد؛ در نتیجه Raytracing در حال حاضر با کتابخانه DXR مایکروسافت، تنها توسط کارت گرافیک های انویدیا پشتیبانی می گردد. از سوی دیگر اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می دانید که سونی و مایکروسافت برای نسل آتی کنسول های بازی خود، از تراشه های AMD استفاده می کنند.
این دو شرکت در سفارش تراشه های خود، به پشتیبانی از Raytracing اشاره کرده و در نتیجه AMD مجبور است که این تکنیک را برای کنسول های بازی PlayStation 5 و Xbox Scarlett مورد استفاده قرار دهد. در نتیجه به سوی یک تکنیک Raytracing یا همان ردیابی اشعه-نور و تاثیر پذیری آن رفته است. در این اختراع ترکیبی از نرم افزار و سخت افزار دیده می شود؛ در Raytracing فعلی که از سوی انویدیا وارد بازار شد نیز چنین تعاملی استفاده شده است.
اما AMD به دنبال آن است که با حداقل کاهش کارایی در GPU، کنسول های نسل نهم را به Raytracing مجهز نماید. هرچند که این احتمال را نمی توان را رد کرد که شاید AMD از این اختراع تازه ثبت شده در کارت های گرافیک خود هم استفاده نماید. NVIDIA برای پردازش های هوش مصنوعی از دو گونه هسته RT و Tensor استفاده کرده و این احتمال وجود دارد که منظور از تلفیق نرم افزار و سخت افزار در پتنت ثبت شده AMD، استفاده از هسته های مجزا مانند انویدیا باشد.
دیدگاهتان را بنویسید